Malene84

At finde den rigtige barnevogn

28 indlæg i dette emne

Hej

Vi er så småt begyndt at kigge efter barnevogn. Vi overvejede lidt at købe en brugt, men har nu besluttet at vi vil købe den fra ny.

Vi har kigget på forskellige, bl.a. Emmaljunga, Odder, Basson, Scandia og Brio. Jeg er ikke så høj (162), så jeg synes fx Odder er liiiidt stor i det, mens jeg gerne vil have kvaliteten. Emmaljunga har jo ikke fuld rammedækning, men det er den de fleste vi kender har, så den må jo kunne noget :) Jeg syntes Basson er dejlig blød og let at gå med, mens manden synetes den var FOR let og virker ustabil og billig i kvaliteten. Vi vil gerne ud og se flere i virkeligheden og bl.a. se på en Trille Gigant.

Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej,

Vi har også været ude og kigge et par gange. I starten kunne jeg rigtig godt lide en barnevogn fra Brio, fordi den var lille og let i forhold til andre, men har altid haft et godt øje for Stokke. Efter lang tids tænken og overvejelse har vi valgt at investere i en Stokke.

Vi bor i en meget lille lejlighed og jeg nægter at sætte en ny købt barnevogn ned i kælderen, derfor vil det være meget nemt for mig at bære en Stokke op og ned af trapperne i forhold til en anden. Og inde i lejligheden vil den fylde minimalt. Så for os vil en Stokke være et godt køb. Den skal kun bruges til at transportere barnet rundt i, gå ture osv., men ikke til at sove i, så derfor vil den være genial. :) Det er dog en meget dyr vogn, så jeg håber på at vi kan få sparet op til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også så småt begyndt at undersøge, men vi har ikke været ude og kigge endnu. Af det jeg har læst så hælder jeg nok mest til en Odder, men efter hvad du skriver med højde kan det da godt være det ændre sig. Det kan da godt gå hen og blive et problem når jeg er 168 og manden 195 <_<

Vi har også tænkt os at købe brugt, medmindre min mor giver penge til en, hvilket hun lige har luftet en ide om at gøre.

Under alle omstændigheder skal vi ud og prøve nogen forskellige inden vi køber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også så småt begyndt at undersøge, men vi har ikke været ude og kigge endnu. Af det jeg har læst så hælder jeg nok mest til en Odder, men efter hvad du skriver med højde kan det da godt være det ændre sig. Det kan da godt gå hen og blive et problem når jeg er 168 og manden 195 <_<

Vi har også tænkt os at købe brugt, medmindre min mor giver penge til en, hvilket hun lige har luftet en ide om at gøre.

Under alle omstændigheder skal vi ud og prøve nogen forskellige inden vi køber.

Jeg er også 168 og har tænkt, at jeg ikke vil have en barnevogn, hvor jeg føler at det er den, der går tur med mig <_<

Men jeg har forelsket mig i en Odder-model, der slet ikke føles for stor. Desuden kan håndtaget let justeres op og ned alt efter om det er far eller mor, der går med vognen.

Den koster ca. 7500 kr. Så den er selvfølgelig halvdyr. Men jeg skal bare ha' den :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også 168 og har tænkt, at jeg ikke vil have en barnevogn, hvor jeg føler at det er den, der går tur med mig <_<

Men jeg har forelsket mig i en Odder-model, der slet ikke føles for stor. Desuden kan håndtaget let justeres op og ned alt efter om det er far eller mor, der går med vognen.

Den koster ca. 7500 kr. Så den er selvfølgelig halvdyr. Men jeg skal bare ha' den :loveshower

Hvilken model er det? Det med håndtaget kan man vist justere på de fleste mærker. Jeg vil bare også gerne føle jeg går tur med den og ikke omvendt, så man skal jo kunne se lidt henover den og føle man kan styre den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg holdte også meget fast på i starten, at det behøver ikke være en helt ny vi købte, men gerne en igennem dba.dk, de er rigtig flotte og i god stand og så til ofte halv pris. Men så siger manden, og spiller så smart, ja men hvis vi køber en ny så får vi garantien med og er sikker på at få hvad vi betaler for samt vi kan sælge den igen og måske i sidste ende kun være kommet af med same beløb som vi kunne købe en brugt for... så jeg er meget i tvivl om det bliver en brugt eller helt ny. Manden er vild med dem med store hjul og jeg er bare helt forelsket i Emmaljungas design! Så jeg tror måske det bliver en Emmaljunga Big Star Supreme, for når manden hører forskellen (letvægter stel, udluftning i bunden, punkterfri hjul, udluftning mm.) så tror jeg han siger det skal være en Big star Supreme frem for en Big City, men nu må vi se...

Har I forresten fundet steder hvor med tilbud?!!!!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vi er så småt begyndt at kigge efter barnevogn. Vi overvejede lidt at købe en brugt, men har nu besluttet at vi vil købe den fra ny.

Vi har kigget på forskellige, bl.a. Emmaljunga, Odder, Basson, Scandia og Brio. Jeg er ikke så høj (162), så jeg synes fx Odder er liiiidt stor i det, mens jeg gerne vil have kvaliteten. Emmaljunga har jo ikke fuld rammedækning, men det er den de fleste vi kender har, så den må jo kunne noget :) Jeg syntes Basson er dejlig blød og let at gå med, mens manden synetes den var FOR let og virker ustabil og billig i kvaliteten. Vi vil gerne ud og se flere i virkeligheden og bl.a. se på en Trille Gigant.

Hvad med jer?

Rammesækningen er mest væsentlig, hvis I vil bruge søskendesæde til den! hvis I har det i sinde, så ville jeg klart tage en Odder fremfor en Emmaljunga, selvom jeg selv er vil med en Emmaljunga!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmm det var netop en Odder Zimply vi kiggede på som jeg syntes virkede vildt stor :rolleyes ...men jeg tror jeg vil prøve den igen ligemeget hvad.

Jeg er ikke supervild med Emmaljungas design, selvom de virker lidt lettere end Odder.

Jeg har hørt at butikken Danmarks barnevogne på Amagerbrogade, Kbh. skulle være god og billig :) så der skal vi helt klart ind og kigge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det var netop en Odder Zimply vi kiggede på som jeg syntes virkede vildt stor :rolleyes ...men jeg tror jeg vil prøve den igen ligemeget hvad.

Jeg er ikke supervild med Emmaljungas design, selvom de virker lidt lettere end Odder.

Jeg har hørt at butikken Danmarks barnevogne på Amagerbrogade, Kbh. skulle være god og billig :) så der skal vi helt klart ind og kigge

Jeg er også blevet anbefalet Danmarks barnevogne - bare den der ligger i Hvidovre. De skulle også give en rigtig god service og ikke være sælgere på samme måde som de andre steder.

Nogen af vores venner havde bl.a. været i ønskebørn hvor sælgeren havde forsøgt at sælge en tykkere madras og alt muligt ekstra til barnevognen. De var så taget i Danmarks barnevogne og havde fået at vide at hvis de lagde en tykkere madras i, ville den ikke overholde sikkerhedsreglerne når den lille begyndte at kunne sidde op. Så det skal man også lige være opmærksom på <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det var netop en Odder Zimply vi kiggede på som jeg syntes virkede vildt stor :rolleyes ...men jeg tror jeg vil prøve den igen ligemeget hvad.

Jeg er ikke supervild med Emmaljungas design, selvom de virker lidt lettere end Odder.

Jeg har hørt at butikken Danmarks barnevogne på Amagerbrogade, Kbh. skulle være god og billig :) så der skal vi helt klart ind og kigge

He he... Ja, der kan man bare se :)

Den har selvfølgelig også et stort liggemål, men det synes jeg kun er praktisk, så man kan bruge den til middagslure i lang tid.

Men jeg kørte lidt rundt med den i butikken og jeg følte ikke, at den gik tur med mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt BRIO sport og jeg glæder mig super meget til at skulle ud og trille med den.

Vi har valgt den da den er god at køre med, let kan slåes sammen og komforten er rigtig god.

Vi faldt lidt for detaljen med at der er en indbygget lille solskærm, samt at forlæderet kan slået op så vinden ikke kan nå ind til babyen på en blæsende dag.

Desuden er det helt enkle design lige os!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smuttede lige ind om Babysam i går for at prøve en Odder Victory, anbefalet af en anden kommende mor (på 159 cm), den var på letvægtstellet og virkelig noget mindre end de andre Oddervogne :) det ser dog ud til, at stellet er lavere end standardstellet, men måske er det ikke så meget, at jeg ikke akn håndtere det :) så når vi skal ud og kigge begge to sådan mere grundigt, vil jeg prøve Odder Victory med standardstel og se hvor stor den føles.

Letvægtsstellet koster jo 2000kr mere, så vil helst have standardstellet, for jeg tror ikke det vil få betydning i vores hverdag, da vi ikke har bil, men jeg ved det ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smuttede lige ind om Babysam i går for at prøve en Odder Victory, anbefalet af en anden kommende mor (på 159 cm), den var på letvægtstellet og virkelig noget mindre end de andre Oddervogne :) det ser dog ud til, at stellet er lavere end standardstellet, men måske er det ikke så meget, at jeg ikke akn håndtere det :) så når vi skal ud og kigge begge to sådan mere grundigt, vil jeg prøve Odder Victory med standardstel og se hvor stor den føles.

Letvægtsstellet koster jo 2000kr mere, så vil helst have standardstellet, for jeg tror ikke det vil få betydning i vores hverdag, da vi ikke har bil, men jeg ved det ikke

Jeg er LILLE- som i en lille bitte smule mindre end 159 cm. Vi købte en Odder med standard stel (ikke en Victory, men den ligner den MEGET). Prøvede også X-dream stellet (letvægtsstellet), men jeg synes det var meget hårdt i affjedringen ift standardstellet. X-dream stellet er smart, hvis man skal kunne have den i en mindre bil, men det problem havde vi ikke. Jeg synes aldrig højden har været et problem- ikke med Odderen. Vi har også en Brio Sport, og den er klart højere for mig at gå med end Odderen, fordi styret bliver justeret op og ned, i stedet for at vippe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kigget på en flik-flak kombivogn, som man kan købe på nettet til den billige sum af 3600,- kr. inkl. barnevognsdel med lift, som er 90 cm. lang, klapvognsdel, autostol, pusletaske og solparasol.

Den er eu-godkendt for alt hvad den skal være og al stof er miljømærket.

Vi havde også oprindeligt tænkt os at købe en brugt, men da min kusine, som også er gravid, fortalte mig om denne, ændrerede jeg hurtigt mening. Min kusine er sådan én, som undersøger alt meget grundigt inden hun investerer i det og hun har da også fundet ud af, at flik-flak vognen er af samme standars som abc-vognene, som vist er dem, som har scoret top-karakterer i div. test ift. odder, brio, emaljunga osv.

Vi har ikke de store penge, men har fået penge tilbage i skat og nu er der til at vi kan købe flik-flak vognen, for når det kommer til stykket vil jeg jo helst have en ny vogn og... man må sige at denne vogn jo stort set koster det samme, som hvis jeg skulle købe en ordentlig brugt på DBA.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kigget på en flik-flak kombivogn, som man kan købe på nettet til den billige sum af 3600,- kr. inkl. barnevognsdel med lift, som er 90 cm. lang, klapvognsdel, autostol, pusletaske og solparasol.

Den er eu-godkendt for alt hvad den skal være og al stof er miljømærket.

Vi havde også oprindeligt tænkt os at købe en brugt, men da min kusine, som også er gravid, fortalte mig om denne, ændrerede jeg hurtigt mening. Min kusine er sådan én, som undersøger alt meget grundigt inden hun investerer i det og hun har da også fundet ud af, at flik-flak vognen er af samme standars som abc-vognene, som vist er dem, som har scoret top-karakterer i div. test ift. odder, brio, emaljunga osv.

Vi har ikke de store penge, men har fået penge tilbage i skat og nu er der til at vi kan købe flik-flak vognen, for når det kommer til stykket vil jeg jo helst have en ny vogn og... man må sige at denne vogn jo stort set koster det samme, som hvis jeg skulle købe en ordentlig brugt på DBA.

Er det Flip-Flap du mener? Tjo, det lyder jo meget godt...jeg er bare ikke så meget til den slags design, ej heller kombivogne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre bliver det en Emmaljunga i brun, det er en helt ny model.

Men eftersom der stadig er nogle måneder til, kan det jo være at man skifter mening. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ude og kigge i sidste uge i Babysam og endte hurtigt med at vælge nogen fra.

Vi valgte hurtigt Brio fra fordi den ikke kan justeres nok i højden så den bliver for lav til manden.

Emmaljunga har vi også valgt fra fordi den hurtigt begynder at hælde i kassen og jeg synes kassen var besværlig at sætte på igen. Letvægtsstellet på Emmaljuna synes jeg bremsen var irriterende på fordi den skulle hives ned og skubbes op. Det lykkedes mig ikke rigtig selvom vi fik det vist.

Vi valgte også hurtigt nogen billig mærker fra fordi kvaliteten ikke var god nok til når vi gerne vil have flere børn.

Lige i øjeblikket er Teutonia Monsun S inde i billedet. Den er understøttet på hele kassen, nem at sætte af og på, og nem at køre med pga. forhjulene kan dreje ligesom på en klapvogn. Ulempen ved den er at den fylde rimelig meget når den bliver klappet sammen. Derudover er jeg også i tvivl om forhjulene for de skulle ikke være så gode på strand og grus, og skulle have en tendens til at sætte sig fast selvom man har låst hjulene.

Derudover er Odder-vognene inde i billedet. Jeg ved ikke hvilken type af Zip, Victory og hvad de ellers hedder endnu. Vi fokuserede mere på stellet.

X-dream stellet kunne jeg godt lide fordi det var let, nemt at slå sammen, fyldte ikke så meget slået sammen, kassen var lettere at tage af og på end det alm. stel og bremsen var nem at slå til og fra. Ulempen var at bremsen virkede ikke helt stabil og at "kurven" under vognen ikke er særlig stor.

Det alm. stel kunne jeg godt lide fordi bremsen virkede rigtig stabil og kurven var stor. Kassen var stadig ok at sætte af og på da vi havde fået det vist, og det fyldte ikke så meget mere end x-dream stellet slået sammen.

Jeg hælder mest til Odder i øjeblikket, men vi skal ud og kigge noget mere og nogen andre steder også før vi beslutter os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi fået bestilt barnevogn :loveshower Jeg har skrevet lidt om valget og købet i min tråd her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har odder zip på X-dream og syntes stellet er helt fint stabilt, inkl. bremsen. Kurven er ikke super stor nej, men jeg hænger pusletasken på styret og så går det rigtig fint. Jeg har haft hele basen til min autostol i kurven under da vi skulle ud og rejse...

VI kiggede ogå på Brio Sport som er den eneste anden vogn jeg kunne komme i tanke om at ønske mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er nærmest 100% sikre på at købe Odder Victory på X-dreamstellet efterhånden :)

Vi var ude og kigge på Trille Gigant og den var bestemt også fin og med masser af tilbehør til det halve af Odderens pris...men det var så faktisk også én af grundene til at vi blev lidt bekymrede...plus at den bliver lavet i Polen (er vi ikke helt vilde med) og at bremsen larmede sindssygt når man skubber den op. Dér har X-dreamstellet klart en fordel. Og så kvaliteten generelt...jeg har længe drømt om en rigtig god og flot vogn og vi får lidt økomisk hjælp så jeg tror vi vælger kvaliteten frem for prisen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden og jeg skal ud og se på barnevogne i dag, og så vil han overveje det et par dage derefer, og så tror jeg vi køber en :rolleyes Jeg har en fornemmelse af det bliver en Emmaljunga, Big star supreme med uniq stel. Men nu må vi se...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der også bestilt her :)

Det endte med at blive den som jeg faktisk faldt for helt fra start. En Emmaljunga star supreme.

Nu er det hele bare endnu mere virkeligt efter at den er bestilt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden og jeg skal ud og se på barnevogne i dag, og så vil han overveje det et par dage derefer, og så tror jeg vi køber en :rolleyes Jeg har en fornemmelse af det bliver en Emmaljunga, Big star supreme med uniq stel. Men nu må vi se...

Sjovt nok så levede vognen slet ikke op til vores forventninger, så vi har nu besluttet at det skal være en Odder Zip med X-dream stel :rolleyes Så vi kigger på livet løs efter en brugt, da en helt ny vil komme op på 8.899,- KUN for kaleche og stel dvs. uden lift, regnslag osv. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER