mille1981

Erfaring med kork-gulv?

17 indlæg i dette emne

Vi er endelig ved at tage os sammen til at få skiftet vores alt for gamle væg-til-væg tæppe i stuen ud. Men vi er i vildrede med hvad det skal skiftes ud med. Jeg ønsker ikke tæppe igen, men bare gulve (og gulvvarme).

Egentlig ville jeg have trægulv, men vi er faldet over et korkgulv som virkelig gør hverdagen let. Ingen vedligehold udover almindelig støvsugning. Man skal ikke slibe det som et lakeret trægulv, og ikke vaskes i olie som et olieret trægulv. Der er 25 års garanti.

Derudover er det mere støjsvagt end trægulv, det varmer mere og er blødere at gå på.

Det eneste negative er, at det ikke ER et trægulv. Det ligner ved første øjekast, men når du rør ved det, er du ikke i tvivl.

Er jeg bare for overfladisk når det er det eneste der er galt? Eller mon jeg bliver øv de næste 10 år over at vi ikke valgte trægulvet?

Korkgulvet er lidt billigere, men det er ikke det afgørende.

Korkens store fordel, er at det er vedligeholdelsesfrit. Allerede nu orker jeg ikke at hive alle møblerne ud om 5 år for at lakere gulvet... Og hvis vi skal vaske gulv i olie hver 2. Uge skal vi altså have en rengøringskone (der er en grund til vi har robotstøvsuger...).

Er der nogen der har erfaring med korkgulv? Eller blot kan komme med er godt råd? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gar laminat i køkkenet med kork under - og hold op hvor er det bare lækkert at gå på. Det er tydeligt mere behageligt. Men nu står man jo primært også i køkkenet - så om det er en egenskab jeg ville prioritere i andre rum ved jeg ikke :unsure

Andet har jeg desværre ikke at byde ind med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er klinker ikke en mulighed? Vi har klinker og gulvvarme i hele underetagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kork i køkkenet i sommerhuset, og det er noget hø da det suger væske hvis man spilder noget, og vi havde f.eks. et problem med et vandrør under vasken så gulvet fik en del vand og vi måtte skifte 2-3 kvm.

Er selvfølgelig ikke et problem i en stue på samme måde, men jeg ville gå efter noget godt trægulv da jeg selv synes at det er så lækkert :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gar laminat i køkkenet med kork under - og hold op hvor er det bare lækkert at gå på. Det er tydeligt mere behageligt. Men nu står man jo primært også i køkkenet - så om det er en egenskab jeg ville prioritere i andre rum ved jeg ikke :unsure

Andet har jeg desværre ikke at byde ind med.

Det er mere lydsvagt end trægulv, og det er jo også en fordel i forhold til Noahs leg... Og der kommer ikke mærker i, hvis han smider lidt hårdt med legetøjet.. Men ja, lækkert at stå/gå på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er klinker ikke en mulighed? Vi har klinker og gulvvarme i hele underetagen...

Hmm... Det er det jo nok. Jeg synes bare tit det virker lidt klinisk i en stue?

Vi har klinker i køkkenet, men ved ikke helt om jeg vil bryde mig om det i stuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kork i køkkenet i sommerhuset, og det er noget hø da det suger væske hvis man spilder noget, og vi havde f.eks. et problem med et vandrør under vasken så gulvet fik en del vand og vi måtte skifte 2-3 kvm.

Er selvfølgelig ikke et problem i en stue på samme måde, men jeg ville gå efter noget godt trægulv da jeg selv synes at det er så lækkert :-)

Det er nemlig lækkert. Men også mere krævende. Og orker vi det? Hvis det ikke bliver vedligeholdt, bliver det jo slidt meget hurtigere...

Men var vedligehold det samme havde jeg valgt træ tror jeg. Nu kan jeg bare ikke finde ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Det er det jo nok. Jeg synes bare tit det virker lidt klinisk i en stue?

Vi har klinker i køkkenet, men ved ikke helt om jeg vil bryde mig om det i stuen.

Klinker kan jo fås i mange farver og udformninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klinker kan jo fås i mange farver og udformninger

Ja. Jeg havde vare slet ikke skænket det en tanke. Måske vi også skulle kigge på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige renoveret stort set hele hytten, og vi har helt bevidst valgt laminat. Det er simpelthen så nemt, og Theodor suser rundt på scooter uden vi bekymrer os om mærker og ridser. Og så synes jeg vores gulv er pisse flot :D

Jeg vil til enhver tid anbefale laminat.

Erfaring med kork har jeg ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige renoveret stort set hele hytten, og vi har helt bevidst valgt laminat. Det er simpelthen så nemt, og Theodor suser rundt på scooter uden vi bekymrer os om mærker og ridser. Og så synes jeg vores gulv er pisse flot :D

Jeg vil til enhver tid anbefale laminat.

Erfaring med kork har jeg ikke..

Kan jeg lokke et billede ud af dig? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jeg lokke et billede ud af dig? ;)

CNslpRG.jpg

A0DKDUi.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Wicanter (staves?) gulv i hele hytten. Det er med kork underlag og lækkert trælook.

Vi er SNDSYGT glade for det og fortryder på ingen måde at Vi har købt gulv til 400kr/kvm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jeg lokke et billede ud af dig? ;)

CNslpRG.jpg

A0DKDUi.jpg

1000 tak. Det ser godt ud! der er sket noget med laminatgulve må man sige....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Wicanter (staves?) gulv i hele hytten. Det er med kork underlag og lækkert trælook.

Vi er SNDSYGT glade for det og fortryder på ingen måde at Vi har købt gulv til 400kr/kvm :)

Det er også det vi har kig på. Dejligt at høre I er glade for det! Jeg synes også det virker lækkert, ved bare ikke om finishen er helt tilfredsstillende? Det er bar så svært når man kun kan se en kvadratmeter i butikken...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det vi har kig på. Dejligt at høre I er glade for det! Jeg synes også det virker lækkert, ved bare ikke om finishen er helt tilfredsstillende? Det er bar så svært når man kun kan se en kvadratmeter i butikken...

Du kan se billeder i min hus-tråd jeg synes det er mega lækkert og flot at se på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre har lige fået lagt korkgulv, det er sååå lækkert. Hvis ikke vi vsr så fattige, så ville jeg helt sikkert også vælge det (vi har laminat klikgulv i stedet).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER