Guest brun

to mødre?

23 indlæg i dette emne

Ja, hvad synes I om børn, der har to mødre? og hvor der ikke er en far inde i billedet, men at befrugtningen er sket med donor?

Er det helt ok? Er det synd for børnene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke noget problem med det. Ser heller ikke noget problem i at to mænd får lov til at adoptere - de kan jo være lige så gode forældre om ikke bedre end mange andre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige så rigtigt som et sted med en mor og far.. Hvor der er hjerterum er der husrum.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er helt ok, ja. Efter min overbevisning, er det ikke mere synd for ungerne, end det er for så mange andre. Og Charlotte, jeg er enig med dig; hvor der er hjerterum er der husrum :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går i klasse med en lesbisk og kender mange kvinder der har fået børn og derefter blevet mere interesseret i kvinder og jeg fik mit bevis i skolen idag.

Min klassekammerat fik hendes datter på besøg i skolen idag og hold da op, hvor var det fantastisk at se hvordan de to kvinder tacklede det - den lille datter var da det mest glade og livlige væsen jeg har set længe :)

Så jeg tror bestemt på det, men også som hun selv siger, når barnet er gammelt nok vil hun med glæde forklarer hvorfor far ikke er der, hvis datteren selv spørger selvfølgelig :)

Så ja, hvor der er hjerterum er der husrum :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt enig med alle de andre :) Synes det er super duper! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er der da ikke noget galt med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså helt ærlig med hånden på hjertet, så kan jeg godt se nogle problematikker ved at begge forældre er af samme køn, for hvor møder barnet så modspillet af eks. en fader? jeg mener, at det for et barn er vigtig med både en rollemodel af hunkøn men også af hankøn. Men det kan jo sagtens løses ved en god omgangskreds, som består af både mænd og kvinder. Der hvor jeg kan se problemet, er hvis man eks. går så meget op i sit køn, at man kun omgåes folk af samme køn. Hvilket jeg ikke tror nogle gør.

Men jeg tror også at man kan være lige så gode forældre som homoseksuel, som hetroseksuelle er. Det handler jo bare om, at man har forelsket sig en en person uanset hvilket køn, denne person nu end er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså helt ærlig med hånden på hjertet, så kan jeg godt se nogle problematikker ved at begge forældre er af samme køn, for hvor møder barnet så modspillet af eks. en fader? jeg mener, at det for et barn er vigtig med både en rollemodel af hunkøn men også af hankøn. Men det kan jo sagtens løses ved en god omgangskreds, som består af både mænd og kvinder. Der hvor jeg kan se problemet, er hvis man eks. går så meget op i sit køn, at man kun omgåes folk af samme køn. Hvilket jeg ikke tror nogle gør.

Men jeg tror også at man kan være lige så gode forældre som homoseksuel, som hetroseksuelle er. Det handler jo bare om, at man har forelsket sig en en person uanset hvilket køn, denne person nu end er.

Det lyder som om du diskuterer lidt med dig selv? :D :)

Jeg kan ikke rigtig forstå hvad din endelige holdning er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at to af samme køn kan give et barn rigtigt meget men at der som Vanni skriver vil kunne mangle noget ift. den mandlige rollemodel.

Dog tror jeg at disse kvinder er meget opmærksomme på dette og sørger for at få nogle mænd ind i deres liv - modsat mange enlige mødre.

To kvinder (eller mænd) der elsker hinanden og elsker barnet ser jeg som meget bedre end de stakkels skilsmissebørn hvis forældre ligger i krig med hinanden. Mor lærer barnet at mænd er onde og far lærer barnet at kvinder er egoistiske (eller hvad de nu har af problemer med den modsatte part).

Alle forhold har gode sider og dårlige sider og så må man sørge for at få de bedste sider til at fylde mest og kompensere så godt som muligt for de dårlige sider.

- mand/ mand eller kvinde /kvinde

- mor / far og enebarne

- mor / far og mange børn

- enlige forældre med enebørn / mange børn

- papfamilier med enebørn / mange børn / papsøskende

Familieformerne er mange og forhåbentlig får ungerne en masse godt med sig lige meget hvilken form de havner i :)

(her har vores unger ofte funderet over hvad der er bedst, lavet lister over positive og negative sider og er kommet frem til at som de har det nu er det bedste :) At der er nogle trælse ting, som at de skal bo to steder, men at de ved at bo to steder har fået en masse positive ting med som de ikke ville have fået hvis det kun var mor og far)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg er helt i orden- kam ikke se nogle problemer.

Hvad er din tanke bag spørgsmålet og hvad synes du selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen problemer med det. Tobias og Annika var i dagpleje med 2 brødre som havde to mødre, både drengene og mødre var rigtige søde og rare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om du diskuterer lidt med dig selv? :D :)

Jeg kan ikke rigtig forstå hvad din endelige holdning er?

det ved jeg vist heller ikke selv....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige så godt som alle mulig andre kombier - så længe ungerne får ubetinget kærlighed og omsorg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg er helt i orden- kam ikke se nogle problemer.

Hvad er din tanke bag spørgsmålet og hvad synes du selv?

Jeg har oplevet, hvordan børnene bliver drillede og både pædagoger og lærere, som ikke helt ved, hvordan de skal tackle det, når de andre børn spørger. Det er jo ikke en naturlig ting, og det kan være svært at forklare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har oplevet, hvordan børnene bliver drillede og både pædagoger og lærere, som ikke helt ved, hvordan de skal tackle det, når de andre børn spørger. Det er jo ikke en naturlig ting, og det kan være svært at forklare.

Der vil altid være uoplyste og intolerante mennesker, dem skal man slf bare forsøge at undgå eller oplyse dem....Min søn er mulat, hvilke jeg hørte lidt kommentarer til da han var mindre....men nogle gange kan fordomsfyldte ord forveksles med uoplysthed.

Det er ihvertfald synd for børnene at de bliver drillet uanset....Jeg blev moppet i skolen fordi mine forældre havde en bodega/restaurant, så nogle af børnene mente dermed at begge mine forældre drak. Min mor har aldrig selv rørt alkohol for det første og min far kan ikke tåle alkohol....

Men sådan er der så meget.....

Hvad ER snart naturligt?!? :) Et barnløst par kan jo sagtens adopterer et kulsort barn fra Afrika uden nogen hæver et øjenbryn, andet end de tænker at det var godt for barnet, at DET barn i det mindste får et godt liv.....men hvem ved om barnet får det?!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har IGEN fordomme overhovedet og synes det er super godt at det er blevet sådan at man få børn selvom man ikke lige er mand og kone. Barnet er jo ikke mindre elsket og ønsket fordi den har to mødre. Der hvor jeg kan se et muligt problem er, om barnet vil mangle noget. Forståes på den måde, vil føle de mangler en del af sig selv, ved ikke at kunne få svar på spørgsmål fra faren side.

Kender to fra familien der er lavet med donorsæd, de ved det ikke. De tror at den far de kender er biologisk. De får heller ikke noget at vide med at der er brugt donorsæd, da forældrene ikke kan give dem noget andet. Vil børnene pludselig føle at de mangler noget?

Ved ikke lige om det giver mening det jeg skriver, lidt svært at forklare egentlig?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nu det er meget naturligt - og hvis man som voksen synes det, så tror jeg også det er lettere at forklare børn end hvis man synes det er unaturligt (eller ulækkert).

At to kvinder har valgt at være sammen er fordi de elsker hinanden, og da de ikke kan få et barn uden hjælp har, de været på sygehuset hvor lægen hjalp dem med at få et barn.

Jeg synes faktisk det er sværere at forklare mindre børn om adoption - at grunden til at der er nogen med en anden hudfarve er at de kommer fra et andet land (så langt så godt) og at grunden til at de er kommet hertil er fordi deres forældre i det andet land er døde / ikke ville have dem mere.....

Hvordan forklarer man det egentlig så børn ikke begynder at tænke på om dets egne forældre dør / forlade det?

Og hvordan har adoptivbørn fået det forklaret så de ikke hader deres biologiske forældre for at forlade dem / dø fra dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har oplevet, hvordan børnene bliver drillede og både pædagoger og lærere, som ikke helt ved, hvordan de skal tackle det, når de andre børn spørger. Det er jo ikke en naturlig ting, og det kan være svært at forklare.

Jo det kan selvfølgelig være svært at forklare, men tror det kommer sig af flere ting. Jeg synes nok bare man skal holde det simpelt "Lise og Lotte er kærester og har sammen lille Ole". Ingen grund til at forklare hvordan det nu lige er sket.

For børn som ikke ved hvordan babyer bliver lavet vil jeg tro det vækker undren fordi det er anderledes end det de selv lever med. Det kunne ligeså vel være et skilsmissebarn, der blev mobbet fordi det ikke bor med sin mor og rigtige far.

For de voksnes vedkommende, så tror jeg simpelthen at det bunder i nysgerrighed og at de vil vide mere. Nysgerrig heden om at vide hvordan barnet et blevet undfanget gør måske at de ubevidst ikke vil forstår den simple forklaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror alle børn har godt af at have både mandlige og kvindelige rollemodeller, men om det er mor og far eller om det er en onkel/tante/mors ven/fars veninde/whatever, tror jeg ikke har nogen egentlig betydning. Der er jo også enlige forældre, der har skønne børn. :)

Forældres opgave er at give kærlighed. Ikke at være mand/kvinde/homo/hetero. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg kan heller ikke se det store problem i det.. Men som andre nævner tror jeg det er vigtigt med en mandelig rolle i barnets liv, men det kan være venner eller familie..

Barnet har brug for kærlighed, tryghed og omsorg og personligt ville jeg langt heller vokse op med to mødre, end en far og mor der konstant skændes eller har andre problemer..

Jeg bliver ked af det når jeg høre at der er lærere eller for den sags skyld pædagoger der mobber pga det :( Jeg er selv lærerstuderende og sådan noget som du nævner SKAL man være obs på og have en løsning på.. Alt andet er ikke fair, hverken over for barnet eller forældrene..

Men ingen probæemer omkring det herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes klart, at homoseksuelle har ret til at blive forældre, og så må de kompensere det bedste de kan og støtte barnet, til at komme igennem de evt. udfordringer, der opstår ved, at de er to af samme køn.

Jeg tror og håber at kærlighed er vigtigere end deres køn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens se udfordringen i at barnet mangler en mandelig rollemodel, men det kan ske i så mange andre familier, hvor forældrene er skilt, faderen arbejder konstant eller bare ikke "gider" børnene. Så det med rollemodeller ser jeg ikke som et problem.

Den største udfordring kan i mine øjne være når vennerne opdager at der er noget der er "anderledes". Er man uheldig kan det resultere i drillerier. Men igen, så er der så mange andre ting børn også kan find på at drille med.

Så alt i alt: Har 2 kvinder lyst til at få børn, så skal de bare i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER