skruk

Hvilket matematikniveau?

33 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke hvad det er....

Eller jo, men jeg har aldrig lært det godt nok til at kunne det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

2. gradsligninger er blevet en del af pensum i 9. klasse. Det blev det i 2009. Jeg er dog ikke helt skarp på om de skal kunne løse dem i hånden. Det er vist noget med at de skal have kendskab til at kunne aflæse dem og identificere faktorerne, men selve løsningen må godt foregå på lommeregner. Mener jeg :chin: jeg er ikke nået dertil med mine elever endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. gradsligninger er blevet en del af pensum i 9. klasse. Det blev det i 2009. Jeg er dog ikke helt skarp på om de skal kunne løse dem i hånden. Det er vist noget med at de skal have kendskab til at kunne aflæse dem og identificere faktorerne, men selve løsningen må godt foregå på lommeregner. Mener jeg :chin: jeg er ikke nået dertil med mine elever endnu!

Der er ingen krav til at de skal kunne dem i hånden. De må gerne bruge lommeregneren til at regne det ud.

Det er i hvert fald ikke en del af færdigshedstesten til eksamen, som er den uden hjælpemidler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi blev introduceret til dem i 9. Klasse og rigtig lærte dem som del af pensum i 10...

Jeg har endda matematik B fra HHX og kan den dag idag ikke en dyt matematik...det ligger langt væk i min hukommelse ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ingen krav til at de skal kunne dem i hånden. De må gerne bruge lommeregneren til at regne det ud.

Det er i hvert fald ikke en del af færdigshedstesten til eksamen, som er den uden hjælpemidler.

Præcis!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lolhit du er ung :Lol og pludselig føler jeg mig gammel :blush

Jeg er nok farvet af, at matematik altid har faldet mig naturligt let :blush

Det har det også gjort for mig, så det er derfor jeg fik et chok. Vores lærer på gym var også lidt af en klap uden nogen former for pædagogisk forståelse, så måske det er derfor. De fleste forstod ikke hvad han snakkede om.

Jeg har mat B på hf og der fik jeg 12 både mundtlig og skriftligt, så lidt kunne jeg i hvert fald i 2012

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også statistik i 6-7 kl. Men det var sådan noget simpelt noget, som at finde medianen og sådan. Vi skulle også slå med terninger og regne sandsynligheden ud for forskellige ting. Jeg husker det som det kedeligste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså eleverne der lige er startet på HHX laver ihvertfald 1-grads ligninger lige nu. (nok også opsamling fra folkeskolen og for at niveaubedømme dem) men gør jo at man vel næppe har kunne forvente et meget højere niveau når de starter :). (matematiklærerene siger også at de elever som plejede at få 10 nu ligger omkring 4 bare fordi niveauet er det højere) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER