metteploug

Gravid og overvægt

14 indlæg i dette emne

Hej,

Er der nogen der har haft svært ved at blive gravid pga overvægt ? Har det virkelig så stor betydning ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er vist noget med at fedtvævet påvirker hormonerne, så det bliver sværere at blive gravid. Desuden har overvægtige også større risiko for spontan abort.

Så jeg tror da bestemt ikke, at det er uden betydning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det kommer jo også an på hvor meget overvægt vi taler om :) Ofte vil et mindre vægttab hjælpe fertiliteten på vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejer for meget og er i fertilitets behandling. Vi er uforklarlig barnløse. Jeg synes bare jeg oplever utrolig mange overvægtige- meget mere overvægtige end mig der bliver gravide. Jeg ved godt at jeg overhovedet ikke kan bruge de tanker til noget men altså :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejede omkring 100 da vi begyndte at forsøge. Vi prøvede i. 1,5 år med den første og jeg blev gravid uden hjælp da vægten kom under 90. Med tvillingerne var startvægten 83 & her blev jeg gravid i 2. Cyklus efter at have fået fjernet min spiral.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting er at blive gravid, men jo større du er jo mere bliver kroppen også presset under graviditeten.... Nu har jeg selv fået over 30 kg ren væske i systemet og havde jeg ikke haft hyperemesis i graviditeten hvor jeg har tabt det samme så ville det være ubeskriveligt hårdt nu (og det er altså hårdt nok)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I første graviditet vejede jeg 100kg og blev gravid i 3.cyklus og i anden graviditet vejede jeg 105kg og blev gravid i 4.cyklus.

Så for mig har det ikke haft betydning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg har forstået det, så er det mere relevant hvilken kost du spiser, end tallet på vægten. Oftest hænger det jo sjovt nok sammen sådan, at vi (ja også mig) overvægtige spiser uhensigtsmæssigt.

Men det kan (der er jo ingen garanti) hjælpe at lægge kosten om - også uden at man taber 15-20-30 kg først :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejer for meget og er i fertilitets behandling. Vi er uforklarlig barnløse. Jeg synes bare jeg oplever utrolig mange overvægtige- meget mere overvægtige end mig der bliver gravide. Jeg ved godt at jeg overhovedet ikke kan bruge de tanker til noget men altså :/

Åh ja.... Det er bare så hårdt sådan noget. Jeg har også været i behandling. Jeg vejede vel 13-15 kg for meget, da vi gik i gang - det var vist "ok", men jeg fik at vide, at jeg under ingen omstændigheder måtte tage mere på. Jeg oplever, det er ret forskelligt fra læge til læge, hvor "skrappe" de er.

Måske skal du tænke på det på en anden måde. Er du glad for din krop og føler dig godt tilpas? Eller får du det fysisk og psykisk bedre at smide x antal kg? For mig er det svært at være på slankekur, hvis der foregår for meget andet - fordi det kræver så stort et fokus.

Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget - men måske ville det være godt at fokusere på, hvad der ville være gavnligt for dig og bringe dig glæde, fremfor hele tiden at tænke det ind i projekt baby. Men tro mig, jeg ved det ikke er nemt - ikke noget af det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser sundt og træner meget, når jeg fortæller folk hvad jeg vejer så tror de ikke på mig. Så kroppen har forandret sig.

Min fertilitets læge har også sagt at en tyk krop i form er bedre end en tynd krop der ikke er i form.

Jeg forsøger at tænke på noget andet, men selvfølgelig fylder det. Især nu hvor jeg venter på mens så vi kan tilmelde os fryseforsøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid med Clara med en temmelig høj kampvægt i 5. cyklus vist. - Denne gang har vi kæmpet i 2 år og er i behandling. - Og jeg vejer 35 kg mindre nu.

 

Men jeg tror så i mit tilfælde, at det er min alder. - Clara er snart 10 år, og jeg, ja, jeg er 35 nu.

 

- Men altså, kan IKKE anbefale at være gravid med høj vægt. - Det gav KUN komplikationer - og især i forbindelse med fødslen, der endte i akut kejsersnit efter 53 timer i fødsel. Antageligt grundet indre fedtdepoter, der gjorde, at Clara ikke kunne passere. (hun vejede så 4600, antageligt også pga. min høje vægt - og det gjorde det jo ikke nemmere, at hun var lidt af en klippert.) :)

 

Pøj pøj - Jeg håber inderligt, at I snart har heldet med jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en veninde som tabte sig 30 kg og så blev gravid.

Jeg selv er overvægtig og har lige testet positiv. Vi havde prøvet i ni mdr da jeg sagde stop. Og så gik vi i 7 mdr uden at prøve. Og så var den der pludselig selv om det ikke helt var meningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lykkes mig at blive gravid i sidste fryse forsøg. Det eneste der var anderledes endda andre gange var at mit D vitamin niveau var forhøjet.

Nu går kampen ind på ikke at tage alverden på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER