Cand.mor

Gode cremer uden kemi

35 indlæg i dette emne

Weleda mandelcrene er uden parfume æteriske olier eller konserveringsmidler og ret lækker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Weleda mandelcrene er uden parfume æteriske olier eller konserveringsmidler og ret lækker :)

 

Tak, den lyder god  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen forslag til deodoranter uden kemi?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er ved at købe alt uden parfume og parabener :)

ansigt og make-up

gode mærker er origins (kig efter, få er med parfume)

nilens jord

Matas natur og striber

karmameju

baberskum

aloe vera fra Matas

hår

Matas striber, der er tørshampoo, spray, mousse osv.

John Masters

bad

John Masters (blod appelsin og vanilje er fantastisk ) :)

https://www.matas.dk/karmameju

deo

Matas natur og striber

neutral

hvis der er noget som du mangler, så kan du på Matas hjemmeside trykke uden parabener og en uden parfume, så kommer alt det frem i den valgte kategori frem (hudpleje, make-up, hår osv. ) :)

og hvis det er så sælger helsam en masse og hårfarve uden alt muligt :)

forresten så er der parabener i tromborg og clinique ikke så meget, men det hvis du vil gå uden så er det kun meget få ting fra tromborg som er uden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aloe vera fra Matas er også uden :) -deo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger lige nu Green People rens i deres serie uden parfume, og urte grams baby bodylotion. De har også en Alm serie uden parfume og alt det der. Men deres baby body lotion er en af de lækreste jeg længe har prøvet. Den suger lyn hurtigt ind, og er med sheasmør, mandelolie, og jojobaolie. Jeg lider af eksem, og har altid gjort det. Da jeg prøvede den body lotion forsvandt mine røde små omrøder i huden efter 2 dage, og har nu brugt den i en uges tid. Urte grams produkter er til en god billig pris. Green People skum som jeg har, er drøn god for mig. Der er grøn the, hassel, citron og meget andet godt i! Den er til alle hudtyper og virker rigtig godt anti flamisk, og de er det mest organiske jeg har kunne finde og som virker! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg er ved at købe alt uden parfume og parabener :)

ansigt og make-up

gode mærker er origins (kig efter, få er med parfume)

nilens jord

Matas natur og striber

karmameju

baberskum

aloe vera fra Matas

hår

Matas striber, der er tørshampoo, spray, mousse osv.

John Masters

bad

John Masters (blod appelsin og vanilje er fantastisk ) :)

https://www.matas.dk/karmameju

deo

Matas natur og striber

neutral

hvis der er noget som du mangler, så kan du på Matas hjemmeside trykke uden parabener og en uden parfume, så kommer alt det frem i den valgte kategori frem (hudpleje, make-up, hår osv. ) :)

og hvis det er så sælger helsam en masse og hårfarve uden alt muligt :)

forresten så er der parabener i tromborg og clinique ikke så meget, men det hvis du vil gå uden så er det kun meget få ting fra tromborg som er uden.

Kender ikke årsagen til at du vil skifte dine produkter ud, men vær opmærksom på æteriske olier- i mange produkter du nævner er der nemlig dem i, og de er faktisk på en liste fra EU på de 26 mest allergifremkaldende stoffer som feks geraniol etc.

Jeg bruger også nogle produkter med duft, både syntetisk og "naturlige" dvs fra de æteriske olier men er man disponeret for allergier eller vil undgå parfume så giver det ikke mening at udelukke de syntetiske og ikke de naturlige da tit er mere allergifremkaldende. Bare et tip hvis du ikke vidste det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ikke årsagen til at du vil skifte dine produkter ud, men vær opmærksom på æteriske olier- i mange produkter du nævner er der nemlig dem i, og de er faktisk på en liste fra EU på de 26 mest allergifremkaldende stoffer som feks geraniol etc.

Jeg bruger også nogle produkter med duft, både syntetisk og "naturlige" dvs fra de æteriske olier men er man disponeret for allergier eller vil undgå parfume så giver det ikke mening at udelukke de syntetiske og ikke de naturlige da tit er mere allergifremkaldende. Bare et tip hvis du ikke vidste det :)

åh 1000 tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ikke årsagen til at du vil skifte dine produkter ud, men vær opmærksom på æteriske olier- i mange produkter du nævner er der nemlig dem i, og de er faktisk på en liste fra EU på de 26 mest allergifremkaldende stoffer som feks geraniol etc.

Jeg bruger også nogle produkter med duft, både syntetisk og "naturlige" dvs fra de æteriske olier men er man disponeret for allergier eller vil undgå parfume så giver det ikke mening at udelukke de syntetiske og ikke de naturlige da tit er mere allergifremkaldende. Bare et tip hvis du ikke vidste det :)

min mand og jeg googler helt vildt nu :) hvilke af ovenstående ville du ikke bruge? evt. alternativ ? :)

lige meget :) har undersøgt alle de ting, som jeg har købt og vil købe og det ser helt fint ud :) men tak for tippet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER