SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Jeg ELSKER Rasmus Alenkær :yay

Skulle lige til at skrive det samme :D :yay

Er total fan :ditto Brugte ham meget i min bachelor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skulle lige til at skrive det samme :D :yay

Er total fan :ditto Brugte ham meget i min bachelor.

Han var desværre ikke så meget fremme, da jeg skrev BA, men ellers havde jeg helt sikkert også brugt ham :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han var desværre ikke så meget fremme, da jeg skrev BA, men ellers havde jeg helt sikkert også brugt ham :D

:D

Hvad skrev du om? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D

Hvad skrev du om? :)

Skole-hjem-samarbejde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skole-hjem-samarbejde ;)

Spændende og vigtigt! :)

Åh jeg starter på arbejde lige om lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende og vigtigt! :)

Åh jeg starter på arbejde lige om lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, og det har også været gavnligt ;)

Åhåh! Har du fået et godt skema?

Jep! :yay

0. og 1. klasse

Mandag-onsdag 8-12

Torsdag-fredag 8-14

Det kan jeg godt lige overskue :glad (Altså så er der selvfølgelig forberedelse udover, som du ved. Men den kan jeg heldigvis selv lægge som jeg vil. Og så er der selvfølgelig også møder og den slags)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep! :yay

0. og 1. klasse

Mandag-onsdag 8-12

Torsdag-fredag 8-14

Det kan jeg godt lige overskue :glad (Altså så er der selvfølgelig forberedelse udover, som du ved. Men den kan jeg heldigvis selv lægge som jeg vil. Og så er der selvfølgelig også møder og den slags)

Årh, skønt! Er der ingen tilstedeværelsespligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep! :yay

0. og 1. klasse

Mandag-onsdag 8-12

Torsdag-fredag 8-14

Det kan jeg godt lige overskue :glad (Altså så er der selvfølgelig forberedelse udover, som du ved. Men den kan jeg heldigvis selv lægge som jeg vil. Og så er der selvfølgelig også møder og den slags)

Årh, de mødetider kan næsten få mig til at overveje at skifte afdeling til indskoling :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, skønt! Er der ingen tilstedeværelsespligt?

Kun til 12 :)

Hurra for de kommuner, der afskaffede det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, de mødetider kan næsten få mig til at overveje at skifte afdeling til indskoling :lol

Ha ha det kan jeg godt forstå ;) Hvor længe er dine i skole?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun til 12 :)

Hurra for de kommuner, der afskaffede det ;)

Ja, hurra :yay Hvilken kommune er du i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hurra :yay Hvilken kommune er du i?

Rødovre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rødovre

Nåe ja, det kunne jeg da godt huske :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåe ja, det kunne jeg da godt huske :blush

^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha det kan jeg godt forstå ;) Hvor længe er dine i skole?

Til enten 15 eller 16 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svarer lige jer allesammen samlet :)

Det er den eneste institution i vores by, så vi kan ikke rigtigt skifte :unsure lederen har sagt op og har sidste arbejdsdag i slutningen af denne måned, og man kan godt mærke at han mentalt er tjekket ud. Jeg håber at den nye leder kan stramme op på tingene.

Ham Rasmus er da en stjerne! :loveshower der er altså noget helt forkert ved samfundet, når folk kører lige forbi en dreng der står alene og græder i vejkanten :unsure

Nej ok, så kan jeg godt se det! Det er virkelig det fordømte ved de små samfund, at ens muligheder bliver lidt færre end i byerne. 

Lad os håbe, at den nye leder har en god pædagogisk forståelse. 

tal evt. med de andre forældre om det - for jeg kan ikke forestille mig, at du er den eneste, der har den opfattelse. Og det lyder bare helt skørt!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har idag haft møde med en advokat.

 

Vi købte vores hus for 4 år siden og for en 2½ år siden fandt vi ud af at huset var ved at rutche ned af den bjergskrænt det er bygget på. Så vi har sammen med vores nabo, huset er et dobbelt/rækkehus, gået i krig med at sikre huset. Der skulle bygges en støttemur, det var besvæligt og dyrt arbejde, nu står den der og vi har fået en god terasse. Men det var ikke lige det vi regnede med da vi købte huset og en klar mangel.

Vi har nu fået aktiindsigt på kommunen i byggesagen fra dengang huset blev bygget og kan se at byggetilladelsen er givet med en støttemur, der er blevet bygget en meget dårlig støttemur som sælger/bygherre har fået at vide ikke var god nok og det skulle bringes i orden. Det er det bare ikke blevet. Da vi købte huset var vi til notar hvor sælger under tro og love har fortalt at alt er fjong og ingen mangler.

 

Advokaten mener udfra hvad vi siger, at vi har en god sag og han mener vi kan få hele beløbet tilbage, undersøgelse, grundkøb, og støttemur. Det er næsten en halv mill kr. vi (banken) har måtte slippe. Hvor vil vi gerne have dem tilbage. Nu har han fået alle papierer så må vi se om han stadig mener vi har en god sag og har vi så går han videre til rette part.

Please kryds for det går iorden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om jeg har gjort noget forkert/over grænsen :unsure

Da jeg aflevere Thea kom hendes bedsteveninde løbende hen til mig og klamrer sig til mit ben mens hun smågræder. Hun har så slået sin læbe og har fået et lille sår der stadig bløder. Jeg giver hende et halvt kram, og ved faktisk ikke rigtigt hvordan jeg lige skal gebærde mig uden at overskride nogen grænser og uden at hun skal føle sig afvist af mig :unsure

Jeg tager hende i hånden og finder en pædagog, som lige er ved at vaske hænder på et andet barn, så imens jeg venter på at hun er klar til at tage sig af den lille pige, så sætter jeg mig på hug og lægger armen om pigen. Da pædagogen vender sig om, siger jeg "I har slået sin læbe og trænger vist til et kram", pædagogen nærmest flår I fra mig og siger "det har vi HELT styr på" og ser på mig som om jeg er tosset og har gjort noget virkelig slemt :O

Jeg ved godt at jeg ikke bare kan gå og være alt for "krammende" overfor andre folks børn, og jeg var virkelig bevidst om at jeg ikke måtte gå over grænsen. Men samtidig kan jeg da ikke bare skubbe hende fra mig, det ville føles så forkert at afvise et grædende barn :unsure

Og samtidig er jeg også sådan lidt.... Hun er T's bedsteveninde og hun er vores nabo. Jeg vil fandme have lov til at trøste hende, når hun opsøger mig!

Mener i at jeg har gjort noget galt?

Jeg ville blive SÅ glad og taknemlig, hvis det var mit barn du trøstede i den situation! Hun opsøgte dig jo selv - det er ikke fordi du render rundt og jagter børn for at kramme dem. Jeg synes det er helt fantastisk sådan som du handlede, det er sådan jeg ønsker at mit barn skal mødes. Jeg håber at pædagogen bare har været i en presset situation :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har idag haft møde med en advokat.

Vi købte vores hus for 4 år siden og for en 2½ år siden fandt vi ud af at huset var ved at rutche ned af den bjergskrænt det er bygget på. Så vi har sammen med vores nabo, huset er et dobbelt/rækkehus, gået i krig med at sikre huset. Der skulle bygges en støttemur, det var besvæligt og dyrt arbejde, nu står den der og vi har fået en god terasse. Men det var ikke lige det vi regnede med da vi købte huset og en klar mangel.

Vi har nu fået aktiindsigt på kommunen i byggesagen fra dengang huset blev bygget og kan se at byggetilladelsen er givet med en støttemur, der er blevet bygget en meget dårlig støttemur som sælger/bygherre har fået at vide ikke var god nok og det skulle bringes i orden. Det er det bare ikke blevet. Da vi købte huset var vi til notar hvor sælger under tro og love har fortalt at alt er fjong og ingen mangler.

Advokaten mener udfra hvad vi siger, at vi har en god sag og han mener vi kan få hele beløbet tilbage, undersøgelse, grundkøb, og støttemur. Det er næsten en halv mill kr. vi (banken) har måtte slippe. Hvor vil vi gerne have dem tilbage. Nu har han fået alle papierer så må vi se om han stadig mener vi har en god sag og har vi så går han videre til rette part.

Please kryds for det går iorden.

Puha sikke en 'dans' i er i gang med. Håber på det bedste for jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha sikke en 'dans' i er i gang med. Håber på det bedste for jer :goodluck

Tak :)

Jeg synes ikke det er særlig rart også fordi hans datter bor 2 huse væk. Hun er vores nabos nabo og sælgeren kommer her rimelig tit. Men altså vi har forsøgt at være søde og imødekommende og har pænt spurgt om forlig uden om advokat. Så jeg håber også de kan holde det i nogenlunde tone. Men de har ikke været særlig søde ved vores nabo, som ingengang har bedt om penge, men på en eller anden måde har de fået det til, at det hele er hendes skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Jeg synes ikke det er særlig rart også fordi hans datter bor 2 huse væk. Hun er vores nabos nabo og sælgeren kommer her rimelig tit. Men altså vi har forsøgt at være søde og imødekommende og har pænt spurgt om forlig uden om advokat. Så jeg håber også de kan holde det i nogenlunde tone. Men de har ikke været særlig søde ved vores nabo, som ingengang har bedt om penge, men på en eller anden måde har de fået det til, at det hele er hendes skyld.

Krydser fingre for at retfærdigheden sker fyldest her. Det lyder jo ikke i orden at skrive under i god tro, når så alvorlig en ting ikke var i orden. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for at retfærdigheden sker fyldest her. Det lyder jo ikke i orden at skrive under i god tro, når så alvorlig en ting ikke var i orden. :goodluck

Thanks :)

Nope det er ikke I orden at skrive under og er vist ret ansvars pådragende at sige man ingenting ved hos notaren i følge tysk lov. Med de papirer vi har fået fremtryllet hos kommunen har han umiddelbart svært ved at løbe fra at han ingenting vidste, hvilket har været hans hidtidige forsvar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, hvor kunne jeg godt spise engang cabonara lige nu :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, hvor kunne jeg godt spise engang cabonara lige nu :sandie

Årh :sandie

Næste gang vi skal på date må det være på fellini til carbonara!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER