NSEllekilde

Lille bitte bryllupssmall-talk

787 indlæg i dette emne

Så er der nok håb for at dato kan ændres i ringen :-)

Det tænker jeg ikke er noget problem. Vores blev indgraveret forkert først. Jeg kan ikke lige huske, hvad fejlen var, men det står rigtigt nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har for store bryster til min drømmekjole :(

Løsningen var jo at kunne få lagt den ud, men da det jo kun er 3-4 måneder siden jeg var gravid (og jo nok ammer) på det tidspunkt jeg skal giftes aner jeg virkelig ikke hvor store eller små mine bryster er :( Øv!

Jeg leder videre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har for store bryster til min drømmekjole :(

Løsningen var jo at kunne få lagt den ud, men da det jo kun er 3-4 måneder siden jeg var gravid (og jo nok ammer) på det tidspunkt jeg skal giftes aner jeg virkelig ikke hvor store eller små mine bryster er :( Øv!

Jeg leder videre...

Øv altså, men jeg kender godt til problemet med store bryster...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså, men jeg kender godt til problemet med store bryster...

Altså N er lykkelig, men det er altså rigtig øv når det kommer til kjoler hvor de fleste har indbygget bh eller andet slags skål -værk :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder også og synes at det er helt vildt, hvad folk bruger på den slags. Jeg synes absolut at man skal gøre helt som man vil, jeg kunne bare aldrig selv drømme om det (uanset om jeg havde pengene eller ej). Jeg må vist være en af de eneste kvinder, der synes at det er "spild" af penge, at bruge dem på sådan noget :blush

 

Vores eget bryllup kostede lige i omegnen af 40 svenske kroner - benzinen frem og tilbage fra stedet hvor vi blev viet. Jeg tror at jeg tager prisen, som den med det billigste bryllup :lol

 

Altså vi valgte at bruge en formue både på bryllup, kjole, og som du kan se, på ringe - jeg har ikke fortrudt en krone!

 

Nu var vi heldige, at vi hen over det år vi var forlovede havde mulighed for at spare pengene op så vi havde dem - og så var det ud fra devisen at "skal der være bryllup, så skal der også være RIGTIG bryllup".

 

HVIS vi nu ikke havde haft pengene, så havde vi skåret til. Så var festen blevet mindre, bryllupsrejsen forsvundet - måske var vi bare stukket af og var blevet viet i stilhed. De poster, der på det tidspunkt betød mest for mig, er stadig dem, der betyder mest for mig i dag. Jeg er glad for at vi fik en rigtig god serie udendørsbilleder (de var så gratis som en vennetjeneste), og så er jeg rigtig glad for at jeg bare en gang i mit liv fik lov til at bære et slør og en hvid brudekjole og så nyder jeg seriøst synet af vores ringe HVER ENESTE DAG. Og dem ville jeg simpelthen ikke bytte for noget andet. Jeg kommer til at gå med mine ringe resten af mit liv. Hvis vi ikke havde haft pengene til at gå stort med det samme, så havde det 100% været en ombytningsserie, man kunne have gjort større efterhånden (ligesom vi planlægger at sætte sten hele vejen rundt på vielsesringen til vores kobberbryllup).

 

Men jeg er så også en af dem, der aldrig kunne drømme om at sælge min kjole f.eks. Min kjole er allerede lovet væk til mine bonustøser (og min egen pige i maven) efter først til mølleprincippet og sløret håber jeg kan gå i arv. Der er simpelthen følelser i tingene :loveshower

 

Men som I siger - smag og behag. Alting er jo et spørgsmål om prioriteringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi brugte omkring 70.000. Vi fik ringene af min svigermor i bryllupsgave. Bryllupsrejse ønskede vi os penge til. Min kjole fik jeg til halv pris fordi den blev købt i december, den blev syet til uden meteorit, købte den hos beluga weddings inde i Amaliegade. Det kan virkelig anbefales!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har for store bryster til min drømmekjole :(

Løsningen var jo at kunne få lagt den ud, men da det jo kun er 3-4 måneder siden jeg var gravid (og jo nok ammer) på det tidspunkt jeg skal giftes aner jeg virkelig ikke hvor store eller små mine bryster er :( Øv!

Jeg leder videre...

 

kan ikke huske hvornår du skal giftes, men kunne sommerudsalget i Lilly eller måske deres lagersalg være en ide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan ikke huske hvornår du skal giftes, men kunne sommerudsalget i Lilly eller måske deres lagersalg være en ide?

Jeg skal "først" giftes i oktober -så det kunne det -men jeg har termin i juli så prøvning af kjolen er egentlig lidt svært hvis det ligger før termin :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal "først" giftes i oktober -så det kunne det -men jeg har termin i juli så prøvning af kjolen er egentlig lidt svært hvis det ligger før termin :unsure

Du kan jo altid købe en brugt, på Facebook er der altid kjoler i alle afskygninger til salg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo altid købe en brugt, på Facebook er der altid kjoler i alle afskygninger til salg

Jeg kigger allerede... Selvom jeg har mange krav til kjolen (primært prismæssigt) så er der også en del jeg ikke bryder mig om. Og jeg vil gerne se flot ud til brylluppet og føle mig tilpas -og det tror jeg bliver svært :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kigger allerede... Selvom jeg har mange krav til kjolen (primært prismæssigt) så er der også en del jeg ikke bryder mig om. Og jeg vil gerne se flot ud til brylluppet og føle mig tilpas -og det tror jeg bliver svært :rolleyes

Hvilken størrelse er du normalt?

Altså, efter min første graviditet var jeg i mine jeans præcis een måned efter fødslen. Det er ikke totalt uplausibelt, at du er dig selv igen (bortset fra evt ammebryster ;)) efter 2,5 måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken størrelse er du normalt?

Altså, efter min første graviditet var jeg i mine jeans præcis een måned efter fødslen. Det er ikke totalt uplausibelt, at du er dig selv igen (bortset fra evt ammebryster ;)) efter 2,5 måned :)

Jeg er en 36 normalt (men med en god størrelse bryster normalt også) . Jeg kigger efter størrelse 36, men med lidt ekstra plads til ammebryster(som jo nok er store) . Jeg satser på at være tilbage til min normale krop pånær bryster til den tid :rolleyes

Men hvor store bryster har man mon 3 og en halv måned post fødsel? :chin:

Jeg ved ikke rigtigt om jeg kan forvente vandmeloner eller "bare" en skål større end det de allerede er vokset :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en 36 normalt (men med en god størrelse bryster normalt også) . Jeg kigger efter størrelse 36, men med lidt ekstra plads til ammebryster(som jo nok er store) . Jeg satser på at være tilbage til min normale krop pånær bryster til den tid :rolleyes

Men hvor store bryster har man mon 3 og en halv måned post fødsel? :chin:

Jeg ved ikke rigtigt om jeg kan forvente vandmeloner eller "bare" en skål større end det de allerede er vokset :chin:

Når først mælken er løbet til og har fundet et naturligt leje, har mine ikke været specielt meget større end under graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså N er lykkelig, men det er altså rigtig øv når det kommer til kjoler hvor de fleste har indbygget bh eller andet slags skål -værk :rolleyes

Kender det så udemærket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en 36 normalt (men med en god størrelse bryster normalt også) . Jeg kigger efter størrelse 36, men med lidt ekstra plads til ammebryster(som jo nok er store) . Jeg satser på at være tilbage til min normale krop pånær bryster til den tid :rolleyes

Men hvor store bryster har man mon 3 og en halv måned post fødsel? :chin:

Jeg ved ikke rigtigt om jeg kan forvente vandmeloner eller "bare" en skål større end det de allerede er vokset :chin:

Tror det er meget forskelligt.

Mine bryster var ret store i forvejen (F-skål), men voksede alligevel 2 skålstørrelser under graviditeten og yderligere 3, da jeg begyndte at amme. Jeg er nu en K-skål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget regner i med at folk drikker på sådan en dag?

Vi skal giftes kl 13 og regner stærkt med at det bliver til omkring en 2-3 tiden om natten...

Hvor meget vin, øl, cider og sodavand regner man med pr person?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tør ikke sige noget om antal, men jeg mener at fx Føtex tager uåbnet vin retur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget regner i med at folk drikker på sådan en dag?

Vi skal giftes kl 13 og regner stærkt med at det bliver til omkring en 2-3 tiden om natten...

Hvor meget vin, øl, cider og sodavand regner man med pr person?

 

Jeg kopierede den her fra bryllupsklar en gang:

 

Så mange glas pr. flaske:

Rød- og rosé vine ca. 6 glas

Hvid- og rhinskvine ca. 8 glas

Dessertvine og sherry ca. 15 glas

Champagne ca. 7 glas

Cognac og likør ca. 15 glas

 

Hvor meget drikkes der:

Velkomstdrink ca. 1,5 glas pr. person

Forret ca. 2 glas pr. person

Hovedret ca. 3 glas pr. person

Dessert ca. 1,5 glas pr. person

Cognac / likør max. 1 glas pr. person

Sodavand / øl ca. 3 glas pr. person

 

Men har desværre ingen anelse om det holder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kopierede den her fra bryllupsklar en gang:

Så mange glas pr. flaske:

Rød- og rosé vine ca. 6 glas

Hvid- og rhinskvine ca. 8 glas

Dessertvine og sherry ca. 15 glas

Champagne ca. 7 glas

Cognac og likør ca. 15 glas

Hvor meget drikkes der:

Velkomstdrink ca. 1,5 glas pr. person

Forret ca. 2 glas pr. person

Hovedret ca. 3 glas pr. person

Dessert ca. 1,5 glas pr. person

Cognac / likør max. 1 glas pr. person

Sodavand / øl ca. 3 glas pr. person

Men har desværre ingen anelse om det holder :)

Den er meget god som rettesnor, men jeg tvivler bare på at 3 sodavande er nok på over 12 timer -også selvom man drikker vin, lidt øl/cider og sådan..

Selvfølgelig er det ikke alle der drikker øl eller vin (mig selv inkl) og der er jo også børn -men N 's venner er voldsomt vinentuiaster og kan sagtens drikke 6 flasker (4 mænd) på en enkelt aften (at de så fortsætter med dyr rom bagefter :rolleyes) og resten af min familie kan da hvertfald også godt lide en god flaske vin.

Ud af de 75 gæster er der 4-5 stk som ELSKER øl og også drikker det som hygge til maden derhjemme på en normal hverdag, og så er der ca 8-9 unge som jeg regner med gerne vil drikke øl og cider. Resten af selskabet drikker lidt af det hele :p

Jeg synes godt nok at det er svært!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget regner i med at folk drikker på sådan en dag?

Vi skal giftes kl 13 og regner stærkt med at det bliver til omkring en 2-3 tiden om natten...

Hvor meget vin, øl, cider og sodavand regner man med pr person?

Vi havde i hvert fald købt ALT for meget! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde i hvert fald købt ALT for meget! :rolleyes

Hellere for meget end for lidt synes jeg :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også købt alt for meget. Kan ikke huske mængderne, desværre. Der blev så heller ikke så meget party party, som jeg havde troet. Nok fordi dagen er lang. Men hvis der er mulighed for at returnere uåbnede flasker, så gør det jo heller ikke noget at have for meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også købt alt for meget. Kan ikke huske mængderne, desværre. Der blev så heller ikke så meget party party, som jeg havde troet. Nok fordi dagen er lang. Men hvis der er mulighed for at returnere uåbnede flasker, så gør det jo heller ikke noget at have for meget :)

Der skal bare være nok -ellers så får vi nok drukket det selv hen over mange måneder :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er meget god som rettesnor, men jeg tvivler bare på at 3 sodavande er nok på over 12 timer -også selvom man drikker vin, lidt øl/cider og sådan..

Selvfølgelig er det ikke alle der drikker øl eller vin (mig selv inkl) og der er jo også børn -men N 's venner er voldsomt vinentuiaster og kan sagtens drikke 6 flasker (4 mænd) på en enkelt aften (at de så fortsætter med dyr rom bagefter :rolleyes) og resten af min familie kan da hvertfald også godt lide en god flaske vin.

Ud af de 75 gæster er der 4-5 stk som ELSKER øl og også drikker det som hygge til maden derhjemme på en normal hverdag, og så er der ca 8-9 unge som jeg regner med gerne vil drikke øl og cider. Resten af selskabet drikker lidt af det hele :P

Jeg synes godt nok at det er svært!

 

Det var også mest ment som en rettesnort ift. hvad i minimum skal have :) Tror helt klart der skal mere til, også ud fra hvad du skriver om jeres gæster  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mange mange tråde om drikkevare på Bryllupsklar også hvor folk har talt op hvad der er blevet drukket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER