Mrs-Rina

Stofbleer/gylpeklude

31 indlæg i dette emne

Jeg har endnu ikke købt stofbleer/gylpeklude, og da vi var i Ønskebørn i weekenden, så måtte jeg lige røre lidt ved dem fra Pippi, men øv hvor jeg synes de virker stive og slet ikke bløde! Jeg har kigget på dem fra Aden&Anais i muslinvævet bomuld, men de er jo også pænt pebrede :unsure

Hvilke har i andre??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dem fra jysk og Bilka/Føtex :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem fra jysk og Bilka/Føtex :)

Var de også stive i det da du købte dem? For ved heller ikke om dem fra Pippi bare skal have en vask, og de så bliver bløde..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fra føtex/bilka og nogle jeg har købt for point i Matas...de er ganske fine og har klaret megen gylp :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget vild med Pippis! Jeg synes generelt alle stofbleer ændrer sig ved vask. Vi har NameIt, Pippi, Bilkas, Sebra og også nogle andre, jeg ikke kan huske navnene på. Ingen af dem er som før vask :)

Jeg synes dem fra Føtex/Bilka er blevet stive efter vask faktisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har dem fra IKEA de er super fine. Jeg er heller ikke til alt det mønster på stofbleer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige købt soft gallerys og de er bløde, også efter vask. Det samme med organic Company - men de koster også en del mere end de billige, så det er jo en smagssag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har fra Bilka, mener jeg, og de er fine og bløde. Synes ihvertfald aldrig jeg sådan har bemærket at de skulle være trælse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har dem fra Bilka af - de er hårde efter vaske hvis de lufttørrer - derfor tørretumbler vi altid stofbleer, håndklæder mv.. Meget af det tror jeg også kan påvirkes af hvordan vandet er hvor man bor. Hos min mor bliver tingene aldrig lige så hårde/stive selvom det lufttørrer, alene af den grund at deres vand er meget mindre kalkholdig og hårdt end hvor vi bor :)

 

Dog synes jeg at print mv. falmer hurtigt på de farvede hvis de bliver kogt ved for høje grader (yay for mand som bare knalder den op på 90 grader :klap) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fra mange steder efterhånden, men generelt har jeg været rigtig fint tilfreds med dem fra Bilka/Føtex. Efter 3 år bruger vi dem stadig som hagesmække. De er måske blevet lidt mere formløse, men de har fint holdt kvalitet og farve. 

Vi brugte uden print til numsen og med print til hovedet da hun var mindre - det gjorde det væsentligt nemmere (og lækrere), når de alle lå i pusletasken. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger både Føtex og Pippis.. Synes alle er bløde når de er vasket og tørretumblet.

Vi bruger også hvide til rumpen og farvede til hovedet (gylp + div)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg lagde alle min 100+ i koldt vand først - 24 timer. Dernæst en kogevask og så tumbleren. Alle super bløde :)

Har både haft billige og dyre. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et hav af stofbleer så vi er bare helt klar til en gylpebaby ;-) lidt forskellige mærker: cam cam, organic Company, katvig, Kappahl, Noa Noa og så er der også nogen stykker fra Bilka som jeg tænker jeg vil bruge til at lægge på puslepuder og pusleunderlag til lige at fange "det værste" da de ikke virker lige så lækre som de andre.... Nu er de jo kun vasket en enkelt gang og ud fra det virker cam cam og katvig mest lækre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fra føtex/bilka og nogle jeg har købt for point i Matas...de er ganske fine og har klaret megen gylp :-)

Præcis det samme her- dem fra Matas er lidt mere bløde end de andre, hvis ikke hele bundet tørretumbles, men ellers er jeg glad for dem alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte selv stofbleer fra Pippi da jeg ventede min første og dem var jeg ikke imponeret over. Synes at de er stive og krøller sammen. Denne gang har jeg haft nogle stofbleer fra Føtex "Mads og Mette" mener jeg nærket hedder. Der er elefanter på og så har jeg nogle fra Matas pointshop. Alle disse er jeg rigtig fint tilfreds med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tomlen ned til Småfolk herfra - de var godt nok åndssvage. The organic company er toplækkert, Katvig var også fine og bløde, Sebra okay - og så synes jeg egentlig, at den pakke fra Bilka, jeg fik købt hos svigermor, gør det overraskende fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hollys er virkelig piv ringe :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres input :tak :lovebk

Vi har ikke tørretumbler, så her foregår alt tørring på tørrestativ. Hvis behovet for en tørretumbler opstår, så må vi se om vi kan klemme den ind et sted.

Jeg har købt 2 underlag til puslepuden, som bare skal sættes fast med en skrå elastik i hvert hjørne, og ellers har jeg en del tynde håndklæder, som jeg tænker at bruge hvis der er behov for ekstra. Så umiddelbart tænker jeg kun at stofbleerne skal bruges i hovedenden af baby ;) men der vil jo nok være et behov når vi er ude :chin: det finder jeg jo nok ud af ;)

Stephi: Jeg har kigget lidt på det link du sendte, og de ser sørme fine ud, både de farvede og de ufarvede :)

Og ellers tror jeg, at jeg vil se efter Organic Company, CamCam, Katvig og dem fra Føtex/Bilka :) Umiddelbart springer jeg over dem fra Pippi.

Igen :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hollys er virkelig piv ringe :prik

Dem springer jeg nok også over så - tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke lige huske om du venter en pige eller en dreng? :Blush

Men vores dreng tissede på puslepuden HVER gang han blev puslet i de første måneder, så der smuttede vi lige en stofble op om tissetrolden, så vi brugte MANGE! Hver dag ;)

Bare lige en tanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke lige huske om du venter en pige eller en dreng? :Blush

Men vores dreng tissede på puslepuden HVER gang han blev puslet i de første måneder, så der smuttede vi lige en stofble op om tissetrolden, så vi brugte MANGE! Hver dag ;)

Bare lige en tanke :)

Same here ;) Sådan nogen små drenge skyder løs, og man skal passe på ikk at blive ramt :P Så vi havde også altid en stofble klar til at lægge over tissetrolden lige så snart vi tog bleen af ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke lige huske om du venter en pige eller en dreng? :Blush

Men vores dreng tissede på puslepuden HVER gang han blev puslet i de første måneder, så der smuttede vi lige en stofble op om tissetrolden, så vi brugte MANGE! Hver dag ;)

Bare lige en tanke :)

Det er en dreng ;)

Good point - hvis vi ikke får købt nok, så er det heldigt at butikkerne ikke lukker, bare fordi jeg går i fødsel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Same here ;) Sådan nogen små drenge skyder løs, og man skal passe på ikk at blive ramt :P Så vi havde også altid en stofble klar til at lægge over tissetrolden lige så snart vi tog bleen af ham :)

Stadig en good point ;) uanset hvad, så regnede jeg nu slet heller ikke med at vi kunne nøjes med 10-20 stk :) så må vi supplere hvis vi ikke får købt nok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikeas er super gode, og dejligt store i forhold til så mange andre mærker! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER