Miss-Mette

Barnevogn - kombi eller ej?!!!

18 indlæg i dette emne

Hej alle!

Manden og jeg har været ude og se et HURTIGT kig i BabySams udvalg af vogne, og manden faldt pladask for en Emmaljunga Kombivogn. Men målene er små ??x80 cm hvilket jeg syntes er meget lidt. Hvor lang tid tror I lillefisen kan ligge i sådanne en vogn? - og hvor lang tid skal vi regne med at lillefisen vil ligger i sin vogn, altså til han bliver 2 år/3 år eller hvad?!

:kram Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville aldrig vælge en kombi, vores børn har sovet i Odder vogn til de blev 2½ år, liggemål 97 :) Begge mine drenge ville være vokset ud af en kombivogn indenfor 7-8 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig vælge en kombi, vores børn har sovet i Odder vogn til de blev 2½ år, liggemål 97 :) Begge mine drenge ville være vokset ud af en kombivogn indenfor 7-8 måneder :)

Mange tak for besvarelsen, jeg tror vi holder os til en alm. str. barnevogn, som vi også talte om fra starten af!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kombi-vognene er for mig at se smarte at se på, og super praktiske. Men desværre holder barnevognsdelen ikke ret længe, og Jeg ville heller ikke selv købe sådan én, med mindre jeg havde super mange penge, og kunne tillade mig at skrifte den ud efter 7 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været super glade for vores Emmaljunga kombivogn.

Men vi havde også andre behov end de fleste. Vi bor i lejlighed på 3. sal og havde ikke lyst til at skulle slæbe vognen op og ned af trapperne.

Vi købte en brugt barnevogn til altanen og havde kombien når vi skulle ud. Vores søn voksede langsomt ud af barnevognsdelen omkring de 7 måneder, men der var han så klar til klapvognen.

Havde vi boet i hus med teresse så havde vi også valgt en alm. barnevogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en kombivogn og det er første gang jeg hører noget negativt om dem...

Vi har en brugt ekstra barnevogn, så det med liggemål er ligegyldigt for os.

Vi faldte for at den er nemmere at komme rundt med og at

Vi ikke skal ud og købe klapvogn efterfølgende. Desuden har vi købt quadroliften til, så klapvognsdelen også kan bruges som "barnevogn"

Nogen siger de ikke må bruges i dagplejen, men min mor er dagplejer og havde aldrig hørt om det, hun har nu undesøgt det og det passer ikke.

Jeg glæder mig så meget til at skulle tage den i brug, den dækker 100% vores behov og vi har stor bil og hus, så det er ikke det der har fået os til at tage valget.

Der er flere tidligere tråde om emnet du kan prøve at søge efter, der får den mange roser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde fra MG har en kombi fra Emmaljunga og har allerede ved 4 mdr gå over i klapvognsdelen, det går an fordi vi har sommermdr nu men jeg ville være ked af det hvis det var om vinteren at mit barn voksede ud af barnevognsdelen ved 4-5 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i øvrigt fået at vide i en barnevognsbutik, at man skal overveje det med at kombivogne ikke har samme sikre bremse som en barnevogn, hvilket udover at barnet vokser ud af den, også gør, at man ikke bør bruge den efter barnet er ca. 10 mdr. fordi den så kan vælte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i øvrigt fået at vide i en barnevognsbutik, at man skal overveje det med at kombivogne ikke har samme sikre bremse som en barnevogn, hvilket udover at barnet vokser ud af den, også gør, at man ikke bør bruge den efter barnet er ca. 10 mdr. fordi den så kan vælte.

Hvilket aldrig er sket, de skal bare oplyse det fordi man kan vælte den hvis man tager ved den og vælter dem bagover

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kombi-vognene er for mig at se smarte at se på, og super praktiske. Men desværre holder barnevognsdelen ikke ret længe, og Jeg ville heller ikke selv købe sådan én, med mindre jeg havde super mange penge, og kunne tillade mig at skrifte den ud efter 7 måneder :)

Sådan har jeg det også, men det er nok også fordi at jeg netop gerne vil have at mine børn skulle sove til middag i den længere tid end det en kombi kan tilbyde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket aldrig er sket, de skal bare oplyse det fordi man kan vælte den hvis man tager ved den og vælter dem bagover

Det ved du vel groft set ikke, eller?

I den kommune vi bor i, står det i øvrigt i de papirer man modtager fra dagplejekontoret, at det ikke er tilladt at bruge kombi og klapvogne til lure :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft kombivogne (forskellige, da den første blev stjålet) med en lift, som man sætter ned i klapvognsdelen, og jeg var rigtig glad for den løsning. En barnevogn er bare så stor og svær at komme rundt med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved du vel groft set ikke, eller?

I den kommune vi bor i, står det i øvrigt i de papirer man modtager fra dagplejekontoret, at det ikke er tilladt at bruge kombi og klapvogne til lure :)

Nej jeg kan jo ikke vide om fru Jensens barn er væltet i den uden hun har fortalt andre om det, men vi undesøgte det fær vi købte og det har i hvert fald ikke været muligt for os at finde nogle tilfælde og mon ikke man ville advare imod det hvis man havde oplevet det?

Med hensyn til kombivogn i dagplejen, må der jo så være forskel, for i vores kommune havde de aldrig hørt om et sådant forbud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved du vel groft set ikke, eller?

I den kommune vi bor i, står det i øvrigt i de papirer man modtager fra dagplejekontoret, at det ikke er tilladt at bruge kombi og klapvogne til lure :)

Iøvrigt havde de heller ikke hørt om tilfælde i hverken Babysam, Ønskebørn el. Kære Børn og jeg ville da fortælle dem om det hvis det skete for mig.

Jeg tror da i hvert fald ikke de lyver alle stederne, da de i pricippet kan være ligeglad hvad jeg vælger bare de sælger noget, men nej det kan jeg dybest set heller ikke vide..

Jeg vil dog meget gerne høre om det, hvis nogen har hørt om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Emmaljunga smart duo combi vogn, som ikke bliver produceret mere pga dens ringe kvalitet og stel.

Jeg har altid været vild med Emmaljunga for deres design er simpelthen så lækkert og strømlinet. Det var bare et must fra min side af. Fandt så vores vogn i Babysam og den købte vi fordi vi havde hørt forskelligt om at børn vokser ud af barnevognen hurtigt og alligevel skal klapvogn derefter. Den var da smart at købe for vi fik det hele for 5400 kr. Sådan! MEN, nu fortryder jeg at vi købte den til min datter, for jeg havde meget svært ved at hun voksede ud af den som 8-10 mdr gammel og måtte i klapvognsdelen og den er hun også ved at vokse ud af nu. Hun kan næsten ikke ligge i den mere.

Jeg i perioder været meget ked af at vi købte en kombivogn og hadet den som pesten. Fik dog skiftet stellet ud til et rustfrit et i Babysam Valby efter gentagne forsøg i Nyk. F Babysam. (men det er en anden snak)

Jeg har sagt til manden at jeg vil have en anden vogn til den bette når den kommer her til januar måned for gider ikke de samme problemer med at h*n vokser ud af vognen i efterårsmånederne og skal i klapvognen allerede dér. Men han siger nej, men nu må vi se, for mor her har planer om at ønske sig penge til en ny barnevogn til sin fødselsdag om 2 mdr's tid :P

:btopic

Men det korte af det lange er; jeg har været glad for vores vogn, men har gjort mig erfaringer som gør jeg ikke ville vælge den slags igen. Det er helt afhængigt af at folk selv ved hvad deres behov er, for en kombi kan være super god til rigtig mange familier og rent økonomisk får man jo en del for pengene. :glad

Det med bremsen kommer dælme helt an på hvilken slags kombi man vælger, for den vi har er godt nok sikker og står fast. ;)

Held og lykke i jagten og prøv jer frem i butikkerne og se hvad der passer jeres behov bedst og få for guds skyld et rustfrit stål-stel eller lignende, så I ikke skal kæmpe med rust (uanset om du vælger alm barnevogn eller kombi)

:goodluck i jagten og sorry det lange indlæg. :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det ærgerligt du har haft den oplevelse med kombi vognen :( Håber du får overtalt manden :)

Der er lige kommet nyt alustel (rustfri)!til Emmaljunga, jeg har hørt det skulle holde og det er heldigvis det vo har købt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det ærgerligt du har haft den oplevelse med kombi vognen :( Håber du får overtalt manden :)

Der er lige kommet nyt alustel (rustfri)!til Emmaljunga, jeg har hørt det skulle holde og det er heldigvis det vo har købt :)

Ja det er smadder irriterende. Det med stellet var et stel som var malet med grå maling og var godt nok rustent selvom vi havde passet på vognen og den altid har stået under halvtag hele vinteren. (der er ikke plads i vores kælder til lejlighederne, da alles cykler står dér og fylder <_< )

Men efter megen kamp, blod, sved og tårer blev jeg så fustreret over stellet og mega bange for det pludselig ville knække med min pige i vognen. Så tog simpelthen hele vejen fra Nyk. F til Valby, hvor den er købt og sagde tingene som det var. De kiggede på den og vupti, de havde et gammelt rustfrit-stål stel, brugt som lånestel, som de gav mig uden mer-pris. (Sådan et stel koster normalt 1000 kr mere end det vi havde) men pga alle de problemer osv fik jeg stel og hjul uden at betale en rød reje. :yay

Så projektet er her at få snakket godt igennem med manden om at få en ny vogn til den bette. Emma vil også være så stor til den tid at hun ikke behøver at være i klapvogn mere, for hun vil nemlig meget hellere gå selv. :P desuden kan det jo bare købes et søskendesæde til den anden. :P For det dur Emmaljungavogne ikke rigtig til, da der ikke er fuld rammadækning og det vil få vognen til at hælde mere end nødvendigt.

Vil så gerne have en Scandia - Rikkemai design fra Babysam, for den er SÅ fed! og får både lift, taske og alt muligt med i prisen. Den er et must! :lol

Men igen, jeg har været glad for min kombi, men ville ikke købe sådan én igen og jo det er helt afhængig af hvordan man som menneske er skruet sammen vedrørende sådanne ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en Brio kombi happy da det var vigtigt for os at kunne komme nemt rundt og synes det var super smart at man bare kunne klippe barnevogns kassen af og på med klapvogns delen. Men blev klogere, det var super nemt, slet ikke noget der, men liggemålet er simpelthen for lille i kombi vognene generelt. Efter 8 mdr kunne hun ikke ligge ordentligt i vognen længere ( og hun er ikke særlig stor) så der røg hun over i klapvognen som stadig var for stor. Måtte tage selen fra barnevognen da hun kunne sno sig ud ag den H sele der var i klapvognen.

Sidste sommer var det simpelthen for varmt for hende da den ikke er så bred som en almindelig barnevogn. Vi bor på 3. sal uden elevator så købte en brugt Emaljunga som hun så sover i her.

Hun hader selen i klapvognen da den holder hende rimelig fast, men hun er også en lille vildbasse der vil være over alt hele tiden loveshower.gif

Denne gang skal vi have en kæmpe barnevogn hi hi, nej vist bare en almindelig en af slagsen eller måske en tvillingklapvogn med lift så jeg nemt kan have begge med rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER