Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Det er nemlig helt rigtigt. Jeg tænker, mens jeg ser det, at havde hun måske en anden mand, ville hun blomstre. For hun VIL jo gerne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Laura har fri i dag, farmoren har hentet hende, så skal de bare hygge i dag, og hun forguder sin farmor! 

 

 Lige et kodak moment i morges

IMG_4861.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, januar2017 said:

Det er nemlig helt rigtigt. Jeg tænker, mens jeg ser det, at havde hun måske en anden mand, ville hun blomstre. For hun VIL jo gerne. 

 

Jeg tænkte det SÅ mange gange, hvis hun bare havde fundet en mere ressourcestæk kæreste.

 

Jeg tager hatten af for hende! Vi andre kan synes livet er svært, men når man selv ikke har den bedste forudsætning fra start så har man så meget ekstra at kæmpe med! Hun er stærk! 

 

Jeg læste lige denne! Keep on going begge to! 

 

http://livsstil.tv2.dk/2017-03-23-kaempede-for-at-blive-rigtig-voksen-saadan-gaar-det-xenia-og-mathias-i-dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sp har været her. Det går ærlig talt ikke pisse godt. Ellie skriger enormt meget. Sp mener stadig det er refluks, så nu beder vi om en henvisning til en børnelæge, så hun kan blive tjekket igennem, så vi ved at hun ikke skriger fordi hun har ondt. Jeg er dårlig til at bede om hjælp og vil allerhelst klare det hele selv, men Sp sagde at jeg skulle bede om hjælp og gøre en god ting for mig selv om dagen, som jeg får energi af. Jeg overvejer om jeg skal behynde at løbe, så kan jeg få lidt frustrationer ud. Det er pisse hårdt! Oveni det har Ellie ikke taget på siden 5 ugers for 3 uger siden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj 2014 said:

Sp har været her. Det går ærlig talt ikke pisse godt. Ellie skriger enormt meget. Sp mener stadig det er refluks, så nu beder vi om en henvisning til en børnelæge, så hun kan blive tjekket igennem, så vi ved at hun ikke skriger fordi hun har ondt. Jeg er dårlig til at bede om hjælp og vil allerhelst klare det hele selv, men Sp sagde at jeg skulle bede om hjælp og gøre en god ting for mig selv om dagen, som jeg får energi af. Jeg overvejer om jeg skal behynde at løbe, så kan jeg få lidt frustrationer ud. Det er pisse hårdt! Oveni det har Ellie ikke taget på siden 5 ugers for 3 uger siden. 

 

Åh nej - det lyder da ikke for godt med manglende vægtøgning og mulig refluks :( Gylper hun meget? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Micka said:

 

Åh nej - det lyder da ikke for godt med manglende vægtøgning og mulig refluks :( Gylper hun meget? 

Ja ikke så meget som hun har gjort dog, men hun gylper efter hver måltid undtagen om natten. Jeg har lige talt med en ammevejleder, som synes vi skulle tage Ellie til kiropraktor og så var hun ret overbevist om, at Ellie ikke tager på pga. Overproduktion. Vi skal til kontrolvejning på torsdag. Sp kommer igen om 2 uger, fordi hun synes vi var pressede. 

Nu har jeg fået sagt højt til Lauritz at det er pisse hårdt og at vi skal snakke om det. Vi skal være bedre til at bede om hjælp og jeg skal måske lade f.eks. Min mor tage Ellie mens vi hygger med Amilia. Det må vi lige se på. Nu har vi aftalt at vi finder en kiropraktor der kan i næste uge og så får vi en henvisning til en børnelæge. Ammevejlederen sagde at gråden også kunne være psykisk efter den meget hurtige ankomst til verden. Så når vi har udelukket alt andet, så ved vi at det kan være en årsag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver i øvrigt kontaktet af en gruppe for mødre hvis børn skriger mere end normalt. Jeg tror det bliver godt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det er hårdt for jer og dig. Tror det er en rigtig god ide med en mødregruppe for børn der græder meget. Man har to vidt forskellige liv med et barn der græder og et barn der ikke græder. Håber I finder årsagen :):):) 

og at du ikke glemmer dig selv 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sætter vores lid til kiropraktor i næste uge. Jeg ringer mandag morgen og får en akuttid. Det er så synd for Ellie og jeg har brug for, at være sikker på, at vi har gjort alt for at hjælpe hende. Ergoen virker rigtig godt. Der tager hun gode lange lure og skriger mindre, så vi må bare have bæresele på hele tiden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe har det stået på maj? For jeg troede det var noget nyt i den her uge, men har vidst ikke læst godt nok med...

 

at hun ikke tager på er vidst også en symptomerne ved refluks - åhh håber I hurtig finder forklaringen så der kommer ro på! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36 minutes ago, Kia... said:

Hvor længe har det stået på maj? For jeg troede det var noget nyt i den her uge, men har vidst ikke læst godt nok med...

 

at hun ikke tager på er vidst også en symptomerne ved refluks - åhh håber I hurtig finder forklaringen så der kommer ro på! 

Det har faktisk stået på siden hun blev født. Hun har altid været en baby der har grædt en del, jeg har nok bare ladet som om, at det ikke var tilfældet. Den sidste uge er det bare eskaleret. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 hours ago, Maj 2014 said:

Det har faktisk stået på siden hun blev født. Hun har altid været en baby der har grædt en del, jeg har nok bare ladet som om, at det ikke var tilfældet. Den sidste uge er det bare eskaleret. 

 

Nej det var ikke lige gået op for mig! :/ stakkels jer alle sammen! 

 

Har været alene med begge piger i dag, vi kørte til fødselsdag i eftermiddags og kom først hjem her til aften - jeg er bruuugt!! 

 

Laura reagere meget på at være blevet storesøster, samtidig med man er på vej til at blive 3, og er en pige uden filter, hun observere ALT omkring sig! Hun er vildt frustreret herhjemme, og skal lige finde på plads i sin nye rolle! 

 

Vi var til fødselsdag hos min lille fætter der blev 2 i dag, min mor tog dem med ud en tur, og sagde at Laura havde haft masser af overskud, var god til at dele og vente på sin tur, så dejligt det mest bare går ud over mor og far, men synd for hende at hun ofte ender yderst frustreret! Det kræver yderligere ekstra på energi kontoen!  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

43 minutes ago, Kia... said:

 

Nej det var ikke lige gået op for mig! :/ stakkels jer alle sammen! 

 

Har været alene med begge piger i dag, vi kørte til fødselsdag i eftermiddags og kom først hjem her til aften - jeg er bruuugt!! 

 

Laura reagere meget på at være blevet storesøster, samtidig med man er på vej til at blive 3, og er en pige uden filter, hun observere ALT omkring sig! Hun er vildt frustreret herhjemme, og skal lige finde på plads i sin nye rolle! 

 

Vi var til fødselsdag hos min lille fætter der blev 2 i dag, min mor tog dem med ud en tur, og sagde at Laura havde haft masser af overskud, var god til at dele og vente på sin tur, så dejligt det mest bare går ud over mor og far, men synd for hende at hun ofte ender yderst frustreret! Det kræver yderligere ekstra på energi kontoen!  

Det har været virkelige hårdt, men umiddelbart er der bedring efter Lauritz hængte hende på hovedet, så nu tror vi helt klart på kiropraktor. 

 

Det så hårdt når man er alene med begge piger. Jeg har haft pigerne meget alene, fordi båden skulle males og klargøres til at blive sat i vandet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Maj 2014 said:

Det har været virkelige hårdt, men umiddelbart er der bedring efter Lauritz hængte hende på hovedet, så nu tror vi helt klart på kiropraktor. 

 

Det så hårdt når man er alene med begge piger. Jeg har haft pigerne meget alene, fordi båden skulle males og klargøres til at blive sat i vandet. 

 

Jeg håber og x'er for kiopraktoren!! 

 

Ja jeg har også stået meget med pigerne, kæresten har lukket og solgt firmaet, det koster mange weekender at få ryddet op! 

Han er så ansat ind i det til ham han har solgt det til, så han har stadig et job, desværre bare stadig ikke på kun 37 timer.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så sidder jeg i s-toget på vej til Vallensbæk med Ellie i bæreselen. Jeg har seriøst lige løbet op af trapperne på Vanløse st fordi jeg så toget komme og jeg gad ikke vente i 10 min :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt i tvivl om hvor meget ens baby skal kunne løfte hovedet. Karoline er to måneder i dag og hun kan godt løfte hovedet når hun ligger på maven men ikke sådan RIGTIGT løfte det. Og hun gider heller ikke. Vi lægger hende på maven hver dag men hun lægger sig bare på den ene side af hovedet selvom vi prøver at motivere hende med os og legetøj 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

38 minutes ago, januar2017 said:

Jeg er lidt i tvivl om hvor meget ens baby skal kunne løfte hovedet. Karoline er to måneder i dag og hun kan godt løfte hovedet når hun ligger på maven men ikke sådan RIGTIGT løfte det. Og hun gider heller ikke. Vi lægger hende på maven hver dag men hun lægger sig bare på den ene side af hovedet selvom vi prøver at motivere hende med os og legetøj 

Ellie gjorde det samme som karoline indtil Lauritz hængte hende på hovedet i benene. Nu kommer hovedet helt op og hun vender sig om på ryggen. Der er i hvert fald tydeligt sket noget med min baby efter fredag aften. Satser på kiropraktor lige får det sidste på plads. 

 

Vil hun hvis hun ligger på din mave? For det ville Ellie nemlig gerne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

35 minutes ago, Maj 2014 said:

Vil hun hvis hun ligger på din mave? For det ville Ellie nemlig gerne. 

 

Bruger meget min mave! Ida gider heller ikke på gulvet/puslebordet :) 

 

Skøønt vejr i dag! Har sat trampolinen op i haven, i mens lånte Ida Lauras barnevogn og sov sin første lur (uden vi var på gåtur) uden for :) 

 

her i eftermiddag smed jeg hende i ulddragten og så i viklen, så gik vi ud og fik ordnet dyrene, i mens kom naboen forbi med traktoren og tilbød laura en tur, men det turde hun desværre ikke :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Kia... said:

 

Bruger meget min mave! Ida gider heller ikke på gulvet/puslebordet :) 

 

Skøønt vejr i dag! Har sat trampolinen op i haven, i mens lånte Ida Lauras barnevogn og sov sin første lur (uden vi var på gåtur) uden for :) 

 

her i eftermiddag smed jeg hende i ulddragten og så i viklen, så gik vi ud og fik ordnet dyrene, i mens kom naboen forbi med traktoren og tilbød laura en tur, men det turde hun desværre ikke :) 

Vejret har været så skønt! 

 

Det lyder som en dejlig dag. Jeg var hjemme alene med Ellie er par timer i formiddags, mens Lauritz havde Amilia med ud på båden. Da mig og Ellie var klar gik jeg ned og tog toget og så gik vi ned og mødte de andre i havnen. Ellie sov i ergoen hele vejen. Det var så lækkert. Vejret var lunt og lækkert da vi kom ud til båden. Jeg ammede og så røg hun retur i bæreselen. Hun sov fra det hele. Hun vågnede ikke en gang da jeg tog hende ud af selen og satte hende i autostolen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder også som en virkelig dejlig dag!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her sommertid er noget fis! 

Der er ingen herhjemme der er gode til skift af døgnrytme! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som I begge har haft en dejlig dag :-D

heldigt at Ellie gad at sidde i selen. Jeg tør ikke at bære hende udelukkende i viklen for tænkt hvis hun bliver ked af det. Så står man der midt i toget med fem meter langt stof og kan ingenting. 

Vi har også været i haven. Var fantastisk. Vi har ikke særlig meget haveudstyr endnu så begrænset hvad vi kan foretage os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fundet ud af, at jeg ikke kan bruge den kjole jeg har i skabet, som jeg havde tænke jeg skulle have på til Ellies dåb. Den er umulig at amme i. Så må jeg jo bare shoppe, hvor ærgerligt :badgirl vi skal i øvrigt også til 2 bryllupper her til sommer, min søster i august og nogle venner i Spanien til september = mere shopping også til Amilia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ligeglad med ammevenlige kjoler. Jeg har tænkt mig at sætte mig afsides når jeg skal amme. Hvis jeg skal amme i de timer det tager altså. Håber at kunne køre erstatning. 

Har den helt rigtige kjole som jeg havde på til et bryllup sidste år. 

IMG_9465.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Købte den i vero moda for ingen penge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER