girly1988

Oprydning i hjemmet

28 indlæg i dette emne

Ja piger hvordan rydder i op i jeres ting og sager ?

Børnenes legetøj og tøj osv...

Bruger i meget tid på at skabe system og orden samt rydde ud eller sælger i løbende ?

 

Jeg er gået igang herhjemme og vi har pt ryddet en masse ud i legetøjet...sat nogle ting til salg og andet er kasseret...nu er jeg igang med drengenes tøj...der er dæleme meget...pyha...

 

Så hit me hvis i har gode tips ;-)

 

Det nemmeste er jo klart at smide det ud man ikke bruger mere...men det føles ikke helt godt Sys jeg ;-)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Smider aldrig ud. Kun hvis noget slet ikke er brugbart. Sælger eller giver væk 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Nirev said:

Smider aldrig ud. Kun hvis noget slet ikke er brugbart. Sælger eller giver væk 

 

:ditto Nu skal vi jo have flere børn, så gemmer det meste endnu. Men hvis der er noget jeg bare ved vi ikke vil få brugt, så sætter jeg det til salg og hvis jeg ved at det ikke er til at sælge, så giver jeg det væk på Facebook. Det gør jeg faktisk tit, for det sparer besværet ved at have det til salg længe og så kommer der ofte nogen og henter det næsten med det samme, så det er dejlig nemt og så bliver det ikke smidt ud :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså alt fra Erica er jo blevet gemt, da vi ikke vidste om vi ville få en dreng eller pige. Erica er selv ret god til at rydde op og sortere. Altså ikke så meget i hverdagen, men mere når skuffen med tegninger er fyldt. Så er hun god til selv at vurdere hvilke, der må smides ud, hvilke hun ikke er færdige med at tegne på og hvilke, der skal gemmes væk. Med andet legetøj fjerner jeg det, hun ikke har leget med et stykke tid. Indtil videre har det været nemt, da det jo skal gemmes til lillesøster, så hvis hun er kommet i tanke om hun mangler det, så er det bare blevet fundet frem igen.

 

Men Line, så sælger jeg alt hvad sælges kan og det bliver sat til salg så godt som samme dag som jeg vurderer vi ikke har brug for det længere (ELSKER Reshopper appen!). Jeg har besluttet mig for at intet må komme tilbage i skabene, så det, der ikke bliver solgt med det samme, det står i et hjørne i soveværelset. Jeg sorteret tøjet i tre kategorier "kan sælges", "kan foræres væk til folk jeg kender" og "til genbrug". Jeg læste et sted at det tøj røde kors ikke selv kan bruge, det bliver genbrugt til at lave nyt tøj, så selv det hullede og udtjente tøj kommer af sted :)

Heldigvis har jeg et vennepar, der venter sig en datter, så de arver det tøj jeg ikke vurderer kan sælges, men som jeg godt vil være bekendt at give væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fx ryddet op i drengenes strømper så alle dem de ikke længere passer er sorteret fra de andre...så tænker jeg bare om de skal gemmes, gives væk eller smides ud....det er jo en god stak men alligevel os en ting mange ikke køber brugt eller  får i barsels gave eller lignende...strømper er jo ikke det dyreste ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gemmer det meste, vi vil jo gerne have en mere :kuller

 

Jeg har plastkasser på loftet der hver indeholder 2 størrelser. Og så har jeg en plastkasse i mit skab hvor jeg løbende smider det i drengene vokser ud af, så jeg nemt kan ligge væk hele tiden :) Når kassen er fyldt eller jeg mangler en ny størrelse går jeg i kasserne på loftet :)

 

Jeg har lige pakket en kasse med baby legetøj ned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Stephi-moren said:

Vi gemmer det meste, vi vil jo gerne have en mere :kuller

 

Jeg har plastkasser på loftet der hver indeholder 2 størrelser. Og så har jeg en plastkasse i mit skab hvor jeg løbende smider det i drengene vokser ud af, så jeg nemt kan ligge væk hele tiden :) Når kassen er fyldt eller jeg mangler en ny størrelse går jeg i kasserne på loftet :)

 

Jeg har lige pakket en kasse med baby legetøj ned :)

vi gemmer også meget. Dels fordi min bedste veninde og min bror endnu ikke har fået børn og dels fordi en 3'er endnu ikke er udelukket. Men som tiden går overvejer vi at rydde mere ud i det...man kan jo hurtigt skaffe nyt til billige penge hvis det nu skal være senere hen...men ja sys det er svært ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lånt rigtig meget ud.

A's legetøj, som han ikke bruger mere, har min niece lånt.

Rigtig meget af hans tøj er lånt ud til først min søster og så min veninde. Jeg har sorteret det fra, som har affektionsværdi, og resten blev sendt til udlån. Når det kommer retur, bliver det solgt, ligesom jeg har gjort med en hel del andet i forvejen.

Mit største rodeproblem er mit eget tøj! Jeg har så meget, som jeg ikke kan passe, fordi jeg har taget på. Jeg vil ikke smide det ud/give det væk, fordi jeg håber på, at jeg kan passer det igen en dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Fru.Mor said:

Vi har lånt rigtig meget ud.

A's legetøj, som han ikke bruger mere, har min niece lånt.

Rigtig meget af hans tøj er lånt ud til først min søster og så min veninde. Jeg har sorteret det fra, som har affektionsværdi, og resten blev sendt til udlån. Når det kommer retur, bliver det solgt, ligesom jeg har gjort med en hel del andet i forvejen.

Mit største rodeproblem er mit eget tøj! Jeg har så meget, som jeg ikke kan passe, fordi jeg har taget på. Jeg vil ikke smide det ud/give det væk, fordi jeg håber på, at jeg kan passer det igen en dag ;)

Åh ja mit eget tøj venter også på at blive ryddet ud i...det trænger....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af Astrids, sorterer jeg det således; det vi vil gemme til evt næste barn bliver pakket i plastik kasser og på loftet (de er bare ikke kommet derop endnu :rolleyes). Det jeg ved vi ikke får brugt, bliver enten solgt eller givet til mødrehjælpen. De fik også en sæk ventetøj som jeg ikke kunne bruge. Vores egne ting bliver enten solgt eller givet til den lokale genbrugs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er alt for dårlige (eller gode? :chin:) til at samlsamle på "ej, det kan vvære, at jeg får brug for det her en dag"-ting. Forleden stod jeg med et tomt pilleglas, og tog mig selv i at tænke" ej, det kan da være smart til at have piller i, hvis man skal på ferie" - der kunne jeg måske bare bruge det pilleglas, der i forvejen har piller i :rolleyes 

 

Jeg sælger så meget som jeg kan komme afsted med, og smider det, vi ikke bruger, på loftet. En gang imellem finder jeg plastsækkene frem, og går fx vores tøj igennem, og smider alt vi ikke kan bruge til genbrug. Det er som regel kun børnenes ting, jeg gidder sælge videre. Møbler og lignende giver vi typisk væk mod at folk selv henter dem. 

 

Vi har lige rykket rundt på soveværelse og børneværelse, og det har været en god anledning til at gå alt igennem. Det blev til en sæk med tøj til genbrug og 4 sorte sække med "vigtige" papirer, ødelagt legetøj, tomme kasser til puslespil (de er nu samlet i en kasse, adskilt i genlukposer), gamle skoleopgaver og noter og en masse andet skrammel. Det har virkelig givet luft :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Pumpkins said:

Vi er alt for dårlige (eller gode? :chin:) til at samlsamle på "ej, det kan vvære, at jeg får brug for det her en dag"-ting. Forleden stod jeg med et tomt pilleglas, og tog mig selv i at tænke" ej, det kan da være smart til at have piller i, hvis man skal på ferie" - der kunne jeg måske bare bruge det pilleglas, der i forvejen har piller i :rolleyes  

Haha sådan er jeg også! :lolhit Sidst jeg ryddede op i skabene på badeværelset smed jeg 6! tomme glas ud jeg havde gemt! :blush:D  Hoarder? Hvem? Mig? :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Leonora vokser ud af en størrelse sortere jeg det i mærketøj der bliver solgt og tøj fra H&M, Lindex, Kappahl sendes videre til veninder med yngre piger og det lidt mere neutrale sendes videre til Leonoras lille fætter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carolines tøj fra str 50-92 er gemt på loftet, inden det kom derop har jeg sorteret det fra som jeg vidste jeg ikke ville bruge til en lillesøster/lillebror. Det med pletter er smidt ud, og det andet som ikke er gemt er afleveret til genbrug. 

 

Tøjet fra 98 og opefter, er sendt videre til en venindes datter, aftalen er at hun gøre med det hvad hun vil. 

 

Alt Carolines overtøj er ligeledes gemt på loftet. 

 

Fodtøj er afleveret i genbrug.

 

Babylegetøjet er gemt på loftet til den kommende lillesøster/lillebror. Det legetøj som vi ikke ville gemme blev afleveret til min søster eller til genbrug.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt tøjet giver jeg videre til min søsters lille dreng:biglove når stinus vokser ud af det.. babyudstyret, prøver jeg først at sælge på Facebook grupperne, ellers giver jeg det væk når jeg ikke gider vente mere... 

jeg smider sjældent bare ting ud. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkels tøj bliver sorteret og delt op efter tre kategorier: Arv til evt lillesøster, salg og det kedelige, som vi ikke gider gemme bliver givet til veninder :)

 

Legetøj er vi ikke begyndt at sorterer i endnu.

 

Vores egne ting er blevet sorteret godt og grundigt igennem ved de seneste års flytninger, så vi har ikke som sådan noget. For 3-4 år siden var vi på loppemarked og måske vi gør det igen en dag, når vi har samlet sammen af diverse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer virkelig loppe marked næste år for at få en masse af vejen...Sys alle de kasser jeg har med ungernes tøj fylder gevaldigt uanset om det står på loftet eller inde i huset....

Men ja nu ser vi....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig dårlig til at få ryddet ud :blush

 

Vi har også været i tvivl om vi er helt færdige med at få børn og det har gjort det endnu sværere. 

 

Når jeg en gang får taget mig sammen vil jeg også lige på sælge, give væk og genbrug. Jeg har også tænkt mig at spørge vs/bh om de evt kan bruge nogen tingene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ dårlig til at smide ud. Jeg er typen der gemmer ting, "fordi jeg sikkert kan bruge det til et eller andet engang". Og så er jeg hamrende nostalgisk omkring alting.

Når jeg endelig rydder ud, så sælger eller forærer jeg væk. Hele den der 'brug og smid væk' mentalitet er mig meget imod og vi har også mange ting, der er arvet og genbrug herhjemme. Både tøj, køkkengrej, møbler, et par katte, manden... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dette øjeblik er jeg dog ved noget så sjældent som at rydde op i nogle gamle ting og så dukker spørgsmålet op:

Gammel filmrulle, som man ikke aner hvad der er på; smide ud eller få fremkaldt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, Alura said:

I dette øjeblik er jeg dog ved noget så sjældent som at rydde op i nogle gamle ting og så dukker spørgsmålet op:

Gammel filmrulle, som man ikke aner hvad der er på; smide ud eller få fremkaldt?

Fremkalde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, spørger du min mand, så er jeg ikke god til at sortere og smide ud:blush Han har nok ret:blush

Drengenes babytøj er sorteret og jeg har solgt lidt mærketøj fra. Alt hvad der bare er lidt minder i er gemt:blush Dvs jeg har gemt ret meget! Nu hvor de bliver større, er jeg bedre til at sortere. Mærketøj bliver solgt på Reshopper og resten ryger til genbrug. 

Legetøj og bøger er indtil videre røget videre til niecen. Få ting er solgt på Reshopper. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børnetøj, som jeg forventer at sælge en dag, når jeg lige orker, eller bruge igen ryger i kasser i kælderen. Der er ikke noget system i det, men vi plejer sådan relativt nemt at kunne finde det, vi skal bruge. Børnetøj, som jeg hverken vil sælge eller beholde bliver ekspederet videre et par gange om året, til venner/genbrug/mødrehjælpen. Det fungerer fint.

 

Legetøj er jeg dååååårlig til at skille mig af med. Jeg sidder lidt fast i at "det er jo ikke mit men mit barns" og kan derfor ikke få mig til at skille mig af med det. Heldigvis arver E pt en masse fra V, og så håber jeg, at jeg kan få mig til at skille mig af med det, når vi er færdige med at få børn.

 

Alt andet er jeg ret god til at skille mig af med. Jeg hader, når ting fylder, og synes der er noget fantastisk over at sende en stort sort sæk fyldt med ting videre, hvadenten det er til genbrug eller simpelthen ud. Min mand griner af mig over det, for jeg har åbenbart gerne helt julelys i øjnene, når jeg kommer med "Kan vi smide den her ud/til genbrug?" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Barbamama said:

Børnetøj, som jeg forventer at sælge en dag, når jeg lige orker, eller bruge igen ryger i kasser i kælderen. Der er ikke noget system i det, men vi plejer sådan relativt nemt at kunne finde det, vi skal bruge. Børnetøj, som jeg hverken vil sælge eller beholde bliver ekspederet videre et par gange om året, til venner/genbrug/mødrehjælpen. Det fungerer fint.

 

Legetøj er jeg dååååårlig til at skille mig af med. Jeg sidder lidt fast i at "det er jo ikke mit men mit barns" og kan derfor ikke få mig til at skille mig af med det. Heldigvis arver E pt en masse fra V, og så håber jeg, at jeg kan få mig til at skille mig af med det, når vi er færdige med at få børn.

Alt andet er jeg ret god til at skille mig af med. Jeg hader, når ting fylder, og synes der er noget fantastisk over at sende en stort sort sæk fyldt med ting videre, hvadenten det er til genbrug eller simpelthen ud. Min mand griner af mig over det, for jeg har åbenbart gerne helt julelys i øjnene, når jeg kommer med "Kan vi smide den her ud/til genbrug?" :D

det er totalt mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24 minutes ago, Lady H said:

det er totalt mig :D

 

Og mig. Bortset fra at jeg ikke altid spørger samlerJon om det må ryge :whistling 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER