Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

1 minute ago, SDB said:

Øv for pokker da frk L kan du så være sød og sove hurtigt! 

 

Ja tak! 

 

;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, Tumlepigen said:

 

Eller en af os gør i hvert fald :prik

 

Min tålmodighed er snart brugt! Hun sover stadig ikke efter over en time. Det er skod at bruge sin aften på putning af den lille når den store bare sover af sig selv når putteritual er klaret <_<<_<<_< 

Kan du så lære af din søster kære L! :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tumling Tobias fylder 2 år idag Wow hvor blev tiden af ? :blink:hurra 

Det er godt nok vildt at tænke på han har været hos os i 2 år nu og alt det vi har været igennem på den tid.

Idag står den på kontrol af fusserne og vi krydser fingre ! 

:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, girly1988 said:

Min tumling Tobias fylder 2 år idag Wow hvor blev tiden af ? :blink:hurra 

Det er godt nok vildt at tænke på han har været hos os i 2 år nu og alt det vi har været igennem på den tid.

Idag står den på kontrol af fusserne og vi krydser fingre ! 

:wub

 

Stort tillykke med ham! :balloon :hurra jeg håber det går godt med de små fusser til kontrollen :goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Stort tillykke med Tobias :balloon store dreng 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, girly1988 said:

Min tumling Tobias fylder 2 år idag Wow hvor blev tiden af ? :blink:hurra 

Det er godt nok vildt at tænke på han har været hos os i 2 år nu og alt det vi har været igennem på den tid.

Idag står den på kontrol af fusserne og vi krydser fingre ! 

:wub

 

Stort tillykke med ham :yay :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Feberramt lille mus :( 

Håber bare det er noget forkølelses-halløj, og at det er hurtigt ovre! Øv, hvor jeg hader sygdom - især hos mine børn! :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Sofiee said:

Feberramt lille mus :( 

Håber bare det er noget forkølelses-halløj, og at det er hurtigt ovre! Øv, hvor jeg hader sygdom - især hos mine børn! :( 

 

Årh, god bedring med hende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30 minutes ago, Mrs-Rina said:

 

Årh, god bedring med hende :kram2

Tak :kram2 

Hun er godt nok sløj :( Jeg har ammet nonstop hele natten, og her til morgen er temperaturen stadig 39,2 :( Hun vil ikke rigtig andet end at være klistret op af mig..

Og så kunne jeg bare slet ikk greje, hvordan jeg skulle få afleveret Lucas i bhv når Naya er så skidt, så jeg har da bare lige to unger hjemme i dag, suk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj for en nat nu må den kindtand bryde helt igennem hos den bette trold så han og jeg kan sove ordentligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Sofiee said:

Tak :kram2 

Hun er godt nok sløj :( Jeg har ammet nonstop hele natten, og her til morgen er temperaturen stadig 39,2 :( Hun vil ikke rigtig andet end at være klistret op af mig..

Og så kunne jeg bare slet ikk greje, hvordan jeg skulle få afleveret Lucas i bhv når Naya er så skidt, så jeg har da bare lige to unger hjemme i dag, suk..

 

Jamen lille mus dog :( suk, ja det kan jeg godt se.. Jeg håber dagen trods alt bliver god :kram2 og fortsat god bedring til hende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så fint nok, at jeg holdt junior hjemme på sigrids sygedag. Nu ligger han med feber og ondt øret :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Lady H said:

Det var så fint nok, at jeg holdt junior hjemme på sigrids sygedag. Nu ligger han med feber og ondt øret :(

:kiss

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

34 minutes ago, Lady H said:

Det var så fint nok, at jeg holdt junior hjemme på sigrids sygedag. Nu ligger han med feber og ondt øret :(

 

Røv! :(

 

Jeg magter ikke al den sygdom der allerede florerer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Lady H said:

Det var så fint nok, at jeg holdt junior hjemme på sigrids sygedag. Nu ligger han med feber og ondt øret :(

Øv god bedring til de kære små :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara har spist lidt mere de sidste par dage! Især her til aften spiste hun faktisk rigtig godt :yay 

Synes dog stadig at spisesituationen er svær, fordi hun 

1: rejser sig op i stilen HELE TIDEN! Så jeg sidder konstant og siger nej og sæt dig ned og hjælper hende med at sætte sig ned. Hun står og læner sig tilbage, danser, kravler ud over osv, så synes ikke bare vi kan lade hende være. Så tror jeg hun falder ned! 

2: kaster meget mad på gulvet. Ikke bare  når hun ikke gider spise så meget mere som mange andre jeg kender, men hele  tiden. Hvis der lige ligger lidt for meget foran hende, hvis der er noget hun ikke gider spise lige nu (men gerne senere) eller hvis hun sidder og tygger på noget og bliver utålmodig/rastløs (virker det til)  indtil hun kan komme noget mere i munden. Dem fra min mødregruppe siger bare at så er der ikke mere at spise, men det synes jeg ikke rigtigt vi kan, for så får hun altid intet. 

 

Men faktum er at jeg sidder rigtig meget og siger nej / sæt dig ned / ikke kaste det på gulvet, mens vi spiser. Og det er jo altså ikke særlig fedt og hyggeligt. Men jeg synes ikke bare vi kan "ignorere"  hende og jeg synes heller ikke bare vi kan sige  slut med at spise. Så hvordan håndterer vi det bedst? Hvad gør I andre? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Aja said:

Clara har spist lidt mere de sidste par dage! Især her til aften spiste hun faktisk rigtig godt :yay 

Synes dog stadig at spisesituationen er svær, fordi hun 

1: rejser sig op i stilen HELE TIDEN! Så jeg sidder konstant og siger nej og sæt dig ned og hjælper hende med at sætte sig ned. Hun står og læner sig tilbage, danser, kravler ud over osv, så synes ikke bare vi kan lade hende være. Så tror jeg hun falder ned! 

2: kaster meget mad på gulvet. Ikke bare  når hun ikke gider spise så meget mere som mange andre jeg kender, men hele  tiden. Hvis der lige ligger lidt for meget foran hende, hvis der er noget hun ikke gider spise lige nu (men gerne senere) eller hvis hun sidder og tygger på noget og bliver utålmodig/rastløs (virker det til)  indtil hun kan komme noget mere i munden. Dem fra min mødregruppe siger bare at så er der ikke mere at spise, men det synes jeg ikke rigtigt vi kan, for så får hun altid intet. 

 

Men faktum er at jeg sidder rigtig meget og siger nej / sæt dig ned / ikke kaste det på gulvet, mens vi spiser. Og det er jo altså ikke særlig fedt og hyggeligt. Men jeg synes ikke bare vi kan "ignorere"  hende og jeg synes heller ikke bare vi kan sige  slut med at spise. Så hvordan håndterer vi det bedst? Hvad gør I andre? 

 

Kan du måske vende det, så du siger det hun må? 

William alligevel snart bliver 4, har stadigvæk svært ved at regne ud 'jamen hvad skal jeg så'? Og så er det faktisk bare super rart ikke at sige så meget nej.

 

'hov! Maden skal blive på bordet'

'kom, sæt dig ned'

'jeg vil have du sidder på din numse skat'

'ned igen'

 

Og så måske kun hver femte gang hun smider ned. Og måske lige se om der rent faktisk sker noget ved at hun står lidt op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, girly1988 said:

Øv god bedring til de kære små :kram2

 

6 hours ago, Tumlepigen said:

 

Røv! :(

 

Jeg magter ikke al den sygdom der allerede florerer!

 

6 hours ago, Girl Next Door said:

:kiss

 

:kiss tak piger. Han græd så meget, at jeg for første gang nogensinde bestilte en akuttid til ham og tog til lægen... der kunne se lige præcis nul - ørerne så helt fine ud :blink 

 

Håber, at mindstemus i det mindste er fit for fight i morgen tidlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

55 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Kan du måske vende det, så du siger det hun må? 

William alligevel snart bliver 4, har stadigvæk svært ved at regne ud 'jamen hvad skal jeg så'? Og så er det faktisk bare super rart ikke at sige så meget nej.

 

'hov! Maden skal blive på bordet'

'kom, sæt dig ned'

'jeg vil have du sidder på din numse skat'

'ned igen'

 

Og så måske kun hver femte gang hun smider ned. Og måske lige se om der rent faktisk sker noget ved at hun står lidt op?

Som (næsten ;) ) altid helt enig!

Jeg fortæller altid, hvad han skal gøre. Det kan være rigtig svært, især i den alder, at gennemskue, hvad hun så skal.

Alfred smed også meget med maden tidligere. Jeg har aldrig gjort et nummer ud af det, fordi jeg selv har tænkt, at det handlede om at få en reaktion. Det er da pissehamrende irriterende med det svineri, men prøv virkelig at fjerne fokus fra det, for så er det ikke sjovt særlig længe.

som sagt har vi døjet med begge ting, og jeg tror, at fordi det netop ikke fik opmærksomhed, stoppede det hurtigt med at være sjovt, og han sidder så fint og spiser nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

56 minutes ago, Lady H said:

 

 

:kiss tak piger. Han græd så meget, at jeg for første gang nogensinde bestilte en akuttid til ham og tog til lægen... der kunne se lige præcis nul - ørerne så helt fine ud :blink 

 

Håber, at mindstemus i det mindste er fit for fight i morgen tidlig.

Jeg kan da så til gengæld smide en MØB i puljen. I-fucking-gen!!!

Jeg håber, I slipper for sygdom hos dem begge NU!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stephi-moren said:

 

Kan du måske vende det, så du siger det hun må? 

William alligevel snart bliver 4, har stadigvæk svært ved at regne ud 'jamen hvad skal jeg så'? Og så er det faktisk bare super rart ikke at sige så meget nej.

 

'hov! Maden skal blive på bordet'

'kom, sæt dig ned'

'jeg vil have du sidder på din numse skat'

'ned igen'

 

Og så måske kun hver femte gang hun smider ned. Og måske lige se om der rent faktisk sker noget ved at hun står lidt op?

 

Det skal jeg helt klart prøve at blive bedre til :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30 minutes ago, Fru.Mor said:

Som (næsten ;) ) altid helt enig!

Jeg fortæller altid, hvad han skal gøre. Det kan være rigtig svært, især i den alder, at gennemskue, hvad hun så skal.

Alfred smed også meget med maden tidligere. Jeg har aldrig gjort et nummer ud af det, fordi jeg selv har tænkt, at det handlede om at få en reaktion. Det er da pissehamrende irriterende med det svineri, men prøv virkelig at fjerne fokus fra det, for så er det ikke sjovt særlig længe.

som sagt har vi døjet med begge ting, og jeg tror, at fordi det netop ikke fik opmærksomhed, stoppede det hurtigt med at være sjovt, og han sidder så fint og spiser nu :)

 

Ja, måske har du ret i at det bliver kedeligt hvis det ikke får en reaktion. Måske skal vi prøve det. Jeg har sådan set ikke noget imod at det sviner, men alle andre jeg kender og i dp går de meget op i at man ikke må smide med maden. Så jeg tænkte at det måske er nu man skal sætte ind -  jeg gider ikke være hende hvor alle tænker jeg ikke gør  noget for at opdrage min datter :unsure 

Jeg tror generelt vi er relativt "loose" med Clara og gør hvad vi selv tænker i forhold til opdragelse, men jeg kan godt blive meget usikker og tænke at jeg må gøre det samme som andre for at jeg ikke gør noget forkert 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille mus bliver 2 år i dag :hurra

 

:kram til alle med sygdom og besværlige børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER