mbf

lige et lille spørgsmål

9 indlæg i dette emne

Hej de damer

 

Min mand og jeg vil til at prøve at gøre mig gravid. Og så opstår der mange spørgsmål. Et af dem er, hvornår siger man det til chefen? Min mand har sagt efter 3 måneder. Men jeg arbejder i en lille virksomhed, hvor vi kun er 5 medarbejdere, inklusiv chefen. Så det mærkes tydeligt når der mangler en. Derfor vil jeg gerne give min chef god tid til at finde en vikar.

Men hvornår ville i sige det?

 

Glade tanker  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej de damer

Min mand og jeg vil til at prøve at gøre mig gravid. Og så opstår der mange spørgsmål. Et af dem er, hvornår siger man det til chefen? Min mand har sagt efter 3 måneder. Men jeg arbejder i en lille virksomhed, hvor vi kun er 5 medarbejdere, inklusiv chefen. Så det mærkes tydeligt når der mangler en. Derfor vil jeg gerne give min chef god tid til at finde en vikar.

Men hvornår ville i sige det?

Glade tanker :yay

Mange siger det efter nf-scanningen. (Ca 3 mdr)

Men det er overenskomst bestemt hvornår du senest skal fortælle det.

Held og lykke med pb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv sagde jeg det lige inden nf,med første barn og allerede i uge 6-7 med tvillingerne da jeg skulle udskiftes som projektleder. Så gik ind og sagde at jeg var gravid,men at det var meget tidligt så mine kollegaer fik det først at vide nogle uger senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i fertilitetsbehandling, hvilket mine chefer vidste, så de fik det allerede uofficielt at vide da jeg var 8 uger henne og havde set hjerteblink.

De fik dog først officielt at vide efter nakkefoldsscanningen, hvor vi havde terminsdato på plads og kunne snakke barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været virkelig hårdt ramt at kvalme og opkast, så jeg valgte at sige det til de kollegaer jeg var på vagt med allerede omkring uge 7. Mødte heldigvis stor forståelse. Nu havde jeg alligevel også kun tre uger tilbage på den arbejdsplads, så tænkte ikke så meget over hvem der vidste det. Men har også tænkt mig at sige det på den nye arbejdsplads. Det skal også siges at vi var til skanning 6+5 og så at alt så helt fint ud, så derfor føles det hele også mere "sikkert" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sagde det allerede, da jeg var 8 uger henne. Ville gerne have ventet til efter nf, men jeg var så hårdt ramt af kvalme/opkastning, at jeg blev sygemeldt, og så syntes jeg, det var mest fair at fortælle årsagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke overenskomstbestemt, men bestemt ved lov, at det skal meddeles senest 3 måneder før.

Jeg ville ikke anbefale at sige det for tidligt fordi der jo desværre kan gå noget galt.

Loven er indrettet med det varsel, som en arbejdsgiver efter vurdering bør have - i mange tilfælde vil graviditeten blive synlig før alligevel og man vil afsløre sig selv. :)

At give besked ca. 6 måneder før fødsel - som det vil være hvis man vælger at gøre det lige efter NF - er alt rigeligt for en arbejdsgiver. - Medmindre særlige forhold taler for andet, fx graviditetsbetiget sygdom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under normale omstændigheder vil jeg vente til efter NF. Min historie minder om Bermudas, så mine chefer vidste det allerede ved uge 6-7 stykker, hvor de nu selv havde lagt 2 og 2 sammen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har d.d. fortalt det til min chef og vi er kun i uge 6-7, så han blev også informeret om at det skulle holdes imellem os. Han var glad på vores vegne og sagde tillykke flere gange (jeg sendte efterfølgende også en mail, blot så det også er på skrift)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER