Forunderligt

NF scanning

94 indlæg i dette emne

Nu må det da nærme sig for nogen af os med januar børn på vej?

 

 

Tænkte vi kan bruge denne tråd til at opdatere om NF scanningerne hvis I har lyst

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal til NF d. 30/6 hvor jeg vil være ca 13+1

 

Jeg glæder mig mest - selvfølgelig er jeg også nervøs for at der er noget galt  :unsure Men det har set helt perfekt ud de gange vi har fået et kig ind til den lille, så jeg er fuld af håb om at det også ser perfekt ud på torsdag. Jeg kan næsten ikke vente!

 

Jeg spurgte fødselslægen jeg talte med i tirsdags hvad der sker hvis NF resultatet ikke er som håbet og fik at vide at man blir tilbudt en biopsi med det samme, formentlig allerede samme dag, så man ikke skal vente i uvished længere end højest nødvendigt.

 

Jeg ved at med min alder er risikoen ca 1:100 og det er ret dårligt (jeg mener at have hørt at grænsen for hvornår man tilbydes biopsi ligger ved 1:300), men så kan scanningen og blodprøven jo godt trække op på det resultat, og det håber jeg det gør - men ellers er jeg indstillet på at tage imod biopsien. Jeg skal også tale med mediciner (om insulinen går jeg ud fra) og diætist samme dag så vi får en lang dag på Skejby under alle omstændigheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til NF scanning dagen efter dig. Er virkelig spændt - og nervøs!

Jeg vil også tage imod biopsien såfremt vi ender med at få den tilbudt ( noget siger mig at mine blodprøver i hvert fald trækker ned ).

Det gode ved biopsier er jo at de med langt større præcision kan udelukke downs etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til NF på tirsdag.

 

Det er først den seneste uge, at jeg er begyndt at glæde mig, men det er vist også først nu, at det er gået op for mig, at jeg skal til scanning.

Håber også scanningen gør, at det går op for mig, at der faktisk er noget derinde - at jeg måske bedre kan forholde mig til det - synes stadig det er meget mærkeligt...

Samtidig er jeg også blevet mere nervøs, hvis nu.... men det meste af tiden er jeg overbevist om, at det skal da nok gå fint... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har først lige været ved lægen i dag og fået bekræftet graviditeten, så jeg går ud fra, at hele maskineriet med at finde en tid til NF snart starter op, men altså ingen dato for mit vedkommende endnu.

 

Jeg er 39, så min alder kommer også til at trække ned i regnskabet. Jeg håber at slippe for biopsien (jeg hader nåle), men bliver det nødvendigt, tager vi selvfølgelig imod det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^ som jeg har fået fortalt så skulle det ikke være særlig slemt at få foretaget en moderkagebiopsi.

Nålen er lang - men tynd og det skulle "nive" lidt i skindet.

Det er vidst mere tanken om det end selve udførelsen, der er slem :)

Og så de der mens-lignende smerter efterfølgende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^ som jeg har fået fortalt så skulle det ikke være særlig slemt at få foretaget en moderkagebiopsi.

Nålen er lang - men tynd og det skulle "nive" lidt i skindet.

Det er vidst mere tanken om det end selve udførelsen, der er slem :)

Og så de der mens-lignende smerter efterfølgende

Såfremt vi ender med at få den foretaget, så vil jeg skrive en meget detaljeret beskrivelse til dig hvis du har lyst :)

 

Meget gerne  :kiss

 

Jo mere forberedt min knold kan blive, jo bedre ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg det nemlig også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til NF d.12 juli hvor jeg vil være 12+4. Jeg er nok mest nervøs og glæder mig til at få den overstået! Og så glæder jeg mig til at komme hen på den anden side af den så jeg kan fortælle mine beboere om graviditeten. Jeg har nemlig en beboer som har spurgt konstant om jeg ikke snart var gravid siden inden brylluppet (for 2 år siden) hvor jeg naturligvis aldrig har fortalt hende at vi prøver. Plus mine kolleger konstant er ved at tale over sig.

Ja og selvfølgelig til at kunne offentliggøre på Facebook. Alle i vores nærmiljø ved det allerede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skanning på tirsdag. SÅ nervøs, det har været nogle rigtig trælse uger med masser af usikkerhed pga ingen symptomer og så kom der lidt blod i sidste uge. Tirsdag kan bare ikke komme hurtig nok så vi kan få sikkerhed og forhåbentlig begynde at glæde os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor blir det spændende allerede i næste uge :) glæder mig virkelig til at høre hvordan det går jer alle, krydser fingre for dejlige sunde sprællebabyer :loveshower

 

Jeg er helt med på en detaljeret beskrivelse af biopsi, den vil jeg gerne læse eller - hvis det går sådan for mig - så vil jeg gerne skrive om det. Jeg tror nu helt ærligt at jeg vil være mere bange ved tanken om at der er noget alvorligt galt med lille spire end ved tanken om nål i mave osv.  :unsure Men håber håber håber der er en mening med at det er gået godt så langt for os alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til NF. Sikke en dejlig oplevelse  :loveshower

 

Baby lå så fint og var dejlig medgørlig. Selvom vi selv kunne se arme, hoved, ben osv., så kunne jordemoderen (er faktisk blevet i tvivl, om det er en jordemoder, der scanner?) fortælle meget mere. Hun kunne se fem fingre, fire hjertekamre og meget andet. Der selvfølgelig stadig ingen garanti, for det hele er stadig meget småt, men hun kunne ihvert fald ikke se noget galt - det hele var bare som det skulle være. Risikovurderingen skal jo bare være over 300, og min er over 15000, så satser på, at det glider galt. Jeg synes også, det er utroligt, at hun kunne starte i den ene ende af baby, og så scanne hele vejen ned igennem.

 

Og så blev terminen også lige rykket til 2. januar - ville nu hellere have den rykket længere væk fra nytår end tættere på... :)

 

Jeg uploader lige lidt billeder senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke k87fyn!  :loveshower hvor må det være dejligt at vide alt er som det skulle være! glæder mig til at se billeder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til NF. Sikke en dejlig oplevelse  :loveshower

 

Baby lå så fint og var dejlig medgørlig. Selvom vi selv kunne se arme, hoved, ben osv., så kunne jordemoderen (er faktisk blevet i tvivl, om det er en jordemoder, der scanner?) fortælle meget mere. Hun kunne se fem fingre, fire hjertekamre og meget andet. Der selvfølgelig stadig ingen garanti, for det hele er stadig meget småt, men hun kunne ihvert fald ikke se noget galt - det hele var bare som det skulle være. Risikovurderingen skal jo bare være over 300, og min er over 15000, så satser på, at det glider galt. Jeg synes også, det er utroligt, at hun kunne starte i den ene ende af baby, og så scanne hele vejen ned igennem.

 

Og så blev terminen også lige rykket til 2. januar - ville nu hellere have den rykket længere væk fra nytår end tættere på... :)

 

Jeg uploader lige lidt billeder senere :)

 

Sikke en dejlig oplevelse!! Stort tillykke med at det hele var som det skulle være!  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg også kommet hjem fra en rigtig god NF skanning. Her blev terminen også rykket - til 1. Januar !!!!!! Puhha.

Jeg fik ikke tallet, hun sagde bare at det var meget højt og at jeg var i den laveste risiko gruppe. Nakkefolden var meget tynd, men min alder havde selvfølgelig trukket op. Jeg tænkte at det egentlig var fint ikke at få tallet at vide, tror jeg vil gå fuldstændig i selvsving med at sammenligne... Hvis jeg vil have det at vide kan jeg altid ringe ind og få det at vide.

Her kunne hun også se en masse, hun tjekkede flow i hjerte og navlesnor og en masse andet jeg ikke kan huske, for var bare helt opslugt af at se på den fineste lille baby. Sikke en oplevelse, det hele føles helt anderledes nu. Nu tror jeg faktisk på at det hele nok skal gå....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rettelse: alderen havde trukket ned! Jeg er jo gammel ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til NF. Sikke en dejlig oplevelse  :loveshower

 

Baby lå så fint og var dejlig medgørlig. Selvom vi selv kunne se arme, hoved, ben osv., så kunne jordemoderen (er faktisk blevet i tvivl, om det er en jordemoder, der scanner?) fortælle meget mere. Hun kunne se fem fingre, fire hjertekamre og meget andet. Der selvfølgelig stadig ingen garanti, for det hele er stadig meget småt, men hun kunne ihvert fald ikke se noget galt - det hele var bare som det skulle være. Risikovurderingen skal jo bare være over 300, og min er over 15000, så satser på, at det glider galt. Jeg synes også, det er utroligt, at hun kunne starte i den ene ende af baby, og så scanne hele vejen ned igennem.

 

Og så blev terminen også lige rykket til 2. januar - ville nu hellere have den rykket længere væk fra nytår end tættere på... :)

 

Jeg uploader lige lidt billeder senere :)

kæmpe tillykke :loveshower Ja det må man sige er en rigtig god risikovurdering

 

Uh det blir jo spændende om nogen af os der for julebabyer i stedet for januarbabyer :D

 

Så er jeg også kommet hjem fra en rigtig god NF skanning. Her blev terminen også rykket - til 1. Januar !!!!!! Puhha.

Jeg fik ikke tallet, hun sagde bare at det var meget højt og at jeg var i den laveste risiko gruppe. Nakkefolden var meget tynd, men min alder havde selvfølgelig trukket op. Jeg tænkte at det egentlig var fint ikke at få tallet at vide, tror jeg vil gå fuldstændig i selvsving med at sammenligne... Hvis jeg vil have det at vide kan jeg altid ringe ind og få det at vide.

Her kunne hun også se en masse, hun tjekkede flow i hjerte og navlesnor og en masse andet jeg ikke kan huske, for var bare helt opslugt af at se på den fineste lille baby. Sikke en oplevelse, det hele føles helt anderledes nu. Nu tror jeg faktisk på at det hele nok skal gå....

Stort tillykke :loveshower ej nu glæder jeg mig jo bare endnu mere, hold op de sidste dage er svære at vente :rolleyes

 

På Skejby siger de ikke tallet, de siger bare om der er lav eller høj risiko og det syns jeg egentlig er rart, for der er jo mikroskopisk risiko for der er noget galt uanset om tallet er 1:20000 eller 1:2000 men nogle vil helt sikkert bekymre sig alligevel over at man ikke får det højest mulige tal. (og det er også nok til at forvirre mig mht om alderen trækker op eller ned selv om jeg godt ved hvad der menes, for en lav risiko=højt tal og alderen trækker ned på tallet. Det er da op/ned forvirring :D) Men super dejligt at det gik så godt.

 

Spændende om det blir jul eller nytår i stedet for januar for nogen af os :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres fine skanninger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der billeder  :loveshower

post-12958-0-24744700-1467128579_thumb.j

post-12958-0-06156200-1467128590_thumb.j

post-12958-0-98483700-1467128596_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg også kommet hjem fra en rigtig god NF skanning. Her blev terminen også rykket - til 1. Januar !!!!!! Puhha.

Jeg fik ikke tallet, hun sagde bare at det var meget højt og at jeg var i den laveste risiko gruppe. Nakkefolden var meget tynd, men min alder havde selvfølgelig trukket op. Jeg tænkte at det egentlig var fint ikke at få tallet at vide, tror jeg vil gå fuldstændig i selvsving med at sammenligne... Hvis jeg vil have det at vide kan jeg altid ringe ind og få det at vide.

Her kunne hun også se en masse, hun tjekkede flow i hjerte og navlesnor og en masse andet jeg ikke kan huske, for var bare helt opslugt af at se på den fineste lille baby. Sikke en oplevelse, det hele føles helt anderledes nu. Nu tror jeg faktisk på at det hele nok skal gå....

stort tillykke med vellykket scanning!  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der billeder  :loveshower

ej hvor sødt den sutter på tommeltot  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, hvor jeg glæder mig til i morgen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der billeder :loveshower

Ihhh hvor fine!!!!

Mine billeder er ret dårlige sammenlignet med dine, men heldigvis var det meget nemmere at se en masse under selve skanningen. Må lige på computeren så jeg kan vedhæfte senere, det dur ikke på tlf....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke med vellykket scanning!  :loveshower

  

Stort tillykke med jeres fine skanninger :-)

  

kæmpe tillykke :loveshower Ja det må man sige er en rigtig god risikovurdering

 

Uh det blir jo spændende om nogen af os der for julebabyer i stedet for januarbabyer :D

 

Stort tillykke :loveshower ej nu glæder jeg mig jo bare endnu mere, hold op de sidste dage er svære at vente :rolleyes

 

På Skejby siger de ikke tallet, de siger bare om der er lav eller høj risiko og det syns jeg egentlig er rart, for der er jo mikroskopisk risiko for der er noget galt uanset om tallet er 1:20000 eller 1:2000 men nogle vil helt sikkert bekymre sig alligevel over at man ikke får det højest mulige tal. (og det er også nok til at forvirre mig mht om alderen trækker op eller ned selv om jeg godt ved hvad der menes, for en lav risiko=højt tal og alderen trækker ned på tallet. Det er da op/ned forvirring :D) Men super dejligt at det gik så godt.

 

Spændende om det blir jul eller nytår i stedet for januar for nogen af os :D

tusind tak!!!!! Åhhh håber sørme på at gå over tid. Jeg blev selv født på terminsdatoen ....,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

    

tusind tak!!!!! Åhhh håber sørme på at gå over tid. Jeg blev selv født på terminsdatoen ....,

 

Jeg håber sjovt nok også at gå over terminsdatoen... :) Både pga. jul og nytår, men også fordi jeg har en nevø med fødselsdag 5/1...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER