Guest

lotion, cremer og andet god hudpleje

22 indlæg i dette emne

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad i bruger af lotioner, cremer og anden hudplejeprodukter...

Jeg er jo ved at skifte mine egne produkter ud, så de er parfume og parabenefrie produkter.

Jeg er begyndt at bruge neutral i shampoo, balsam, deodorant, men hvad skal jeg vælge til ansigtet???

Når der er frostvejr, så tørre min hud på benene meget ud, derfor bruger jeg madolie til at smørre dem med i vinterperioden. Og make up- fjerner bruger jeg også madolie, da det virker lige så godt, som alle de fine og dyre produkter, som man kan købe div. steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har parfume allergi så jeg bruger neautral i stort set alt, bodylotion bruger jeg dog matas uden parfume..

af rengøringsmidler bruger jeg anglemark eller hvad det hedder fra coop..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Dermas ansigtscreme og synes den er rigtig god til min tørre vinterhud.. Så den kan jeg anbefale.

Jeg bruger også Neutral deo og bodylotion :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger apotekets Ceridal olie til ansigtet da jeg ikke bryder mig om tanken om madolie i mit ansigt....Den er rigtig god og fedter ikke selvom det er en olie...

Ellers bruger jeg Neutral under armene, i vasketøjet, etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet rigtig glad for en creme fra Matas de stribede uden parabener..En helt almindelig body lotion..

I ansigtet bruger jeg Nilens jord dagcreme med en lille smule farve i og min mascara og streg er også fra Nilens jord..

Jeg har også en dagcreme fra Derma, men den bruger jeg mest til mine hænder, når det er frostvejr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Ole Henriksen - rens, skintonic, ansigtscreme, peeling, maske, håndcreme og fodcreme...

Deo der bruger jeg en nivea roll-on og en hmm adiddas spray tror jeg...

Shampoo og balsan er Davines - Love

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Clinique dagcremer. Jeg kan ikke tåle så meget pga allergi. Af make-up bruger jeg primært Nilens Jord- rigtig fint og uden skidt- og så kan jeg tåle det. På kroppen bruger jeg apotekets A-Derma Exomga creme. Den er SUPER her til den tørre vinterhud.

Jeg synder lidt med shampoo/balsam, fordi jeg er så glad for min Tigi Catwalk Shampoo og balsam, og ikke slår ud af det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Ole Henriksen - rens, skintonic, ansigtscreme, peeling, maske, håndcreme og fodcreme...

:ditto Synes jeg havde læst at der er uden alt mulig skidt, men når jeg kigger på det er der parabener i. Men er det så kun de gode parabener?

Jeg har forsøgt mig med Derma, men den fugter ikke min (meget mærkelige...) hud godt nok, så jeg vendte tilbage til Ole H.

Deo bruger jeg Sanex parfumefri - Har forsøgt mig med Matas stribede parfumefri - Den kan ikke anbefales, synes den stinker af sur sved!

Jeg er også på udkik efter en god bodylotion. Synes tit Matas' er længe om at trænge ind. Men måske den skulle have en chance til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Synes jeg havde læst at der er uden alt mulig skidt, men når jeg kigger på det er der parabener i. Men er det så kun de gode parabener?

Jeg har forsøgt mig med Derma, men den fugter ikke min (meget mærkelige...) hud godt nok, så jeg vendte tilbage til Ole H.

Deo bruger jeg Sanex parfumefri - Har forsøgt mig med Matas stribede parfumefri - Den kan ikke anbefales, synes den stinker af sur sved!

Jeg er også på udkik efter en god bodylotion. Synes tit Matas' er længe om at trænge ind. Men måske den skulle have en chance til...

Ole Henriksen gør alt hvad de kan for og komme af med alle parabener.... så vidt jeg husker så er nogen af de få der er tilbage - nogen af dem som stortset ikke kan komme af med uden cremerne bliver dårlige.. (men hæng mig ikke op på det)...

Biotherms - den man altid kan købe i flyveren - den er faktisk rigtig lækker (bodycreme)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ole Henriksen gør alt hvad de kan for og komme af med alle parabener.... så vidt jeg husker så er nogen af de få der er tilbage - nogen af dem som stortset ikke kan komme af med uden cremerne bliver dårlige.. (men hæng mig ikke op på det)...

Biotherms - den man altid kan købe i flyveren - den er faktisk rigtig lækker (bodycreme)

Godt at høre med Ole H. Synes også de plejer at reklamere med dett er meget naturlige produkter...

Jeg ææææælsker biotherm... Har den stående på hylden, men den er ikke god med parabenerne :( Ville ønske jeg kunne finde en magen til, bare uden parabener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige hurtigt googlet... (Ole H. Laver jo altså os en lækker bodylotion)...

Men ja ellers Bodyshops cremer...? ELSKER den med kokos!!!

Kan læse at Dr hauschka har en bodylotion med lemon - som minder om Biotherm...

Og ja kemikalier - parabener er jo et konservering der gør at din bodylotion kan holde sig i længere tid en et par dage. Problemet er tit at folk hører at parabener er ih og åh så farlige, men prøv at google.dk det, og så finder man ud af, at det faktisk ikke er videnskabeligt bevist at parabener er hormonforstyrrende og/eller giver kræft.

Man skal også lige huske, at tager man parabener ud af et produkt, så skal der nogle andre konserveringsmidler i, så din creme kan holde sig. Så tror ikke man skal være fanatisk med parabener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, Miss_mathilde, det er jo næsten som at have en personal shopper ;)

Jeg ved godt parabener ikke altid er slemme, men jeg kan aldrig huske hvad der er hvad, så det letteste er at prøve og undgå de fleste. Biotherms har dog nogen af de parabener i der er knap så gode, så vil gerne skifte den ud. Måske jeg skulle prøve Dr. Hauska.

Har en del Bodyshop body butter, men vil gerne have en lotion også. Er vild med deres Dream-lotion, kunne også være det skulle være den nye...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, Miss_mathilde, det er jo næsten som at have en personal shopper ;)

Jeg ved godt parabener ikke altid er slemme, men jeg kan aldrig huske hvad der er hvad, så det letteste er at prøve og undgå de fleste. Biotherms har dog nogen af de parabener i der er knap så gode, så vil gerne skifte den ud. Måske jeg skulle prøve Dr. Hauska.

Har en del Bodyshop body butter, men vil gerne have en lotion også. Er vild med deres Dream-lotion, kunne også være det skulle være den nye...

HIHI ^_^

Ja kunne godt se der er mange parabener i den.. (gudskelov det er mange år siden jeg har brugt den)...

Men giv endelig lyd hvis du prøver den fra Dr. Hauscka :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes OH er vildt lækkert!! Desværre kan jeg ikke tåle det- det er alt for aktivt for min sarte hud- desværre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes OH er vildt lækkert!! Desværre kan jeg ikke tåle det- det er alt for aktivt for min sarte hud- desværre :(

Kunne godt forestille mig du er ovre i sart hud... MEN er sikker på den kære Ole ville kunne præsentere et eller andet produkt som du sagtens kan tåle ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne godt forestille mig du er ovre i sart hud... MEN er sikker på den kære Ole ville kunne præsentere et eller andet produkt som du sagtens kan tåle ;)

Sidst prøvede jeg den der hedder Herbal- et eller andet, som ellers skulle være den milde udgave. Har nemlig en bekendt der er kosmetolog og benytter OH produkter, så jeg fik en masse forskellige at prøve. Desværre uden held. Men det er selvf. et par år siden- det kan jo være han har lavet noget nyt siden- det er jeg faktisk ikke opdateret på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst prøvede jeg den der hedder Herbal- et eller andet, som ellers skulle være den milde udgave. Har nemlig en bekendt der er kosmetolog og benytter OH produkter, så jeg fik en masse forskellige at prøve. Desværre uden held. Men det er selvf. et par år siden- det kan jo være han har lavet noget nyt siden- det er jeg faktisk ikke opdateret på :)

Herbal Day creme er den jeg selv bruger - hvor manden bruger en anden...

OG nogle dage kan min hud altså bare heller ikke magte Herbal daycremen.. så jeg stjæler mandens...

Ligeså vel jeg ikke kunne massere i Lavendelolien da jeg var kosmetolog.. den slog jeg bare total ud med :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Dr. Scheller fra Matas - uden noget som helst tingeltangel og jeg synes det er rigtig godt! Og koster ikke spidsen af en jetjager ;)

Jeg bruger ansigtsvask, rosenvand og dagcreme til tør hud. Jeg har også prøvet Dermas lyserøde dagcreme, men den er slet ikke fed nok til min tørre hud. Jeg bruger dog Derma body-lotion og synes den er fin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HIHI ^_^

Ja kunne godt se der er mange parabener i den.. (gudskelov det er mange år siden jeg har brugt den)...

Men giv endelig lyd hvis du prøver den fra Dr. Hauscka :)

Jeg var i Matas forleden, for at kigge på Dr. Hauscka. Men den er slet ikke mig! Konsistensen er fantastisk og lige som jeg kan lide det, men synes den lugter meget mærkeligt og meget kraftigt... Der var også en anden variant, og den brød jeg mig heller ikke om. Øv.

Købte i stedet Matas stribede uden parfume (De havde 3 for 2s pris, så der røg lige nogen ting med hjem ;) ). Den er temmelig lang tid om at trænge ind i huden, men duften kan jeg ikke klage over ;)

Har forresten også prøvet Ole H bodylotion. Den er jeg heller ikke helt solgt til - synes den burde være bedre til den pris...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst prøvede jeg den der hedder Herbal- et eller andet, som ellers skulle være den milde udgave. Har nemlig en bekendt der er kosmetolog og benytter OH produkter, så jeg fik en masse forskellige at prøve. Desværre uden held. Men det er selvf. et par år siden- det kan jo være han har lavet noget nyt siden- det er jeg faktisk ikke opdateret på :)

Der er lige kommet en Truth revealed super creme (oversat til dansk: Dagcreme). Den er dog piv-dyr (750 kr. for 50 g).

Hvis du vil prøve den, har jeg en lille krukke på 7 g. som du kan få for en 50'er PP? Jeg har for et par uger siden prøvet lidt af det creme der sat på hvide "låg" inde i bøtten, mn ellers er den ny.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har da egentlig også en creme og en bodyscrub fra OH og de er jo bare perfekte, men tudse dyre ... <_< Eller jeg synes de er dyre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger alt det hvor der ikke er parfume i :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER