Posted April 8, 2016 Inspireret af smalltalk og alle vores dygtige poder, tænkte jeg det kunne være sjovt med en gættetråd til når de små udforsker sproget :) Så kom bare med så sjove ord :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 8, 2016 Herhjemme bruges ordet nammam ofte, nogen der kan gætte hvad der er? :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 8, 2016 Herhjemme bruges ordet nammam ofte, nogen der kan gætte hvad der er? :) No clue ;) Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 8, 2016 Vi har nogle ret sjove versioner af nogle ord. En af de sjove sprogfejl er fiskele ;) Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 8, 2016 Ingen idé om hvad jeres ord betyder :D Men jeg kan smide "Tarforler" i puljen ;) Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Ingen idé om hvad jeres ord betyder :D Men jeg kan smide "Tarforler" i puljen ;) Kartofler, gætter jeg på. :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Kartofler, gætter jeg på. :)Det var også mit bud :D Nammam er forøvrigt sut :D Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Vi har nogle ret sjove versioner af nogle ord. En af de sjove sprogfejl er fiskele ;) Er det fiskefilet? :unsure Det er så sjovt- men også frustrerende indtil man lærer hvad pokker de lige vil have :) Det er lettere med Melissas alder, hun er blevet god til at forklare sig, hvis ikke vi forstår hvad hUn mener. Milan bliver sur og er sutten i hånden, så kaster han med den, vender sig og går mens han mumler/pludre en masse volapyk meget vredt. Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Er det fiskefilet? :unsure Det er så sjovt- men også frustrerende indtil man lærer hvad pokker de lige vil have :) Det er lettere med Melissas alder, hun er blevet god til at forklare sig, hvis ikke vi forstår hvad hUn mener. Milan bliver sur og er sutten i hånden, så kaster han med den, vender sig og går mens han mumler/pludre en masse volapyk meget vredt. Fnis, det er ikke fedt, men jeg får alligevel et lidt komisk billede af den lille fyr, der på bedste teenagemaner skumler over forældre, der ikke forstår noget dsom helst :Lol Og ja, det er kartofler :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Herhjemme bruges ordet nammam ofte, nogen der kan gætte hvad der er? :) Her er det sut, vand og mad :D Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Nogen der kan gætte hvad butti betyder? Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Nogen der kan gætte hvad butti betyder? Spaghetti? :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Dims i duplokassen, der bliver omtalt "teeelttuuur" ;) Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Spaghetti? :) Det er en sut. Tidligere hed den bare bu, men nu har den fået flere bogstaver på... Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Haha sikke en sjov tråd! Jeg har længe kæmpet med 'bajar'. Han siger 'motorys bajar' :D Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Haha sikke en sjov tråd! Jeg har længe kæmpet med 'bajar'. Han siger 'motorys bajar' :D Motorcykel drejer..? :chin: Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Fnis, det er ikke fedt, men jeg får alligevel et lidt komisk billede af den lille fyr, der på bedste teenagemaner skumler over forældre, der ikke forstår noget dsom helst :Lol Og ja, det er kartofler :) Hehe.. Jamen man kan også godt fornemme hvor opgivende han er med de elendige forældre der aldrig forstår en skid :D Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Dims i duplokassen, der bliver omtalt "teeelttuuur" ;)ANER det ikke, men der er også sjove dimser i vores herhjemme Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Motorcykel drejer..? :chin:Også mit bud :D Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Motorcykel drejer..? :chin: Det har jeg også haft gættet! Det var først da han nævnte flere slags køretøjer og 'bajar', at det endelig gik op for mig at det simpelthen betyder 'vejen'. Det er endda mig selv der har sagt 'motorcykel kører på vejen, knallert kører på stien', for ligesom at lære ham forskellen :D Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Ingen idé om hvad jeres ord betyder :D Men jeg kan smide "Tarforler" i puljen ;) Kartofler? Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Er det fiskefilet? :unsure Det er så sjovt- men også frustrerende indtil man lærer hvad pokker de lige vil have :) Det er lettere med Melissas alder, hun er blevet god til at forklare sig, hvis ikke vi forstår hvad hUn mener. Milan bliver sur og er sutten i hånden, så kaster han med den, vender sig og går mens han mumler/pludre en masse volapyk meget vredt. Jep ;) Han er så sjov når han cutter noget af ordene Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 ANER det ikke, men der er også sjove dimser i vores herhjemme Det er også håbløst :rolleyes Der er tale om en plastic"flamme" fra et brandmandssæt. I historien om Peter Pedal på telttur er der ild, ergo... :rolleyes Det var min mand, der langt om længe fattede den. Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Det er også håbløst :rolleyes Der er tale om en plastic"flamme" fra et brandmandssæt. I historien om Peter Pedal på telttur er der ild, ergo... :rolleyes Det var min mand, der langt om længe fattede den. Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 9, 2016 Jep ;) Han er så sjov når han cutter noget af ordeneHehe.. Hvor er det kært :D Share this post Link to post Share on other sites