46 indlæg i dette emne

Solen skinner og temperaturen stiger, DET ER FORÅR :glad

Men jeg har ikke noget solcreme!

Jeg har altid brugt faktor 20 uden at kigge på indholdet -men jeg vil gerne have en sund(ere) én?!

Hvilken en bruger du og hvorfor?

P.s skal min baby som bliver født i starten af juli måned have en speciel solcreme? Man tager vel ikke baby ud i solen uden at dække til? Eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger derma herhjemme. Den er astma og allergi mærket og også svanemærket. Vores Sp sagde at den var den mindst slemme. Babyer skal helst ikke have solcreme på, en nyfødt skal være i skyggen ellers tildækket. Jeg vil nok sige skyggen når jeres er så lille.

Derma er på tilbud i Føtex, netto og Lidl nu. Jer brugte faktor 30 da jeg var gravid, fordi jeg var hysterisk bange for pigment pletter ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet derma og måske 20 forskellige andre uden skidt i, men jeg kan ikke holde andre ud end garnier ambre solaire, og den er fuld af bras. Men det er den eneste, som ikke gør mig rød, får mig til at klø eller er helt enormt fedtet. Jeg har fundet fred med det. Mit liv er så fuld af solcreme, så jeg prioriterer komfort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er glade for derma 'kids' ikke 'baby' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er glade for derma 'kids' ikke 'baby' :)

Det er den gule, ikke?

I så fald :ditto

Derma baby (den grønne) er helt umulig at smøre ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er den gule, ikke?

I så fald :ditto

Derma baby (den grønne) er helt umulig at smøre ud.

Jo den er gul, men det er de da vidst allesammen?

Ja baby derma skal smøres med en spartel :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er glade for derma 'kids' ikke 'baby' :)

Den bruger vi også, og synes den fungere fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi foretrækker Matas eller Matas Kids der også er både Svane & astma og allergimærket. Vi synes den er nemmere at smøre ud end derma.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv eventuelt at downloade kemiluppen. det er en app fra tænk, hvor man kan scanne alle sådan nogle produkter og se om de er "gode" nok rent kemisk ;) jeg har vist nok købt en änglamark..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi foretrækker Matas eller Matas Kids der også er både Svane & astma og allergimærket. Vi synes den er nemmere at smøre ud end derma.

Matas har også 20% på deres solcreme, hvis man køber for over 150 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger selv Derma faktor 50 til kroppen og stiften ligeledes faktor 50 til ansigtet. Er ekstremt sart i huden og det er den eneste der dækker mig ordentligt. Den kan anbefales.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres hjælp piger! Jeg har da heldigvis lidt at vælge imellem :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil slå et slag for Apotekets egen solserie :)

Sidste sommer købte jeg en solcreme der er testet på babyer ned til 6 mdr (til Leonora som var 6-8 mdr sidste sommer) - men kan ikke huske mærket :chin: Vil dog sige at den første sommer med Filippa som er fra 20. juni brugte vi ikke solcreme til hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været glade for den fra rema1000. Tror den hedder suncircle. Den er astma- og allergimærket, og nem at smøre ud. Og så koster den ikke en formue :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal en uge til Tenerife til august - der vil Oliver være 4 måneder. Skal han virkelig ikke have solcreme på? Vi vil selvfølgelig holde ham så meget i skyggen som overhovedet muligt, man vi kan nok ikke undgå solen 100% :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal en uge til Tenerife til august - der vil Oliver være 4 måneder. Skal han virkelig ikke have solcreme på? Vi vil selvfølgelig holde ham så meget i skyggen som overhovedet muligt, man vi kan nok ikke undgå solen 100% :unsure

Så ville jeg give ham solcreme på de bare steder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet derma og måske 20 forskellige andre uden skidt i, men jeg kan ikke holde andre ud end garnier ambre solaire, og den er fuld af bras. Men det er den eneste, som ikke gør mig rød, får mig til at klø eller er helt enormt fedtet. Jeg har fundet fred med det. Mit liv er så fuld af solcreme, så jeg prioriterer komfort.

:ditto, og faktisk også til mine børn, de slår ud af alt andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal en uge til Tenerife til august - der vil Oliver være 4 måneder. Skal han virkelig ikke have solcreme på? Vi vil selvfølgelig holde ham så meget i skyggen som overhovedet muligt, man vi kan nok ikke undgå solen 100% :unsure

Jeg ville gå efter den jeg nævnte længere oppe fra Apoteket der er testet til babyer. Jeg ville også give ham på bare steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som den holistiske økofreak jeg nu engang er, så vil jeg lige slå et slag for økologisk kokosolie, der, præcis som sin fætter gaffatape, kan løse næsten alle tænkelige problemer :P Kokosolie er naturens egen solcreme. Der er lidt uenighed om, hvor høj faktor kokosolien egentlig har, men et sted mellem SPF 4 og 6 synes at være den gængse holdning.

 

Det er jo umiddelbart ikke meget - denne artikel forklarer hvad det betyder i praksis:

 

Coconut Oil has an SPF of 4, which blocks 75% off UV radiation. 75% protection is about 45 minutes of sun exposure. An SPF 15 blocks 94%, an SPF 30 blocks 97%, and SPF of 40 blocks 98%. Anything above this only offers minimal additional protection.

 

Det er selvfølgelig ikke nok, hvis man opholder sig meget og længe i solen, men det giver baby lidt beskyttelse, frem for ingenting at have på. Selv når man ligger i skyggen eller det er overskyet, så bliver man jo altså udsat for solen i et eller andet omfang alligevel. Opholder man sig kun lidt i solen, så er det efter min bedste overbevisning en fin løsning kun at bruge det, da man jo også har gavn af at optage lidt d-vitamin fra solen - som næsten alle på vores breddegrader er i underskud af.

 

Udover den mængde sol som det er sundt og fornuftigt at få, så ville jeg satse på at holde mig selv og baby ude af solen resten af tiden, eller bruge et naturligt alternativ (færdigkøbt eller hjemmelavet) til den kommercielle solcreme resten af tiden. En del undersøgelser har vist, at mange solcremer bidrager mere til risikoen for kræft end de beskytter mod det, ligesom mange af dem indeholder hormonforstyrrende stoffer.

 

Jeg selv plejer at følge tommelfingerreglen om, at hvis jeg ikke vil spise det - så vil jeg heller ikke smøre det på min (eller min babys) hud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger solcreme fra La Roche Posay. Har ingen problemer med at smøre den ud, at den fedter eller at den pletter tøjet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som den holistiske økofreak jeg nu engang er, så vil jeg lige slå et slag for økologisk kokosolie, der, præcis som sin fætter gaffatape, kan løse næsten alle tænkelige problemer :P Kokosolie er naturens egen solcreme. Der er lidt uenighed om, hvor høj faktor kokosolien egentlig har, men et sted mellem SPF 4 og 6 synes at være den gængse holdning.

Det er jo umiddelbart ikke meget - denne artikel forklarer hvad det betyder i praksis:

Coconut Oil has an SPF of 4, which blocks 75% off UV radiation. 75% protection is about 45 minutes of sun exposure. An SPF 15 blocks 94%, an SPF 30 blocks 97%, and SPF of 40 blocks 98%. Anything above this only offers minimal additional protection.

Det er selvfølgelig ikke nok, hvis man opholder sig meget og længe i solen, men det giver baby lidt beskyttelse, frem for ingenting at have på. Selv når man ligger i skyggen eller det er overskyet, så bliver man jo altså udsat for solen i et eller andet omfang alligevel. Opholder man sig kun lidt i solen, så er det efter min bedste overbevisning en fin løsning kun at bruge det, da man jo også har gavn af at optage lidt d-vitamin fra solen - som næsten alle på vores breddegrader er i underskud af.

Udover den mængde sol som det er sundt og fornuftigt at få, så ville jeg satse på at holde mig selv og baby ude af solen resten af tiden, eller bruge et naturligt alternativ (færdigkøbt eller hjemmelavet) til den kommercielle solcreme resten af tiden. En del undersøgelser har vist, at mange solcremer bidrager mere til risikoen for kræft end de beskytter mod det, ligesom mange af dem indeholder hormonforstyrrende stoffer.

Jeg selv plejer at følge tommelfingerreglen om, at hvis jeg ikke vil spise det - så vil jeg heller ikke smøre det på min (eller min babys) hud :)

Jeg ved godt det er almen brugt i økokredse, men kan bare ikke lade vær med at tænke på at min moster i de glade 80'ere brugte kokosolie for at bliver MERE brun....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det er almen brugt i økokredse, men kan bare ikke lade vær med at tænke på at min moster i de glade 80'ere brugte kokosolie for at bliver MERE brun....

 

Hehe, nu er jeg sådan en, som aldrig bliver brun, så den effekt kan jeg ikke rigtig udtale mig om :chin: :D Det lyder dog som om at din moster har solbadet iført kokosolie og det vil jeg så heller ikke lige anbefale.

 

Jeg tænker dog ikke at der som udgangspunkt er noget i vejen for at blive solbrændt - så længe det foregår over tid og i små mængder. Mig bekendt er det solskoldning, som man skal være på vagt overfor? 

 

Men mener at det er sundt, at få en smule sol når lejligheden byder sig (når den ikke står højest og i moderate mængder), fordi der også er sundhedsfordele ved at opholde sig i solen, blandt andet optagelsen af d-vitamin, samt ikke mindst den gode indvirkning på humøret :)

 

Kokosolien har jo så også mange andre gode indvirkninger på huden end solbeskyttelse, så for mig at se er den + det kun at opholde sig i solen med måde et bedre alternativ, end at smøre sig ind i diverse kemikalier, som jo optages gennem huden. Det tror jeg personligt på er langt mere sundhedsskadeligt i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger solcreme fra La Roche Posay. Har ingen problemer med at smøre den ud, at den fedter eller at den pletter tøjet :)

Det er også den vi bruger - og fik anbefalet på apoteket da David var mindre. Vi er også rigtig glade for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger solcreme fra La Roche Posay. Har ingen problemer med at smøre den ud, at den fedter eller at den pletter tøjet :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også den vi bruger - og fik anbefalet på apoteket da David var mindre. Vi er også rigtig glade for den :)

 

Jeg bruger den også til Adrian. Den er så nem at bruge, at jeg næsten ikke har problemer med at få den på min ellers hyperaktive unge :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER