lpd

Navngivning - mad!

20 indlæg i dette emne

Vi skal holde navngivning for lille Arthur midt i juni. Vi smækker telt op i haven og holder det stille og roligt herhjemme. Vi bliver cirka 30 voksne og 15 børn og holder det en lørdag, der er mulighed for folk kan blive og overnatte :)

Vi kan dog ikke finde ud af hvad vi skal gøre mht maden - vi har jo selv grise og kunne derfor få helstegt pattegris, men så vil vi først skulle spise omkring kl 15. Jeg vil vildt gerne have stort kagebord, men vil det være "for sent" og vil folk være for fulde til at skulle kværne en masse kage på den tid? Alternativet er at vi inviteret til frokosttid og køber nogle pålægsmænd og så får kaffe og kage om eftermiddagen. Tidsmæssigt er det måske mere "rigtigt", men altså grisebasse slår jo alt andet... Hvad havde I gjort?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis det er navngivning og I dermed ikke er bundet af et tidligt tidspunkt at starte på (som hvis man skal i kirke først), så ville jeg bare invitere til kl. 15-ish og spise gris som I gerne vil :)

Ville du have kagebord før eller efter? :chin:

Tror det med om folk er for fulde, afhænger meget af selskabet og formen på festen. Til Adams barnedåb var der ikke lagt op til druk, men det var også brunch-buffet og eftermiddagskaffe og kage, og selskabet er generelt ikke nogle der drikker sig fulde til barnedåb, så vi var ude over den bekymring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi holder fødselsdag invitere vi ofte til kaffe og kage om eftermiddagen og så aftensmad ved alm madtid, det fungere fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne have kagebord bagefter. Jeg tænker bare at det jo vil være imellem frokost og aftensmadstid, vil det være træls?

Vores gæster er ikke superdrankere, men jeg tænker da der bliver drukket lidt øl og vin til maden og måske rom/whisky til kaffen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg sagtens i kan!

Man kan jo altid skrive noget i invitationen med at I inviterer på helstegt pattegris og efterfølgende kagebord, så ved gæsterne da hvad de har i vente (det lyder rimeligt lækkert :D ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, glad for vi ikke er helt vanvittige. Jeg ville heller ikke selv tænke det var mærkeligt eller træls, men måske andre ville ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeres fest, jeres regler! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, jeg ville elske både at servere og indtage helstegt pattegris!!!

Jeg synes SAGTENS I kan invitere til pattegris og efterfølgende kagebord.

I kan jo så vælge først rigtig at sætte de våde varer på bordet EFTER kagebordet?

Altså sætte vand og vin - og enkelte øl - på bordet indtil efter kagebordet. Når så I rydder af fra kagebordet kan I lige bede et par stærke mænd hjælpe med at sætte de våde varer ind - så signalerer I lidt at NU kan de gå til den :)

Se, så langt kunne jeg slet ikke selv tænke :D god ide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved tvillingernes navngivning fik vi pattegris kl 14.30 & så efterfølgende kage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sgu gerne med. Det lyder lige som min type fest :D Eeeeelsker helstegt pattegris! Og kagebord!! Hvilket jeg ikke ser noget problem i at spise med en lille (eller stor) skid på :D

Uhm.. Jeg kunne godt trænge til at komme ud :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tak for jeres svar! Grisefest it is ;)

Fru Nielsen, du er velkommen :D jeg forudser at vi skal leve af gris og kage meget længe bagefter :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Intet problem...

Hvis jeg får manden med på navngivning frem for dåb, så har jeg også tænkt i noget mad kl 15 ish... Og om der er kage eller dessert bagefter kan sgu være det samme... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tak for jeres svar! Grisefest it is ;)

Fru Nielsen, du er velkommen :D jeg forudser at vi skal leve af gris og kage meget længe bagefter :rolleyes

Wuhu :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tak for jeres svar! Grisefest it is ;)

Fru Nielsen, du er velkommen :D jeg forudser at vi skal leve af gris og kage meget længe bagefter :rolleyes

 

Hvor i landet snakker vi om ?:P I kan da godt holde noget babyklarkomsammen bagefter med rester :D så er jeg ihvertfald ogs frisk :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor i landet snakker vi om ?:P I kan da godt holde noget babyklarkomsammen bagefter med rester :D så er jeg ihvertfald ogs frisk :P

Fyn - og I er velkomne, om ikke andet slagter vi en ekstra gris :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fyn - og I er velkomne, om ikke andet slagter vi en ekstra gris :D

 

jeg er frisk :D Så kan vi besøge svigerfamilien på vejen (Årslev) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er frisk :D Så kan vi besøge svigerfamilien på vejen (Årslev)

I kommer bare :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad ville I servere til? Brød, kartoffelsalat og salat. Andet end det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad ville I servere til? Brød, kartoffelsalat og salat. Andet end det?

Det lyder som det vi havde - vi havde dog også flødekartofler,men vi holdt jo i november så ved ikke om det bliver for varmt til sommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flødekartofler holder ALTID! Og ellers salat, kartoffelsalat, flutes og smør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER