Guest

Ny seng - hvilken?

16 indlæg i dette emne

Vi vil gerne købe ny seng.

Men det ER altså en jungle, så lidt "personlige" erfaringer kunne være rart.

Memory skum eller latex på top?

Hvor har I købt?

Hårdhed(vi kommer til at have to forskellige, da Benjamin jo er en stor, ikke fed, men stor mand)

Den skal være 180x200

Maks pris 15000,-

Hvad har I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har topmadrasser i memoryskum og elsker det! Aldrig har vi ligget så godt om natten, så trods af at det jo kun er et par cm madras. Det kan jeg virkelig godt anbefale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hov! Havde ikke set at jeg havde lagt den herind.

Admin, I må gerne flytte ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehe jeg havde godt tænkt, at det var sjovt at et senge-emne røg herind :lol

Skal den til hus og have forum? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to boxmasrasser med topmadras på -og det er et helved at få dem til at blive sammen. Hver morgen er der et hul imellem os :rolleyes Det hele er fra ikea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehe jeg havde godt tænkt, at det var sjovt at et senge-emne røg herind :lol

Skal den til hus og have forum? :)

Ja tak! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte for 8 år siden seng i IDEmøbler - Nocturne, hed modellen. Vi valgte en topmadras med memoryskum.. Og har ikke fortrudt et sekund..

Det er to enkeltsenge og med en samlet stor topmadras. De har ingen problemer med at blive sammen.

Mener vi gav omkring 15.000..(efter rabat på 25%).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Mette :-)

Vi har prøvet memory skum og der ligger man vildt godt. Regner med at vi kører ud søndag og får prøvet nogle, evt. bestilt :-) Men derfor er det meget rart at høre nogle erfaringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to boxmasrasser med topmadras på -og det er et helved at få dem til at blive sammen. Hver morgen er der et hul imellem os :rolleyes Det hele er fra ikea

Man kan få sådan nogle klemmer til at holde dem sammen.

Ellers så bare bind benene sammen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte ny seng i december. Vi går udenom memory/tempur o.l., fordi vi typisk har det varmt når vi sover, og det vil gøre det føles endnu varmere. Så jeg tror det er latex topmadras vi har. Vi har to gange 90 cm, og så en stor topmadras ovenpå, det fungerer fint. Vi er i hvert fald glade for det :) http://jysk.dk/sovevaerelse/madrasser/boxmadrasser/gold/madras-90x200-gold-b30-latex-dreamzone-1

 

Men det vi næsten er mest glad for er vores sengeramme. Nu kan jeg ikke lige finde den på nettet (og ikke huske hvor vi købte den...), men det der var vigtigt for os var at det var med blødt sengehovede. Det er altså guld værd når man tit har små børn i sengen! Vores seng står ikke op mod en væg, så vi kunne ikke bruge de gavle der sælges, men i hvert fald godt med noget blødt i toppen :) Sådan lidt a la den her: http://jysk.dk/sovevaerelse/sengerammer/sengeramme-hedensted-160x200cm-brun

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil gerne købe ny seng.

Men det ER altså en jungle, så lidt "personlige" erfaringer kunne være rart.

Memory skum eller latex på top?

Hvor har I købt?

Hårdhed(vi kommer til at have to forskellige, da Benjamin jo er en stor, ikke fed, men stor mand)

Den skal være 180x200

Maks pris 15000,-

Hvad har I?

Memory skum - bedst køb ever :loveshower (farvel til konstant ondt ryggen hos mig, vi snakket fys behandlinger ugentligt i 3!!! År slut med memory top og ny seng)

Vi købte seng i IKEA - 2 enkelt senge vi har sat sammen og topmadrassen i jysk

Jeg har medium pga min størrelse og tror Anders valgt hård måske pga sin - men sammen model/navn madras bare forskellig hårdhed.

Sengene kostede 2500 hver max og topmadrassen en 2-3000

Har vi måske den der hedder sultan fra IKEA på træ ben

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få sådan nogle klemmer til at holde dem sammen.

Ellers så bare bind benene sammen?

Ditto vi har ingen problemer med det. IKEA sælger sådan nogle til at holde sengene sammen og de virker så godt og er billige. Og vi både hopper osv i sengen de går ikke fra hinanden. Ved den gamle seng var de stripset sammen :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er egentlig mest topmadrasserne der glider væk fra madrassen :chin: så selve sengen står faktisk hvor den skal stå -det meste af tiden :haha

Men vi overvejer når der lige er luft i budgettet at købe én stor topmadras :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Memoryskum er lækkert! Og så vil jeg anbefale at i har een fælles topmadras, det synes jeg er godt selvom sengene er 2delt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte vores hos ide-møbler for 3 år siden! Elevationsseng, men hvor top-madrassen kun deler sig ved hovedet (duo). Altså så vi stadig føler vi har en stor dobbeltseng.

Min mand er 2 meter høj, så vi har en laaang seng - så skønt. Og vi har hver vores hårdhed, men stor fælles topmadras :) (som deler sig ved hovedet, så jeg fx kan hæve, mens hans kan blive liggende.

Vores topmadras "køler", så hvis I nemt får det varmt, så vælg sådan en. Kan ikke huske, hvad det hedder.

Vi forhandlede os også til rabat, og endte med at give 20.000 kr. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER