Guest

Stormer det hos jer? Stormstatus

76 indlæg i dette emne

Her i Greve stormer det allerede en pæn del og vindstødene gør mig ikke begejstreret og jeg er spændt på hvordan vores første storm kommer til at gå som husejer. 

 

Vi har ryddet haven. Sat sterinlys frem og batterier i lygterne og vand til toilettet og til at drikke. 

 

Hvad med jer - har i gjort klar og hvordan ser det ud hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er også spændt på vores første "nat" som husejer - vi har dog bare sat de fleste ting ind, men ellers er gjort andet

Det stormer ret godt herude. Vi bor også helt ude på landet på åbne marker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i Pandrup, Nordjylland, regner det med en lille brise. Mener dog også det først skal ramme her senere.

Vi har ryddet Aksels udendørs legetøj væk idag, men det er også det. Vi har før mistet tagsten til storme, så det er nok dem jeg er mest nervøs for - især fordi det er så dyrt at få sat op igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sørget for batterier og pakket ting der stod i haven ind i garagen.. Så krydser vi bare for at huset holder ;) der er dog ikke specielt meget gang i den her endnu - men det kommer nok. Heldigvis bor vi vist tilpas nord på til at det "kun" er storm, og ikke orkan vi får her..

 

EDIT: nårh ja, jeg bor i Aabybro nord for Aalborg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sørget for batterier og pakket ting der stod i haven ind i garagen.. Så krydser vi bare for at huset holder ;) der er dog ikke specielt meget gang i den her endnu - men det kommer nok. Heldigvis bor vi vist tilpas nord på til at det "kun" er storm, og ikke orkan vi får her..

EDIT: nårh ja, jeg bor i Aabybro nord for Aalborg :)

Arh fedt, så må det jo også kun blive storm her. Dejligt. Ved du hvornår den skulle ramme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh fedt, så må det jo også kun blive storm her. Dejligt. Ved du hvornår den skulle ramme?

 

Ikke umiddelbart. Det første jeg hørte var fra kl 18, men det er vist ikke helt rigtigt.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke umiddelbart. Det første jeg hørte var fra kl 18, men det er vist ikke helt rigtigt.. ;)

Ha ha, det kunne da ellers være fedt, hvis vi kunne nøjes med det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Sønderborg er der godt gang i det lige nu. Vi har sat alt ind og krydser for at drivhuset holder - det er det eneste der er udsat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh fedt, så må det jo også kun blive storm her. Dejligt. Ved du hvornår den skulle ramme?

 

Nordjylland er et af de steder som bliver mindst ramt af vinden - hvorfor ved jeg ikke. Men jeres områder er gult hvor vores er orange - som er alvorsgraden højere oppe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stormer ret vildt og regner lige så vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske et dumt spørgsmål - men hvem fanden ringer man til hvis der sker noget med ens hus i løbet af natten? (Vi har ikke falck abonnoment) Men er forsikret igennem Alka hvis det er. ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nordjylland er et af de steder som bliver mindst ramt af vinden - hvorfor ved jeg ikke. Men jeres områder er gult hvor vores er orange - som er alvorsgraden højere oppe

Dejligt. Vi plejer ellers altid at få det hele, synes jeg.

Det er så småt begyndt at ruske noget mere, og der var lige et eller andet der rykkede på sig udenfor, så det mø næsten være nu her, det rammer os i Nordjylland

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu blæser det lidt op i Aabybro..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske et dumt spørgsmål - men hvem fanden ringer man til hvis der sker noget med ens hus i løbet af natten? (Vi har ikke falck abonnoment) Men er forsikret igennem Alka hvis det er. ...

 

Jeg tror du skal forsøge at ringe til ALKA først.. Mon ikke de har en livlinje sådan en dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok taget til her hos os i Stoholm pt. Det knirker og knager og det suser i brændeovnen. Gadelamperne vipper og naboen har lige været ude at redde hendes lyskæde i flagstangen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sindssyg her blæser i Højslev ved Skive :o Det er lige til at skide i bukserne over!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det rusker i ruderne her i Bording.
Det knirker i huset, og vinduerne bevæger sig :) Hyggeligt!

Vi har fjernet alt som kan bevæge sig fra haven, og så tager vi tingene som de kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er kommet lidt vand i stuen (noget mex at hvis vinden står rigtigt så kommer der lidt ind under tagryggen), men har sagt det til udlejer og de vil kigge på det en dag med stille vejr...

Der knager godt nok udenfor og vinden har godt taget til (35 km vest for aalborg)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bor på Fyn og vi har vand til tre sider. Jeg er alene hjemme og slet ikke forberedt. Det er ret slemt her ved os, men jeg må vente med at se til i morgen.

Sidste weekend røg der et par træer og en del tagplader fra laden, og der blæste det ikke så meget som nu, så jeg regner med at jeg har en del oprydningsarbejde i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bor på Fyn og vi har vand til tre sider. Jeg er alene hjemme og slet ikke forberedt. Det er ret slemt her ved os, men jeg må vente med at se til i morgen.

Sidste weekend røg der et par træer og en del tagplader fra laden, og der blæste det ikke så meget som nu, så jeg regner med at jeg har en del oprydningsarbejde i morgen!

 

hvad mener du med vand til 3 sider? Altså at I bor et sted hvor der er risiko for at få vand ind hvis vandstanden stiger?

 

I så fald så ville jeg se at flytte ALT hvad overhovedet flyttes kan i skuffer, mm op i en meters højde eller mere hvis muligt. Selvfølgelig kan forsikringen dække noget - men man kan jo selv gøre meget hvis man er forberedt på det og løfter ting i skuffer i fodhøjde op i kasser eller på hylder. Selvfølgelig giver det ekstra arbejde imorgen hvis det er "falsk" alarm - men jeg ville gøre meget for at sikre mine ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i Haderslev blæser det pænt voldsomt og strømmen har også været væk, dog kun et par minutter.

Det har været i gang her siden 19.30, så vi håber snart det er ovre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der blæser MEGET i Odense :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vores strøm er lige gået :O

Er alene hjemme med baby og max utryg :(

Bor i det nordligste af Århus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blæser meget her i Østrup(aars) syd for Aalborg. Krydser fingre for at naboens træer ikke vælter eller vores flagstang, for så vælter det lige ned i huset tror jeg.  har fyret godt op i brændeovnen og har lys og lygter klar..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad mener du med vand til 3 sider? Altså at I bor et sted hvor der er risiko for at få vand ind hvis vandstanden stiger?

I så fald så ville jeg se at flytte ALT hvad overhovedet flyttes kan i skuffer, mm op i en meters højde eller mere hvis muligt. Selvfølgelig kan forsikringen dække noget - men man kan jo selv gøre meget hvis man er forberedt på det og løfter ting i skuffer i fodhøjde op i kasser eller på hylder. Selvfølgelig giver det ekstra arbejde imorgen hvis det er "falsk" alarm - men jeg ville gøre meget for at sikre mine ting.

Nej nej, vi har havet på tre sider. Vi bor på en spids, lidt ligesom Grenen i Skagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER