KatGSH

Hvornår tester I?

6 indlæg i dette emne

Jeg er jo helt ny i det her game så jeg har lige brug for lidt erfaringsråd.

I dag er der lige præcis en uge til at min mens skal komme ifgl. hvor lang min cyklus cirka er. Men hvornår er det realistisk at begynde at teste med graviditetsprøve? Jeg havde ægløsning her sidste weekend (omkring 17 dage inde i cyklussen!).

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvornår jeg kan teste og rent faktisk SE noget (hvis det er der). Også fordi min cyklus pludselig blev 27 dage sidste gang i stedet for de 24-25, jeg sædvanligvis har.

På forhånd tak :)

Katrine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du kender dagen for din ægløsning, så kan du som udgangspunkt teste 14 dage senere, hvis ikke din mens kommer. Ægget skal have sig tid til at sætte sig fast hvis det er befrugtet. Ønsker dig held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :) Det er søndag i næste uge, så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :) Det er søndag i næste uge, så.

Krydser fingrer for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville først teste på formodet mens dag eller dagen efter. Hvis du tester før formodet mens, har du stor risiko for, at evt fange en biokemisk graviditet, altså en graviditet som ikke sætter sig fast, dette kan ske af forskellige årsager. Og det bliver ikke regnet som en abort, da det er noget alle kvinder nok oplever i løbet af deres liv.

Men dermed ikke sagt, at der er mange som begynder at teste allerede fra 3+0 for at se hvor tidligt de kan fange en graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved de 2 første graviditeter har jeg ikke kunne få 2 streger frem før hhv. 4 og 6 dage over tid.

Denne gang testede jeg positivt dagen efter og ud fra stregens tydelighed (er der overhovedet noget der hedder det?) Tror jeg faktisk godt jeg ville have kunne teste positiv lidt før.

Så det er også forskelligt fra person til person og umiddelbart også fra graviditet til graviditet, hvornår man kan teste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER