Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

22 minutes ago, Maj 2014 said:

Ellie skriger og skriger og har gjort det i to dage. Der er noget galt med min baby, men hvad? Det er helt vildt, intet virker hun skriger bare helt sindssygt.

 

Ida har skreget to aftener nu! Starter sådan omkring kl 16 og stopper først sådan omkring kl 20-21 (med pauser). 

 

Jeg er ikke rigtig kommet i gang med d-dråberne, men de gange hun har fået får hun bare mega mavekneb, så nu skifter vi mærke! (Og det passer med at hun fik i går eftermiddags, og så startede det et par timer efter!) og hun har haft meget luft i maven i dag! 

 

Måske noget du har spist? 

Ida kan ikke "tåle" jordbær, cola og chokolade - effektiv slankekur!! 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg troede kolik var smerter i tarmene/maven. 

Jeg fik en bog af min veninde der hedder

 "tryk og glad". Det er en bog om zoneterapi til babyer men kan også bruges til børn og voksne. Meget nem tilgængelig bog. 

Har bare ikke prøvet den da Karoline aldrig laver nogle problemer så ved ikke hvad jeg skal behandle. Men måske det var en mulighed. Eller måske er det et tigerspring ? 

 

De mødre i mødregruppen der havde børn på samme alder som ellie klagede hvert fald over tigerspring. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Kia... jeg har spist meget chokolade, så det kan hun i hvert fald godt tåle :blush jeg har ikke umiddelbart spise noget andet end det jeg plejer. 

D-dråber får hun ikke hver dag. Ups. Men det har heller ikke nogen sammenhæng. 

 

@januar2017 jeg har tænkt tigerspring, for det passer tidsmæssigt, jeg synes måske bare hun reagerer lige voldsomt nok til, at jeg vil sige det er det. Får Sp i morgen så må vi se hvad hun siger. Hvis det er tigerspring, så går jeg hjemmefra fra nu af og hver gang der er spring. Amilia sover stadig ikke fordi Ellie er gået sådan amok. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, januar2017 said:

Har også prøvet at putte hende derude. Men skal nok bare være stædig. Men vi er tit ude at gå 9-10 km og det tager jo omkring de to timer. Og så har hun jo været ude for den dag. 

Var til 2. omgang mødregruppe i dag. Synes sgu at sundhedsplejerskerne var ret fordømmende med forskellige ting. Da jeg fortalte at jeg syntes det var fantastisk at være uden Karoline nogle timer mens Thomas tog hende, skulle de fortælle hvor vigtigt det var for en baby at have kontakt til sin mor og den slags. 

Og så en masse andre ting også. Det var sgu ikke særligt rart

 

Er sundhedsplejesken med hver gang hos jer? Og hvor er hun da dum at høre på, glad mor er lig med en god mor og overskudsmor! 

 

Hvis jeg fortsætter med at amme efter 4-6 mdr så skal vi have fundet en løsning med noget malkning og flaske, jeg nøød at tage til hundetræning mens A havde Laura, bare det lige at komme ud og lade lidt op, se andre mennesker! 

 

Nyd du at det fungere så fint for jer, og at far bare er lige så god som mor! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er to sundhedsplejersker med de første tre gange og derefter er vi on our own. Det er egentlig rigtigt godt fordi man lige får lidt fagligt input. Tror det er fordi den kommune jeg bor i er relativ belastet socialt at de har valgt at lægge ressourcer der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg ville slet ikke kunne overleve uden alenetid. 

Da Thomas kom hjem fra job, lagde han sig i stuen med Karoline. Jeg lukkede døren til stuen og rendte rundt og gjorde rent med musik ørene. Ej det var skønt 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Maj 2014 said:

@Kia... jeg har spist meget chokolade, så det kan hun i hvert fald godt tåle :blush jeg har ikke umiddelbart spise noget andet end det jeg plejer. 

D-dråber får hun ikke hver dag. Ups. Men det har heller ikke nogen sammenhæng. 

 

@januar2017 jeg har tænkt tigerspring, for det passer tidsmæssigt, jeg synes måske bare hun reagerer lige voldsomt nok til, at jeg vil sige det er det. Får Sp i morgen så må vi se hvad hun siger. Hvis det er tigerspring, så går jeg hjemmefra fra nu af og hver gang der er spring. Amilia sover stadig ikke fordi Ellie er gået sådan amok. 

 

Snyyyd vil også have en baby der kan tåle chokolade :P 

 

nej vi simpelthen også for dårlige til de der d-dråber, men jeg har hende mistænkt for lidt tilbageløb der vækker hende, fordi hun sover godt når hun sover op af mig og jeg sidder op, men vågner meget når hun ligger ned og sover, og høre hende synke ind i mellem, og læste at d-dråber vidst mindsker det, og efter nogle gode dage uden skrig og skrål til aften fik hun dråber i går og så startede det et par timer derefter... Nu har jeg købt lactocare baby og håber det hjælper hende. 

 

Ja noget driller da hende Ellie når hun får sådan en tur, her virker det godt at ligge hende på maven på armen, hovedet op mod albuen, hånden på maven og den anden hånd ind mellem benene, så plejer vi at kunne skabe lidt ro! 

 

Nyd det Januar! Så har du overskud til Karoline når du er på! 

 

Så kan hende sp pakke sammen! 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg vidste at det skadede Karoline, ville jeg jo ikke gøre det. Men at være alene med far i to-tre timer - det har da aldrig skadet nogen!!! 

Og jeg giver hende fuld opmærksomhed og kærlighed i 24 timer i døgnet. At hun så er uden mig en gang hver 3. uge går jo nok. Forstår slet ikke den anden tankegang 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem var det der sagde, at søvn avler søvn? Hvem har sagt det oprindeligt ? 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder helt skørt med den sundhedsplejerske - selvfølgelig skader det ikke baby at være sammen med sin far mens mor er ude og hente ny energi.

 

Med Louie passede det meget godt med søvn avler søvn :)

 

Chloé er virkelig en tigerbaby lige nu, og det gavner det selvfølgelig ikke at alt bare er i opbrud de her dage. Nu er vi installeret i den lejlighed vi har lejet indtil turen går hjem til DK på tirsdag. Det bliver ikke en weekend uden planer, men jeg vil forsøge at holde de aftaler vi har korte så hun ikke bliver overstimuleret og mere rundforvirret end hun er i forvejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også ramt af tigerspring. Søvn avler søvn fordi de ikke bliver overtrætte og babyer skal sove virkelig meget. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj 2014 said:

Vi er også ramt af tigerspring. Søvn avler søvn fordi de ikke bliver overtrætte og babyer skal sove virkelig meget. 

 

Er Ellie også bare sur konstant?

Chloé græder bare konstant, og vil hverken det ene eller det andet. Hvis jeg forsøger at give hende bryst selvom hun ikke er sulten (hun bruger ikke sut), så bliver hun gal på brystet. Og i nat måtte jeg ligge med hende helt ind til mig for at hun ville sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvn avler søvn fordi hvis man blandt andet ikke bliver overtræt så sover man nemmere og bedre :) 

 

maj hvad sagde sp til hendes skrigeture? 

 

Vi har haft en god nat (fik sørme knap 6 timer i streg! Wow nyt menneske) - fik hilst på kollegaerne på job og afholdt møde med chefen :) Jeg har sidste barselsdag d. 5 januar, men vi har snakket om at forlænge med noget ferie, for har 6 uger der skal afholdes inden 1 maj :) 

 

så har vi fået ny overenskomst, chefen vil lige undersøge om jeg nåede med i puljen, for det er noget med at forældreoverloven nu kan fås på fuld løn :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Micka said:

 

Er Ellie også bare sur konstant?

Chloé græder bare konstant, og vil hverken det ene eller det andet. Hvis jeg forsøger at give hende bryst selvom hun ikke er sulten (hun bruger ikke sut), så bliver hun gal på brystet. Og i nat måtte jeg ligge med hende helt ind til mig for at hun ville sove.

Ja. Heldigvis er det bedre i dag, for hun har skreget helt vildt meget de sidste to dage uden vi har kunnet gøre noget. Jeg lagde hende også til hvor hun så gik endnu mere amok. I går da jeg skulle putte Amilia sagde hun at Ellie skulle ind i mors mave igen og det kan jeg virkelig godt forstå at hun sagde, jeg havde puttet hende ind igen hvis jeg kunne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Kia... said:

Søvn avler søvn fordi hvis man blandt andet ikke bliver overtræt så sover man nemmere og bedre :) 

 

maj hvad sagde sp til hendes skrigeture? 

 

Vi har haft en god nat (fik sørme knap 6 timer i streg! Wow nyt menneske) - fik hilst på kollegaerne på job og afholdt møde med chefen :) Jeg har sidste barselsdag d. 5 januar, men vi har snakket om at forlænge med noget ferie, for har 6 uger der skal afholdes inden 1 maj :) 

 

så har vi fået ny overenskomst, chefen vil lige undersøge om jeg nåede med i puljen, for det er noget med at forældreoverloven nu kan fås på fuld løn :) 

Sp aflyste fordi hun har barn syg. Hun kommer i morgen i stedet for. Jeg er ret overbevist om nu, at det er tigerspring for i dag har hun sover helt vildt meget, og ikke været mere sur end hun plejer. Hun vil så kun sove i ergobabyen, men mor render gerne rundt med hende på maven for husfredens skyld. 

 

Fedt med 6 timer :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man gør meget for husfredens skyld :) 

 

øv med sp, men dejligt hun allerede kunne i morgen! Yep 6 timer var helt fantastisk, så heldig tror jeg ikke vi er i nat, hun gik tideligt i seng i dag :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Kia... fedt med så meget orlov og barsel. Jeg er så ked af at jeg allerede skal retur på job d. 9. oktober. :(:( ment på den måde at jeg synes hun er alt for lille til at skulle i institution. 

Men jeg har aftalt med jobbet at jeg j starten skal arbejde HVER weekend. Og at jeg i hverdagene har den sene vagt som starter kl. 16. Så kan Thomas faktisk nå hjem inden jeg tager afsted (hvis han møder tidligt). Og vi kan dermed udskyde hendes institution start. Men det er jo heller ikke optimalt at jeg skal arbejde hver eneste weekend særligt længe så det er nok kun en enkelt måneds tid. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Maj 2014 said:

Ja. Heldigvis er det bedre i dag, for hun har skreget helt vildt meget de sidste to dage uden vi har kunnet gøre noget. Jeg lagde hende også til hvor hun så gik endnu mere amok. I går da jeg skulle putte Amilia sagde hun at Ellie skulle ind i mors mave igen og det kan jeg virkelig godt forstå at hun sagde, jeg havde puttet hende ind igen hvis jeg kunne. 

 

Det havde været fantastisk hvis man kunne proppe dem ind i maven igen under de her tigerspring, rigtig sødt forslag fra Amilia - Chloé sov lige hele aftenen væk, så nu er vi oppe minimum hver anden time her i nat - men det var skønt med lidt ro.

 

@Kia... skønt med 6 timer i streg og ja sikke en dejlig lang barsel :)

Jeg skal retur den 1. december og manden overtager så indtil slut januar - så håber jeg også at det sikrer at vi får en ønsket institutionsplads inden manden startet job igen, det kan jo være lidt af en udfordring i Københavns kommune.

 

@januar2017 kan godt forstå at du synes det er tidligt at sende hende afsted, men det skal hun nok klare, og smart hvis I lige kan overlappe hinanden en måned - måske du også kan bruge noget ferie i den periode, så kan du også lige strække den lidt længere :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre er det MED ferien at jeg skal starte d. 9. Oktober :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne da være fint med en måneds overlap, Thomas kan ikke tage noget barsel når du starter tidligt? 

 

Ida bliver skrevet op til 1. December, men desværre slipper lauras dp først den næste til 1. April, vi håber hun får lov at gå med 5 børn! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det har han. Vi har også talt om det ville være bedre at han tager barslen når jeg starter på job. Men vi vil også bare gerne have barsel samtidig. Men det er jo en prioriteringssag. Tror det kommer til at gå ok når vi kan arbejde som vi gør. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

52 minutes ago, januar2017 said:

Jo det har han. Vi har også talt om det ville være bedre at han tager barslen når jeg starter på job. Men vi vil også bare gerne have barsel samtidig. Men det er jo en prioriteringssag. Tror det kommer til at gå ok når vi kan arbejde som vi gør. 

 

Det skal helt sikkert nok gå - hun vil trods alt være omkring 9 måneder når hun starter, og det er en fin alder :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja lige præcis og vi vil kunne give hende meget korte dage. Håber så bare at vuggestuen vil samarbejde omkring fleksible mødetider. Det vil hjælpe sindsygt meget at jeg kan aflevere hende ved 10-11 tiden og Thomas så kan hente igen kl. 16:30. Men det kommer sikkert an på den enkelte institution. 

 

Havde lige besøg af en veninde i går som er lærer og har arbejdet i kommunen en del år og hendes mand arbejder på den skole Karoline hører til. Der er så ingen tvivl om at hun IKKE skal på den skole. Ved ikke om nogen så det program på TV2 i går om hende der fik et barn og kommunen var nervøse for om de kunne klare det? Man så tilbage fra da hun gik i skole. Den skole hun gik på, er den Karoline hører til. Kommer aldrig til at ske. Min veninde fortalte at hendes mand får farlighedstillæg for at arbejde der. :-O 

 

så enten skal hun i den skole jeg også gik på, oppe i landsbyen. Som er den aller bedste. Eller også bliver det privatskole. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser lige "rigtig voksen" på TV2. Så det ikke til fulde i går. Nogle der så det? Jeg er i chok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige set det - hun kæmper godt, gør de rigtige tanker - hvis bare hun kunne tage mod lidt hjælp. 

 

Men vi andre stejler jo også hvis vi påduttes at viskal have hjælp, den skal egentlig bare komme stille ind af bagdøren istedet. Jeg synes sp skal bruges hertil, at de sætter mange flere timer af, så starter de i de små med at give en hånd med til bitte små ting som de langsomt udbygger som de kommer i hjemmet, så det bare bliver en god relation istedet for... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER