kriper

Sulten efter børnehaven

18 indlæg i dette emne

Når Sofie kommer hjem fra børnehave er hun som regel sulten. De får frugt og brød om eftermiddagen (ved 14 tiden) og vi er hjemme hos os selv 15:45/16:00. Jeg giver hende frugt og grøntsager men ofte vil hun også have rugbrød. Hvor meget spiser Jeres børn når de kommer hjem og inden aftensmad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

sådan har min kæreste knægt det også.. han er altid sulten når han kommer hjem... vi siger at han ikke får noget at spise efter kl. 16.00, for så ved vi at han ikke spiser noget til aften og det er trods alt vigtigere end rugbrød om eftermiddagen... hvis han endeligfår noget, så er det kun en ostehaps eller en frugtstang...

kan godt ske det lyder lidt hårdt, men bliver vi nødt til at være over for ham, for ellers bliver han bare ved...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er forskelligt, herhjemme kan man godt få en rugbrød eller noget andet inden 16.30 vi spiser igen 17.30 men jeg tager ikke så tungt hvis appetitten ikke er så stor, så længe det er sunde ting de har fået inden aftensmaden :)

jeg har oplevet de er blevet så sultne at de mister appetitten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille er også stort set altid sulten efter børnehaven.. Hun har som ofte en lille ting tilbage i sin madpakke hun spiser på vejen hjem.. Men det sker madkassen er rippet for alt hun havde med..

Det er også her meget begrænset hvad hun får, for hvis hun får hvad der passer hende, så spiser hun intet aftensmad.. Men i dag fik hun en appelsin.. Sommetider en æske små rosiner, en frugtstang, et stykke knækbrød med smør eller andre "lette" ting.. Hun skal ikke begynde at spise rugbrød, for så bliver hun for mæt.. Men en lille ting er også helt ok for hende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Axel er stort set sulten hver dag han kommer hjem. Han spiser frugt og rugbrød. Jeg ved at han får god varieret mad i børnehaven, så hvis han ikke spiser så meget om aften er det ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har som regel 1½ skive rugbrød med delt om i kvarte med forskelligt pålæg, det efterlader jo altid en halv skive tilbage, som jeg ligeledes putter noget forskelligt pålæg på og pakker ned i en pose, når jeg så henter hende putter jeg den i madkassen og hun får lov til at spise "resten"

Det egentlig nok fordi det blev en vane for hende at spise resten på vejen hjem, men så begyndte hun at spise alt inden, også blev hun sur når den var tom!

Så nu "fylder" jeg så op når jeg henter, så sidder hun sageligt og guffer en mad og 2 på vejen hjem i klapvognen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stella er også vildt sulten når hun kommer hjem og det er lige meget om det er kl 14 eller 16. Hun får frugt og madder, jeg vil hellere have at hun er mæt i noget sundt om eftermiddagen og så ikke spiser aftemsmad end at hun går rundt og plager og er små irriteret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores to børn er altid sultne om eftermiddagen. Får de rugbrød eller andet mættende er appetitten til aften meget lille. Så oftest forsøger vi med frugt og grønt. Så spiser de virkelig meget til aftensmad og går godt mætte i seng :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander er meget sulten. Han kan spise 4 skiver rugbrød/knækbrød når han kommer hjem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været meget i tvivl om hvad vi skal gøre.. Nada er også vildt sulten når vi kommer hjem, og også selom hun lige har fået eftermiddagsmad hos dp. men ja i har ret heller hun får noget sundt mad end hun går rundt og er ked af det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine unger er også meget sulten når de kommer hjem fra børnehaven. For det meste får de noget frugt eller noget brød, så kan de klare den til aftensmaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sådan har min kæreste knægt det også.. han er altid sulten når han kommer hjem... vi siger at han ikke får noget at spise efter kl. 16.00, for så ved vi at han ikke spiser noget til aften og det er trods alt vigtigere end rugbrød om eftermiddagen... hvis han endeligfår noget, så er det kun en ostehaps eller en frugtstang...

kan godt ske det lyder lidt hårdt, men bliver vi nødt til at være over for ham, for ellers bliver han bare ved...

Og stort set det modsatte siger alle de "kloge" som vejleder forældre og institutioner om kost til børn. Så her er vores også altid sultne trods eftermiddagsmad af brød, ost, frugt og nødder kl.14, og er de det, så får de ordentlige rugbrødsmadder og hvad de kan spise - af rigtig mad. Kan de så ikke spise til aften, så er det ligemeget - de har fået da de var naturligt sultne. Det tog lidt tid for mig at acceptere at mit billede af at vi skulle spise aftensmad hver dag sammen ikke holdt, men så får de mad og når ikke at blive for trætte heller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liva får som regel en hjemmegjort spelt bolle med gulerødder og æble i - den holder hende godt kørende

Ellers er hun glad for frugt eller grønt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En sjælden gang får de en bolle, ellers får de frugt eller grøntsager, hvis de er sultne om eftermiddagen. Jeg vil ikke give dem rugbrød ved fire halvfem tiden, når vi kommer hjem, da jeg tror det bliver en dårlig vane, der går ud over appetitten til aftensmaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mine er også ofte sultne. de får frugt eller grønsager eller en knækbrød eller kiks en gang imellem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie er også altid sulten når vi kommer hjem.

Hun bliver tilbudt frugt/grønt eller noget brød. Det vigtigste er at hun får noget sundt og hvis hun så ikke spiser så meget aftensmad så er det bare sådan.

Summen af måltider på en dag går nok op i en højere enhed i sidste ende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børn får gerne et styk frugt, eller lidt grønt i løbet af eftermiddagen, de er ikke vanvittig sultne, og spiser begge en masse til aften :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes børn skal spisenår de er sultne. Mine børn for lov at indtage knækbrød og frugt om eftermiddag. Plejer at sige stop for mere, hvis der kun er en halv time til vi skal spise. Wilma er ikke specielt spisene så er glad bare hun spiser!

Ingen af mine børn spiser ret meget morgenmad så tænker at de jo bare indhænter det om eftermiddagn!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER