My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Jeg har tænkt mig at voldamme, men tror jeg giver hende et kald imorgen, så jeg ikke bekymrer mig alt for meget.

Han er en glad, tillidsfuld og storsmilende dreng. Han sover godt og længe. Når han er vågen har vi masser af kontakt, og han ser os i øjnene i ret lang tid og følger nysgerrigt med i alting. Jeg har overhovedet ikke været bekymret før jeg vejede ham :(

Vi kæmper for øvrigt med aftenuro og gråd men er også igang med anden tiger, så det tænkte jeg egentlig var derfor. Men måske er det er tegn på at han ikke trives :(

Øv og pis. Jeg havde sådan håbet at slippe for de her bekymringer denne gang :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kæmper for øvrigt med aftenuro og gråd men er også igang med anden tiger, så det tænkte jeg egentlig var derfor. Men måske er det er tegn på at han ikke trives :(

Øv og pis. Jeg havde sådan håbet at slippe for de her bekymringer denne gang :(

:kram

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Jeg er ked af du skal have bekymringer :(

Jeg håber det hele bliver godt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Jeg er ked af du skal have bekymringer :(

Jeg håber det hele bliver godt :kram2

Tak :kiss

det er skide træls, øv. Det var ikke lige planen, men jeg må jo tage det en dag af gangen og så få tjekket op på den skide vægt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber ikke at i tænker at jeg bliver en dårlig mor, men jeg tænker selvfølgelig rigtig meget over det her amning.

Jeg vil gerne amme når vores datter kommer, og så egentlig helst at det var her hun fik mad fra.

Når hun er 3 og en halv måned skal vi giftes :biglove og jeg "drømmer" lidt om at kunne få lov til at drikke en velkomstdrink (asti) og måske en enkel genstand til maden (cider af en art) . Det er jo to genstande på ca 5 timer.

I følge sundhedsstyrelsen så burde jeg jo så vente 9 timer med at amme igen, og det glæder og skræmmer mig.

Glæder fordi at jeg i forvejen er lidt lunken overfor at jeg må gå i tide og utide fra festen for at give mad og tænk hvis hun lige pludselig skal ammes når jeg selv eller andre holder en tale :unsure

Skræmmende fordi at jeg er bange for at hvis vi bruger flaske denne ene dag at vi har ødelagt amningen for altid.

Men HVIS jeg nu bestemmer mig for at prøve flasken af for denne dag, har jeg brug for noget helt praktisk at forholde mig til:

Hun skal vel vide hvordan man gør -og derfor skal hun vel trænes i flasken på en måde så det ikke går i hårknude på selve dagen :Chin:

Hvor længe skal jeg mon malke ud i forvejen for at have nok mælk til dagen?

Kan man overhovedet det her?

I må gerne komme med råd og meninger :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber ikke at i tænker at jeg bliver en dårlig mor, men jeg tænker selvfølgelig rigtig meget over det her amning.

Jeg vil gerne amme når vores datter kommer, og så egentlig helst at det var her hun fik mad fra.

Når hun er 3 og en halv måned skal vi giftes :biglove og jeg "drømmer" lidt om at kunne få lov til at drikke en velkomstdrink (asti) og måske en enkel genstand til maden (cider af en art) . Det er jo to genstande på ca 5 timer.

I følge sundhedsstyrelsen så burde jeg jo så vente 9 timer med at amme igen, og det glæder og skræmmer mig.

Glæder fordi at jeg i forvejen er lidt lunken overfor at jeg må gå i tide og utide fra festen for at give mad og tænk hvis hun lige pludselig skal ammes når jeg selv eller andre holder en tale :unsure

Skræmmende fordi at jeg er bange for at hvis vi bruger flaske denne ene dag at vi har ødelagt amningen for altid.

Men HVIS jeg nu bestemmer mig for at prøve flasken af for denne dag, har jeg brug for noget helt praktisk at forholde mig til:

Hun skal vel vide hvordan man gør -og derfor skal hun vel trænes i flasken på en måde så det ikke går i hårknude på selve dagen :Chin:

Hvor længe skal jeg mon malke ud i forvejen for at have nok mælk til dagen?

Kan man overhovedet det her?

I må gerne komme med råd og meninger :balloons

Jeg tror ikke du skal være bange for at det ødelægger amningen med flaske den ene gang, især ikke når hun er så gammel. Det største problem, tænker jeg, er nok om hun overhovedet vil tage flasken. Det er altså slet ikke alle der vil, især ikke når de er lidt ældre og amningen kører fint. Så tror du skal være forberedt på at det måske ikke er "bare sådan lige" at give flaske. Jeg havde selv håbet på vi kunne give flaske engang imellem, men vi har altså opgivet det. Så jeg tænker I skal starte med at prøve i god tid, og prøve nogle gange, så I ved om det kan lade sig gøre.

Mht at malke ud, så tænker jeg egentlig ikke du behøver have gjort en helt masse inden, men at du kan gøre det på dagen. Din produktion vil jo have tilpasset sig til hende, så når hun skal til at spise vil du sandsynligvis også have fyldte bryster og selv trænge til at få malket ud. Så tænker du kan gøre det på dagen inden hun skal spise. Så skal du selvfølgelig også forlade festen kort, men kan gøre det når det på forhånd når det passer ind med taler osv.

Du kan selvfølgelig også have malket ud inden, så du skal forlade festen så lidt som muligt, men du skal ikke regne med at du kan give flaske en hel dag uden selv at malke ud flere gange.

Tænker bestemt ikke det er umuligt - hvis altså hun vil tage flasken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kæmper for øvrigt med aftenuro og gråd men er også igang med anden tiger, så det tænkte jeg egentlig var derfor. Men måske er det er tegn på at han ikke trives :(

Øv og pis. Jeg havde sådan håbet at slippe for de her bekymringer denne gang :(

Jeg er ikke sikker på, du behøver at være bekymret. Du kan overveje at tage kontakt til ammenet (på Facebook). Der er super kompetente amme vejledere - ofte mere kompetente i fjeld til amning end mange sundhedsplejersker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke du skal være bange for at det ødelægger amningen med flaske den ene gang, især ikke når hun er så gammel. Det største problem, tænker jeg, er nok om hun overhovedet vil tage flasken. Det er altså slet ikke alle der vil, især ikke når de er lidt ældre og amningen kører fint. Så tror du skal være forberedt på at det måske ikke er "bare sådan lige" at give flaske. Jeg havde selv håbet på vi kunne give flaske engang imellem, men vi har altså opgivet det. Så jeg tænker I skal starte med at prøve i god tid, og prøve nogle gange, så I ved om det kan lade sig gøre.

Mht at malke ud, så tænker jeg egentlig ikke du behøver have gjort en helt masse inden, men at du kan gøre det på dagen. Din produktion vil jo have tilpasset sig til hende, så når hun skal til at spise vil du sandsynligvis også have fyldte bryster og selv trænge til at få malket ud. Så tænker du kan gøre det på dagen inden hun skal spise. Så skal du selvfølgelig også forlade festen kort, men kan gøre det når det på forhånd når det passer ind med taler osv.

Du kan selvfølgelig også have malket ud inden, så du skal forlade festen så lidt som muligt, men du skal ikke regne med at du kan give flaske en hel dag uden selv at malke ud flere gange.

Tænker bestemt ikke det er umuligt - hvis altså hun vil tage flasken :)

Jeg kunne ikke malke særlig meget ud af gangen, selvom jeg fuldammede min søn, så jeg ville ikke turde satse på kun at malke ud samme dag. Jeg ville ihvertfald lige afprøve det først derhjemme for at teste det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke sikker på, du behøver at være bekymret. Du kan overveje at tage kontakt til ammenet (på Facebook). Der er super kompetente amme vejledere - ofte mere kompetente i fjeld til amning end mange sundhedsplejersker.

Jeg glemte selvfølgelig at ringe til min sp idag  :rolleyes

 

Jeg synes ikke som sådan jeg har problemer med amningen. Det kører faktisk rigtig godt, føler jeg. Men hvis han har tabt sig, så er der jo et problem et sted og det tror jeg ikke ammenet kan hjælpe med. Ihvertfald ikke til at starte med. Jeg skal jo nok først have ham vejet så vi kan se hvor slemt det står til, og så må jeg tage den derfra.

 

Men jeg skal lige prøve at huske ammenet, så jeg kan kontakte dem senere, hvis det bliver nødvendigt :)

 

Men jeg hååååber du har ret og at jeg ikke behøver være bekymret. Jeg synes det går bedre idag, men prøver lige at veje bettemanden senere når han vågner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke du skal være bange for at det ødelægger amningen med flaske den ene gang, især ikke når hun er så gammel. Det største problem, tænker jeg, er nok om hun overhovedet vil tage flasken. Det er altså slet ikke alle der vil, især ikke når de er lidt ældre og amningen kører fint. Så tror du skal være forberedt på at det måske ikke er "bare sådan lige" at give flaske. Jeg havde selv håbet på vi kunne give flaske engang imellem, men vi har altså opgivet det. Så jeg tænker I skal starte med at prøve i god tid, og prøve nogle gange, så I ved om det kan lade sig gøre.

Mht at malke ud, så tænker jeg egentlig ikke du behøver have gjort en helt masse inden, men at du kan gøre det på dagen. Din produktion vil jo have tilpasset sig til hende, så når hun skal til at spise vil du sandsynligvis også have fyldte bryster og selv trænge til at få malket ud. Så tænker du kan gøre det på dagen inden hun skal spise. Så skal du selvfølgelig også forlade festen kort, men kan gøre det når det på forhånd når det passer ind med taler osv.

Du kan selvfølgelig også have malket ud inden, så du skal forlade festen så lidt som muligt, men du skal ikke regne med at du kan give flaske en hel dag uden selv at malke ud flere gange.

Tænker bestemt ikke det er umuligt - hvis altså hun vil tage flasken :)

Men jeg kan jo ikke give hende mælk fra samme dag hvis jeg har drukket velkomstdrink -så jeg bliver jo lidt nødt til at have malket ud på forhånd tænker jeg :chin:

Vi må prøve et par gange, men altså hvis det ikke lykkedes så er det ikke verdens undergang -så må jeg bare amme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg kan jo ikke give hende mælk fra samme dag hvis jeg har drukket velkomstdrink -så jeg bliver jo lidt nødt til at have malket ud på forhånd tænker jeg :chin:

Vi må prøve et par gange, men altså hvis det ikke lykkedes så er det ikke verdens undergang -så må jeg bare amme :)

 

Nåh, nej det er der selvfølgelig noget om. Så må du se hvordan det går med at få malket ud. Jeg kan nærmest ikke malke noget ud når C spiser som normalt, så det er kun de få gange hun pludselig tager et længere stræk uden at spise, fx om natten eller hvis hun sover en lang lur. Men så kan man jo gemme noget  i fryseren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp! Hvem var det man kunne ringe til og få råd og vejledning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp! Hvem var det man kunne ringe til og få råd og vejledning?

Jeg mener, at det er forældre og fødsel, der har ammerådgivere... Håber, du er okay :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på det er det her, der er vores problem :(

I min frygt for at have for lidt mælk, har jeg lagt hende for meget til, lavet for meget mælk og så kører rouletten :(

Jeg har øget min produktion markant den sidste uge og hun bliver mere og mere urolig ved brystet og hendes afføring bliver mere og mere grøn og slimet :(

http://slyngebarn.dk/forum/showthread.php?t=21633&page=

Nu prøver jeg blokamning og krydser alt hvad jeg kan for det hjælper! Hun fik det jo i hvert fald markant bedre i maven, da jeg begrænsede hvor tit hun blev lagt til. Løsningen er nok, at lægge hende til som hun vil, men fra samme bryst i 2-3 timer ad gangen.

Fårk, hvor er jeg træt af det skal være så fuld af bekymring, frustration og afmægtighed :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på det er det her, der er vores problem :(

I min frygt for at have for lidt mælk, har jeg lagt hende for meget til, lavet for meget mælk og så kører rouletten :(

Jeg har øget min produktion markant den sidste uge og hun bliver mere og mere urolig ved brystet og hendes afføring bliver mere og mere grøn og slimet :(

http://slyngebarn.dk/forum/showthread.php?t=21633&page=

Nu prøver jeg blokamning og krydser alt hvad jeg kan for det hjælper! Hun fik det jo i hvert fald markant bedre i maven, da jeg begrænsede hvor tit hun blev lagt til. Løsningen er nok, at lægge hende til som hun vil, men fra samme bryst i 2-3 timer ad gangen.

Fårk, hvor er jeg træt af det skal være så fuld af bekymring, frustration og afmægtighed :(

:kram

Åh søde Susanne, jeg håber hurtigt det bliver bedre!

God idé med blokamning - det fungerer rigtig godt her, og så er jeg sikker på hun får nok af den fede mælk. Jeg fik også øget min mælkeproduktionen alt for meget ved at tilbyde det andet bryst for hurtigt, fordi jeg var bange for hun ikk fik mælk nok.

Amning kan være så hårdt, forvirrende og frustrerende, men du gør det godt! Tro på dig selv, det skal nok blive bedre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener, at det er forældre og fødsel, der har ammerådgivere... Håber, du er okay :kram2

Det er jeg faktisk ikke rigtig. Er faktisk rigtig ked af det :(

 

Tak :kiss Nu har jeg ringet til 4 forskellige og ingen tager telefonen. Og mig, der hader hader hader, at ringe til fremmede mennesker :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Åh søde Susanne, jeg håber hurtigt det bliver bedre!

God idé med blokamning - det fungerer rigtig godt her, og så er jeg sikker på hun får nok af den fede mælk. Jeg fik også øget min mælkeproduktionen alt for meget ved at tilbyde det andet bryst for hurtigt, fordi jeg var bange for hun ikk fik mælk nok.

Amning kan være så hårdt, forvirrende og frustrerende, men du gør det godt! Tro på dig selv, det skal nok blive bedre :kram2

Tak søde. Nu tager jeg lige en tudetur over det :(

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere. Jeg kan jo mærke, at det ikke er rigtigt og at hun ikke trives med det. Det er ikke rigtigt, at hun er så urolig ved brystet og virker decideret sur på det og så alligevel gerne vil have det hele tiden. At hun virker sulten konstant, men næger nogen anden form for føde end det bryst hun jo også hader. Og så tager hun bare ikke på og jeg er ved at gå til over det! Hvis hun da for fanden bare ville spise noget grød/mos og tage en flaske :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg faktisk ikke rigtig. Er faktisk rigtig ked af det :(

Tak :kiss Nu har jeg ringet til 4 forskellige og ingen tager telefonen. Og mig, der hader hader hader, at ringe til fremmede mennesker :(

Lidt længere oppe i tråden blev jeg rådet til at kontakte ammenet på Facebook. Måske du kunne prøve det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm. Jeg vejede Herman igen idag. Igår vejede han 5,7 og idag vejede han så 5,9, som så er det samme som sidste uge?! Jeg er forvirret. Tror altså bare jeg umiddelbart ser tiden an til sp kommer om en uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Susanne for hulen :( :kram

Jeg synes det lyder som en god idé med blok amning. Det tror jeg faktisk også jeg vil prøve. Jeg føler nemlig ikke at Lucca får tømt brysterne helt.

Jeg håber du kan få fat i en ammekyndig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg faktisk ikke rigtig. Er faktisk rigtig ked af det :(

 

Tak :kiss Nu har jeg ringet til 4 forskellige og ingen tager telefonen. Og mig, der hader hader hader, at ringe til fremmede mennesker :(

:kram åh, øv altså at det skal være så bøvlet :( Det er også bare så fandens følsomt med mad og amning i særdeleshed :(

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg faktisk ikke rigtig. Er faktisk rigtig ked af det :(

Tak :kiss Nu har jeg ringet til 4 forskellige og ingen tager telefonen. Og mig, der hader hader hader, at ringe til fremmede mennesker :(

Prøv at give et ring mere hvis du har mod på det. Det er frivilligt arbejde at være rådgiver, så det er almindelige mennesker med job og familie, så det kan jo godt være du har ramt et dårligt tidspunkt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber ikke at i tænker at jeg bliver en dårlig mor, men jeg tænker selvfølgelig rigtig meget over det her amning.

Jeg vil gerne amme når vores datter kommer, og så egentlig helst at det var her hun fik mad fra.

Når hun er 3 og en halv måned skal vi giftes :biglove og jeg "drømmer" lidt om at kunne få lov til at drikke en velkomstdrink (asti) og måske en enkel genstand til maden (cider af en art) . Det er jo to genstande på ca 5 timer.

I følge sundhedsstyrelsen så burde jeg jo så vente 9 timer med at amme igen, og det glæder og skræmmer mig.

Glæder fordi at jeg i forvejen er lidt lunken overfor at jeg må gå i tide og utide fra festen for at give mad og tænk hvis hun lige pludselig skal ammes når jeg selv eller andre holder en tale :unsure

Skræmmende fordi at jeg er bange for at hvis vi bruger flaske denne ene dag at vi har ødelagt amningen for altid.

Men HVIS jeg nu bestemmer mig for at prøve flasken af for denne dag, har jeg brug for noget helt praktisk at forholde mig til:

Hun skal vel vide hvordan man gør -og derfor skal hun vel trænes i flasken på en måde så det ikke går i hårknude på selve dagen :chin:

Hvor længe skal jeg mon malke ud i forvejen for at have nok mælk til dagen?

Kan man overhovedet det her?

I må gerne komme med råd og meninger :balloons

 

Jeg har malket rigtig meget ud, da jeg har været på studiet, imens min mand har passet E. Så jeg har en del erfaringer.

 

Jeg ville ikke malke ud samme dag af flere årsager. 

 

Den primære er, at jeg har fundet ud af, at mit behov for udmalkning ikke stemmer overens med hvor meget E vil have. Der går længere tid imellem mine bryster bliver spændte, end der gør før E bliver sulten. Hvis du venter med at malke ud, til det virkelig er nødvendigt, så kan der gå længere tid imellem udmalkningerner, og jeg tænker immervæk ikke, at det er nemt at malke ud, når man har en brudekjole på (det havde i hvert fald været kampbesværligt i min :P ).

 

Du nævner selv alkohol, og hvis du vil drikke kan det jo også være en grund til ikke at bruge det mælk, du malker ud på selve dagen. Personligt ammer jeg, selvom jeg har drukket en genstand, men det er nok en holdningssag, som så meget andet ;) 

 

Det sidste jeg lige vil have med, det er, at det nok er en god ide, at have malket ud og givet baby MM på flaske før, da det ikke er alle babyer, der vil tage en flaske, og det ville være så ærgerligt først at finde ud af på dagen, tænker jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde. Nu tager jeg lige en tudetur over det :(

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere. Jeg kan jo mærke, at det ikke er rigtigt og at hun ikke trives med det. Det er ikke rigtigt, at hun er så urolig ved brystet og virker decideret sur på det og så alligevel gerne vil have det hele tiden. At hun virker sulten konstant, men næger nogen anden form for føde end det bryst hun jo også hader. Og så tager hun bare ikke på og jeg er ved at gå til over det! Hvis hun da for fanden bare ville spise noget grød/mos og tage en flaske :boo

Jeg kan SÅ meget forstå dig! Vi har jo også altid kæmpet med Nayas vægt og spisning, og selvom amningen overordnet kører nu, så er der bare stadig perioder hvor hun er mere urolig og ikk spiser så godt. Og sådan tror jeg bare Naya er.

Hun har jo også haft perioder hvor hun ikk tog på, men det vender altid igen, helt af sig selv :) Det er så hårdt når de ikk tager på, men jeg er sikker på det nok snart skal blive bedre med Sofie :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER