mbf

Nu når man tester...?

10 indlæg i dette emne

Hej D'damer

 

Jeg har gået lidt og tænkt over, når man tager en graviditets test, så skulle det jo være bedst at teste med morgenurin. Og det har fået mig til at tænke på, hvordan klare man dog en hel dag med arbejde, når man lige har testet positiv? Jeg ville slet ikke kunne koncentrer mig, og gå og smile for mig selv hele dagen. Og så nok det vigtigste, man kan jo næsten ikke nå at fortælle det til manden, inden man skal på arbejde.
Jeg har endnu ikke selv taget en test, da der endnu ikke har været nogen grund til det. Så jeg ville gerne høre, hvordan i har taklet det. 

 

Solskin til jer alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej D'damer

 

Jeg har gået lidt og tænkt over, når man tager en graviditets test, så skulle det jo være bedst at teste med morgenurin. Og det har fået mig til at tænke på, hvordan klare man dog en hel dag med arbejde, når man lige har testet positiv? Jeg ville slet ikke kunne koncentrer mig, og gå og smile for mig selv hele dagen. Og så nok det vigtigste, man kan jo næsten ikke nå at fortælle det til manden, inden man skal på arbejde.

Jeg har endnu ikke selv taget en test, da der endnu ikke har været nogen grund til det. Så jeg ville gerne høre, hvordan i har taklet det. 

 

Solskin til jer alle :)

Jeg har læst mig frem til, at ens urin kan stå i 8 timer, i stuetemp og vidst lidt mere hvis det er på køl :) hehe ..

Men det kræver også en hel dags venten..

 

Min positive test, er taget midt på dagen. ikke på morgenurin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv taget mine tests om morgenen og sendt et billede til min mand med tekst :) For de fleste er hcg højest om morgenen indtil man når et vist tidspunkt i graviditeten.

Jeg har godt nok haft lyst til at skrige til det hele verden; men har brugt BK også en veninde. Det er vildt, men man ved bare aldrig Hvordan det kommer til at gå.

Så det er på med pokerfjæset og vær glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testene i weekenden og kunne så dele det med ham der :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har testet positiv på alle mulige forskellige timer af døgnet. Har ikke holdt mig tilbage, hvis det har været eftermiddag/aften, bare fordi der måske er en smule større koncentration om morgenen.

 

Det eneste tidspunkt, hvor jeg har været hys med at teste om morgenen er, når jeg sammenligner udviklingen i HCG fra dag til dag (det er sådan en lille beroligende hobby jeg har haft mig den første uges tid alle fire gange jeg har testet positiv). Der er det jo ret vigtigt at man ikke tester morgen den ene dag, og så eftermiddag efter at have drukket 1,5 liter vand dagen efter ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har testet om morgenen altid, og som regel før manden er stået op. Så har jeg bare kunne gå ind til ham i sengen og vække ham med en test i hovedet ;) 

 

Jeg har dog aldrig helt kunne vente med at teste, så mine første par tests har altid været meget svage. Og så aftaler vi at jeg tester hveranden dag, og der er min mand helt klar og spørger hvordan den ser ud og vil se den to dage senere. 

 

Men derfor er der ikke en dag hvor det er sværere at være på arbejde, men mere en laaang periode hvor man har mere lyst til at koncentrere sig om andet. Men sådan føler jeg det kan være i store dele af graviditeten :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg aldrig stået med en positiv test selv. Men har vendt og drejet hvordan jeg skulle fortælle manden det.. Han møder altid en halvanden time før mig, og derfor tester jeg altid alene, nok også fordi jeg ikk gider vise mit skuffende ansigt, endnu en gang til min mand.. Men den dag jeg står med en positiv test, ville jeg få ham til at kører hjem fra arbejde inden jeg møder, vi bor og arbejder i samme by, og begge selvstændige, vil sige noget med at jeg ik kan starte eller at jeg har låst mig selv ude, ville ikke kunne holde mund indtil jeg så ham om aften, og ville simpelthen ikk sende en sms med billede, da jeg ville se ham blive glad, som mig selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger. Dejligt at vide at jeg ikke behøver at "reglerne" helt 100% :) Jeg tror jeg venter med at teste til torsdag, der har jeg fri sammen med manden. Altså hvis nu min mens ikke dukker op. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til at man anbefaler at teste om morgenen, er at urinen er mere koncentreret på dette tidspunkt, simpelthen fordi at det jo som oftest vil være et stykke tid siden, at man sidst har tisset. I løbet af dagen render man jo gerne lidt hyppigere på toilettet. Det er såmænd det eneste 'magiske' ved morgenurinen. Du kan teste lige så sikkert på alle tidspunkter af døgnet, dog anbefales det at man holder sig i minimum fire timer først, netop for at urinen skal have en vis koncentration. Kan man det, så kan man sagtens teste på alle mulige andre tidspunkter.

 

Jeg testede faktisk selv mere positiv om aftenen end om morgenen i denne graviditet. Hver morgen blev jeg lidt nervøs, fordi stregen var svagere end aftenen før og hver aften blev den så tydeligere igen. Så som Maustique skriver foroven, så er det det eneste tidspunkt hvor man rigtig skal være obs. på at forsøge at teste under samme omstændigheder (og med samme slags test) hver gang: hvis man håber på at se en udvikling i testene. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til at man anbefaler at teste om morgenen, er at urinen er mere koncentreret på dette tidspunkt, simpelthen fordi at det jo som oftest vil være et stykke tid siden, at man sidst har tisset. I løbet af dagen render man jo gerne lidt hyppigere på toilettet. Det er såmænd det eneste 'magiske' ved morgenurinen. Du kan teste lige så sikkert på alle tidspunkter af døgnet, dog anbefales det at man holder sig i minimum fire timer først, netop for at urinen skal have en vis koncentration. Kan man det, så kan man sagtens teste på alle mulige andre tidspunkter.

 

Jeg testede faktisk selv mere positiv om aftenen end om morgenen i denne graviditet. Hver morgen blev jeg lidt nervøs, fordi stregen var svagere end aftenen før og hver aften blev den så tydeligere igen. Så som Maustique skriver foroven, så er det det eneste tidspunkt hvor man rigtig skal være obs. på at forsøge at teste under samme omstændigheder (og med samme slags test) hver gang: hvis man håber på at se en udvikling i testene. 

Okay Det er dejligt med nogle nye informationer, om hvorfor det anbefales at teste om morgenen. :)

Jeg testede selv negativ her til morgen, hvilket dog er lidt mærkelig, da jeg er gået en uge over tid. Men nu er det jo ikke så længe siden at jeg stoppede med p-piller, så det kunne måske være grunden. Men det kunne jo være at jeg skulle prøve at teste om aftenen næste gang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER