Calla

At starte i børnehave

6 indlæg i dette emne

Magnus bliver 3 år på tirsdag. Og skal starte i børnehave i slutningen af maj. Det bliver en forsinket start, fordi han ikke er helt klar endnu.

Men det er jeg altså heller ikke :blush Jeg synes bare min lille mus, er alt for lille og for umoden til at starte i børnehave. Og jeg ved godt inderst inde, at selvom han stadig er bagud enkelte steder, så er han ikke så umoden, som jeg forestiller mig :blush

Han snakker bare kanon godt. Han imponerer virkelig alle med sit sprog og sit ordforråd, og så sine lange ben. "Er han virkelig ikke ældre??" Den hører vi jævnt tit :)

Årh jeg synes bare det er svært at give slip.. Han er jo min lille nullergøj, min møvs, det allersidste barn. Er det mon derfor det er så hårdt?

Jeg har klaret mig igennem 3 gange børnehavestart før, så burde nok kunne klare en til. Men alligevel..

Hvordan accepterer man at give slip på det sidste barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo hurtigere han starter i Børnehaven, jo større chance er der for at han kommer ind i fællesskabet og får gode venner og forstår de lege de har. :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er ikke helt med motorisk, det er derfor der er forsinket start. Han har ergoterapeut og DP-pædagogen er også med indover. Det er dem der i samråd med os, og dp-mor, der har bestemt at han først skal starte senere. Egentligt var der snak om at han først skulle starte i juli, men fordi dp er blevet fyret, så har man været nødt til at vælge anderledes. Så det er som ikke fordi jeg mener han er umoden, det er ligeså meget de fagpersoner der er med ind over :)

Han kommer til at gå i samme grupper som Emma, men hun er i udflyttergruppen til den tid, så så meget vil de heller ikke være sammen. Egentligt meget rart, for det var også den gruppe Thomas gik i, i sin tid, så vi kender pædagogerne, og de kender os, og kender til vores specielle situation. Så det er bare rart.

Men det gør det ikke nemmere at slippe ham :blush :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan godt forstå dig... :kram2

min datter skal også starte i BH til Maj, og jeg tror også at jeg vil få utroligt svært ved at give slip.

Men på den anden side så er der bare ikke noget udfordring for hende i vs mere..

så håber sådan at hun vil blive glad for BH.

Jeg føler heller ikke helt at hun er klar til starten allerede, men mon ikke de er langt mere klar til det

end vi egentlig tror ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at stille et spørgsmål..:

Nu har jeg jo ingen børn endnu - og derfor undrer jeg mig lidt over jeres "given slip". Jeg tænker - barnet går vel allerede i DP eller vuggestue - så hvad er der at give slip på? I får vel ikke mere eller mindre tid sammen med barnet - I skal "bare" aflevere et andet sted...

Jeg ved godt det er en stor omvæltning for barnet og det derfor kan være svært for forældrene - men give slip? Det forstår jeg ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu har jeg ikke de store problemer med at give slip, men hun skal hellere ikke så langt, nemlig fra vuggestuen og op i børnehaven, det vigtigste er at hun/han får en god start, og det er også derfor at jeg har ladet det være helt op til personalet, hvornår min datter skal rykkes op...

Anna er fra Juni, og der havde faktisk været snak om at flytte hende op hertil maj, især fordi Anna i starten af marts, faktisk havde meget lidt sprog (det er hun så nu kommet helt afsindigt godt efter) man håbede på at man kunne stimulere hendes sprog, ved at have hende med ældre børn, der har dog ikke været Annas problem, hun er bare først i april begyndt at interessere sig for sproget... (hun er hurtig til at lære når hun først går igang, hun er allerede på niveau med de andre der har snakket i flere måneder) så nu er de lidt mere vage, fordi de har ikke nogen børn de kan flytte op med hende... Hun er lidt alene på hendes alder, de nærmeste børn hun leger med er 2 piger fra henholdvis Oktober og November, og hun er selvfølgelig mest knyttet til pigen fra November...

Jeg tror du måske skal snakke med DP, have en god snak om, hvornår Dagplejeren mener det er godt, og hvorfor hun mener det! Det kan være at det ville gøre at det er nemmere at forene sig med at barnet skal starte i børnehave..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER