Nitzen1987

Dyrepoliti

10 indlæg i dette emne

Inspireret af Danmark ifølge Bubber - om dyresex

Burde DK have et dyrepoliti eller ville det efter jeres mening være spild af penge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Det kommer nok an på, hvad du mener med dyrepoliti? Politiet tager sig vel også af ulovligheder begået overfor dyr...

Hvis du mener ligesom parkeringsvagter, bare hvor de går rundt og holder øje kun med dyr istedet for ulovligt parkerede biler, så vil jeg sige, at det er spild af penge. Jeg tror ikke, at det ville redde ret mange dyr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg mener vi burde have et dyrepoliti her i Danmark... Det har jeg ment i mange år, og jeg mener det skulle være noget ala dyrepolitiet i USA. De har beføjelser til at fjerne dyr uden advarsler først og de kan skrive bøder, samt overgive sager til det almindelige politi!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set en del programmer fra USA, hvor der er dyrepoliti der tager ud og redder dyr der er i knibe og jeg bliver så glad inden i, når de får reddet et dyr der sidder fast, er blevet syg eller endnu værre de dyr der bliver mishandlet :( :( Jeg ville ønske vi havde noget ala det i DK.. Nu har der lige kørt et program på TV2 ( kan ikke huske hvad det hed ) og der var der heldigvis mange mennesker som jeg slet ikke vidste var her.. Og det var virkelig fantastisk at se.. Jeg ved der også er et internat der kun tager sig af skadede pindsvin og der var ægteparret der tog sig rigtig godt af fugle og smådyr.. Men jeg vidste ikke de var her, så egentlig gad jeg godt der var mere fokus på det..

Spørgsmålet er så om folk gider kører måske 50 kilometer med et skadet pindsvin de har fået kørt ned..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg mener vi burde have et dyrepoliti her i Danmark... Det har jeg ment i mange år, og jeg mener det skulle være noget ala dyrepolitiet i USA. De har beføjelser til at fjerne dyr uden advarsler først og de kan skrive bøder, samt overgive sager til det almindelige politi!

Arh ja, dem havde jeg ikke lige tænkt på. :) Det synes jeg faktisk er en rigtig god idé, men har det almindelige politi ikke netop de beføjelser? Jeg skal ikke kloge mig, men jeg tænker lidt, om man ikke bare har delt det op i USA fordi det er større og det derfor giver mening at have styrker til forskellige områder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lige set Bubbers program nu og har ikke ændret min holdning. Dyresex skal forbydes (men ikke insemination af grise)og jeg mener som altid at vi skal have et regulært dyrepoliti. Der skal gøres mere for dyrs velbefindende og folk skal straffes når de begår forbrydelser mod dyr. Folk skal også straffes når de springer over hegnet og misbruger andres dyr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set en del programmer fra USA, hvor der er dyrepoliti der tager ud og redder dyr der er i knibe og jeg bliver så glad inden i, når de får reddet et dyr der sidder fast, er blevet syg eller endnu værre de dyr der bliver mishandlet :( :( Jeg ville ønske vi havde noget ala det i DK.. Nu har der lige kørt et program på TV2 ( kan ikke huske hvad det hed ) og der var der heldigvis mange mennesker som jeg slet ikke vidste var her.. Og det var virkelig fantastisk at se.. Jeg ved der også er et internat der kun tager sig af skadede pindsvin og der var ægteparret der tog sig rigtig godt af fugle og smådyr.. Men jeg vidste ikke de var her, så egentlig gad jeg godt der var mere fokus på det..

Spørgsmålet er så om folk gider kører måske 50 kilometer med et skadet pindsvin de har fået kørt ned..

der ligger mange plejestationer rundt omkring i dk, der netop tager sig af pindsvin.. de hedder pindsvinevennerne.. ;)

jeg syntes det største problem i dk er at folk der vanrøgter deres dyr ikke bliver straffet.. de får bare et lille klap over fingrene, og så er der ikke flere der holder øje med dem.. desuden er det SÅ svært at få f.eks. dyrenes beskyttelse til at reagere på anmeldelser om vanrøgt.. og politiet er tit og ofte ligeglade, medmindre dyrene er på dødens rand..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det hører nok under det almindelige politis opgave her i DK, men det er nok et af de lavets prioriterede indsats områder for politiet, fordi de har hænderne fulde med mange andre ting og derfor nedprioriterer dyr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det hører nok under det almindelige politis opgave her i DK, men det er nok et af de lavets prioriterede indsats områder for politiet, fordi de har hænderne fulde med mange andre ting og derfor nedprioriterer dyr

Det kan der nok være noget om. Det er rigtig ærgerligt. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går 100% ind for dyrepoliti. Som det de har i USA. Og jeg mener også at der skal indføres et "kørekort" til at holde dyr. Jeg ved godt det vil blive mega svært at udføre i praksis, men i en perfekt verden, ikke? ;)

Men dyrepolitiet stemmer jeg for. Pt. er der sådan set kun alledyrsret.dk der kæmper for dyrene. For politi, embedsdyrlæger osv. er fuldstændig kolde i r*ven. Det kan man jo se på mange af de sager der har kørt. Når så endelig der falder en dom, ender folk med en bøde på 500-1000Kr, eller frakendelse af ret til at have med dyr at gøre i 1 år. Og der er ikke nogen der følger op på den dom. Det er grotesk. AT dyreliv ikke er mere værd. Der skal hårdere straffe til. Så kan det være at folk tænker sig om en ekstra gang. Tænker specielt på sagerne omkring en vis kattehandler/mishandler. Igen og igen blev hun anmeldt, og dømt. Eller dvs. hun fik da påtaler og et par bøder. Men stadig fortsætter hun udfortrødent sit "værk". For straffen er bare ikke hård nok. Og det går ud over dyrene i sidste ende. Dyrepoliti nu, Ja tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER