Guest baby2011

Findeløn når man taber en pengepung

36 indlæg i dette emne

Jeg forstår stadig ikke hvordan det her kunne ske :o

Jeg har min pung i en lille taske og den lille taske har ligget i en større taske i dag.

Vi har været til fødselsdag og da vi kører hjem kan jeg ikke finde min pengepung :( Jeg og manden bliver enige om at jeg nok har glemt den derhjemme, da han brugte den i morges i brugsen..

Så da vi kommer hjem bliver vi ringet op af en dame som har fundet min pung på havnen i den by vi har været i :o :o Min lille taske lå stadig i den store taske, så jeg fatter ikke hvorfor min lille taske ikke er væk, for jeg har haft pungen i den...

Nå men det er jo godt den er fundet. Der lå 150 kroner i kontanter, mit visakort, en lottokupon og nogle kort ( mit kørekort har jeg på mig, så det er coopkort, lånekort, Fætter BR kort osv ) Hende der har fundet den vil have en god findeløn.. Min svigerfar siger så at man har krav på 10% af det der ligger i pungen og det er jo så 15 kroner..

Min svigerfar giver hende en 50´er, hvilket er fint for mig, men damen er IKKE tilfreds..

Hvor meget kulle vi have givet hende ???

Jeg har for en sikkerhedsskyld spærret mit kort, så det ikke kan misbruges..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej undskyld men syntesfaktisk det er lidt nærrigt af hende at forlange flere penge.

Nogle gange burde folk vende situationen om og tænke lidt over hvad hvis det var dem selv.

-men jo de 10% er rigtig nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk har hun ikke krav på spor

Og hvis ikke hun vil udlevere pungen kan man jo melde hende for tyveri

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fatisk er det vel også lidt småulovligt at presse en findeløn ud af folk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har ikke krav på så meget som en krone, og da slet ikke når hun er så fræk at være utilfreds <_<

Nedenstående er sakset fra loven om hittegods: www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=126041

§ 6.

Stk. 2. Der fastsættes i almindelighed kun findeløn, når hittegodsets anslåede værdi udgør mindst 200 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super svar :)

Personligt ville jeg heller aldrig forlange noget, ville bare være glad for jeg gør en ejer glad igen..

Nu er det i den anden ende af landet, eller det vil sige vi skulle over broen osv, så vi kørte ihvertfald ikke bare lige tilbage igen, derfor var min svigerfar lige mellemmand :loveshower

Vi tilbød hende at vi selvfølgelig ville betale for portoen, da hun jo så skulle sende min pung og hun skal ikke have udgifter med det..Vi ville egentlig i starten sende hende en plade chokolade som tak, men det havde så nok heller ikke været tilfredsstillende..

Nå men det er blevet til min svigerfar hentede pungen hos hende og gav hende så den 50ér og så sender han den til os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver chokeret over sådan nogle mennesker.. Tænk hvis de 150,- var alt i skulle leve for resten af måneden.. :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun flabede... havde det været mig, havde jeg trukket 50'eren tilbage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver chokeret over sådan nogle mennesker.. Tænk hvis de 150,- var alt i skulle leve for resten af måneden.. :klap

Det er sjovt du nævner det :) For jeg er på SU, så vi kan desværre ikke skrive millionær på visitkortet, så jeg har ikke lige 500 kroner her lige inden jul jeg kunne stikke hende, hvis det var det hun ville have..

Jeg ved slet ikke hvad hun egentlig havde håbet på, men i følge min svigerfar var den 50´er ihvertfald ikke nok, for hun havde brokket sig til ham, men heldigvis havde han ikke givet sig og sagt til hende hun skulle være glad for overhoved, at få lidt :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Effekterne skal have en værdi af over 250 kroner (ikke 200 kroner - det er iflg. en gammel bekendtgørelse) Pung, kørekort, sygesikring, kontanter, pas tæller med i findelønsberegningen! Findelønnen er 10% af de første 5000 kroner.

Havde det været mig havde jeg stukket vedkommende lidt som findeløn for det havde vedkommende fået hvis den pågældende havde indleveret den til politiet :) Du kan bede den pågældende indlevere din pung til politiet - ellers er det ulovlig omgang med hittegods....

Hov jeg ser lige at du vist har fået din pung igen eller at den er undervejs med posten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt du nævner det :) For jeg er på SU, så vi kan desværre ikke skrive millionær på visitkortet, så jeg har ikke lige 500 kroner her lige inden jul jeg kunne stikke hende, hvis det var det hun ville have..

Jeg ved slet ikke hvad hun egentlig havde håbet på, men i følge min svigerfar var den 50´er ihvertfald ikke nok, for hun havde brokket sig til ham, men heldigvis havde han ikke givet sig og sagt til hende hun skulle være glad for overhoved, at få lidt :blush

Jo 50 kroner er rigtig fint!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor flabet af hende :angry Hun skulle da være glad for overhovedet at få noget ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår stadig ikke hvordan det her kunne ske :o

Jeg har min pung i en lille taske og den lille taske har ligget i en større taske i dag.

Vi har været til fødselsdag og da vi kører hjem kan jeg ikke finde min pengepung :( Jeg og manden bliver enige om at jeg nok har glemt den derhjemme, da han brugte den i morges i brugsen..

Så da vi kommer hjem bliver vi ringet op af en dame som har fundet min pung på havnen i den by vi har været i :o :o Min lille taske lå stadig i den store taske, så jeg fatter ikke hvorfor min lille taske ikke er væk, for jeg har haft pungen i den...

Nå men det er jo godt den er fundet. Der lå 150 kroner i kontanter, mit visakort, en lottokupon og nogle kort ( mit kørekort har jeg på mig, så det er coopkort, lånekort, Fætter BR kort osv ) Hende der har fundet den vil have en god findeløn.. Min svigerfar siger så at man har krav på 10% af det der ligger i pungen og det er jo så 15 kroner..

Min svigerfar giver hende en 50´er, hvilket er fint for mig, men damen er IKKE tilfreds..

Hvor meget kulle vi have givet hende ???

Jeg har for en sikkerhedsskyld spærret mit kort, så det ikke kan misbruges..

Hun havde ikke fortjent en krone! Mage til frækhed :klap

Synes heldigvis, at der er langt imellem så lidet tiltalende personligheder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fræk dame, tænk sig man kan opføre sig sådan, hun skulle ikke have hafft ande end :klap

Godt du fik din pung igen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KRAV på en findeløn?! Det er da almindelig høflighed at returnere den slags, hvis man kan - hvis man så får noget, bliver man naturligvis glad (ja, medmindre man er hende damen, åbenbart, for så lyder det jo til, at man bare bliver grådig og vil have mere), men jeg synes overhovedet ikke, at man kan forvente det mindste (ud over naturligvis et pænt tak og betaling af portoen, hvis det er nødvendigt at sende det fundne).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan kun sige tsk tsk tsk over den dame, mage til frækhed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej så fræk at være - det kan jeg sllet ikke forstå hun kan få sig til at brokke sig over <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da også mene hun skal være glad for en 50'er for hun har jo slet ikke krav på noget... :blush

Min mor tabte engang sin pung, der ringede så en mand og sagde at han havde fundet den, dvs han havde fundet den 2 min efter hun havde tabt den, og det var et sted der ikke rigtig kom nogen mennesker, han kom så og afleverede den, og min mor synes jo det var dejligt han kom med den, så han fik en STOR æske chokolade, han tager pænt imod siger tak og køre, da han så var kørt opdagede min mor så han havde tømt den for alt hva hun havde af kontanter... :(

Folk har bare ingen hæmninger :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da også mene hun skal være glad for en 50'er for hun har jo slet ikke krav på noget... :blush

Min mor tabte engang sin pung, der ringede så en mand og sagde at han havde fundet den, dvs han havde fundet den 2 min efter hun havde tabt den, og det var et sted der ikke rigtig kom nogen mennesker, han kom så og afleverede den, og min mor synes jo det var dejligt han kom med den, så han fik en STOR æske chokolade, han tager pænt imod siger tak og køre, da han så var kørt opdagede min mor så han havde tømt den for alt hva hun havde af kontanter... :(

Folk har bare ingen hæmninger :(

:klap hvilken idiot...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjjj jeg kan bare mærke jeg bliver mere og mere irreteret over at hun fik den 50´er <_< <_< <_<

Jeg var jo bare glad for hun udleverede min pung, men kan da godt se nu hvor tiden går at det er tåbeligt, at give hende dem..

Hun har jo intet udgift haft.. Ihhhhh :bask

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da også mene hun skal være glad for en 50'er for hun har jo slet ikke krav på noget... :blush

Min mor tabte engang sin pung, der ringede så en mand og sagde at han havde fundet den, dvs han havde fundet den 2 min efter hun havde tabt den, og det var et sted der ikke rigtig kom nogen mennesker, han kom så og afleverede den, og min mor synes jo det var dejligt han kom med den, så han fik en STOR æske chokolade, han tager pænt imod siger tak og køre, da han så var kørt opdagede min mor så han havde tømt den for alt hva hun havde af kontanter... :(

Folk har bare ingen hæmninger :(

:o Altså nogle mennesker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg ville aldrig kunne finde på at forlange penge for at have hjulpet en andet menneske på den måde. HUn skulle skamme sig :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er hun strid, hun skal da bare være glad for at få noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tabte min pung i mandags, det var kun 7 kr i + dvs kort.

Den eneste grund til jeg opdagede den var væk, var da dem der fandt den ringede til mig. De fik ingen ting for det, men det burde jeg måske ha givet dem, men de krevede ikke noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du fik pungen igen.

Og hende der fandt den burde ikke have haft noget for det når hun var så flabet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER