Girl Next Door

Hvad gør dig glad i dag? Vol. 2

4,011 indlæg i dette emne

. Det er fordi Benedict Cumberbatch og Martin Freeman har så travlt med at lave film. Plus at det med producenterne og forfatterne er de samme som dr who

Ah jamen så må de da lige indspille 5 episoder i træk, så vi ikke skal vente så længe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efterårs hygge og idyl når det er bedst!!!

xanaxukixogivoci.jpg

Jeg tror ikke Mie spiser særlig meget aftensmad, saftige æbler fra haven og hjemmebagt knækbrød det SKAL jo prøvesmages :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vs reaktion på sine briller :biglove

VY4LUYG.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vs reaktion på sine briller :bigloveVY4LUYG.jpg

:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husejer nu ❤️

Tillykke! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg tog mig sammen og fik lavet en killer boller i karry! Anna spiste uden overdrivelse mere end mig - kan ikke huske hvornår hun har spist så meget aftensmad sidst :o Måske sidst jeg lavede boller i karry ;)

Og det bedste er, at der er puttet 2 x aftensmad i fryseren :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg tog mig sammen og fik lavet en killer boller i karry! Anna spiste uden overdrivelse mere end mig - kan ikke huske hvornår hun har spist så meget aftensmad sidst :o Måske sidst jeg lavede boller i karry ;)

Og det bedste er, at der er puttet 2 x aftensmad i fryseren :yay

Har du en opskrift?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du en opskrift?

Ja da :) Den kan variere lidt, men i dag gjorde jeg følgende:

 

Fars: (efter Kirk & Maarbergs 'Grundkøkken' - elsker den kogebog!)

500 g. hakket kalv/flæsk

1 revet løg

1 dl. mælk

lidt revet squash (ca. 100g) - ikke en del af opskriften, men jeg sniger grønt ind hvor jeg kan og vi har MANGE squash i haven ;)

1 æg

salt og peber

Hvedemel til konsistensen passer - ½-1dl. Det må ikke bliver for tørt.

 

Røres sammen på maskine og sættes på køl.

 

Imens skæres 1-2 porrer i skiver (eller mindre efter smag) og koges i 1L boullion (helst høns - det kan betale sig at bruge en god boullion. Vi er glade for 'Fond du chef' fra Knorr - altså ikke terningerne!). Når de er møre tages de op med en hulske og stilles til side.

 

Skær også 1 løg til sovsen (jeg kan bedst lide det bliver ret småt, men ikke revet). I dag havde jeg også lige 2 stængler bladselleri jeg skar helt fint.

 

Form farsen til boller og put dem ned i den boullion du kogte porrer i (gryden skal ikke stå på blusset imens). Når alle er i gryden (eller så mange der kan være i et lag) stilles gryden tilbage på blusset og koger op. Bollerne koger ca. 5 min til de er faste og tages op med hulske og stilles til side. Sigt kogevandet over i noget andet.

 

I gryden puttes ca. 30g smør (rigtig smør - IKKE margarine). Heri ristes løg (og evt. bladselleri) blanke sammen med karry. Den vil jeg ikke mængde-angive, da det kommer helt an på hvilken man bruger og hvor stærk man ønsker den. I dag brugte jeg ca. 1 stor spsk. madraskarry. Jeg tilføjede også ½ revet æble i dag, men det gør jeg kun hvis jeg alligevel har det. 

Tilsæt 3-4 spsk hvedemel og rør rundt til det er suget op. Herefter tilsættes boullion-vandet lidt efter lidt mens der røres godt. I dag tilsatte jeg herefter ca. 1dl. creamy kokosmælk (små lilla briketter fra Santa Maria - de er fantastiske til alt muligt!) og ca. 1 dl. piskefløde, men det kan man jo gøre efter smag og behag. Det er sikkert LCHF der stadig spøger lidt, men jeg synes altså virkelig det gør noget godt for både smag og konsistens ;)

Lad det koge ca. 5 min og jævn evt. med lidt Maizena oprørt i vand, hvis du synes det er for tyndt.

Når konsistensen er som ønsket, puttes porrer og boller tilbage i vandet og det hele varmes op. Smag til med salt og peber (og evt. ekstra karry) og vupti, så er der serveret :)

 

I dag fik vi både basmati og blomkålsris til - det smager godt blandet. Og så grønne ærter, friske tomater i tern og lidt soya og et drys karry på - MUMS! :mam

Det tager relativt lang tid at lave, men det smager altså virkelig virkelig godt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske den egentlig hører mest til under brok, meeeeen.... Lige i dag tror jeg bare, at jeg vil nyde, at jeg igen-igen ligger i dobbeltsengen klokken otte - med to-årig lille bandit :rolleyes Men åh hvor er det hyggeligt, og åh hvor er han sød i sin glæde over at komme med herind :wub

I dag er der trods alt ingen hund med - han blev i stuen hos gemalen, der skulle arbejde ;)

.. Og i dag har min dygtige dreng lagt sig til at sove i sin egen seng uden et kny :glad - det bekræfter mig foreløbig i, at når han indtrængende appellerer til, at han skal have lidt ekstra nærvær for at sove, så skal han have lov at få det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja da :) Den kan variere lidt, men i dag gjorde jeg følgende:

Fars: (efter Kirk & Maarbergs 'Grundkøkken' - elsker den kogebog!)

500 g. hakket kalv/flæsk

1 revet løg

1 dl. mælk

lidt revet squash (ca. 100g) - ikke en del af opskriften, men jeg sniger grønt ind hvor jeg kan og vi har MANGE squash i haven ;)

1 æg

salt og peber

Hvedemel til konsistensen passer - ½-1dl. Det må ikke bliver for tørt.

Røres sammen på maskine og sættes på køl.

Imens skæres 1-2 porrer i skiver (eller mindre efter smag) og koges i 1L boullion (helst høns - det kan betale sig at bruge en god boullion. Vi er glade for 'Fond du chef' fra Knorr - altså ikke terningerne!). Når de er møre tages de op med en hulske og stilles til side.

Skær også 1 løg til sovsen (jeg kan bedst lide det bliver ret småt, men ikke revet). I dag havde jeg også lige 2 stængler bladselleri jeg skar helt fint.

Form farsen til boller og put dem ned i den boullion du kogte porrer i (gryden skal ikke stå på blusset imens). Når alle er i gryden (eller så mange der kan være i et lag) stilles gryden tilbage på blusset og koger op. Bollerne koger ca. 5 min til de er faste og tages op med hulske og stilles til side. Sigt kogevandet over i noget andet.

I gryden puttes ca. 30g smør (rigtig smør - IKKE margarine). Heri ristes løg (og evt. bladselleri) blanke sammen med karry. Den vil jeg ikke mængde-angive, da det kommer helt an på hvilken man bruger og hvor stærk man ønsker den. I dag brugte jeg ca. 1 stor spsk. madraskarry. Jeg tilføjede også ½ revet æble i dag, men det gør jeg kun hvis jeg alligevel har det.

Tilsæt 3-4 spsk hvedemel og rør rundt til det er suget op. Herefter tilsættes boullion-vandet lidt efter lidt mens der røres godt. I dag tilsatte jeg herefter ca. 1dl. creamy kokosmælk (små lilla briketter fra Santa Maria - de er fantastiske til alt muligt!) og ca. 1 dl. piskefløde, men det kan man jo gøre efter smag og behag. Det er sikkert LCHF der stadig spøger lidt, men jeg synes altså virkelig det gør noget godt for både smag og konsistens ;)

Lad det koge ca. 5 min og jævn evt. med lidt Maizena oprørt i vand, hvis du synes det er for tyndt.

Når konsistensen er som ønsket, puttes porrer og boller tilbage i vandet og det hele varmes op. Smag til med salt og peber (og evt. ekstra karry) og vupti, så er der serveret :)

I dag fik vi både basmati og blomkålsris til - det smager godt blandet. Og så grønne ærter, friske tomater i tern og lidt soya og et drys karry på - MUMS! :mam

Det tager relativt lang tid at lave, men det smager altså virkelig virkelig godt!

Lyder også super lækkert! Vi skal nemlig have boller i karry imorgen - kødbollerne har jeg i fryseren, men hapser lige opskriften på sovsen! God ide med porrer, dem har vi nemlig mange af i haven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder også super lækkert! Vi skal nemlig have boller i karry imorgen - kødbollerne har jeg i fryseren, men hapser lige opskriften på sovsen! God ide med porrer, dem har vi nemlig mange af i haven ;)

Bare det var mig, der havde porrer i haven <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hat sovet hele natten! Det ska man ikke kimse af med 27 dage til termin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kommet SÅ langt med at male A's værelse :yay Alle kanter er færdige, så nu skal fladerne bare rulles. Det bliver i næste lur.

Jeg havde aldrig troet, jeg kunne klare sådanne projekter selv med baby hjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smukke roser fra min have, der nu pynter i køkkenet + jeg har overskud til at støvsuge og måske endda gøre badeværelser rene? Juhuu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng sov længe til morgen. Spiste morgenmad uden brok relativt hurtigt...sov god formiddags lur..fik et bad...mor her fik et bad...har vasket tøj...sorteret hans tøj til dp start...og vi spiste frokost på under en time idag uden brok ;-)

Og generelt har humøret været i top idag så glæder mig til han vågner fra lur nu og vi skal hygge indtil manden står op :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gode vejr - har fået gået nogle rigtig gode, lange ture med barnevogn og hund både igår og idag :D Det gør godt for kroppen (og de der graviditetskilo der trodsalt stadig er nogle tilbage af), overskuddet og mit hovede. Og som bonus er ham den 4-benede ret let at have med at gøre når han er godt træt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg er blevet færdig med Ws elefanthue og den er blevet super god :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg er blevet færdig med Ws elefanthue og den er blevet super god :yay

Uh hvilken en opskrift har du brugt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Denne: http://www.pickles.no/artig-skrue-hettelue

Den er virkelig hurtig og nem :super Jeg har strikket størrelse 3-4 år til W, hans hovedomkreds er 50 cm :)

Ej, den er mega fin - den må jeg i gang med :super

Edit: har du brugt det garn fra pickles?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, den er mega fin - den må jeg i gang med :super

Edit: har du brugt det garn fra pickles?

Den sidder virkelig godt, det er perfekt!

Nej det har jeg ikke, jeg havde ikke lyst til at bestille fra Norge, sidst jeg gjorde det, fik jeg mega gebyr på <_< Jeg har brugt BabySilk (alpaka og silke) fra Du store alpaka, købt hos yarnliving. Men mange garner passer, du skal se efter noget der er ca 22 masker på 10 cm, på pind 3-3,5, det er sådan Pickles garn er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

at jeg er sådan badass husmor, som 1)sætter en vask over med timerfunktion, så den er klar til at hænge op, når jeg kommer hjem. 2)at jeg for en måned siden lavede 4 lasagner til fryseren og derfor kunne tage én op i morges til aftensmaden 3) at jeg har sådan en dag, hvor man ser sig selv i spejlet og tænker "Det går sgu da meget godt med det gamle skidt hva´?"

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega fucking 12!!!!!!

Fuck janteloven, jeg er pisse stolt af mig selv idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega fucking 12!!!!!!

Fuck janteloven, jeg er pisse stolt af mig selv idag

SÅDAN!!! :loveshower Tillykke!

og ja, FUCK janteloven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega fucking 12!!!!!!

Fuck janteloven, jeg er pisse stolt af mig selv idag

Stort tillykke!! Og du troede det ville gå mega dårligt! Et 12 tal er fisme flot på ens svendebrev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.