tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Nu er jeg lige hormonella og nærtagende, men jeg bliver faktisk skide ked af det, når vores hund igennem lang tid har kløet sig. Vi har virkelig prøvet alt og været meget ved dyrlæge. Har selvfølgelig løbende haft kontakt med opdrætter. I morgen skal hunden så have taget en biopsi, og kan bare fornemme på opdrætter at de synes det er forkert. Jeg er ikke i tvivl om det er det rigtige at gøre, det er det der er fair overfor hunden, men alligevel er det bare vildt øv at føle de ikke synes man er i stand til at tage den rette beslutning for sit dyr. Er vildt ked af det over de ikke bakker op om vores beslutning, men bare prøver at negligere det og sige vi kan prøve at skifte foder :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Myliona - hans sygdom er altså ikke en undskyldning for at opføre sig sådan. Det kan forklare meget, og man skal også være usædvanligt rummelig omkring dét, at han har det svært. Men det dér er dårlig og egoistisk opdragelse og helt vildt barnligt!! Og fair nok, at han er slidt og "nede", men han skal sgu da selv arbejde med jeres familie for at få det bedre. Jeg har da aldrig hørt noget så tosset, som at angst og depression skulle være en undskyldning for, at det er ok at sidde oppe hele natten og spille computer. Tværtimod! Det er da lige præcis dét, han skal øve sig i IKKE at gøre. Good luck med det dér; du må da vist gerne være rasende.

Det her er jeg fuldt enig i. Har han angst og depression er regelmæssig og rigeligt med søvn alfa og omega for at få det bedre.

Min kæreste har også angst, ligesom jeg, og vi ved begge hvor vigtig søvn er.

Så det er en dårlig undskyldning din kæreste kommer med.

Min egen gamer sagde selv, at det var nærmere en undskyldning for ikke at tage sit forældre ansvar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er jeg fuldt enig i. Har han angst og depression er regelmæssig og rigeligt med søvn alfa og omega for at få det bedre.

Min kæreste har også angst, ligesom jeg, og vi ved begge hvor vigtig søvn er.

Så det er en dårlig undskyldning din kæreste kommer med.

Min egen gamer sagde selv, at det var nærmere en undskyldning for ikke at tage sit forældre ansvar

Ja.. Han er jo normalt rigtig god til Leah. Og han er en god far!! Ved virkelig ikke hvad det er der sker :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi har haft problemer med gulvvarmen siden vi flyttede ind i lørdags. Da det så endeligt er fikset, står opvaskemaskinen af. En ny er bestilt. Køkkenet ligner lort og jeg havde lige fikset det.

Velkommen til livet som husejer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vil jeg gerne brokke mig over at jeg har spist Othello lagkage, og den var sp klam.. Ha ha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, Sofie. Vågn nu, så vi kan komme i seng :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er hunden?

Jeg tænker, at opdrætter måske har økonomiske bagtanker, siden de ikke synes det er en god ide at få lavet en biopsi. Hvis det viser sig at være en medfødt sygdom/problem hunden har, så kan de jo komme til at punge ud.

Lad være med at tage deres meninger for nært :kram2 de udviser jo tydeligtvis ikke samme omtanke for hundens trivsel og sundhed som du/i gør :kram2 især når de mener at i bare skal skifte foder! Som hundeejer er det jo nærmest altid det man prøver først, og når det ikke hjælper kan man jo ikke bare blive ved i en evighed, mens hunden ikke har det godt!

Hun er kun lige et år, og vi har jo ret til halvdelen af købssummen eller aflevere hende tilbage og få hele summen, men det er vi jo slet ikke interesserede i. Vi er kun interesserede i at hjælpe hende så hun ikke har det skidt. Hun er købt for at blive brugt i sporten, og jeg ved da godt at de fleste havde kylet hunden retur for længe siden, men sådan er vi altså ikke, og det burde de jo vide!

Men du har ret, og jeg tænker jo også at de er lidt nervøse for allergi-stemplet, men i min verden kommer hundens ve og vel altså i første række ;) er det græs eller støv kan vi jo skifte foder 100 gange og stadig have en hund der klør sig i stykker :(

Edit: selvom det skulle vise sig at hun ikke kan bruges i sport, så tror jeg faktisk vi ville beholde hende selvom hun er købt med det formål, og det ville betyde vi skulle vente måske 10 år på en ny sportshund ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet om det på facebook, men føler også at det hører hjemme herinde:

 

Om jeg kan begribe; hvordan man kan få sig selv til at lukke en hund ud i haven, som man VED der stikker af - tilmed en hund som kræver enormt meget plads, udfordring og stimulans. En mega dyr hund, en hvalp.. En Husky. 
"Vi får fixet hullet i hegnet" - men det er ikke det der volder problemer. Jeg synes det er hyggeligt med en hund i haven, også selvom det ikke er min. Jeg er egentligt mere bekymret for hundens ve og vel, når den løber ud og er så menneske-van, at den hilser på alle den kommer i nærheden af.

Hvorfor få sig en hund, hvis man ikke kan tage ansvaret for den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nærmest ingen søvn :( W vågnede lidt i midnat og var vågen til omkring klokken 3 og sov så kun til 6:30!

Han hoster og hoster og hoster igen :( og virker lidt lun, så jeg er nevøs spændt på om han skal være mere syg eller om vi 'nøjes' med hosten.

Hvis der er nogen der har noget energi i reserve, så er jeg den lykkelige modtager :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet om det på facebook, men føler også at det hører hjemme herinde:

Om jeg kan begribe; hvordan man kan få sig selv til at lukke en hund ud i haven, som man VED der stikker af - tilmed en hund som kræver enormt meget plads, udfordring og stimulans. En mega dyr hund, en hvalp.. En Husky.

"Vi får fixet hullet i hegnet" - men det er ikke det der volder problemer. Jeg synes det er hyggeligt med en hund i haven, også selvom det ikke er min. Jeg er egentligt mere bekymret for hundens ve og vel, når den løber ud og er så menneske-van, at den hilser på alle den kommer i nærheden af.

Hvorfor få sig en hund, hvis man ikke kan tage ansvaret for den?

Eller bliver kørt ned!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nærmest ingen søvn :( W vågnede lidt i midnat og var vågen til omkring klokken 3 og sov så kun til 6:30!

Han hoster og hoster og hoster igen :( og virker lidt lun, så jeg er nevøs spændt på om han skal være mere syg eller om vi 'nøjes' med hosten.

Hvis der er nogen der har noget energi i reserve, så er jeg den lykkelige modtager :kiss

Sender lidt energi og god karma din vej sødeste. Har lidt i overskud :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt at i ikke bare lige uden videre vil sende hende tilbage! Nu er det jo jeres hund, og man knytter sig jo til de dyr! Men jeg tænker også at de måske er bange for at det skal vise sig at være allergi, for det kan jo være arveligt, eller forældre dyrene kan have gener som gør hvalpene mere disponeret for allergi. Men det er dumt at de prøver at "farve" jeres holdning, for uanset hvad så skal i jo finde ud af hvorfor hunden klør så meget.

Uanset hvor meget man undersøger generne i en hund, og går efter den rette opdrætter osv, så er man bare aldrig 100% sikker på hvad man får.

puha, 10 år er også længe at vente på, at få en hund der kan det man ønsker!

Jeg synes det er super mystisk, moren er importeret fra Tyskland hvor de er meget strikse med allergi, der MÅ de ikke bruge en allergihund i avlen. Faren har lavet en del kuld og der er ikke nogen af dem jeg kender til, der har allergiproblemer. Men nu må vi se hvad prøverne siger! Glæder mig lige nu over jeg kan gå hjem med en hund der i det mindste er smertedækket, når jeg engang må hente hende. Så skal hun da uanset hvad ikke klø mens vi venter på prøvesvar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nøj jeg har da verdens sureste mand her til morgen som crosser både af mig og Carl Emil.

Ved godt det er fordi han skal starte på arbejde idag (i 4 timer maks). Men helt ærligt at sige jeg da må kunne tænke mig til at han var presset, at jeg er uden empati, at jeg igår måtte have kunne mærke/forstå at han ikke ville være noget værd idag ... Bla bla bla.

Så endte med at jeg smilede til ham, gav ham et kram og et kys og sagde at jeg da nok skulle stå for Carl Emil her til morgen og i eftermiddag (selvom det betyder jeg kommer for sent til møde og må aflyse et i eftermiddag.

Hurra for god nat søvn men føj for en sur mand altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm... Mit øje klør og var klistret noget sammen i nat, men ikke rigtig imorges. Det var rødt imorges men ikke nu. Men føles stadig lidt irriteret. Frygter at det er øjenbetændelse, men kan ikke helt finde ud af om det er for hysterisk at ringe til lægen nu og jeg bare skal se an, eller om det er bedre at ringe med det samme...

Synes ikke jeg har tid til at rende til læge idag, men jeg har det endnu mindre imorgen, og hvis der er noget, skal det dæleme fikses hurtigt så V ikke får det (jeg forudser at øjendråber til ham vil være et mareridt eftersom de øjendråber han sidst oplevede at få sved og gjorde det svært at se...)

Ville I andre se an eller bare ringe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm... Mit øje klør og var klistret noget sammen i nat, men ikke rigtig imorges. Det var rødt imorges men ikke nu. Men føles stadig lidt irriteret. Frygter at det er øjenbetændelse, men kan ikke helt finde ud af om det er for hysterisk at ringe til lægen nu og jeg bare skal se an, eller om det er bedre at ringe med det samme...

Synes ikke jeg har tid til at rende til læge idag, men jeg har det endnu mindre imorgen, og hvis der er noget, skal det dæleme fikses hurtigt så V ikke får det (jeg forudser at øjendråber til ham vil være et mareridt eftersom de øjendråber han sidst oplevede at få sved og gjorde det svært at se...)

Ville I andre se an eller bare ringe?

Jeg har flere gange kunne tage det i opløbet ved at skylle med saltvand! Så det ville være min løsning og håbe på at det ikke bliver værre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm... Mit øje klør og var klistret noget sammen i nat, men ikke rigtig imorges. Det var rødt imorges men ikke nu. Men føles stadig lidt irriteret. Frygter at det er øjenbetændelse, men kan ikke helt finde ud af om det er for hysterisk at ringe til lægen nu og jeg bare skal se an, eller om det er bedre at ringe med det samme...

Synes ikke jeg har tid til at rende til læge idag, men jeg har det endnu mindre imorgen, og hvis der er noget, skal det dæleme fikses hurtigt så V ikke får det (jeg forudser at øjendråber til ham vil være et mareridt eftersom de øjendråber han sidst oplevede at få sved og gjorde det svært at se...)

Ville I andre se an eller bare ringe?

Ring!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu virker vaskemaskinen heller ikke!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fryser!

Jeg var gået i stuen i kun trusser og N 's t-shirt og blev hurtigt enig med mig selv om at det var for koldt! Så jeg gik ind til N som sover og stjal en dyne (vi har 4 + en dobbeltdyne) . Det var bare slet ikke varmt nok så jeg blev nødt til at gå ind i soveværelset igen for at hente noget tøj. Jeg glemte selvfølgelig strømper, men jeg synes at det er for synd hvis jeg går derind igen og larmer :rolleyes Så nu ligger jeg med iskolde fødder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CM besluttede sig lige for at være vågen 3 timer i nat. Nu sover hun heldigvis som en sten i barnevognen.

Jeg har stadig høj feber og har nu været ved lægen, som mente det kunne være en mulig lungebetændelse, så pencilinkur til mig... Yeah eller noget <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj jeg har da verdens sureste mand her til morgen som crosser både af mig og Carl Emil.

Ved godt det er fordi han skal starte på arbejde idag (i 4 timer maks). Men helt ærligt at sige jeg da må kunne tænke mig til at han var presset, at jeg er uden empati, at jeg igår måtte have kunne mærke/forstå at han ikke ville være noget værd idag ... Bla bla bla.

Så endte med at jeg smilede til ham, gav ham et kram og et kys og sagde at jeg da nok skulle stå for Carl Emil her til morgen og i eftermiddag (selvom det betyder jeg kommer for sent til møde og må aflyse et i eftermiddag.

Hurra for god nat søvn men føj for en sur mand altså

Du er sq en god kone :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj jeg har da verdens sureste mand her til morgen som crosser både af mig og Carl Emil.

Ved godt det er fordi han skal starte på arbejde idag (i 4 timer maks). Men helt ærligt at sige jeg da må kunne tænke mig til at han var presset, at jeg er uden empati, at jeg igår måtte have kunne mærke/forstå at han ikke ville være noget værd idag ... Bla bla bla.

Så endte med at jeg smilede til ham, gav ham et kram og et kys og sagde at jeg da nok skulle stå for Carl Emil her til morgen og i eftermiddag (selvom det betyder jeg kommer for sent til møde og må aflyse et i eftermiddag.

Hurra for god nat søvn men føj for en sur mand altså

Så sejt!!! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input med øjet. Det føles som om, det er ved at gå i sig selv igen, så jeg ser lige an :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader at jeg åbenbart har sultet mit barn uden at forstå at hun ikke fik nok :( jeg synes det er mega svært at aflæse hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader at jeg åbenbart har sultet mit barn uden at forstå at hun ikke fik nok :( jeg synes det er mega svært at aflæse hende

:kram Nu husker jeg ikke lige, hvor gammel hun er, men jeg prøvede det samme med min søn da han var helt ny. Det gør så ondt i vores moderhjerter, men vi gør vores bedste og sp'ere og lignende er netop til, for at holde øje med, om de får nok mad, fordi det er så svært at finde ud af. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.