Hilde

Sygemelding

9 indlæg i dette emne

Hej,

hvor mange bliver sygemeldt før de går på barsel? Jeg har læst, at det er ca 50% af alle gravide. Er det virkelig så mange?

Jeg er bare nysgerrig :unsure

Knus fra Hilde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Interessant emne :)

De seneste tal jeg kan finde er ifb. med denne udtalelse:

I 2004 blev omkring 65 procent af alle gravide sygemeldt og sendt hjem halvanden måned før deres barselsorlov begyndte

Umiddelbart i forlængelse af dette kan jeg se at sygemeldingerne skyldes smerter i bækken, ryg og mave - primært som følge af arbejdsmetoder og 'redskaber' som ikke tilpasses kroppen .. (hævesænkebord, ergo-stole osv)

Jeg synes faktisk det er mange.. rigtig mange! Graviditeterne er jo forskellige, og langt de fleste kvinder tænker jo naturligvis primært på deres kommende børns ve og vel inde i maven.. men jeg kan ikke lade være med at spekulere i om nogle bruger der som 'undskyldning' for at kunne gå på barsel før tid?

- Ikke en særlig pæn tanke.. men jeg mistænker at det er i manges øjne er mere 'lovligt' at blive sygemeldt i længere tid hvis det er graviditetsbetinget, end hvis det fx. er pga. influenza (ja, stillet på spidsen..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Jeg har været sygemeldt fra ca uge 30 i mine 3 første graviditeter og er allerede nu (uge 29) blev sygemeldt igen. Alle gangene har det været med bækkenløsning.

Det er desværre sådan at har man først haft skidtet en gang så kommer det igen. Dertil har jeg en ryg med sammenvoksede hvirvler der oxo er vokset sammen med mit bækken hvilket ikk gør tingene bedre..

Jeg ville meget gerne have undvære at blive sygemeldt, da jeg keder mig bravt ved "bare" at gå hjemme og slappe af (så meget som man nu kan med 3 meget aktive børn i forvejen)

/Mette 28+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min første graviditet arbejdede jeg mere eller mindre til terminen. I den anden blev jeg delvist fraværsmeldt omkring uge 19 tror jeg, da jeg havde et meget fysisk job og der var risikoopgaver som jeg simpelthen ikke måtte tage. D esuden havde jeg lidt bækkenproblemer som sikkert var blevet værre hvis jeg ikke havde haft mine fridage til afslapning.

Nu venter jeg nummer tre, og er ledig men alligevel blev jeg sygemeldt i uge 16 pga bækkenløsning så man kan vel sige at jeg har prøvet det hele.

Jeg vil ikke sige at jeg keder mig, og ville da også gerne kunne arbejde, men når det ikke kan være anderledes vælger jeg bare at nyde min graviditet og de to andre børn alt det jeg kan.

Stine 23+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder hel frem til barslen 4 uger før termin. Og både på min nuværende og tidligere arbejdsplads var der ingen, der blev sygemeldt før barsel, så jeg synes også det er et rigtig højt tal!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok det lyder af mange der bliver sygemeldt! Det kunne være interessant at se statistikker for det.

Jeg har fuld forståelse for at man ikke kan arbejde hvos man er syg, men mon ikke også nogen af dem skylder fysisk arbejde man blot ikke længere er i stand til at udføre? Et eller andet sted må det da trods alt være lettere at sidder på kontor i 8 timer end at arbejde som sosuassistent på et plejehjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo godt nok ikke gravid mere. Men begge gange blev jeg sygemeldt omkring uge 12-15, det var simpelthen pga. mit job at min læge mente jeg skulle sygemeldes, så blev sygemeldt pga. for fysisk hårdt arbejde. Er uddannet bygningsmaler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det lyder højt.,. Jeg blev deltidssygemeldt 8 uger før pga. plukkeveer, lægen ville have mig fuldtidssygemeldt, men det ville jeg ikke og det er jeg virkelig glad for jeg ikke blev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sygemeldt i uge 16 da jeg havde bækkenløsning og plukveer. Jeg var rigtig glad for jeg blev sygemeldt, da bækkenløsningen kun blev værre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER