babyboy

igangsættelse den 18 april

10 indlæg i dette emne

Hejsa .. er første gangs gravid, og min jordemoder har lige ringet, at jeg blir sat i gang den 18 .. er virkelig spændt .. ku godt tænke mig at hører om erfaringer med dette mht. Selve forløbet og tids mæssigt .. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Er blevet sat i gang ved begge mine fødsler. Tror forløbet kommer lidt an på hvor langt du er henne. Med min 1. søn blev jeg sat i gang 37+3 pga leverbetinget graviditetskløe. Det foregik på den måde at jeg mandag kom op på sygehuset og fik lagt en stikpille. Skulle ringe hvis vandet gik eller hvis jeg fik veer og ellers bare komme igen tirsdag. Der skete intet mandag, så tilbage igen tirsdag morgen hvor jeg igen fik en stikpille. Tog hjem og lavede ikke rigtig andet end bare at hygge og gå en tur. Havde ikke haft veer eller noget, men kl 18 gik vandet og vi tog på sygehuset og kl 03.47 kom Noah til verden.

2. gang blev jeg sat igang pga begyndende svangerskabsforgiftning. Kom ud på sygehuset til tjek 39+0 og fik så at vide at de ville tage vandet med det samme. Kl 17 blev vandet taget og så kom der ellers veer hele tiden. kl. 23.50 kom Emil til verden

Håber du får en rigtig god fødsel

Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat i gang med Frida mandag morgen med piller og tog hjem

Havde veer fra middagstid til midnat.

Næste pille igen tirsdag morgen, tog hjem og veer igen fra middagstid. Blev indlagt omkring kl. 22 og veerne stoppet da de på dette tidspunkt overhovedet ikke havde udvidet mig eller slettet livmoderhals og plan om KS dagen efter lagt.

Udskrevet onsdag morgen kl. 9, kom ind kl. 14 og Frida er taget med KS kl. 17.30 (efter et par timers forsinkelse).

Tog hjem næste dag til middag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal sættes igang i starten af næste uge, så kommer med en beretning om ikke så længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha .. lad mig endelig hører :) .. er selv meget spændt .. og håber det blir super for dig ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa,

Tror igangsættelse er en ting med lige så stor variation som der er mennesker på jorden.

Jeg blev sat igang til termin med en stikpille kl. 830 om morgenen. Til middag kunne de måle små veer på deres måleapperat og da de tog vandet 1330 kom veerne bragene. Totalt dårlige veer, og det endte med akut kejsersnit. Men som sagt - det er lige så forskelligt som alt muligt andet. Men for mig virkede det, at de tog vandet.

Smiley30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg blev sat igang 40+1 fordi de havde skannet trolden til en moster baby.

Nå men fik en pille kl 8.00 meget små veer omkring middag bette pille eftermiddag de samme små veer.

Tirsdag morgen kl 8.00 endnu en bette pille lidt hårde veer bette pille eftermiddag lidt av veer.

Onsdag morgen kl 8.00 sørme om jeg ikke fik en pille de samme veer eftermiddag gæt en pille.

Aften og nat fy for satan nogle veer Torsdag morgen 2 piller vandafgang kl 15.00 trolden er født 03.07

Så fordi man får den første pille betyder det bare ikke baby et par timer bagefter :-)

Grunden til jeg ikke fik en pause(da man skal holde pause på trejde dagen eller det gør de fleste)var fordi den ene JM troede jeg havde fået lagt en ballon og den anden havde lagt piller og så blev de nødt til at køre igennem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat igang med stikpille ved barn nummer to, 5 dage over tid :) Fik veer 6 timer efter første pille og fødte 4 år senere :) Nemt og bekvemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat igang med stikpille ved barn nummer to, 5 dage over tid :) Fik veer 6 timer efter første pille og fødte 4 år senere :) Nemt og bekvemt :)

Hold da op en lang fødsel :badgirl :lol

Ej måtte lige kommentere denne - er ikke selv blevet sat igang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev sat i gang da jeg var 38 uger henne. Fik en stikpille tirsdag formiddag kl 11.15. Skulle blive på sygehuset pga. forhøjet blodtryk. Jeg fik en stikpille mere ved 17 tiden. Ved 19 tiden begyndte jeg at få veer. Kl 21. blev jeg flyttet på fødegangen da jeg havde åbnet mig 3 cm. Kl 4 om natten fik jeg en epiduralblokade og fik taget vandet. Jeg åbnede mig op til 8 cm og så stoppede det bare. Jeg blev ved med at have en kant min søn ikke kunne krænge hovedet forbi. Kl 20.08 om onsdagen blev han taget ved akut kejsersnit.. Næste gang jeg bliver gravid skal jeg ikk sættes i gang før tid, så hedder det PKS hvis jeg kommer til at døje med mit blodtryk igen..

Held og lykke til dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER