Iben25

Hvor meget har i taget på nu?

83 indlæg i dette emne

28+1 = 6 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

31+0, 81,8 kg. = +5,8 siden start. Jeg har dog tabt mig lidt siden sidste vejning <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha er 27+5 og har taget 10 kilo på ;) ;)

Det er hvad jeg har taget på i de andre graviditeter i det hele, men er selvfølgelig også blevet ældre :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså lidt øv over min vægt :(

I morges vejede jeg 80,3 og har således taget ca. 13,3 kg på. De sidste 3-4 uger har jeg taget 1 kg på om ugen! Det kan altså ikke fortsætte sådan med 9 uger tilbage :unsure

Jeg dyrker ellers fint med motion. Svømmer, cykler og går lange ture med hunden. Jeg spiser det samme som jeg gjorde før jeg blev gravid.

Det mærkelige er, at man ikke rigtig kan se på mig, at jeg har taget så mange kilo på. Det sidder rigtig fint kun lige på maven (ja, hvis jeg selv skal sige det ;)) Min jordemoder har heller ikke spurgt til min vægt på noget tidspunkt, så indtil videre har det vel ikke set for voldsomt ud. Andet end på vægten altså :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså ikke du skal være bekymret. Hvis du har det godt og JM og læge ikke har kommenteret det, så er det jo fint. Du dyrker motion og holder dig i gang og det er jo det eneste du kan gøre :)

Så længe du har det godt og den lille har det godt, så er det jo fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31+0 = 72,8 kg. dvs. +10,4 kg.

Jeg har tager 0,8 kg. på den sidste uge, hvilket jeg syntes er liiiige meget nok. Så nu skal jeg vist til at se på hvad og hvor meget jeg spiser! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså lidt øv over min vægt :(

I morges vejede jeg 80,3 og har således taget ca. 13,3 kg på. De sidste 3-4 uger har jeg taget 1 kg på om ugen! Det kan altså ikke fortsætte sådan med 9 uger tilbage :unsure

Jeg dyrker ellers fint med motion. Svømmer, cykler og går lange ture med hunden. Jeg spiser det samme som jeg gjorde før jeg blev gravid.

Det mærkelige er, at man ikke rigtig kan se på mig, at jeg har taget så mange kilo på. Det sidder rigtig fint kun lige på maven (ja, hvis jeg selv skal sige det ;)) Min jordemoder har heller ikke spurgt til min vægt på noget tidspunkt, så indtil videre har det vel ikke set for voldsomt ud. Andet end på vægten altså :(

Jeg kan godt forstå dig...jeg synes også jeg har taget meget på...men jeg kan se på de andres vægt, at det er ok normalt. Men jeg er helt sikker på, at du ikke fortsætter med at tage 1 kg på om ugen. Jeg tror det udligner sig igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså lidt øv over min vægt :(

I morges vejede jeg 80,3 og har således taget ca. 13,3 kg på. De sidste 3-4 uger har jeg taget 1 kg på om ugen! Det kan altså ikke fortsætte sådan med 9 uger tilbage :unsure

Jeg dyrker ellers fint med motion. Svømmer, cykler og går lange ture med hunden. Jeg spiser det samme som jeg gjorde før jeg blev gravid.

Det mærkelige er, at man ikke rigtig kan se på mig, at jeg har taget så mange kilo på. Det sidder rigtig fint kun lige på maven (ja, hvis jeg selv skal sige det ;)) Min jordemoder har heller ikke spurgt til min vægt på noget tidspunkt, så indtil videre har det vel ikke set for voldsomt ud. Andet end på vægten altså :(

Du må ikke glemme at selve graviditeten også vejer noget jo. :) Barnet vejer noget, fostervandet, moderkagen osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige vejet mig. Er 28+2 og vejer 53 kg. Så har snart taget 10 kg på!!! :mam

Vil dog lige dele en dårlig oplevelse jeg havde hos jordemoderen den anden dag.

Hun spurgte til min vægt og jeg vejede på det tidspunkt lidt over 50 kg. Hun kigger på mig med sådan et underligt blik og et underligt smil på læben og siger: "Det var ikke meget hva'?" Det var sådan et bebrejdende blik. Så fortæller både min mand og jeg at det faktisk er rimelig meget jeg har taget på set i lyset af at jeg i mange år har prøvet diverse produkter og metoder for at tage på, men ikke har haft held med det. Hun kigger ikke engang på os, men siger: "Ja, men det kan man godt når man er gravid.."

Hun var ikke særlig sød. <_< Bare fordi jeg er så lille som jeg er har hun da ingen ret til at mistænke mig for at sulte mig selv ihjel. Hvis det var tilfældet så ville jeg jo slet ikke have taget på, men tværtimod tabt mig.

Skulle bare lige ud med det nu når tråden handler om vægt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige vejet mig. Er 28+2 og vejer 53 kg. Så har snart taget 10 kg på!!! :mam

Vil dog lige dele en dårlig oplevelse jeg havde hos jordemoderen den anden dag.

Hun spurgte til min vægt og jeg vejede på det tidspunkt lidt over 50 kg. Hun kigger på mig med sådan et underligt blik og et underligt smil på læben og siger: "Det var ikke meget hva'?" Det var sådan et bebrejdende blik. Så fortæller både min mand og jeg at det faktisk er rimelig meget jeg har taget på set i lyset af at jeg i mange år har prøvet diverse produkter og metoder for at tage på, men ikke har haft held med det. Hun kigger ikke engang på os, men siger: "Ja, men det kan man godt når man er gravid.."

Hun var ikke særlig sød. <_< Bare fordi jeg er så lille som jeg er har hun da ingen ret til at mistænke mig for at sulte mig selv ihjel. Hvis det var tilfældet så ville jeg jo slet ikke have taget på, men tværtimod tabt mig.

Skulle bare lige ud med det nu når tråden handler om vægt :P

Utroligt at der er nogen der er sådan. Hun bør jo også i din vandrejournal netop kunne se at du har taget på. Hvis den lille har det godt og du også har, så er det jo det der er det vigtigste :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige vejet mig. Er 28+2 og vejer 53 kg. Så har snart taget 10 kg på!!! :mam

Vil dog lige dele en dårlig oplevelse jeg havde hos jordemoderen den anden dag.

Hun spurgte til min vægt og jeg vejede på det tidspunkt lidt over 50 kg. Hun kigger på mig med sådan et underligt blik og et underligt smil på læben og siger: "Det var ikke meget hva'?" Det var sådan et bebrejdende blik. Så fortæller både min mand og jeg at det faktisk er rimelig meget jeg har taget på set i lyset af at jeg i mange år har prøvet diverse produkter og metoder for at tage på, men ikke har haft held med det. Hun kigger ikke engang på os, men siger: "Ja, men det kan man godt når man er gravid.."

Hun var ikke særlig sød. <_< Bare fordi jeg er så lille som jeg er har hun da ingen ret til at mistænke mig for at sulte mig selv ihjel. Hvis det var tilfældet så ville jeg jo slet ikke have taget på, men tværtimod tabt mig.

Skulle bare lige ud med det nu når tråden handler om vægt :P

Arg dumme kvindemenneske :prik

Hun skal jo guide dig og ikke bebrejde dig igennem din graviditet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31+6, 82,5 kg. = 6,5 kg. siden start :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32+4 har nu taget 10 kg på. Min mave er godt nok blevet meget stor! Jeg begynder også at få væske i kroppen. Men 10 kg er nu helt fint for mig på dette tidspunkt! .-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

34+3, +8,5 kg. Det er gået lidt hurtigt den sidste uge, men der har også været fødselsdag og ferie :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

34+0 = +12,3 kg. :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

34+5 og har taget 11,6 kg på, synes selv det er lidt meget, men læge og jordemoder har ikke sagt noget til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31+2 og har taget ca. 11 kg på. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været på 32 ugers besøg ved lægen.. Jeg er i dag 32+1 og har taget 7 kg. på :gravid Det sidder lige på maven og jeg er ganske god tilfreds.. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

35+0, 84,2 kg. = 8,2 kg. siden start, så der er røget lidt (300 g.) igen siden vi kom hjem fra ferie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36+0 = +13,7 kg. :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36+0 (83,2 kg) = +16,2 kg :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37+0, 85,5 kg. = +9,5 kg. - Det er gået hurtigt den sidste uge :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige lavet et overblik over min vægt gennem graviditeten:

Uge 4+4: 67 kg

Uge 19+0: 70,1 +3,1

Uge 20+0: 70,2 +3,2

Uge 22+0: 72,5 +5,5

Uge 23+0: 73,3 +6,3

Uge 25+0: 75,4 +8,4

Uge 27+0: 76,5 +9,5

Uge 28+0: 76,8 +9,8

Uge 29+0: 78,0 +11,0

Uge 30+0: 79,2 +12,2

Uge 31+0: 80,3 +13,3

Uge 32+0: 80,0 +13,0

Uge 33+0: 80,6 +13,6

Uge 35+1: 82,0 +15,0

Uge 36+0: 83,2 +16,2

Uge 37+0: 83,3 +16,3

Uge 38+1: 84,8 +17,8

Jeg har desværre ikke holdt mig til de 15 kg. Men nu er der kun små 2 uger tilbage. Så det går nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu taget 10 kg. på. Har ingen væske i kroppen, så satser på at jeg godt kan holde den på de max 15 kg. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 35+2 og har taget 14 kg på :) Det hele har sat sig på ballerne og lårene, men primært ballerne så jeg skal nok ud og shoppe bukser når jeg har født.. det klager jeg ikke over! :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER