TiaK

Barnevogn eller kombivogn

14 indlæg i dette emne

Nu har vi jo endelig taget os sammen til at begynde at kigge på barnevogn, og vi havde jo default tænkt det skulle være en barnevogn, men ekspedienten fik os lidt i tvivl - hun foreslog os en kombivogn i stedet.

Her er vores præmisser:

- Jeg har termin midt juni

- Pt. bor vi på 2. sal = vi skal have en anden løsning til hverdagsmiddagslur (evt bare liften så længe det går, derefter måske en udendørs krybbe eller brugt billig barnevogn)

- Vi bor et meget bakket område => vognen skal være nem at køre op ad bakke med

- Vi har en Opel Corsa (3-dørs) og vi vil gerne give den en chance, selvom den er meget lille => en barnevognskasse kan kun være der, hvis vi slår halvdelen af bagsædet ned = ved uheld ryger den op i førersædet

- Svigermor, som bor tættest på (og dermed vil komme til at blive besøgt/passe lillepigen mest) har sin egen barnevogn

Ekspedientens argumenter var:

- det bliver først vinteren 2012 lillepigen ikke har et mobilt ude-soveværelse

- den kan være i bilen (satser vi på - har ikke prøvet endnu)

- den er lettere at køre med i bakket område

Jeg tænker:

- vinter/efterår 2012 kan vi måske købe en barnevogn, da vi jo satser på at lillepigen skal blive storesøster på et tidspunkt (måske lidt tidligt at købe den, da vi gerne vil have over 2 år imellem dem) ELLER den tid den sorg - vi bor forhåbenligt i hus på det tidspunkt, så verden ser nok anderledes ud ELLER måske vi kan låne os frem til en når vi når dertil (vi er de sidste i vennekredsen til at få børn)

- FEDT at have en klapvogn - glæder mig allerede til at kunne bruge den :D

- Det er billigere - og det kan vores økonomi godt lide :D

Hvad tænker I? Kan man leve uden en barnevogn? Er der noget jeg ikke har tænkt over?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige i jeres tilfælde, der tænker jeg at kombi vognen nok vil være bedst.

Den vil nok være bedst til det 1. år... hvor man tit skal ha den med i bilen osv.

Men tænker at i nok alligevel vil få brug for en alm. barnevogn, når lillepigen skal i dagpleje eller vs.

Men det kan man jo tage til den tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil blot fortælle at kombivognene må ikke bruges som sovevogn hos dagplejemødrene... Det fortalte min veninde mig og den grund gjorde at hun valgte at købe en barnevogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft kombivogn (to forskellige) til begge mine og det er helt klart at foretrække. En barnevogn er så stor at køre med, og en kombi er meget mere overskuelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar!

Tror også vi hælder mest til kombivogn - tager ud og kigger mere på den på lørdag - glæder mig! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er din plan at have en krybbe eller brugt barnevogn stående på altanen?

Jeg bor på 4. sal UDEN elevator :(

Men der er heldigvis 2 altaner, så min plan er også noget med at have en brugt barnevogn stående på altanen og så en ny fin én til at køre med.

Men jeg synes nu at det er ærgeligt, at han så ikke kommer til at sove til middag i den nye gode barnevogn.

Hmm... What to do??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er din plan at have en krybbe eller brugt barnevogn stående på altanen?

Jeg bor på 4. sal UDEN elevator :(

Men der er heldigvis 2 altaner, så min plan er også noget med at have en brugt barnevogn stående på altanen og så en ny fin én til at køre med.

Men jeg synes nu at det er ærgeligt, at han så ikke kommer til at sove til middag i den nye gode barnevogn.

Hmm... What to do??

Ja, jeg tænker at vi skal have en løsning (brugt barnevogn eller krybbe), som ikke skal bæres op og ned konstant. Vi har heldigvis også 2 altaner, hvor den ene er i skygge det meste af dagen.

Jeg tænker også derfor at en kombivogn er perfekt, så en hel ny barnevogn ikke "går til spilde" hvis den kun skal bruges til gåture og når vi skal besøge folk. Så er klapvognen en bedre investering.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tænker at vi skal have en løsning (brugt barnevogn eller krybbe), som ikke skal bæres op og ned konstant. Vi har heldigvis også 2 altaner, hvor den ene er i skygge det meste af dagen.

Jeg tænker også derfor at en kombivogn er perfekt, så en hel ny barnevogn ikke "går til spilde" hvis den kun skal bruges til gåture og når vi skal besøge folk. Så er klapvognen en bedre investering.

Ja, det kan jeg selvfølgelig godt se. Det lyder meget fornuftigt.

Åh, det er ærgeligt at jeg er blevet så opsat på den Odder barnevogn :)

Men nu har jeg oprettet en tråd, hvor folk kan komme med forslag til løsninger. Så må jeg se hvad jeg gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan jeg selvfølgelig godt se. Det lyder meget fornuftigt.

Åh, det er ærgeligt at jeg er blevet så opsat på den Odder barnevogn :)

Men nu har jeg oprettet en tråd, hvor folk kan komme med forslag til løsninger. Så må jeg se hvad jeg gør :)

Tjaa, havde vi haft en bil, hvor der var plads til en barnevogn, så kan det da også godt ske jeg ikke havde haft så nemt ved at "opgive" at købe ny barnevogn fra start...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil blot fortælle at kombivognene må ikke bruges som sovevogn hos dagplejemødrene... Det fortalte min veninde mig og den grund gjorde at hun valgte at købe en barnevogn.

DET kan da aldrig blive forældrenes problem!! :o Man kan da ikke tvinge folk til at indkøbe en dyr barnevogn fordi nogle har nogle regler....så må kommunen da stille en barnevogn til rådighed, hvis familien har valgt at prioritere anderledes.

Vores dagplejemor har fået 4 barnevogne fra hendes kommune til hendes dagplejebørn...så det må den anden dp-mor også bare gøre.

Til trådstarter: Jeg vil uden tvivl købe en kombivogn eller endnu bedre, en kaleche-klapvogn og en dunipose som lift, når du skal slæbe op ad trapperne....der er rigeligt med kg at bære på i en rigtig lift i forvejen så jeg lover dig du vil blive glad for en duni eller voksipose :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle kommuner kræver at forældre stiller med barnevogn - lige som de kræver at man selv har bleer med.

Så tjek lige kommunens regler hvor du bor før du køber en kombivogn (men en brugt barnevogn der skal stå hos DP kan fåes for 500,- )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er IKKE rigtigt at en dagplejemor ikke må bruge din kombivogn til sovevogn, men i butikken skal de nævne at det ikke anbefales (Fordi der engang måske er en der har væltet i den, der er bare ikke nogen der kender til det skulle være sket)

Vi har købt en Emmaljunga kombivogn, fordi vi gerne vil have en lille vogn der er nem at komme rundt med og fordi den kan laves om til klapvogn. Vi bor i hus og har en Mazda 6 stationcar, så det er ikke pga. pladsmangel.

Jeg vil anbefale dig at kigge på en quadrolift til den, den er så fin ;) den kan bruges til lift i starten og til kørepose/voksipose bagefter...

Håber I finder den rigtige løsning for jer :)

P.s. Vi har også 2 ekstra billige barnevogne, hvis vi skulle få brug for en med længere liggemål, eller en til at stå fast ved dagplejeren... Du kan som Stikan skriver finde dem billigt op nettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DET kan da aldrig blive forældrenes problem!! :o Man kan da ikke tvinge folk til at indkøbe en dyr barnevogn fordi nogle har nogle regler....så må kommunen da stille en barnevogn til rådighed, hvis familien har valgt at prioritere anderledes.

Vores dagplejemor har fået 4 barnevogne fra hendes kommune til hendes dagplejebørn...så det må den anden dp-mor også bare gøre.

Jo det kan det desværre hvis man vil have sot barn til at sove i barnevogn.

Men hvis man vil have barnet til at sove inde skal DP have en løsning på det enten og det er en weekendseng eller madres.

Det fik vi afvide af vores kommune da August på et tidspunkt ikke måtte sove ude.

Eller er jeg enig med Mette om resten Griner

Til trådstarter: Jeg vil uden tvivl købe en kombivogn eller endnu bedre, en kaleche-klapvogn og en dunipose som lift, når du skal slæbe op ad trapperne....der er rigeligt med kg at bære på i en rigtig lift i forvejen så jeg lover dig du vil blive glad for en duni eller voksipose :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres dejlige svar!

Vi har nu reserveret en Emmaljunga Nitro kalecheklapvogn med lift og fodpose. Og det hele kan være i bagagerummet!!!

Og så er den så dejlig nem at køre med, det er hel vildt! Er så glad for de drejelige forhjul!

I starten går jeg ud fra at lillepigen kan sove i liften på altanen på en bænk (er det ikke realistisk, når hun 7-9-13 bliver et junibarn?) og så tror jeg vi venter med at finde en anden løsning til efteråret, hvor vi forhåbentlig lige er flyttet i hus...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER