Barbamama

Hvem er du?

37 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne skrive lidt om baggrunden for spørgsmålet senere, men til at starte med, er det til fri fortolkning, og så vil jeg bare indbyde jer alle til at svare på spørgsmålet "Hvem er du?" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er mig. Sådan en type der godt kan lide, når dem jeg elsker har det godt - og jeg vil hjertens gerne bidrage til det. Jeg er typen der ikke kan udstå mennesker, der bevidst forsøger at spolere andres liv - men nu har jeg også mødt en del og lært at sortere. Jeg er på mine 24 år ganske givet endnu ung, men på meget kort tid lært meget om livet, som nok har gjort mig til den type jeg er i dag. Faktisk en person som jeg hviler meget godt i, jeg er glad for mit jeg og det liv jeg sammen med B har skabt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gift med Michael, mor til Sigrid og Kristian - jurist om en hals. Disse var ordene ved første indskydelse.

Jeg er også småfordrukken af natur, glad for kampsport og bøger, og jeg kan de fleste af Tanya Tuckers sange udenad (men er generelt 90-er-rock fan). Kærlig søster og moster kan jeg vist også snige på cv'et.

Spændt på forklaringen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske hjernevrideren tester os.........

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D

Mest af alt mor! Nogle gange så meget, at jeg har glemt hvem jeg ellers er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mig- var min allerførste tanke.

Af andre siges det, at jeg er Positiv, glad, ærlig, temperamentfuld og en kende stædig - jeg kan godt se hvad de mener ;)

Også er jeg mor, nååh nej, jeg er det, som jeg engang har sagt, at jeg aldrig blev- jeg er MOR, ikke kun mor, men MOR!

Er spændt på hvad der er for noget :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hende som prøver at være kreativ fordi det ser så overskudsagtigt ud -men giver op halvvejs fordi det faktisk ikke ligger i mine hænder. Jeg er hende som ofte har lyst til at oprette en tråd for at bede om råd og vejledning -men aldrig har overskud til at svare dem der er så søde at svare mig. Jeg er hende som hovedkulds kastede sig ud i et omsorgsfag fordi jeg bare VILLE gøre en eller anden forskel i verdenen -om det så bare var for en som havde våd ble. Jeg er så også hende som må indse at det nok var en fejl og at jeg er en som har brug for anerkendelse i mit arbejde...

Jeg er ved at blive til hende som skal kaldes for mor :biglove og jeg er også hende som skal giftes :)

Jeg kæmper for at blive hende som er succesfuld i sit eget liv og for at være hende som automatisk sætter familiens behov først -og det gør jeg heldigvis for det meste allerede :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vel ret meget an på i hvilken sammenhæng og til hvem jeg skal præsentere mig...

 

Sofie, 42 år, mor til 4, rimeligt lykkelig og taknemmelig for alt jeg har fået

 

Klog, kærlig, morsom, doven, angst, humørsvingende, drømmetyder, hjælpsom, bekymret, irriterende, fantasifuld, handlekraftig, stress overfølsom, musikalsk... ej jeg ved det ikke. Jeg har levet meget, tænkt mange tanker, oplevet og overlevet. Jeg er hende som af og til er så klog - men som kommer til kort når det gælder mig selv. Jeg er ikke længere den jeg var engang - og alligevel er kernen stadig den samme. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er træt. En træt nybagt mor til en datter på tre uger. Selv er jeg 25 år gammel.

Inden min datter blev født var jeg:

- Lykkelig gift med min forhenværende chef. Vi har været sammen i 5.5 år

Jeg er en hengivende, kærlig og omsorgsfuld kone med temperament og klare holdninger

- Uddannet receptionist, men jeg drømmer om læse til noget andet med mere dybde

- Struktureret....

- Sætter en ære i, at overholde planer, aftaler og tider.

- Kontrolfreak?

- Planlægger og drømmer.

Jeg er vel stadig det ovenstående, men jeg er også ved at finde mig selv, som mor for et lille menneske, hvis behov pludselig styrer hele min verden. Før styrede jeg den selv og nu sejler vi lidt som vinden blæser, imens jeg prøver at holde fast i bare en smule kontrol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende læsning - forklaringen må I vente lidt med endnu, for jeg burde sove nu, og hvem ved, hvornår jeg har ledige hænder. ;) Men der er ikke noget hokus pokus eller Freud-halløj i det, det er i store træk bare nysgerrighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mor til Elliot, 27 år og gift med Rasmus :loveshower Snart er jeg også mor til en lille pige :biglove

 

Jeg er pædagog med et brændende hjerte for udviklingshæmmede. Ind i mellem brænder mit hjerte dog for meget for det, så det resulterer i frustrationer over nedskæringer og for lidt tid til kerneopgaven. Det gør mig ked af det. 

Jeg er meget social og kan blive helt rastløs  hvis vi har en weekend uden planer. Jeg øver mig dog, for det er ikke altid familiens behov.

Jeg er loyal, kærlig og glad. Jeg er ked af min krop, men har efterhånden sluttet fred med at jeg nok ikke bliver bikinimodel i det her liv. 

Jeg er usikker på mig selv i nye situationer, men kaster mig som regel ud i det alligevel. Helst sammen med nogle andre! Jeg er enneagram type 9, hvis det siger nogen noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er Nina.

Og hvem Nina er, er faktisk et meget godt spørgsmål lige nu.

Eller det er nok nærmere hvordan Ninas liv skal være fremadrettet der er et godt spørgsmål.

Så lige nu der er Nina moren, dyrlægen, heste-tossen og konen, der ikke rigtig ved hvordan hun får de 4 ting passet ind i en tilværelse hvor der kun er 24 timer i et døgn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er tvetydig, forstået på den måde, at der altid er mere end hvad øjet ser. Jeg er aldrig tilfreds og drømmer og længes efter mange ting, men samtidig er jeg fuldstændig tilfreds med hvor jeg er.
Jeg er hende der opgav et liv, for at flytte med manden og få et andet. Og jeg er hende, der foretrækker mennesker på den anden side af skærmen frem for fysisk tilstedeværelse.
Jeg mener ofte selv at jeg er egoistisk, men jeg hjælper hvor jeg kan og hvor der er brug for det.

 

Edit: Min største fejl (og samtidig styrke) er at jeg nærmest ikke kan ytre ordet nej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mere mor-agtig end jeg havde forestiller mig - morrollen har sgu taget røven på mig (på den mest positive måde dog :biglove).

Derudover er jeg 26 år gammel, gift med mit livs kærlighed på 3. år (på lørdag har vi været kærester i 6 år :wub), sygeplejerske, husejer, hundeejer og ikke mindst en del af en venindekreds der betyder enormt meget.

Jeg er glad for orden og trives når jeg ved hvad jeg har med at gøre. Noget den der baby har lært mig at lægge liidt på hylden :p jeg er desuden ret socialt anlagt - men lader bedst op herhjemme i mit allerblødeste tøj :)

Og så syntes jeg faktisk selv jeg er en god veninde og en go kæreste - er meget omsorgsfuld anlagt og glemmer så derfor også ret tit mig selv :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hende, der tit lader sig rive med. Nørden, der vist nok stadig venter på at blive voksen, og husmoderen, der elsker sin "frøken Jensen", og gerne broderer til Downton Abbey.

Jeg er rodehoved med de mange ideer og projekt, og som aldrig rigtig får et Bo Bedre-hjem, fordi der altid står en kasse med ting fra loftet, der skal sorteres eller et sofabord, der flydet med garn, fordi jeg ikke kan beslutte mig for hvad jeg skal bruge det til, og er gået i seng inden jeg blev klogere.

Jeg er mor og hustru før jeg er mig selv, og jeg skal fra tid til anden minde mig om, at det er ok at tænke på sig selv engang i mellem.

Jeg er hende, der brød familiemønsteret, fik en studenterhue som den første, og byttede den ud med en jurauddannelse, som jeg er helt færdig med om en måned eller to. Jeg er også den første i flere generationer, der har fået et planlagt barn, og nu venter jeg nr. 2, som er lige så planlagt. Jeg ville elske at være mere finkulturel, men engang i mellem kommer den lille pige fra Amager op i mig. Og hun er mere til punk og 70'er-rock end Mozart og Bach.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjov tråd - fik mig til at tænke :)

Jeg er generelt en meget positiv og glad person og det er næsten umuligt at gøre mig vred eller ophidset. Jeg er meget musikalsk og kreativ og til gengæld udpræget IKKE et sportsmenneske :rolleyes jeg er katteelsker, chokoladeelsker og et rodehoved.

Jeg er den stille pige indtil man kender mig. Jeg elsker at have mennesker omkring mig men har det bedst med at "observere" og er sjældent samtalens eller festens midtpunkt. Jeg er den der husker alt om alle andre mens andre sjældent husker mig. Jeg er bange for at gøre noget der gør mig til grin og jeg tænker klart for meget over hvad andet tænker.

Jeg er god til at få sat ting i værks og har det bedst når der sker noget. Jeg er effektiv og perfektionistisk, men ikke særlig struktureret. Jeg er sådan en der starter 10 ting på én gang og går fra det ene til det andet, men jeg bliver dog altid færdig med det hele engang.

Jeg elsker min familie. Har et meget nært forhold til mine forældre og har altid selv ønsket mig børn, selvom jeg ikke er så god til alle andre folks børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjov tråd - fik mig til at tænke :)

Jeg er generelt en meget positiv og glad person og det er næsten umuligt at gøre mig vred eller ophidset. Jeg er meget musikalsk og kreativ og til gengæld udpræget IKKE et sportsmenneske :rolleyes jeg er katteelsker, chokoladeelsker og et rodehoved.

Jeg er den stille pige indtil man kender mig. Jeg elsker at have mennesker omkring mig men har det bedst med at "observere" og er sjældent samtalens eller festens midtpunkt. Jeg er den der husker alt om alle andre mens andre sjældent husker mig. Jeg er bange for at gøre noget der gør mig til grin og jeg tænker klart for meget over hvad andet tænker.

Jeg er god til at få sat ting i værks og har det bedst når der sker noget. Jeg er effektiv og perfektionistisk, men ikke særlig struktureret. Jeg er sådan en der starter 10 ting på én gang og går fra det ene til det andet, men jeg bliver dog altid færdig med det hele engang.

Jeg elsker min familie. Har et meget nært forhold til mine forældre og har altid selv ønsket mig børn, selvom jeg ikke er så god til alle andre folks børn.

Wow, der beskrev du så lige mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, der beskrev du så lige mig :D

Haha, hvor sjovt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kvinde i starten af 30'erne. Jeg er glad, omsorgsfuld, fjollet/sjov, meget social, nysgerrig og stædig. Mor til en, snart to, dejlige drenge, og gift med min skønne mand. Har en lang universitetsuddannelse og arbejder med mennesker. Er meget glad for mit job, for at lære nye ting, og tager udfordringer med glæde. Har et nært forhold til min familie, og til min dejlige vennekreds. Jeg er med årene blevet bedre til at sige fra og til at passe på mine egne behov, selv om det stadig er svært, og især i kombination med morrollen en gang i blandt. Jeg forsøger hele tiden at sørge for at alle andre har det godt, men er (mere) bevidst om at det ikke skal slide mig selv op. Jeg er kreativ og stædig på den måde, at jeg sjælden giver op. Så googler jeg og prøver indtil jeg får det til, om det så gælder en speciel syning eller reparation af en gammel iPhone... Jeg er nogle gange en nerd, andre gange ikke. Jeg er anderledes, men også lige som alle andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mig - Amina på 27 år. MOR til Ayah på 3 år. KÆRESTE til en skøn skøn mand. Sosu-ass på et plejecenter - som jeg elsker og hader på samme tid.

Jeg er ret skør, og har mange tossede ideer. Jeg er dog også fornuftig og gennemtænker alt. Jeg er meget social og får nemt nye venner. Har dog kun meget få jeg stoler 100% på. Min familie betyder alt for mig - og jeg ville ofre alt i verden for deres lykke.

Jeg er master i at styre økonomi - ifølge min kæreste. Jeg er dyb, betænksom, omsorgsfuld og har MEGET LET til tårer :blush

Jeg har været igennem mange hårde ting i min fortid, blandt andet vold og utroskab. Jeg har levet sammen med en mand der led af ludomani, og alle de forfærdelige ting der følger med det. Jeg er dog stærkere end nogensinde før, og hviler ikke i min fortid. Jeg har sjældent ondt af mig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kvinde, nordmand og er stolt af det, savner mit fædreland, men bliver i Danmark Da det er her familien er. Jeg er meget familiemenneske, og temmelig social på trods af at jeg er temmelig indadvendt og genert. Jeg er også omsorgsfuld, sød og ikke mindst behagelig og loyal. Livets mange erfaringer har gjort mig stærk, men jeg er meget følsom og har MEGET let til tårer. Jeg er ikke særlig boglig men synes jeg er klog og fornuftig ellers. Jeg elsker at gøre andre glade og sætter andre før mig selv ofte. Jeg har 12 kg for meget på kroppen og er 164 cm høj. Prøver at være en god hustru for min mand, og en god mor for mine to drenge. Tålmodighed ejer jeg ikke meget Af, men jeg øver mig. Jeg er hundemenneske og ejer også en hest, for evnen at ride ejer jeg også. Jeg elsker udover det skiferier. Jeg laver frivilligt arbejde, før jeg fik mine børn var jeg nok en temmelig ildsjæl. Så har jeg en stærk tro på Gud, som også indvirker meget på mig som person, min måde at være på og hvordan jeg lever mit liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lillesøsteren... Jeg er mønsterbryderen... Jeg er mor og hustru... Jeg er nørd.... Jeg er den detaljeorienterede generalist.... Jeg er et helt andet sted i verden/livet end jeg nogensinde havde forstillet mig... Jeg er en drømmer... Jeg er et lykkeligt menneske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er MOR til 2 dejlige døtre. Jeg er min mands hustru i snart 4 år (men har kendt ham i snart 14 år)

Jeg er 28 år gammel, jeg læser til Sosu-assistent, når jeg ikke er på barsel. Jeg mangler dog ikke så meget så vil være færdig 4 mdr efter endt barsel - hvilket vil sige maj 2017.

Jeg er smilende og imødekommende, og nyder at være sammen med mine venner og familie. Jeg kan være reserveret overfor nye mennelsker, men prøver mit bedste på at være åben.

Jeg elsker at være kreativ, men er det alt for sjældent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så NU har jeg vistnok (antijinx!) hænderne ledige lidt. :)

Som sagt er der ikke så meget hokus pokus i det, jeg lurede bare lidt på, hvad andre beskrev sig selv ud fra. Om det var ud fra relationer (mor, kone, søster...), job (sosu, jurist, dyrlæge), erfaringer og livsoplevelser, interesser, en masse tillægsord eller andet.

Og det er ikke fordi det ene er bedre end det andet, men måske handler det om, at jeg selv lige følte en lille bitte identitetskrise over, at jeg ikke ved, hvad jeg skal/vil arbejde med, når min barsel er slut + jeg pt synes at jeg er rigtig meget mor og ikke frygtelig meget andet (hverken veninde, kone, søster eller datter bliver plejer ret meget og interesser og hobbyer heller ikke).

Og så blev det lige ekstra present for mig, fordi jeg er igang med at udfylde et ansøgningsskema, hvor der er rubrik til navn, alder, stilling, ægteskabelig status, børn og derudover et felt, der hedder "personlige oplysninger herunder uddannelse og tidligere jobs". Og jeg tænkte "Jamen hvad ER der udover uddanbelse og tidligere jobs - og måske tillægsord, som enten er så brede at de passer på alle, eller så snævre, at jeg føler mig som en særling?"

Og så kom jeg bare til at fundere over, hvad kernen af "mig" er, og om der er en kerne, og om der behøver at være en kerne. "No man is an island" sagde en af de kloge i mine bøger. Vi "er" i kraft af dem omkring os. Men omvendt er vi jo ikke en flok ens koner og mødre...

Og ja, som bonus, så synes jeg, det er hyggeligt at læse lidt om jer :D

Jeg prøver lige selv at svare på spørgsmålet i et seperat indlæg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sgu lidt af et rumvæsen, tror jeg. Jeg føler i hvert fald lidt, at jeg ikke sådan helt passer ind på den her planet. Men ikke sådan på en dårlig måde, og heller ikke på en fantastisk måde, bare sådan liiiige lidt off. Som om jeg nogle gange ser noget, som ingen andre fatter, nogle gange undrer mig vældigt over hvad alle andre "bare" gør, nogle gange siger noget helt pusseløjerligt og nogle gange er så heldig at gøre det helt helt rigtige.

Jeg er rimelig højt begavet, men jeg bliver til Morten og Peter, hvis jeg skal koge et æg eller vaske en pande op (ej det er blevet bedre...), jeg kan være utroligt naiv og jeg læser aldrig bøger. Heller ikke, hvis jeg har tid. Jeg har meget svært ved at identificere mig med at være akademiker.

Jeg er ekstremt heldig. Jeg har vundet over ti konkurrencer, jeg kan ikke mindes at en lodtrækning nogensinde er faldet dårligt ud for mig, og ja, så er der alle de vigtige ting som mand og børn, hvilket er kommet nemt til mig.

Jeg er meget overtroisk. Jeg ønsker hvis min clementin har 10 både (og det går altid i opfyldelse), jeg spiste ALDRIG et stykke væltet lagkage før jeg blev gift, og jeg bliver ilde tilpas hvis tallet 13 figurerer i noget som helst (hvilket er ironisk, da jeg er født d. 13.)

Jeg har en rigtig dårlig episodisk hukommelse (altså jeg er god til at huske fx navne og ansigter men ikke hændelser) og er derfor lidt besat af at tage billeder, for ikke at miste mit liv ved at glemme det. På den måde lever jeg også lidt for lidt i nuet.

Jeg er vist det, man kalder en udadvendt introvert. Jeg snakker meget, smiler stort, har let ved at stifte nye bekendtskaber, flirter og griner, men bliver hurtigt mættet af at være social og lader bedst op alene eller i små forsamlinger.

Jeg er for det meste et meget mildt og diplomatisk menneske, men jeg kan også blive aldeles rasende og sårende. Men hvis det er overfor nogen, jeg holder af, siger jeg altid undskyld.

Af alle kvinder, jeg kan komme i tanke om, tror jeg oprigtigt, at jeg er den mindst jaloux og den mest ligeglade med at være småtyk. Vægten interesserer mig i perioder, men jeg hviler 100% i, at jeg aldrig bliver fotomodel. Generelt synes jeg ikke, jeg er særlig forfængelig, og selvom jeg gerne pynter mig, så kan jeg også snildt gå til købmanden med morgenhår og daggammel mascara eller på vaskeri i natbukser.

Jeg synes, det er svært at koge min personlighed ned til få ord, men måske er det fordi at lige præcis jeg kender alle siderne af mig :chin:

Engang sagde jeg, at jeg ville være tre ting: Kone, mor og psykolog. Og det har jeg opnået. At være mor falder mig naturligt, at være ægtefælle synes jeg er svært, men jeg samarbejder fint med min mand om at øve mig.

(Jeg spurgte i øvrigt min mand, og han svarede "Du er bare Mette ;)")

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER