Guest

Den rigtige autostol 0-13 kg?

17 indlæg i dette emne

Det er vidst ved at være et års tid siden jeg sidst har bevæget mig herind - tiden løber stærkt og når man først er tilbage på job så flyver dagene afsted :)

Sagen er den at jeg har solgt min babyautostol som jeg havde til Laura, jeg var egenlig ok glad for den, mega nem at sætte i bilen, nem at løfte mm. Men som lille faldt hun nemt frem i den, og jeg var træt af det der med at hun vågende når hun skulle flyttes til barnevogn.

Det var en cybex aton 2 med base.

Så da de kom med deres cloud Q var jeg solgt, solgte den gamle og tænkte sådan en skal jeg have til den næste.

Nu er jeg så gravid igen, og skal hen over de næste par måneder invistere i en ny stol, og nu er jeg i tvivl, for kan den ligges nok ned til at man synes den kan gøre det ud for en lift til en lur forlænget af køreturen (den skal ikke erstatte liften i det daglige), Laura sov gerne 3-4 timer af gangen.

Og hvad når den sidder i bilen er den lige så oprejst som den gamle model, så hjælper det jo lige fedt at skifte den ud.

Min stol skal være med isofix base, den skal være lille og handy at bære rundt på, den skal være nem at klikke i bilen - hvad kan I anbefale hvis det ikke skal være Cloud Q?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har haft maxi cosi cabriofix til vores drenge og været fuldt ud tilfredse :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har cloud q og jeg HADER den! For det første - vores dreng vågnede alligevel hver gang vi forsøgte at sætte den i liggeposition. Den er så sygt tung - vi har kun kunne gå med den da han var HELT spæd, allerede da han var omring en måned var det alt for tungt at bære ham i den. Den er vildt smal. Selerne sidder så lavt, at den faktisk er for lille til vores dreng, som nu er 6 måneder, selvom den er i yderste/højeste position. Jeg hader den så meget og føler virkelig vi har smidt penge ud af vinduet. Vi købte den for at den kunne stå i indkøbsvognen, men når den er lagt ned passer den alligevel kun i de store Bilka-vogne :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, det tyder på at den ikke er pengene værd desværre :)

Andre der har nogle mega gode erfaringer med noget der kan leve op til mine behov? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ikke nogen som kan anbefale nogle autostole man bør kigge lidt grundigere på? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en römer baby-safe plus II

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du kigget maxi cosi ? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg kun kigget på de ovenstående jeg har nævnt :)

Men det vigtigste er at de ligger meget ned i den, også med skrå bagsæde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft maxi cosi pebble og var meget glad for den og har også valgt maxi cosi som stol nr.2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, cybex sirona kan lægges meget ned - men den er ikke spor handy, tværtimod sidder den fast i bilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige fået ny bil, og vi bøvler med at han falder ret meget frem i Römer babysafe på grund af de skrå sædder. Så hvis I har skrå sæder, vil jeg nok ikke vælge den.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige fået ny bil, og vi bøvler med at han falder ret meget frem i Römer babysafe på grund af de skrå sædder. Så hvis I har skrå sæder, vil jeg nok ikke vælge den..

Bruger I kilen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, cybex sirona kan lægges meget ned - men den er ikke spor handy, tværtimod sidder den fast i bilen.

Sådan en har jeg til vores store pige, og den skal lillebror/søter arve sidenhen, men jeg vil have en rigtig babystol som kan tages ud af bilen når vi lige skal handle og andre små ting :)

 

Vi har lige fået ny bil, og vi bøvler med at han falder ret meget frem i Römer babysafe på grund af de skrå sædder. Så hvis I har skrå sæder, vil jeg nok ikke vælge den..

Vi har meget skrå sæder, det er faktisk den primære årsag til jeg solgte min aton 2 stol, den var super lækker, handy, nemt at klikke ud og sætte ind med basen monteret i bilen, men hun kom til at sidde for højt med hovedet og faldt forover. Fik ellers sådan en skum dimmer ind under basen nede ved babysam, det hjalp da hun var lidt ældre men ikke nok!

Så skal have en hvor de ligger mere fladt!

Hvis jeg ikke skulle have den ud af bilen/handle mm så havde jeg købt/lejet den der lift de ligger helt ned i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var meget glade for besafe izi go

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger I kilen?

Nej. Der er ikke isofix, så den sidder med selebase, og der vil jeg gerne have selen til at sidde så stramt som muligt. Min intuition siger mig, at det går ud over sikkerheden, fordi vi så ikke kan stramme selen helt så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. Der er ikke isofix, så den sidder med selebase, og der vil jeg gerne have selen til at sidde så stramt som muligt. Min intuition siger mig, at det går ud over sikkerheden, fordi vi så ikke kan stramme selen helt så meget.

Årh ja ;) vi har isofix i mine forældres c1 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var meget glade for besafe izi go

Har kigget lidt på izi modular, men jeg må hellere ned i butikken og have dem ud i bilen denne gang.

Sidste gang fik vi jo først bilen hjem et par uger før termin

Ellers havde vi en gulpladebil så den kunne vi jo ikke teste med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER