louisevibe

Drengenavn - hjælp! Godkendelse af fornavn?

133 indlæg i dette emne

22 hours ago, Pippi said:

Er det helt udelukket at bruge din fars navn?

Jeg har haft held til at begge mine børn er opkaldt efter familiemedlemmer. Min kæreste skulle også tygge rimelig meget på det, da min ældste piges mellemnavn er et drengenavn men stavet på pigemåden. Ved begge børn fik jeg dog lov at få dem opkaldt og det er jeg så lykkelig for idag. Nogle gange kan det hjælpe at give lidt tid? Eller kan I kombinere navnet, så I begge får opkaldt efter et familiemedlem?

 

Jeg har et lille håb om, at han stadig kan overtales. Jeg har i hvert fald ikke slettet det fra listen ;)

At kombinere synes jeg ikke rigtigt er muligt: Niels, Jens, Lars. Og hans far Jens lever altså stadig og hans farfar Lars har jeg aldrig mødt :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Camillat said:

 

Aah, hvor fint :kuller 

 

Hmm, Nicoline ville blive til Nico hernede, saa den slags navne er jeg desvaerre helt ked af at give til mine boern.

 

Mht. Rose, jeg ved ikke hvorfor, men M er heldigvis varm paa ideen, bare jeg pakker Esme Rose vaek. Men Esme Rose sidder i mig, saa jeg har endnu ikke givet op! Men lad mig nu have barnet i mig foerst ;) 

 

 

 

DET er bare for tarveligt og han burde have mere fintfoelethed eller paatage sig det! Luk munden med de to navne, Jesper, du har mistet retten til overhoevdet at sige dem hoejt i den sammenhaeng! 

 

 

 

Esme Rose er da også så fint. Hvor har du Esme fra? :)

 

Det er bare MEGA tarveligt! Jeg håber stadig jeg kan overtale ham. Om jeg så skal spille helt ulykkelig, gravid hormonel! Han kan jo ikke selv komme med bedre forslag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 hours ago, tsecret said:

Fabian kom jeg lige i tanke om da jeg så din liste indeholdt Florian.

 

Elton Marius

Elton Milo

Salomon Elton 

 

Ja, det er også fint. Men ens med begge navne er faktisk, at jeg synes det er svært at sætte sammen med noget :chin:

 

Fine forslag, men Marius er ikke en mulig, Elton Milo synes jeg lyder for udenlangst og egentlig også den sidste. Det er ikke nemt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 hours ago, Barbamama said:

Samson?

 

:biglove

Det var faktisk min fars kaldenavn som sømand. Men det hedder min søsters hun så, så det går nok ikke :D  :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, I er virkelig gode :lovebk

 

Kan mærke at jeg håber mere og mere, at jeg kan få overtalt Jesper til at bruge min fars navn i en sammenhæng. Jeg har fået lidt flere på listen, også andre kombinationer, men det føles bare ikke lige så rigtigt. Hvis I forstår?

 

Måske jeg skal skrive det med store bogstaver på køleskabet, så kan ser navnet hver dag. Mon det vil hjælpe? :chin::whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31 minutes ago, louisevibe said:

 

Esme Rose er da også så fint. Hvor har du Esme fra? :)

 

Det er bare MEGA tarveligt! Jeg håber stadig jeg kan overtale ham. Om jeg så skal spille helt ulykkelig, gravid hormonel! Han kan jo ikke selv komme med bedre forslag.

 

Jeg ville da saa absoulut ogsaa traekke tudekortet... Held og lykke med det ;) 

 

En dag, jeg taenkte paa navne, saa kom Esme til mig. Rose, en dag jeg talte med min yogalaerer, hvor jeg sagde Lily, men hun sagde Rose og saa sagde vi i kor Esme Rose :kuller:kuller Hendes kat hedder Esme og det var altsaa det eneste sted, jeg havde navnet fra, saa yes, opkaldt efter en kat - af alle dyr! :blink

 

Esme betyder beloved/elskede:wub

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Camillat said:

 

Jeg ville da saa absoulut ogsaa traekke tudekortet... Held og lykke med det ;) 

 

En dag, jeg taenkte paa navne, saa kom Esme til mig. Rose, en dag jeg talte med min yogalaerer, hvor jeg sagde Lily, men hun sagde Rose og saa sagde vi i kor Esme Rose :kuller:kuller Hendes kat hedder Esme og det var altsaa det eneste sted, jeg havde navnet fra, saa yes, opkaldt efter en kat - af alle dyr! :blink

 

Esme betyder beloved/elskede:wub

 

 

 

 

 

Jeg har passet børn for en tyrkisk kvinde der hed Esme - så smukt et navn! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, Myliona said:

 

Jeg har passet børn for en tyrkisk kvinde der hed Esme - så smukt et navn! 

 

I love it! :kuller M er virkelig ikke meget for det, men lad os nu se, om der overhovedet bliver brug for navnet, foer jeg begynder at tigge og bede  ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 minutes ago, Camillat said:

 

Jeg ville da saa absoulut ogsaa traekke tudekortet... Held og lykke med det ;) 

 

En dag, jeg taenkte paa navne, saa kom Esme til mig. Rose, en dag jeg talte med min yogalaerer, hvor jeg sagde Lily, men hun sagde Rose og saa sagde vi i kor Esme Rose :kuller:kuller Hendes kat hedder Esme og det var altsaa det eneste sted, jeg havde navnet fra, saa yes, opkaldt efter en kat - af alle dyr! :blink

 

Esme betyder beloved/elskede:wub

 

 

 

 

 

Hvis det bliver nødvendigt, gør jeg det helt klart... tak ;) 

 

Det er sjovt som navne kan komme til en. Jeg synes det har en smuk betydning, omend din yogalærers kat hedder det :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, louisevibe said:

 

Ja, det er også fint. Men ens med begge navne er faktisk, at jeg synes det er svært at sætte sammen med noget :chin:

 

Fine forslag, men Marius er ikke en mulig, Elton Milo synes jeg lyder for udenlangst og egentlig også den sidste. Det er ikke nemt!

 

Ja, det er rigtigt svært at finde de rigtige kombinationer. 

 

Hvad med Cornelius, som stammer fra Niels i følge http://www.baby-navne.dk/drengenavne/n/Niels.html ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, tsecret said:

 

Ja, det er rigtigt svært at finde de rigtige kombinationer. 

 

Hvad med Cornelius, som stammer fra Niels i følge http://www.baby-navne.dk/drengenavne/n/Niels.html ? 

 

Det var jeg slet ikke klar over, tak :kiss Det kunne måske en mulighed. Det er bare ret langt i sig selv :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber, at han giver sig :kiss her har det desværre aldrig virket at smide gravid hormon kortet :( og Im bestemte han selv mens jeg lå på intensiv :blink<_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Camillat said:

 

Jeg ville da saa absoulut ogsaa traekke tudekortet... Held og lykke med det ;) 

 

En dag, jeg taenkte paa navne, saa kom Esme til mig. Rose, en dag jeg talte med min yogalaerer, hvor jeg sagde Lily, men hun sagde Rose og saa sagde vi i kor Esme Rose :kuller:kuller Hendes kat hedder Esme og det var altsaa det eneste sted, jeg havde navnet fra, saa yes, opkaldt efter en kat - af alle dyr! :blink

 

Esme betyder beloved/elskede:wub

 

 

 

 

I twilight hedder Edwards mor Esme ^_^ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hans søster, Rosalie, kalder de nogle gange for Rose. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, louisevibe said:

 

Det var jeg slet ikke klar over, tak :kiss Det kunne måske en mulighed. Det er bare ret langt i sig selv :chin:

 

Kalle Kornelius?:wub

 

Jeg ville nok vælge at stave begge med K, hvis det nu skulle være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Cand.mor said:

 

Kalle Kornelius?:wub

 

Jeg ville nok vælge at stave begge med K, hvis det nu skulle være.

 

Det er nu fint :wub

 

Min søster har vare dims på Kalle - og har haft det så længe, jeg kan huske. Så det vil aldrig være en mulighed :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, skruk said:

Håber, at han giver sig :kiss her har det desværre aldrig virket at smide gravid hormon kortet :( og Im bestemte han selv mens jeg lå på intensiv :blink<_<

 

Ej hvor frækt egentligt :slag:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, skruk said:

Håber, at han giver sig :kiss her har det desværre aldrig virket at smide gravid hormon kortet :( og Im bestemte han selv mens jeg lå på intensiv :blink<_<

 

Ej, det er godt nok fraekt! :blink

 

Har du saa eneret over nyeste - du har foedt, laeste jeg? 

 

53 minutes ago, Girl Next Door said:

I twilight hedder Edwards mor Esme ^_^ 

 

45 minutes ago, KatGSH said:

Og hans søster, Rosalie, kalder de nogle gange for Rose. :D

 

Ha ha, ej, hvor skaegt! Jeg har Twilight til gode, men gemmer den til en god anledning til at ligge og flade ud med Netflix, nu det ogsaa er kommet til Italien ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, louisevibe said:

 

Det er nu fint :wub

 

Min søster har vare dims på Kalle - og har haft det så længe, jeg kan huske. Så det vil aldrig være en mulighed :) 

 

Jeg spytter bare ud nu:) Kaj Kornelius, Calvin Cornelius, Casius Cornelius, Kasmir Kornelius, Castor Cornelius, Ketil Kornelius (altså hvis du godt kan lide Cornelius:D)

 

Ej, jeg kan virkelig godt forstå, at du gerne vil have Niels ind. Har han nedlagt helt veto?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Cand.mor said:

 

Jeg spytter bare ud nu:) Kaj Kornelius, Calvin Cornelius, Casius Cornelius, Kasmir Kornelius, Castor Cornelius, Ketil Kornelius (altså hvis du godt kan lide Cornelius:D)

 

Ej, jeg kan virkelig godt forstå, at du gerne vil have Niels ind. Har han nedlagt helt veto?

 

Min yogalaerers anden kat hedder Casius :D

 

Men det er nu altsaa ogsaa et fint navn. Hun er lidt speciel og har givet hendes katte paenere navne end  dem, hendes boern hedder! Og Kornelius, men se, jeg ville jo stave det med C og saa har vi balladen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, louisevibe said:

 

Ej hvor frækt egentligt :slag:

Mega, jeg var så gal :gal hans argument var, at han jo blev nødt til at kalde Im et eller andet <_<

1 hour ago, Camillat said:

 

Ej, det er godt nok fraekt! :blink

 

Har du saa eneret over nyeste - du har foedt, laeste jeg? 

Desværre ikke, jeg prøvede ihærdigt :gal

 

Undskyld for kapring af tråd :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Camillat said:

 

Ej, det er godt nok fraekt! :blink

 

Har du saa eneret over nyeste - du har foedt, laeste jeg? 

 

 

 

Ha ha, ej, hvor skaegt! Jeg har Twilight til gode, men gemmer den til en god anledning til at ligge og flade ud med Netflix, nu det ogsaa er kommet til Italien ;) 

Altså hvis man ser bort fra at hun er vampyr, så er hun en sød of harmonisk kvinde ^_^ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Girl Next Door said:

Altså hvis man ser bort fra at hun er vampyr, så er hun en sød of harmonisk kvinde ^_^ 

 

:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder lige og stener og har ikke læst ret meget, men Lasse dukkede lige op i mine tanker. Silke Elia og Lasse xx. Måske Lasse Emil ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller Sylvester !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER