Guest

tvangsfjernelse i DUM

18 indlæg i dette emne

Ja, jeg har også læst artiklen.

Det er selvfølgelig frygteligt for dem, men på den anden side, så tror jeg at der skal være rigtig meget galt, før myndighederne vælger at fjerne et barn lige efter fødslen. Så man må jo stole på, at det er det bedste for barnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har også læst artiklen.

Det er selvfølgelig frygteligt for dem, men på den anden side, så tror jeg at der skal være rigtig meget galt, før myndighederne vælger at fjerne et barn lige efter fødslen. Så man må jo stole på, at det er det bedste for barnet.

Sådan har jeg det også :) Frygtelig situation.. Men for søren den skal være gal siden kommunen står på fødegangen og tager barnet direkte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja der skal noget til for at der sker en tvangsfjernelse. Men reglerne er blevet lavet om bl.a. pga sagerne fra er du mors lille dreng. Så idag (fra 2011) skulle det blive nemmere at tvangsfjerne et barn. Men der skal forlægge en del beviser på, at forældrene ikke kan klare opgaven.

Meeeen nu er det jo ekstrabladet, som skriver historien, og jeg er ikke 100% sikker på, om man nu kan stole på, om det er rigtig hvad de skriver.

Og så kan vi jo tage tråden om parrets hjem og manglende initativ til at holde hjemmet rent, og måden rengøringen forgik på, hvor de viste sig som ret initativløse i forhold til almindelige daglige pligter, hvordan vil de så kunne klare alle de pligter, som det kræver at have et barn? der kan man ikke lige lade være med at skifte ble, bare fordi det ikke lige lystre en... Så skulle fjernelsen ske at være rigtig, så er det måske godt nok af hensyn til barnets tarv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det står nu i flere medier en kun lige EB :) Tror den er god nok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig nok. Hun bekræfter selv på Facebook.

Bed lige mærke i nedenstående jeg har fremhævet i artiklen på BT hvor produktionsselskabet bliver spurgt om de vil sende fra hospitalet hvor barnet fjernes:

Produktionsselskabet bag reality-serien på kanal 4, SBS-tv, har ikke ønsket at kommentere på sagen over for avisen, og hvorvidt man kan regne med at se episoden for åben skærm i et afsnit af serien vides derfor ikke.

Håber virkelig ikke det er noget der vises. Jeg er helt for at ved reality-tv så viser man hvad der er især fordi deltagerne selv har meldt sig.

Men her har vi at gøre med et forældrepar midt i deres største mareridt. Selvforskyldt mareridt eller ej så er det et mareridt for dem.

Og de kan bestemt ikke være psykisk i balance når de så kort tid efter en fødsel får fjernet barnet. Jeg ville ihvertfald være helt ude at skide rent psykisk hvis jeg fik fjernet mine børn og ikke være i stand til at sige fra overfor et tv-hold.

Håber virkelig personalet har sagt fra på deres vegne.

Ej hvor har jeg ondt af Dea-Louise og kæresten uanset årsagen til tvangsfjernelsen :( :( :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig nok. Hun bekræfter selv på Facebook.

Bed lige mærke i nedenstående jeg har fremhævet i artiklen på BT hvor produktionsselskabet bliver spurgt om de vil sende fra hospitalet hvor barnet fjernes:

Produktionsselskabet bag reality-serien på kanal 4, SBS-tv, har ikke ønsket at kommentere på sagen over for avisen, og hvorvidt man kan regne med at se episoden for åben skærm i et afsnit af serien vides derfor ikke.

Håber virkelig ikke det er noget der vises. Jeg er helt for at ved reality-tv så viser man hvad der er især fordi deltagerne selv har meldt sig.

Men her har vi at gøre med et forældrepar midt i deres største mareridt. Selvforskyldt mareridt eller ej så er det et mareridt for dem.

Og de kan bestemt ikke være psykisk i balance når de så kort tid efter en fødsel får fjernet barnet. Jeg ville ihvertfald være helt ude at skide rent psykisk hvis jeg fik fjernet mine børn og ikke være i stand til at sige fra overfor et tv-hold.

Håber virkelig personalet har sagt fra på deres vegne.

Ej hvor har jeg ondt af Dea-Louise og kæresten uanset årsagen til tvangsfjernelsen :( :( :(

åhhh gud nej, jeg giver dig inderligt ret, håber da også, at der vises hensyn til forældrene og de ikke skal udstilles mere end hvad godt er, og så at der ikke bliver vist noget fra hospitalet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det synd for dem, det må være forfærdeligt for dem :(

Men det er godt at pigen bliver tilgodeset i denne sag, så hun forhåbentligt undgår at tage skade!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der må jo være noget udover det med at de levede i en svinesti, der gør at myndighederne har fjernet babyen så hurtigt.. Noget som ikke er vist på tv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der må jo være noget udover det med at de levede i en svinestig, der gør at myndighederne har fjernet babyen så hurtigt.. Noget som ikke er vist på tv.

enig den tanke har jeg også men så lige de sidste afsnit i aftes, det ser ikke ud til d har lært noget siden søsteren og hendes mo hjalp dem.

Og de skide dyr skal bare ud(sorry men det er heller ikke til deres bedste at leve sådan)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

enig den tanke har jeg også men så lige de sidste afsnit i aftes, det ser ikke ud til d har lært noget siden søsteren og hendes mo hjalp dem.

Og de skide dyr skal bare ud(sorry men det er heller ikke til deres bedste at leve sådan)

Der må ligge mere bag tænker jeg end lige dyrene og oprydningen.. Der skal i dag så meget til, at børn bliver fjernet og lige fra fødslen af hører til sjældenthederne, så hvis det "kun" var dyrene og oprydningen der var afgørende, så tror jeg kommunen ville gå ind og hjælpe mere til inden en tvangsfjernelse kom på banen..

Men uanset hvad må det være skrækkeligt at gennemleve :( Tænk at man når at se sit lille barn og opleve fødslen og der så kommer en og fjernet det.. Det er næsten ikke til at holde ud at tænke på.. De må have det forfærdeligt de forældre og andre pårørende..( selv om jeg selvfølgelig godt ved der er en god grund til det )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En tvangsfjernelse er altid meget taumatisk både for forældre og barn, og det er en virkelig sørgelig situation de to unge mennesker står i :(

Men når det så er sagt, så havde jeg næsten set det komme. De er jo ekstremt umodnne begge to og virker slet ikke som om, at de kan se fornuften i rigtig mange ting, og det de kan se fornuften i, bliver der ikke rigtig gjort noget ved. Der skal RIGTIG meget til, før børn bliver tvangsfjernet, og jeg skal ikke gøre mig til dommer i denne her sag, men jeg tror på, at det er for barnets bedste... :( :( :( Men jeg håber virkelig, at der bliver sat ind med hjælp til de stakkels forældre, som med garanti elsker deres lille datter knusehøjt, men som bare har rigtig tigtig svært ved at finde ud af det, så de kan opretholde et forhold til deres barn og med tiden blive så modne, at de kan få hende hjem igen... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af os kender den virkelige baggrund for den tvangsfjernelse. Men pga. en tidligere veninde der fik fjernet sit barn, er jeg i kontakt med mange der har fået fjernet børn og det er tydeligt for mig at der sker fejl fra kommunens side og at man ikke kan gøre noget når først kommunen har taget ens børn. Selvom det er tydeligt at kommunerne laver fejl, vil kommunerne ikke erkende at de har lavet fejl. Og det fungerer nogenlunde på samme måde som de enlige mødre der i dag bliver anmeldt fordi en kæreste har sovet der 3 dage og ikke 2 dage. For dem der ikke ved det kan enhver anmelde og for at gøre sig fri af tvivl er man nødt til at få en advokat på sagen, man kan sjældent gøre sig fri af tvivl blot ved at fortælle at tingene ikke hang sådan sammen, eller ved at vise budgettet og betalinger osv.

Det jeg siger er ikke at kommunen har lavet fejl i denne sag. Men det jeg siger er at jeg ikke ubetinget tror på kommunen og jeg tænker at hvis det bare handler om oprydning og det faktum at de virker "lade" - så må det være muligt at hjælpe denne familie og oplære dem i at få en ansvars følelse, frem for at splitte den lille familie ad. Noget der sker, efter min mening, i alt for få tilfælde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har set De Unge Mødre en del sæsoner og syntes nu også at lige i dette tilfælde var helt utroligt, en ting af at man roder, men (TV udstiller som de vil) at være så lige glad og uengageret, det er røstende, især taget i betragtning at de har prøvet i lang tid at få et barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af os kender den virkelige baggrund for den tvangsfjernelse. Men pga. en tidligere veninde der fik fjernet sit barn, er jeg i kontakt med mange der har fået fjernet børn og det er tydeligt for mig at der sker fejl fra kommunens side og at man ikke kan gøre noget når først kommunen har taget ens børn. Selvom det er tydeligt at kommunerne laver fejl, vil kommunerne ikke erkende at de har lavet fejl. Og det fungerer nogenlunde på samme måde som de enlige mødre der i dag bliver anmeldt fordi en kæreste har sovet der 3 dage og ikke 2 dage. For dem der ikke ved det kan enhver anmelde og for at gøre sig fri af tvivl er man nødt til at få en advokat på sagen, man kan sjældent gøre sig fri af tvivl blot ved at fortælle at tingene ikke hang sådan sammen, eller ved at vise budgettet og betalinger osv.

Det jeg siger er ikke at kommunen har lavet fejl i denne sag. Men det jeg siger er at jeg ikke ubetinget tror på kommunen og jeg tænker at hvis det bare handler om oprydning og det faktum at de virker "lade" - så må det være muligt at hjælpe denne familie og oplære dem i at få en ansvars følelse, frem for at splitte den lille familie ad. Noget der sker, efter min mening, i alt for få tilfælde.

Jeg tror desværre der findes langt flere tilfælde hvor børnene BURDE fjernes, men ikke bliver det fordi det offentlige skal spare. Min mor arbejder på sådan en institution, hvor man prøver at lære forældre at passe på deres spædbørn og vurderer hvorvidt de skal fjernes eller ej - og hun er ved at gå i spåner nogen gange, fordi systemet ALT for tit tager højde for forældres tarv og ikke børnenes, som de ellers bør!

Jeg tror på der er en grund til de har fjernet det barn og selvom det (selvfølgelig!) er trist og tragisk, så tror jeg på det er det rigtige for barnet. Og det er altså det der må være den primære bekymring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror desværre der findes langt flere tilfælde hvor børnene BURDE fjernes, men ikke bliver det fordi det offentlige skal spare. Min mor arbejder på sådan en institution, hvor man prøver at lære forældre at passe på deres spædbørn og vurderer hvorvidt de skal fjernes eller ej - og hun er ved at gå i spåner nogen gange, fordi systemet ALT for tit tager højde for forældres tarv og ikke børnenes, som de ellers bør!

Jeg tror på der er en grund til de har fjernet det barn og selvom det (selvfølgelig!) er trist og tragisk, så tror jeg på det er det rigtige for barnet. Og det er altså det der må være den primære bekymring.

Det tror jeg du har ligeså ret i som det jeg skrev. Altså at børn ikke bliver fjernet tit nok.

Min bekymring går netop på at der ikke bliver gjort det der burde blive gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror desværre der findes langt flere tilfælde hvor børnene BURDE fjernes, men ikke bliver det fordi det offentlige skal spare. Min mor arbejder på sådan en institution, hvor man prøver at lære forældre at passe på deres spædbørn og vurderer hvorvidt de skal fjernes eller ej - og hun er ved at gå i spåner nogen gange, fordi systemet ALT for tit tager højde for forældres tarv og ikke børnenes, som de ellers bør!

Jeg tror på der er en grund til de har fjernet det barn og selvom det (selvfølgelig!) er trist og tragisk, så tror jeg på det er det rigtige for barnet. Og det er altså det der må være den primære bekymring.

:ditto

Jeg er meget enig. Der er desværre alt for mange børn, der bliver "ødelagt", fordi de ikke er taget tidligt nok fra forældrene.

Selvfølgelig må der være ting, vi ikke har set som også har været med til at gøre udfaldet. Men jeg var altså chokeret over deres opførsel den dag, de var til jordemoderbesøg. Han sad og gabte og sov og virkede som om det hele ragede ham en s****. Hun virkede fuldstændig afvisende og ligeglad og sagde også selv bagefter, at hun overhovedet ikke havde hørt efter hvad der blev sagt. Det viser ikke ligefrem engagement for et kommende barn.

Selvfølgelig er det frygteligt for dem, det er jo en forfærdelig situation at stå i, men jeg stoler nu også på at kommunen har truffet det rigtige valg. Især fordi de hele vejen gennem graviditeten har fulgt op på dem og holdt flere møder bla. med deres egen kontaktperson.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var et afsnit for nylig, hvor parret var til jordmoder sammen med hendes mor. De virkede slet ikke deltagende og det lignede at fyren var ved at falde i søvn. Derudover blev Dea-Louise vist bare mopset over at jordmoderen blandede sig i privatlivet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER