Forunderligt

NF scanning

94 indlæg i dette emne

Så er der billeder  :loveshower

Hold nu kæft en kær baby  :kuller virkelig gode billeder I har fået med, syns ikke altid man er så heldig i det offentlige med dem de lige får printet ud. Ej men nu kan jeg jo bare slet ikke vente på at se min lille sprællebebs igen :7himmel

 

Årh, hvor jeg glæder mig til i morgen :loveshower

Jeg glæder mig også for dig :glad

 

    

tusind tak!!!!! Åhhh håber sørme på at gå over tid. Jeg blev selv født på terminsdatoen ....,

Jeg håber sjovt nok også at gå over terminsdatoen... :) Både pga. jul og nytår, men også fordi jeg har en nevø med fødselsdag 5/1...

 

Pyh jeg har indtil videre termin 4/1, min bror har fødselsdag 6/1, jeg har fødselsdag 8/1 og min svoger har fødselsdag 12/1 så det er bare en populær årstid :rolleyes

 

Men i modsætning til jer to er det helt usandsynligt at jeg "får lov" at gå over termin pga diabetes... så jeg må nok bare prøve at indstille mig på at det kan blive midt i juleferien. Mit håb er nu at få lov til at gå ca til termin trods alt.

 

Men altså, julebabyer er vist også ganske dejlige ;) :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er jeg også kommet hjem fra en rigtig god NF skanning. Her blev terminen også rykket - til 1. Januar !!!!!! Puhha.

Jeg fik ikke tallet, hun sagde bare at det var meget højt og at jeg var i den laveste risiko gruppe. Nakkefolden var meget tynd, men min alder havde selvfølgelig trukket op. Jeg tænkte at det egentlig var fint ikke at få tallet at vide, tror jeg vil gå fuldstændig i selvsving med at sammenligne... Hvis jeg vil have det at vide kan jeg altid ringe ind og få det at vide.

Her kunne hun også se en masse, hun tjekkede flow i hjerte og navlesnor og en masse andet jeg ikke kan huske, for var bare helt opslugt af at se på den fineste lille baby. Sikke en oplevelse, det hele føles helt anderledes nu. Nu tror jeg faktisk på at det hele nok skal gå....

 

Så er der billeder  :loveshower

Stort tillykke med de veloverståede scanninger til jer begge. Og sikke nogle gode fine billeder af den lille k87fyn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til NF scanning i formiddag og vi så en meget fin og kær baby ligger og sprælle  :kuller Alt ved scanningen så fint og normalt ud, men pga min alder blev min risiko beregning på 1:399. Ved 1-300 tilbydes moderkagebiopsi, og ved 300-700, som de kalder mellemrisiko gruppe, tilbydes en NIPT blodprøve i stedet. Vi tog imod blodprøven som blev lavet med det samme, og vi får svar om ca 14 dage. Blodprøven kan med 99% sikkerhed sige om fosteret har downs, og med ca 90% sikkerhed sige om det har trisomi 13 eller 18. Der undersøges ikke for andre ting end disse 3. Desuden er der 4% risiko for at prøven ikke kan give noget svar, og denne fejl% er forhøjet pga jeg er overvægtig. I så fald kan man gøre prøven om, da der skulle være bedre chance for at få et resultat jo længere man er henne.

 

Jeg er både lettet og har lidt blandede følelser. Det gik jo ikke så skidt som jeg havde frygtet, men heller ikke så godt som jeg havde håbet. Og jeg er virkelig glad for tilbuddet om blodprøven, som jo ikke indebærer nogen risiko for barnet ligesom en biopsi ville. Mine odds for at få et helt normalt sundt barn er jo egentlig ret gode, men bekymringen er svær helt at ryste af sig - så jeg glæder mig til de ringer med et svar om ca 2 uger, som forhåbentlig er positivt.

 

Jeg fik i øvrigt oplyst at jeg ikke ville kunne blive tilbudt en moderkagebiopsi foreløbig, fordi moderkagen ligger på bagvæggen af min livmoder, bag fosteret. Sådan har det været i alle mine graviditeter, så det er nok bare der de kan li at sætte sig fast :) Men det satser jeg også på ikke bliver aktuelt.

 

Min termin blev ikke ændret så den hedder stadig 4/1  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan sørme godt forstå, du er sådan både og med den skanning Saga - på den ene side et flot resultat men på den anden side er I bare stadig ikke home safe  :unsure

 

Jeg håber for jer, at de næste 14 dage går stærkt, og at der så venter et positivt resultat  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til NF scanning i formiddag og vi så en meget fin og kær baby ligger og sprælle  :kuller Alt ved scanningen så fint og normalt ud, men pga min alder blev min risiko beregning på 1:399. Ved 1-300 tilbydes moderkagebiopsi, og ved 300-700, som de kalder mellemrisiko gruppe, tilbydes en NIPT blodprøve i stedet. Vi tog imod blodprøven som blev lavet med det samme, og vi får svar om ca 14 dage. Blodprøven kan med 99% sikkerhed sige om fosteret har downs, og med ca 90% sikkerhed sige om det har trisomi 13 eller 18. Der undersøges ikke for andre ting end disse 3. Desuden er der 4% risiko for at prøven ikke kan give noget svar, og denne fejl% er forhøjet pga jeg er overvægtig. I så fald kan man gøre prøven om, da der skulle være bedre chance for at få et resultat jo længere man er henne.

 

Jeg er både lettet og har lidt blandede følelser. Det gik jo ikke så skidt som jeg havde frygtet, men heller ikke så godt som jeg havde håbet. Og jeg er virkelig glad for tilbuddet om blodprøven, som jo ikke indebærer nogen risiko for barnet ligesom en biopsi ville. Mine odds for at få et helt normalt sundt barn er jo egentlig ret gode, men bekymringen er svær helt at ryste af sig - så jeg glæder mig til de ringer med et svar om ca 2 uger, som forhåbentlig er positivt.

 

Jeg fik i øvrigt oplyst at jeg ikke ville kunne blive tilbudt en moderkagebiopsi foreløbig, fordi moderkagen ligger på bagvæggen af min livmoder, bag fosteret. Sådan har det været i alle mine graviditeter, så det er nok bare der de kan li at sætte sig fast :) Men det satser jeg også på ikke bliver aktuelt.

 

Min termin blev ikke ændret så den hedder stadig 4/1  :7himmel

håber det bedste for jer!

men dejligt med massere af liv :7himmel

håber de næste par uger går stærkt og alt er som det skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er godt nok spændt på at se vores lille plet være en baby på onsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til NF scanning i formiddag og vi så en meget fin og kær baby ligger og sprælle  :kuller Alt ved scanningen så fint og normalt ud, men pga min alder blev min risiko beregning på 1:399. Ved 1-300 tilbydes moderkagebiopsi, og ved 300-700, som de kalder mellemrisiko gruppe, tilbydes en NIPT blodprøve i stedet. Vi tog imod blodprøven som blev lavet med det samme, og vi får svar om ca 14 dage. Blodprøven kan med 99% sikkerhed sige om fosteret har downs, og med ca 90% sikkerhed sige om det har trisomi 13 eller 18. Der undersøges ikke for andre ting end disse 3. Desuden er der 4% risiko for at prøven ikke kan give noget svar, og denne fejl% er forhøjet pga jeg er overvægtig. I så fald kan man gøre prøven om, da der skulle være bedre chance for at få et resultat jo længere man er henne.

 

Jeg er både lettet og har lidt blandede følelser. Det gik jo ikke så skidt som jeg havde frygtet, men heller ikke så godt som jeg havde håbet. Og jeg er virkelig glad for tilbuddet om blodprøven, som jo ikke indebærer nogen risiko for barnet ligesom en biopsi ville. Mine odds for at få et helt normalt sundt barn er jo egentlig ret gode, men bekymringen er svær helt at ryste af sig - så jeg glæder mig til de ringer med et svar om ca 2 uger, som forhåbentlig er positivt.

 

Jeg fik i øvrigt oplyst at jeg ikke ville kunne blive tilbudt en moderkagebiopsi foreløbig, fordi moderkagen ligger på bagvæggen af min livmoder, bag fosteret. Sådan har det været i alle mine graviditeter, så det er nok bare der de kan li at sætte sig fast :) Men det satser jeg også på ikke bliver aktuelt.

 

Min termin blev ikke ændret så den hedder stadig 4/1  :7himmel

Dejligt du fik lov at se baby igen, og at den så sund og rask ud :) Håber at alt ser godt ud når I får svar!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan sørme godt forstå, du er sådan både og med den skanning Saga - på den ene side et flot resultat men på den anden side er I bare stadig ikke home safe  :unsure

 

Jeg håber for jer, at de næste 14 dage går stærkt, og at der så venter et positivt resultat  :kiss

Tak for det - Ja vi må håbe på det bedste. Jeg føler mig lidt mere rolig i dag, det skal nok gå når nu den var så fin på scanningen.

 

håber det bedste for jer!

men dejligt med massere af liv :7himmel

håber de næste par uger går stærkt og alt er som det skal være :)

Tak for det - ja det var dejligt og beroligende. Håber af hele mit hjerte!

 

er godt nok spændt på at se vores lille plet være en baby på onsdag!

Uh det blir stort, det er så svært at vente de sidste dage :D pøjpøj mon ikke det blir stort at se så utrolig meget der er sket siden sidst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du fik lov at se baby igen, og at den så sund og rask ud :) Håber at alt ser godt ud når I får svar!!

Mange tak - ja vi håber og beder. Men jeg er lidt mere rolig i dag, når jeg tænker på hvor fin den så ud og at alt var normalt så vidt man kunne se. Så tror jeg nok det skal gå godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saga - så I næseben? For det plejer jo at være et godt tegn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saga - så I næseben? For det plejer jo at være et godt tegn :)

Hun sagde det var svært at sige helt sikkert, fordi baby lå med næsen nedad hele tiden, men hun mente hun kunne se det. Jeg spurgte nemli, for jeg har også hørt det sku være positivt tegn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende der skannede mig på Skejby fortalte at hendes overlæge selv ikke har næseben så man behøver ikke at panikke hvis det ikke er der...

Når alt så fint ud på skanningen tror jeg på at det er helt ok med baby. Det vigtigste et trods alt nakkefoldens tykkelse, og selvfølgelig blodprøverne. Men åh hvor træls at gå og vente på. Jeg krydser fingre! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende der skannede mig på Skejby fortalte at hendes overlæge selv ikke har næseben så man behøver ikke at panikke hvis det ikke er der...

Når alt så fint ud på skanningen tror jeg på at det er helt ok med baby. Det vigtigste et trods alt nakkefoldens tykkelse, og selvfølgelig blodprøverne. Men åh hvor træls at gå og vente på. Jeg krydser fingre! :)

Sjov historie :D 

 

Tak for det - jeg håber det er sådan og holder modet oppe med tanken om at alt så fint ud på scanningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sagde det var svært at sige helt sikkert, fordi baby lå med næsen nedad hele tiden, men hun mente hun kunne se det. Jeg spurgte nemli, for jeg har også hørt det sku være positivt tegn

 

Det fik vi ihvertfald at vide, da vi blev skannet med vores datter, men som AarhusLouise siger, er der altid undtagelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj en gang blandede følelser, Saga. Og sikke en lang ventetid! Jeg håber det bedste for jer.

Stort tillykke til jer andre :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende der skannede mig på Skejby fortalte at hendes overlæge selv ikke har næseben så man behøver ikke at panikke hvis det ikke er der...

Når alt så fint ud på skanningen tror jeg på at det er helt ok med baby. Det vigtigste et trods alt nakkefoldens tykkelse, og selvfølgelig blodprøverne. Men åh hvor træls at gå og vente på. Jeg krydser fingre! :)

 

Det fortalte hun også til mig! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til NF scanning i formiddag og vi så en meget fin og kær baby ligger og sprælle  :kuller Alt ved scanningen så fint og normalt ud, men pga min alder blev min risiko beregning på 1:399. Ved 1-300 tilbydes moderkagebiopsi, og ved 300-700, som de kalder mellemrisiko gruppe, tilbydes en NIPT blodprøve i stedet. Vi tog imod blodprøven som blev lavet med det samme, og vi får svar om ca 14 dage. Blodprøven kan med 99% sikkerhed sige om fosteret har downs, og med ca 90% sikkerhed sige om det har trisomi 13 eller 18. Der undersøges ikke for andre ting end disse 3. Desuden er der 4% risiko for at prøven ikke kan give noget svar, og denne fejl% er forhøjet pga jeg er overvægtig. I så fald kan man gøre prøven om, da der skulle være bedre chance for at få et resultat jo længere man er henne.

 

Jeg er både lettet og har lidt blandede følelser. Det gik jo ikke så skidt som jeg havde frygtet, men heller ikke så godt som jeg havde håbet. Og jeg er virkelig glad for tilbuddet om blodprøven, som jo ikke indebærer nogen risiko for barnet ligesom en biopsi ville. Mine odds for at få et helt normalt sundt barn er jo egentlig ret gode, men bekymringen er svær helt at ryste af sig - så jeg glæder mig til de ringer med et svar om ca 2 uger, som forhåbentlig er positivt.

 

Jeg fik i øvrigt oplyst at jeg ikke ville kunne blive tilbudt en moderkagebiopsi foreløbig, fordi moderkagen ligger på bagvæggen af min livmoder, bag fosteret. Sådan har det været i alle mine graviditeter, så det er nok bare der de kan li at sætte sig fast :) Men det satser jeg også på ikke bliver aktuelt.

 

Min termin blev ikke ændret så den hedder stadig 4/1  :7himmel

 

 

 

 

 

Det forstår jeg udmærket Saga. Men dejilgt hvis I kan "nøjes" med blodprøven. Jeg kender et par stykker der har fået taget den ( positiv oplevelse til trods for ventetiden ). 

Jeg krydser fingre for at I får et godt svar :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det vores tur til at komme til NF scanning. Vi havde tid i dag på Skejby Sygehus og det gik virkelig godt. 

Selvom jeg kun lige er i starten af 30'erne så trak alderen jo stadig lidt ned selvom alt var fint både scanning og blodprøver (  åbenbart - yay! :)  )

Men det hed ca. 1:2550  hvilket jo er i den lavere ende i forhold til hvad man nogle gange hører om 1:15.000 eller mere. 

Men hun var meget positiv og sagde at alt simpelthen så virkelig fint ud! Så vi er meget tilfredse. 

 

Men oplevelsen var simpelthen så fantastisk! 

Der lå den fineste lille reje derinde og sprællede helt vildt! 

Hun brugte meget tid på at scanne og fortælle os hvad vi så og hvordan det skulle se ud. 

Hun var så sød og sagde at jeg var helt perfekt at scanne på - så hun scannede også lidt ekstra, efter beregningen. Det var enormt sødt af hende. 

Derudover printede hun 4 fine små billeder til os. 

Rejen rutsjede rundt og lå flere gange med åben mund. Vi så den fineste lille rygrad og små fine fingre. Hjertelyden var også bare en fryd for ørerne! 

 

Så alt i alt en enormt god oplevelse. 

Vi har misdannelsesscanning d. 19 august og vi GLÆDER os! 

post-12962-0-82131200-1467391220_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det vores tur til at komme til NF scanning. Vi havde tid i dag på Skejby Sygehus og det gik virkelig godt. 

Selvom jeg kun lige er i starten af 30'erne så trak alderen jo stadig lidt ned selvom alt var fint både scanning og blodprøver (  åbenbart - yay! :)  )

Men det hed ca. 1:700 hvilket jo er i den lavere ende i forhold til hvad man nogle gange hører om 1:15.000 eller mere. 

Men hun var meget positiv og sagde at alt simpelthen så virkelig fint ud! Så vi er meget tilfredse. 

 

Men oplevelsen var simpelthen så fantastisk! 

Der lå den fineste lille reje derinde og sprællede helt vildt! 

Hun brugte meget tid på at scanne og fortælle os hvad vi så og hvordan det skulle se ud. 

Hun var så sød og sagde at jeg var helt perfekt at scanne på - så hun scannede også lidt ekstra, efter beregningen. Det var enormt sødt af hende. 

Derudover printede hun 4 fine små billeder til os. 

Rejen rutsjede rundt og lå flere gange med åben mund. Vi så den fineste lille rygrad og små fine fingre. Hjertelyden var også bare en fryd for ørerne! 

 

Så alt i alt en enormt god oplevelse. 

Vi har misdannelsesscanning d. 18 august og vi GLÆDER os! 

Ejjjj hvor er den sød  :kuller det lyder som en rigtig dejlig oplevelse

 

Vi skal også til MD scanning 18/8 (kl 10.30 og bagefter skal vi snakke med mediciner og fødselslæge) så du må da endelig sige hej hvis du spotter mig :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg udmærket Saga. Men dejilgt hvis I kan "nøjes" med blodprøven. Jeg kender et par stykker der har fået taget den ( positiv oplevelse til trods for ventetiden ). 

Jeg krydser fingre for at I får et godt svar :)

1000 tak. Jeg er også glad for vi fik blodprøven, jeg syns bare det er lidt frustrerende at vente på svar - men vi må jo overbevise os selv om at alt sikkert er fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjjj hvor er den sød :kuller det lyder som en rigtig dejlig oplevelse

Vi skal også til MD scanning 18/8 (kl 10.30 og bagefter skal vi snakke med mediciner og fødselslæge) så du må da endelig sige hej hvis du spotter mig :D

Æv min Kæreste har lige oplyst at det var den 19 i stedet :(

Kl 9.30 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv min Kæreste har lige oplyst at det var den 19 i stedet :(

Kl 9.30 ;)

Too bad :D det ku ellers ha været sjovt lige at vinke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg tid til NF - mandag den 18/7 kl 7:50. Halleluja for en tidlig tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det vores tur til at komme til NF scanning. Vi havde tid i dag på Skejby Sygehus og det gik virkelig godt.

Selvom jeg kun lige er i starten af 30'erne så trak alderen jo stadig lidt ned selvom alt var fint både scanning og blodprøver ( åbenbart - yay! :) )

Men det hed ca. 1:700 hvilket jo er i den lavere ende i forhold til hvad man nogle gange hører om 1:15.000 eller mere.

Men hun var meget positiv og sagde at alt simpelthen så virkelig fint ud! Så vi er meget tilfredse.

Men oplevelsen var simpelthen så fantastisk!

Der lå den fineste lille reje derinde og sprællede helt vildt!

Hun brugte meget tid på at scanne og fortælle os hvad vi så og hvordan det skulle se ud.

Hun var så sød og sagde at jeg var helt perfekt at scanne på - så hun scannede også lidt ekstra, efter beregningen. Det var enormt sødt af hende.

Derudover printede hun 4 fine små billeder til os.

Rejen rutsjede rundt og lå flere gange med åben mund. Vi så den fineste lille rygrad og små fine fingre. Hjertelyden var også bare en fryd for ørerne!

Så alt i alt en enormt god oplevelse.

Vi har misdannelsesscanning d. 18 august og vi GLÆDER os!

Årh! Jeg er helt forelsket i din baby!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh! Jeg er helt forelsket i din baby! Fantastisk scanningsbillede.

 

Også mig! Jeg kigger på det HELE tiden og kan simpelthen slet ikke lad være med at få lidt våde øjne og smile stort hver gang. Jeg synes at det er så fantastisk at se den. 

Nu må det gerne snart blive januar!

 

 

 

Og tak!  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER