Nitzen1987

Når lillesøster/-bror har fødselsdag

17 indlæg i dette emne

Nu har Malou snart fødselsdag og jeg går sådan lidt og tænker på om vi skal finde en lille gave til Maja? :unsure da Malou blev født sidste år fik Maja jo faktisk lige så mange gaver som Malou. Men hun skal vel også lære, at når Malou har fødselsdag så er det kun hende der får gaver :unsure Hvad gør I? Eller hvad tænker I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har Malou snart fødselsdag og jeg går sådan lidt og tænker på om vi skal finde en lille gave til Maja? :unsure da Malou blev født sidste år fik Maja jo faktisk lige så mange gaver som Malou. Men hun skal vel også lære, at når Malou har fødselsdag så er det kun hende der får gaver :unsure Hvad gør I? Eller hvad tænker I?

 

Jeg ved at Ericas Farmor giver til den anden bror, når Ericas fætre har fødselsdag. Om Ericas Mor-forældre også kommer til at gøre det, det kunne jeg forestille mig, men ved det ikke. 

Jeg har ingen planer om at gøre det selv, for mig er det en bedsteforældre-forkælelses-ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi kun en. Men tænker ikke vi kommer til t give. Min mor har altid givet en lille gave til det barnebarn der ikke havde fødselsdag. Oh tænker det bare skal holdes ved det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her får storesøster ikke gave når lillesøster har fødselsdag eller omvendt. Hverken af os eller bedsteforældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke, at vi gør det med vores eftersom der kun er 10 dage imellem deres fødselsdage. Men ellers ville jeg nok gøre det op til skolealderen ca. :) Og det har jeg ingen særlige argumenter for udover, at min mavefornemmelse siger det + det var sådan mine forældre gjorde med os :)

Selvfølgelig skal de lære det, men IMO er det ikke noget der haster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke rigtig argumentere for hvorfor de skulle det.

De får jo kage, slik og god mad. Synes i forvejen de bliver dynget til i materialisme.

De får jo heller ikke noget når vennerne holder fødselsdag, når forældre har fødselsdag, når fætre og kusiner har fødselsdag. Kan ikke rigtig se pointen hvorfor de skulle når søskende har fødselsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her fik Felix ingen gaver i går da Asger havde fødselsdag. Min personlige holdning er, at det er sundt at lære at det kun er når man har fødselsdag at man får gaver. Han får jo heller ikke gave på sin fætters fødselsdag eller til min fødselsdag. Privilegiet i at være storesøskende til et 1 års fødselsdags barn må være at hjælpe sin lillebror eller søster med at åbne gaverne. Asger fattede i hvert fald ikke konceptet. Og så hjælpe med at lege med de nye legesager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her får Camille heller ikke gaver :)

Men til gengæld får hun lov at hjælpe Leah med at pakke ud :)

Til Leahs barnedåb var det også hende der hjalp med at pakke ud, og hun fik også lov at lege med nogen af tingene (fx fik Leah en sød bamse, hvor der står Leah på og camille er helt vild med den).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her fik Felix ingen gaver i går da Asger havde fødselsdag. Min personlige holdning er, at det er sundt at lære at det kun er når man har fødselsdag at man får gaver. Han får jo heller ikke gave på sin fætters fødselsdag eller til min fødselsdag. Privilegiet i at være storesøskende til et 1 års fødselsdags barn må være at hjælpe sin lillebror eller søster med at åbne gaverne. Asger fattede i hvert fald ikke konceptet. Og så hjælpe med at lege med de nye legesager.

Dejligt at se dig herinde igen :Kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af dem får på den andens fødselsdag. I år holdt vi deres fødselsdage sammen for familien så der fik de begge gaver samme dag men på deres rigtige fødselsdage fik kun den der havde fødselsdag. Jeg kan ikke se nogen grund til at den anden skal have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er jeg ramt af at jeg er tvilling.. Men jeg kan huske jeg hadede at det ikke kun var mig der fik gaver ha ha..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er jeg ramt af at jeg er tvilling.. Men jeg kan huske jeg hadede at det ikke kun var mig der fik gaver ha ha..

:ditto

Og jeg savnede min egen fest

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at se dig herinde igen :Kiss

Tak men få nu ikke for høje forventninger. Vil ikke fylde forummet med det vi slås med pt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at se dig herinde igen :Kiss

Tak men få nu ikke for høje forventninger. Vil ikke fylde forummet med det vi slås med pt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at se dig herinde igen :Kiss

Det tænkte jeg også :)

Er ked af at læse, at I tumler med en del :kram2

Jeg er ikke selv så aktiv herinde og hvad jeg deler er også blevet betragteligt mindre.

Men det er dejligt at se velkendte ansigter herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak men få nu ikke for høje forventninger. Vil ikke fylde forummet med det vi slås med pt.

Det lyder bestemt ikke sjovt så en masse :kram2 i din retning

Selvom det ikke er meget du er herinde er det stadig rart at de dig engang imellem :Kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke rigtig argumentere for hvorfor de skulle det.

De får jo kage, slik og god mad. Synes i forvejen de bliver dynget til i materialisme.

De får jo heller ikke noget når vennerne holder fødselsdag, når forældre har fødselsdag, når fætre og kusiner har fødselsdag. Kan ikke rigtig se pointen hvorfor de skulle når søskende har fødselsdag :)

:ditto

Synes faktisk det er en vigtig ting at lære.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER