louisevibe

Drengenavn - hjælp! Godkendelse af fornavn?

133 indlæg i dette emne

Kom lige til at tænke på navnet Pelle idag :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Fister said:

Eller Sylvester !

 

JA! Det er sgu et godt navn - undskyld jeg bander :badgirl

 

Men det er jo ogsaa langt i det... 

 

2 hours ago, Lotte1987 said:

Kom lige til at tænke på navnet Pelle idag :kuller

 

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 hours ago, Fister said:

Jeg sidder lige og stener og har ikke læst ret meget, men Lasse dukkede lige op i mine tanker. Silke Elia og Lasse xx. Måske Lasse Emil ?

 

14 hours ago, Fister said:

Eller Sylvester !

 

Lasse er ikke lige mig; jeg har alt for mange dårlige associationer med det navn ;) 

 

Jeg ser bare Sylvester Stallone for mig og slet ikke en sød lille baby :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, Lotte1987 said:

Kom lige til at tænke på navnet Pelle idag :kuller

 

Fiiiint navn. Min søster hedder Pernille og Pelle er hendes kælenavn ;) 

 

Ej hvor kender vi bare alt for mange som gør det besværligt at finde der rigtige navn ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, louisevibe said:

 

 

Lasse er ikke lige mig; jeg har alt for mange dårlige associationer med det navn ;) 

 

Jeg ser bare Sylvester Stallone for mig og slet ikke en sød lille baby :rolleyes 

 

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, lidt fik jeg da ud af ham...

 

Han har kendt en, der hed Niels Anton, og han var en idiot, og det er derfor han ikke er så glad for navnet <_< Men så sagde jeg jo, at han godt kunne lide min far 'Ja, men han hed jo Niels Jørgensen' Ja, hvad er forskellen? :chin:

 

Og så sagde han igen, hvorfor en dreng så ikke kunne opkaldes efter hans far, hvortil jeg svarer fordi han lever. Hvad så med min farfar? Jamen ham har jeg aldrig mødt. De to argumenter kunne han i dag godt se det fornuftige i.

 

Så ja... nu må vi se. Han har brug for at tygge lidt mere <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29 minutes ago, louisevibe said:

Nå, lidt fik jeg da ud af ham...

 

Han har kendt en, der hed Niels Anton, og han var en idiot, og det er derfor han ikke er så glad for navnet <_< Men så sagde jeg jo, at han godt kunne lide min far 'Ja, men han hed jo Niels Jørgensen' Ja, hvad er forskellen? :chin:

 

Og så sagde han igen, hvorfor en dreng så ikke kunne opkaldes efter hans far, hvortil jeg svarer fordi han lever. Hvad så med min farfar? Jamen ham har jeg aldrig mødt. De to argumenter kunne han i dag godt se det fornuftige i.

 

Så ja... nu må vi se. Han har brug for at tygge lidt mere <_<

Jeg synes du skal blive ved med Niels. ;) Kan godt lide det navn..

Rasmus var jo SLET ikke med på Eigil den gang, men han endte med at overgive sig, fordi han kunne godt se hvorfor lige det navn var så vigtigt for mig.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 hours ago, MariaPiesen said:

Jeg synes du skal blive ved med Niels. ;) Kan godt lide det navn..

Rasmus var jo SLET ikke med på Eigil den gang, men han endte med at overgive sig, fordi han kunne godt se hvorfor lige det navn var så vigtigt for mig.. 

 

Jeg håber virkelig også, at han giver sig. Det betyder bare så meget for mig. 

 

Ja, det er måske ikke verdens mest fancy navn, men altså, hvem siger det skal være det? 

 

Og når er barn først har fået et navn, så kan de jo bare ikke hedde andet :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt lide navnet. Simpelt og klassisk. Og så lægger det op til nogle fine sammensætninger:)

 

Måske skal det bare masseres ind hos ham. Ellers er der afarter som fx Nelson. Der tænker jeg på Mandela, og det er da ikke helt skidt:cool:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Cand.mor said:

Jeg kan godt lide navnet. Simpelt og klassisk. Og så lægger det op til nogle fine sammensætninger:)

 

Måske skal det bare masseres ind hos ham. Ellers er der afarter som fx Nelson. Der tænker jeg på Mandela, og det er da ikke helt skidt:cool:

 

 

Tak :kiss Det er ikke et navn, jeg ellers ville have valgt, men det betyder bare så meget for mig og jeg er blevet helt forelsket i det :) Og det er nemlig nemt at sammensætte med. 

 

Ja, det har jeg også foreslået ham, men det skal han også tygge på - og så vil jeg alligevel hellere have det originale ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fundet det helt rigtige navn at sætte det sammen med? Tænker det måske kan blødgøre din mand med en konkret sammensætning - måske et navn nr 2 som gør det lidt mere moderne? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, tsecret said:

Har du fundet det helt rigtige navn at sætte det sammen med? Tænker det måske kan blødgøre din mand med en konkret sammensætning - måske et navn nr 2 som gør det lidt mere moderne? 

 

Jeg har er par stykker. Men han tænker.... meget langsomt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, han er måske ikke helt afvisende overfor Niels :7himmel

 

MEN han kan ikke lige de kombinationer, jeg ellers har forelsket mig i:

 

Niels Anker

Niels Elton

Niels Vilhelm

 

Argh det er svært at tænke videre, når man har forelsket sig. Navn nr. 2 skal ikke være for brugt dvs ikke for mange der hedder det, gerne under 2000. 

 

Jesper sagde selv, at vi må håbe, vi får en pige :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, louisevibe said:

Okay, han er måske ikke helt afvisende overfor Niels :7himmel

 

MEN han kan ikke lige de kombinationer, jeg ellers har forelsket mig i:

 

Niels Anker

Niels Elton

Niels Vilhelm

 

Argh det er svært at tænke videre, når man har forelsket sig. Navn nr. 2 skal ikke være for brugt dvs ikke for mange der hedder det, gerne under 2000. 

 

Jesper sagde selv, at vi må håbe, vi får en pige :rolleyes

Hvad med en Niels Eigil(det er lidt i stil med det du selv nævner) ?? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niels Anton (faktisk blanding af Anker og Elton :D )

Niels Bue

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, MariaPiesen said:

Hvad med en Niels Eigil(det er lidt i stil med det du selv nævner) ?? 

 

Det har jeg skrevet på listen :super 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Barbamama said:

Niels Anton (faktisk blanding af Anker og Elton :D )

Niels Bue

 

 

Niels Anton dur slet ikke, da han kender en med det navn, han ikke kan udstå :rolleyes

 

Hmmm... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu har Jesper så faktisk fundet er navn som umiddelbart kunne være det rigtige. Og så er det ikke godkendt :blink

 

Det er åbenbart et efternavn. Der er 4 i Danmark med det, men mere brugt i udlandet. 

 

Ved ikke om jeg kan overskue at vi skal til at ansøge om at få det godkendt. Og vil det overhovedet kunne blive godkendt som fornavn, når nogle hedder det som efternavn? :chin:Amen altså... Og kan da heller ikke overskue, at kalde vores eventuelle søn et navn, som der så kun måske vil blive godkendt. For som jeg kan læse mig til det, kan man først ansøge, når barnet er født? Og hvor længe vil der så lige gå? 

 

Det er ellers lige i vores ånd - og min fars :wub 

 

Argh... pigenavne er nede på 3 lige gode muligheder :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op, hvor jeg glæder mig til du føder, så vi kan høre navnet :D

 

Havde I egentlig et drengenavn klar, da SE blev født? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Barbamama said:

Hold op, hvor jeg glæder mig til du føder, så vi kan høre navnet :D

 

Havde I egentlig et drengenavn klar, da SE blev født? :)

Det er altså slet ikke så mærkeligt. Derfor vi begge blev ret overraskede over, at det ikke er godkendt. Vi havde slet ikke overvejet, at det er et efternavn :prik 

 

Ja, det havde vi. Men det er ikke aktuelt denne gang, det var ligesom 'hans' navn. Og jeg kan være i tvivl om, om vi egentlig var helt enige om det dengang eftersom Jesper har været så forbeholden overfor Niels denne gang :lol Det var nemlig Niels Adam - hvor Jesper havde fundet på Adam. Så måske det kun var i mit hoved at vi var enige :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, det er da ogsaa noget boevl, hvis det ikke er godkendt! AEV! 

 

Det lyder til at Jesper er kommet lidt ud af starthullerne i navnesnakken og DET er da positivt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 hours ago, Camillat said:

Aj, det er da ogsaa noget boevl, hvis det ikke er godkendt! AEV! 

 

Det lyder til at Jesper er kommet lidt ud af starthullerne i navnesnakken og DET er da positivt :) 

Mega bøvl. Så nu arbejder vi altså videre på listen; indtil videre er vi nede på at det i hvert fald skal være et 2 stavelses navn. 

 

Det er meget positivt! :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor jeg glæder mig til at læse, hvilket navn I ender på. Er vildt nysgerrig på det ikke-godkendte navn men jeg synes også det lyder spændende med de tre pigenavne :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt, at du har fået ham med på Niels:yay

 

Jeg gad også godt vide, hvad det er for et (efter)navn, I har i tankerne:)

 

Ellers tænker jeg:

 

Niels Emil

Niels Vilhelm

Niels Gustav

Niels Hugo

Niels Egon

Niels August

Niels Peter

Niels Elmer

Niels Nohr

Niels Otto

 

I øvrigt synes jeg, at hvis det bliver en pige, skal hun hedde Nielsine som første eller andet navn. Det er da så fint:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niels Ralf :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER