Fister

Hvad er det vildeste/sjoveste du har gjort?

47 indlæg i dette emne

Jeg sad i bilen i morges og funderede lidt over, hvor lidt vildt mit liv er blevet. Vi er virkelig rendt ind i far-mor-børn med stationcar og på vej til at flytte i hus med græsplæne og ligusterhæk osv. Det har været nogle drøje år siden 2011 - på sur-røv-siden med et langt stressforløb og på mit-liv-giver-mening-siden med to skønne unger - så der har bare ikke været tid og rum til at være alt for vilde. 

 

Men så tænkte jeg på, at jeg er glad for at jeg har udlevet meget af det vilde og skøre og sjove og ukloge også, og der er masser af gode minder at hive frem. Både før og efter børn! Det har I andre sikkert også - vil I dele?

 

SÅ - hvad er det sjoveste/vildeste/skøreste/mest inspirerende/whatever du har gjort?

 

Det er ikke meningen, at det skal blive en pissekonkurrence om, hvem der har pisset længst, eller hvem der kan løbe flest maratons. Minder skabes både i baghaven, på toilettet, i taxaen, i tilfældige møder og på eksotiske steder. Anything goes. Men det kan sikkert være sjovt at læse, hvilke narrestreger vi har været involveret i.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sjov tråd :)

Det vildeste jeg nogensinde har gjort var vist at springe faldskærm i Australien :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af de vildeste ting - for en som mig der altid har frygtet at tage mef offentlig transport - var at rejse alene til Wales. Og selvfølgelig retur igen. Det var ret fedt at overskride mange personlige grænser, og det gav mig altså noget. Har vel været 19 år.

Nu er jeg "kun" 24 år, så det gik jo relativt hurtigt med børn, villa og vovse.

Jeg trådte også ud af min comfort/zone ved at medvirke i luksusfælden, skride fra manden der holdt mig nede. Egentligt synes jeg, at jeg skal have ros (fra mig selv) for at elske mig selv højt nok til at tage nogle gode sunde beslutninger, i vejen til et godt liv - som jeg føler jeg har nu.

Jeg har ikke rejst jorden rundt, men jeg har i mit "korte" liv været i helvede og kommet retur igen. På mange måder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, mit liv har aldrig været i den vilde del af skalaen.. jeg er vist godt og grundigt jævnt kedelig.

Min "vilde" ungdom er gået med at bekæmpe angst og depression.

Fandt min første kæreste, da jeg var 16 og ham holdt jeg fast i indtil for et par måneder siden, hvor vi blev skilt.

Så det vildeste jeg har gjort er nok at få et barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... jeg er virkelig begge ben på jorden typen, så jeg må lige tænke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At købe hus med en mand jeg havde været sammen med i 3 måneder - og stadig er sammen med i dag, 10 år senere (i samme hus)

At rejse alene til Holland i 3 dage for at tage til tre forskellige intimkoncerter med en af mine ynglingsmusikere (super-fed oplevelse forresten!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan helt corny så er der bare intet, der slår mine børns fødsler og vores bryllup i vildskab :biglove

Generelt har jeg vist levet en ret beskyttet og ikke synderligt vild tilværelse, men min interrailtur var ret vild for mig. 1 måned rundt omkring i Europa med tog og til fods (mine fødder stank tre dage efter at jeg kom hjem :lolhit) mutters alene, bare mig og min rygsæk, der bare slet ikke var backpackerværdig og hurtigt var halvt fyldt med souvenirs. En virkelig bumse-tilværelse, hvor jeg ofte vaskede mig på offentlige toiletter, i høj grad levede af en pose müsli fra rygsækken, ofte ikke vidste hvor jeg skulle sove den kommende nat, forsøge at få lægehjælp i Spanien uden at kunne tale en skid spansk, osv. Særligt én nat på den tur var lidt flippet: Jeg ville fra England til Frankrig men var for nærrig til at betale gebyret for at tage toget, og strandede derfor i en skummel lille havneby klokken lort om aftenen. Der var ikke liiiiige hostels og det sidste tog var kørt, så jeg vandrede rundt i natten og var ærlig talt lidt betuttet. Indtil jeg fandt tre unge amerikanere i samme situation, og fulgtes med dem. Vi var lige ved at leje os ind i et privat hjem, indtil vi opdagede, at de ville have sygt mange penge for det. Vi var lige ved at tomle os med i fremmede biler med færge indtil vi opdagede at chaufføren kun ville have os piger med. Og vi blev angiveligt (= ifølge en af amerikanerne) truet med en kniv af en fulderik fra en lokal pub (jeg registrerede kun at han råbte). Vi endte med at sidde på færgestationen og diskutere våbenlov, flæskesteg og andre kulturforskelle hele natten, fordi ingen af os helt turde sove :D

Jeg har også mødt - og blevet kindkysset af! - mit store barndomsidol Jean Michel Jarre. Og reddet på en elefant. Og prøvet (på daværende tidspunkt) verdens vildeste rutchebane.

Og så satser jeg på endnu en vild oplevelse til dette års grøn koncert - B har lovet at springe i det der elastik-halløj sammen med mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fed tråd!

Jeg er også dødkedelig i virkeligheden.

Vi har mødt nogle af vores bedste venner i CPH AirPort. Det er da ret sjovt.

Inden jeg begyndte at date min mand, var vi i byen sammen hvor det var første gang vi rigtig talte sammen. Der aftalte vi at tage på skiferie sammen, vi endte med at rejse en måned efter hvor vi lige var blevet kærester. Jeg flyttede ind i hans mors 3 værelses lejlighed efter 5 dates og der boede vi så i 8,5 mdr indtil vi købte en andel sammen. Nu har vi været kærester i 3 år, har snart været gift i to, har en skøn datter på 16 mdr, og vi prøver på at lave nr. 2.

Måske er jeg lidt vild alligevel i hvert fald med min mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fjollet, men det vildeste har været at gå helt alene ned igennem Shanghais gågade.

Jeg var på tur med min universitetsklasse og skulle mødes med min læsegruppe, så jeg gik selv fra hotellet til en starbucks hvor vi skulle mødes efter de havde været til massør. De andre syntes jeg var skør, det er en meget stor by og kinesiske sælgere kan være meget nærgående, men det var meget befriende, for man virker faktisk lidt mindre turistede når man går selv, så jeg virkelig følte mig som en del af storbyen.

Det anden vildeste har været at være i toppen af Eiffeltårnet... Hvorfor? - jo jeg lider af højdeskræk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehehe apropos Eiffel-tårnet, så har jeg præsteret at konstatere at jeg skulle tisse, da jeg stillede mig i kø for at komme op, og først tisse, da jeg kom på et toilet (med kilometerlang kø til) helt oppe i toppen. Det er da også en slags præstation :lol

Nå ja og så har jeg stået og krammet en fremmed dame gennem en hel koncert ved Eiffel tårnet, mens vi stod på en skraldespand for at kunne se noget (vi krammede for at holde balancen og ikke falde ned)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det vildeste må være da jeg i 2008 meldte mig som frivillig til at tage på grøn koncert-turne uden at kende en eneste i organisationen, og så ellers bare dukke op ved en bus ved DGI-byen en tidlig morgen og være væk i 16 dage helt 'alene'! Det var så fedt, men også mega hårdt, så jeg gjorde det aldrig igen! :P

Og så da jeg blev gift uden at nogle vidste det, før vi nærmest stod ved alteret. Det var vildt!! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det vildeste må være da jeg i 2008 meldte mig som frivillig til at tage på grøn koncert-turne uden at kende en eneste i organisationen, og så ellers bare dukke op ved en bus ved DGI-byen en tidlig morgen og være væk i 16 dage helt 'alene'! Det var så fedt, men også mega hårdt, så jeg gjorde det aldrig igen! :P

Og så da jeg blev gift uden at nogle vidste det, før vi nærmest stod ved alteret. Det var vildt!! :kuller

Ej hvor sjovt, jeg var også på grøn i '08 som frivillig :D jeg var kebab kræwer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fed tråd Fister :thumbsup

Og det gav lidt stof til de små grå.. Hmmm

Min første tanke var.. At jeg tog kørekort til motorcykel som 18 årig, og købte mit første køretøj for min børneopsparing :lol (en motorcykel)

Derudover har jeg sprunget stortrampolin på konkurrenceplan.. Hvilket også var lidt vildt (fedt og vilde spring)

Og tak for at hive os væk fra hverdag med børn, villa mv.. Og huske alt den andet gode også..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, I er skønne:) 

 

Min egen liste er nok forholdsvis lang, og alligevel så skide-ordentlig. Men en flig af listen ser sådan ud.

 

- Besteget Kilimanjaro

- Købt en lejlighed (som jeg kun havde set en tegning af )på en time med en mand som jeg havde været kærester med i 6 måneder, og som boede i et andet land. 

- Crashet et kendis-bryllup

- Arbejdet for en ex-stasi-spion

- Skydivet 3 gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, I er skønne:)

Min egen liste er nok forholdsvis lang, og alligevel så skide-ordentlig. Men en flig af listen ser sådan ud.

- Besteget Kilimanjaro

- Købt en lejlighed (som jeg kun havde set en tegning af )på en time med en mand som jeg havde været kærester med i 6 måneder, og som boede i et andet land.

- Crashet et kendis-bryllup

- Arbejdet for en ex-stasi-spion

- Skydivet 3 gange

Det der med at crashe et kendisbryllup kræver vist en uddybelse :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med at crashe et kendisbryllup kræver vist en uddybelse :lol

Total :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med at crashe et kendisbryllup kræver vist en uddybelse :lol

 

 

Total :ditto

 

Altså, det var jo ikke kirken jeg crashede. Det var festen, da den var godt og grundigt ud på aftenen. Min bedste ven og jeg var temmeligt fulde og kække nok til at tale os vej ind til det eneste sted, vi kunne finde med høj musik. Jeg var faktisk ikke helt bevidst om, at der ville være en god portion af danske skuespillere mm. derinde. Men det var der. Og fadøl:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor sjovt, jeg var også på grøn i '08 som frivillig :D jeg var kebab kræwer.

Hvor sjovt! :D jeg var optællings-kræwer :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At tage på udveksling i 2005/06 - det er det vildeste/fedeste/bedste jeg nogensinde har gjort i mit liv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har arbejdet en del med sikkerhed til koncerter.

Den ene gang stod jeg for at sørge for, at det kun var dem med det rigtige kort, der kom ind backstage til Metallica. Deres sikkerhedschef er en ufattelig høj og vældig muskuløs fyr, der taler, så man mærker rungen i gulvet, før man hører hans stemme. Han havde glemt sit kort og skulle ind backstage, og jeg måtte pænt fortælle ham, at han ikke kunne komme ind uden kort. Jeg var ved at tisse i bukserne af skræk, da han tordnede "Don't you know who I am?!", men jeg holdt stand, og til min overraskelse viste han sig at være en flink fyr, der var glad for, at jeg tog mit ansvar alvorligt.

Dagen efter, da vi lavede den næste Metallicakoncert havde han rost mig til vores sikkerhedschef, så jeg fik æren af at stå for adgangen til den "loge", der var lavet til Lars von Trier, der åbenbart kender gutterne fra Metallica. Det betød, at jeg fik mødt alle musikkerne, og da koncerten var slut, og von Trier skulle hilse på dem, var jeg lige ved at følge ham ind i deres omklædningsrum. Jeg nåede dog at opdage, at de ikke havde ret meget tøj på, inden jeg gik ind, så ventede pænt uden for, og frydede mig over at have set Metallica i underbukser :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vist ikke så vild. Men det gav stof til eftertanke! :)

- jeg har boet et halvt år i Spanien (alene) og et halvt år i Skotland (sammen med M)

- jeg har deltaget i World Choir Championship med mit kor i Sydkorea (midt i svineinfluenza panik) hvor vi vandt en gang sølv og en gang bronche

- jeg har 3 gange overvundet min egen personlige skræk for at stå overfor mange folk og blive til grin ved at være med i forskellige musicals

- jeg har taget dykkercertifikat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeres andres input, får da virkelig minderne frem!

Jeg har deltaget i VM for orkestre og vundet en 1. pris - det var stort!

Og spillet for dronningen - også ret stort :)

Og vist i det hele taget oplevet mange vilde og sjove ting i min tid som musiker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er altså inspirerende og seje hver og een :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe - det er en sjov tråd :D

 

Det første der faldt mig ind var:

Jeg har, i en mega brandert, kravlet ud af et vindue på 2. sal på et hotel i Paris, hoppet fra repos under vinduet til anden repos og kravlet ind af andet vindue til et andet hotelværelse, hvor jeg mistede min mødom :rolleyes

 

Til den lidt mindre crazy side, har jeg:

* Gået fra en kæreste. Vi var midt i 20´erne, havde været sammen i næsten 3 år og boede sammen. Jeg klapper stadig mig selv på skulderen over, at jeg 'turde' mærke efter, at det ikke var rigtigt og gå, selvom jeg var mega bange for aldrig at møde en anden. Jeg sagde ligeså meget farvel til drømmen om familien, som jeg sagde farvel til ham. Og det var virkelig hårdt og svært. Men rigtigt ;)

 

* Kappet forbindelsen fuldstændig til min far. Det var i 2007 og jeg har ikke snakket med ham siden. Det krævede sgu godt nok også en del selv-terapi og en hulens masse tårer. Og det var virkelig hårdt og svært. Men rigtigt ;) Lektien jeg lærte var: "man 'skal' ikke elske nogen, 'bare fordi' de er din xxxxx". Kærlighed kræver respekt og det er noget man gør sig fortjent til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har arbejdet en del med sikkerhed til koncerter.

Den ene gang stod jeg for at sørge for, at det kun var dem med det rigtige kort, der kom ind backstage til Metallica. Deres sikkerhedschef er en ufattelig høj og vældig muskuløs fyr, der taler, så man mærker rungen i gulvet, før man hører hans stemme. Han havde glemt sit kort og skulle ind backstage, og jeg måtte pænt fortælle ham, at han ikke kunne komme ind uden kort. Jeg var ved at tisse i bukserne af skræk, da han tordnede "Don't you know who I am?!", men jeg holdt stand, og til min overraskelse viste han sig at være en flink fyr, der var glad for, at jeg tog mit ansvar alvorligt.

Dagen efter, da vi lavede den næste Metallicakoncert havde han rost mig til vores sikkerhedschef, så jeg fik æren af at stå for adgangen til den "loge", der var lavet til Lars von Trier, der åbenbart kender gutterne fra Metallica. Det betød, at jeg fik mødt alle musikkerne, og da koncerten var slut, og von Trier skulle hilse på dem, var jeg lige ved at følge ham ind i deres omklædningsrum. Jeg nåede dog at opdage, at de ikke havde ret meget tøj på, inden jeg gik ind, så ventede pænt uden for, og frydede mig over at have set Metallica i underbukser :D

Hahahaha! "Set Metallica i underbukser". That's all you really need :lol :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER