Carcassonne

Flyverdragt - Hvilke er gode?

26 indlæg i dette emne

Jeg er begyndt at kigge lidt på flyverdragt til Lea til når det nu bliver vinter, men hvilke mærker er gode og hvilke er mindre gode? Priserne svinger jo en del.

 

Fortæl om jeres erfaringer :). 

 

 

Hvilken størrelse vil i gå efter? Jeg tænker at hun vel skal bruge flyverfragt november-marts, men ved ikke om det er forkert? 

Hun bliver 1 år d. 25. februar og er nu 65 cm vægt ca. 7 kg i en alder af knap 5½ måned, så det er vidst meget alderssvarende :). 

Mit bud er størrelse 74 (9 måneder) eller 80 (1 år) men hvilken en når hun jo bliver 1 år i slutningen af perioden :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

William er fra 18 marts og lidt højere end gennemsnittet, så deres højde er nok meget tilsvarende.

Han havde en Ticket to heaven flyverdragt i str 80. De er større end tøj i samme størrelse. De flyverdragte er LÆKRE!

Jeg vil anbefale at du køber en dragt der har 2 lynlåse, uanset hvilke mærke du vælger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker det afhænger enormt meget af hendes kropstype! Er hun lang og slank? En lille prop?

Jeg kan dele hvordan det var med Aron!

I 2014 var han ca 10 mdr da han startede i dp i januar - ham skulle have en str 80. En 74 ville have været for lille til ham - uden tvivl. Han har alle dage været en stor dreng af sin alder. Den gang både højde og bredde.

I 2015 har han haft en str 92, som også passer med hans tøjstørrelse. Han kom i str 92 da han var ca 1,9 år, mener jeg det var.

Ift mærke, så var han en lille prop. Det første år havde vi vidst en mikkline. Den fungerede fint. Ellers er fx Danefæ ret brede.

I vinters havde han hhv danefæ og celavi, og danefæ var lækker, varm og virkelig en god kvalitet, men bare aaaalt for bred! Hans celavi tilgengæld var bare helt perfekt. Kvalitetsmæssigt har vi også været tilfredse. Nu er han lang og slank.

Maja har gennem snot liv brugt en masse billige mærker - fordi det har været dem hun ville havd. ColorKids har fungeret fint her. Det samme med Bilkas.

Hun er også en slank pige.

Ved ikke om det hjalp overhovedet?

 

Hjalp jo :) Hun er hverken en lille nips genstand eller specielt bred :) vil mene at hun er meget gennemsnitlig så skal nok holde mig Danefæ :) 

Tænkte egentlig bare dem fra Bilka, men duer jo ikke hvis de ikke er ordenlige :). Men lyder da som om at de er fine :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William er fra 18 marts og lidt højere end gennemsnittet, så deres højde er nok meget tilsvarende.

Han havde en Ticket to heaven flyverdragt i str 80. De er større end tøj i samme størrelse. De flyverdragte er LÆKRE!

Jeg vil anbefale at du køber en dragt der har 2 lynlåse, uanset hvilke mærke du vælger :)

Havde også kigget 2 lynlåse :)

 

Ticket to Heaven er bare også ret dyrt :) Har jo ingen anelse om hvor meget hun skal bruge den, da vi jo ikke ved hvornår hun lære at gå og hun skal starte i dagpleje/Vuggestue per 1. januar, så synes at det er mange penge at bruge hvis de billige er fine nok :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor fra 20 feb. startede med en danefæ i str. 74. Den passede ham fint hele vinteren. Han er ikke den største dreng, men jeg synes altså heller ikke han er decideret lille.

Nu sværger vi til molo, hvor han i vinters havde en str. 80, men jeg synes også de er til den store side.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjalp jo :) Hun er hverken en lille nips genstand eller specielt bred :) vil mene at hun er meget gennemsnitlig så skal nok holde mig Danefæ :)

Tænkte egentlig bare dem fra Bilka, men duer jo ikke hvis de ikke er ordenlige :). Men lyder da som om at de er fine :)

Bilka og Føtex' flyverdragter fik en 3. Plads hos Tænk sidste år, hvilket jo er super flot - og mener at på prisen alene vandt de :) Vi havde en til min datter, hun var altid tør og varm når hun fik den af. Vi har talt om at købe sådan en igen i år, men har også været rigtig glade for Mikk-Line :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bilka og Føtex' flyverdragter fik en 3. Plads hos Tænk sidste år, hvilket jo er super flot - og mener at på prisen alene vandt de :) Vi havde en til min datter, hun var altid tør og varm når hun fik den af. Vi har talt om at købe sådan en igen i år, men har også været rigtig glade for Mikk-Line :)

 

Tror vi prøver Bilka i år :) Så må vi se næste år når hun faktisk også løber rundt rigtig hvordan det er :) Så er spørgsmålet bare om det skal være 74 eller 80 :) Men på den anden side hvis det er Bilka kommer de vel på tilbud når vi nærmer os vinter i modsætning til de dyre som jo har udsalgsvarer nu :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde Lego Wear til Lucas sidste år i str 98, et nr større ca end hvad han brugte i tøj i starten af af sæsonen. Vi var rigtig glade for den , han er en lang og meget slank dreng . Og ellers har vi haft Color kids før som vi også var glade for... Tror vi holder os til en af de mærker igen i år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bilka og Føtex' flyverdragter fik en 3. Plads hos Tænk sidste år, hvilket jo er super flot - og mener at på prisen alene vandt de :) Vi havde en til min datter, hun var altid tør og varm når hun fik den af. Vi har talt om at købe sådan en igen i år, men har også været rigtig glade for Mikk-Line :)

Er faktisk på tilbud nu til 199 kr. Men kun fra str. 92... hmm. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er faktisk på tilbud nu til 199 kr. Men kun fra str. 92... hmm.

Så det godt i reklamen :)

Vi købte Melissas sidste år da der var 50 % på alt tøj og overtøj i Bilka, så der endte den også på 199 :) Vi venter lige for hun vokser som ukrudt :) Mi. Købte jeg en småfolk flyverdragt til på udsalg i januar, jeg håber han kan passe den str. 80 :) Han er i 74 nu og er 8 mdr. :) Jeg har beslutter at han skal have en ekstra flyverdragt, som også bliver fra Bilka :)

Melissa har i øvrigt brugt den da hun har været 2-2,5 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min den store er fra 30. september 2012 og fik sin første flyverdragt til vinteren 2013. Vi købte en brugt molo i str 86. Den var super fin og skal også bruges til lillebror (måske, de er selvfølgelig et halvt år forskudt, så måske er str dum...). Hun er højere end gennemsnittet og passede 86 hele sæsonen.

Sidste vinter var det igen molo, dog fra ny, men 50% rabat.

Jeg synes virkelig molos er lækre. De er ikke så stive og kæmpe store, som jeg tit synes flyverdragter er.

Jeg tænker, at du måske skal ud og røre ved de forskellige mærker. Tror langt de fleste holder varme og vand ude, men derfor kan de godt føles meget forskellige. Jeg tænker altid på, hvad jeg selv vil synes er rart at have på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke du har noget imod brugte ting, vil jeg råde dig til at prøve at kigge efter en brugt flyverdragt :) det er meget begrænset hvor meget de får slidt på flyverdragterne når de er så små.

Jeg købte en brugt Mini A Ture flyverdragt til min datter, den var stortset som ny, og den kostede kun 150kr incl Porto :) denne vinter gik den i arv til lillesøster, så det har altså været en god investering :D

Min datter har forresten fødselsdag 12/2, og brugte str 74 i flyverdragt forrige vinter hvor hun blev 1 år.

(PS. Min ældste datter kommer først til at bruge str 92 i flyverdragt her til vinter, hvor hun bliver 3 år. Så du skal nok ikke forsøge dig med så stor størrelse :D )

:ditto til at købe brugt!

Det gjorde jeg i vinters. En wheat flyverdragt der normalt koster 1000kr, gav jeg 250kr for - og den så helt ny ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gå efter en som er godt polstret på bagen :D og generelt lidt tyk og lækker, netop fordi hun ikke går, hun kommer jo til at tilbringe en del tid helt nede på jorden, som kan være ret kold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke du har noget imod brugte ting, vil jeg råde dig til at prøve at kigge efter en brugt flyverdragt :) det er meget begrænset hvor meget de får slidt på flyverdragterne når de er så små.

Jeg købte en brugt Mini A Ture flyverdragt til min datter, den var stortset som ny, og den kostede kun 150kr incl Porto :) denne vinter gik den i arv til lillesøster, så det har altså været en god investering :D

Min datter har forresten fødselsdag 12/2, og brugte str 74 i flyverdragt forrige vinter hvor hun blev 1 år.

(PS. Min ældste datter kommer først til at bruge str 92 i flyverdragt her til vinter, hvor hun bliver 3 år. Så du skal nok ikke forsøge dig med så stor størrelse :D )

Tror også at jeg er gået på 74 :) Og har skam også kigget brugt, men hvis jeg kan få en ny til 200 kr. er det jo også fint :) 

Ingen grund til at bruge unødige penge :) Men egentlig klogt at vælge en neutral farve da vi vel skal have en lillebror eller søster på et tidpunkt :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gå efter en som er godt polstret på bagen :D og generelt lidt tyk og lækker, netop fordi hun ikke går, hun kommer jo til at tilbringe en del tid helt nede på jorden, som kan være ret kold.

 

Hvis hun ikke går i starten af vinteren kom hun vidst til det ca. midt på vinteren :) Hun vil meget gerne gå rundt nu, men mangler bare lige balancen :). 

Men problemet ligger jo i at jeg ikke ved hvilke mærker som er tykke :) Har jo ikke ligefrem mulighed for at gå ud og mærke på alle forskellige mærker :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto til at købe brugt!

Det gjorde jeg i vinters. En wheat flyverdragt der normalt koster 1000kr, gav jeg 250kr for - og den så helt ny ud!

Lækkert :) 

Jeg holder øjnene åbne :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Junior født 1/7-13 - lang og slank - brugte Molo Pyxis str 86 i vinter. Købt med en betydelig rabat, for ellers blive det åndet dyrt.

Vi har købt i farve og kvalitet, der også kam bruges til næste barn, men man skal nok ikke blive alt for skuffet, hvis det ender med, at det ikke kommer til at passe størrelsesmæssigt :)

Jeg erindrer fra sidst, at hvis man ikke på forhånd er dead-set på en bestemt dragt, så er der altid tilbud et eller andet sted, om ikke andet så på nettet - og så er det med at købe brugt også en god pointe (og vældig politisk korrekt ;) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun ikke går i starten af vinteren kom hun vidst til det ca. midt på vinteren :) Hun vil meget gerne gå rundt nu, men mangler bare lige balancen :). 

Men problemet ligger jo i at jeg ikke ved hvilke mærker som er tykke :) Har jo ikke ligefrem mulighed for at gå ud og mærke på alle forskellige mærker :).

Nej ikke alle men fx i Rødovre centeret kan man nu mærke på en del hvis man går en runde: Føtex, ønskebørn, name it og magasin. Jeg havde savlet over en bestemt fra reima på nettet sidste vinter, men den sad så dårligt på hende. Alt alt for bred. Til gengæld sad en reima tech rigtig godt på hende :) og den var dejlig varm og solid.

Min Andrea fyldte 1 den 8. november, og var ikke specielt stor af sin alder. Relativ gennemsnitlig, til den slanke side. Hun havde en str 80 som i oktober var til den store side, men i marts da sæsonen sluttede var lige det korteste. Andrea gik uden hjælp fra start december, men legede stadig en del på jorden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vo havde CeLaVi det første år og var super glade for den! :)

i vinter havde hun en fra Miniature og den var også ret lækker!

min drøm er molo eller Didriksons til vinter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er fra december og hendes første vinter købte jeg en brugt (fuldstændig som ny!) Molo Pyxis str 80 på den blå avis og den var perfekt.

Vi havde også Molo da hun var 2 år, sidste år havde vi noget andet og den kommende vinter skal vi helt sikkert have Molo igen ;)

Hun havde en meget brugt Reima som ekstra sidste år. Jeg synes den virkede bred, men Anna elskede den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er fra december og hendes første vinter købte jeg en brugt (fuldstændig som ny!) Molo Pyxis str 80 på den blå avis og den var perfekt.

Vi havde også Molo da hun var 2 år, sidste år havde vi noget andet og den kommende vinter skal vi helt sikkert have Molo igen ;)

Hun havde en meget brugt Reima som ekstra sidste år. Jeg synes den virkede bred, men Anna elskede den.

I havde en fra Coop i vinters ikke? Den der mørkeblå med prikker- den havde vi nemlig men synes den var så tung og stor i det... :( tror også vi skal have molo igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah født 30/8-13 havde en Molo Pyxis sidste vinter i str 86. I starten af vinteren havde han en (arvet) Name It i str 80, da Molo'en var lige stor nok. Men den passede super resten af vinteren og den var så lækker.

Min mand mente helt sikkert vi skylle have sådan en igen, men da jeg sandt en by Danefæ til 300 kr blev det den i stedet til den kommende vinter - hvis den passer, ellers finder vi en Molo igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I havde en fra Coop i vinters ikke? Den der mørkeblå med prikker- den havde vi nemlig men synes den var så tung og stor i det... :( tror også vi skal have molo igen!

Jo, det havde vi nemlig. Fordi jeg jo arbejder i Coop (:rolleyes) og fordi den havde scoret højt i Tænks test. Men ja, den var nemlig stiv og tung i det og Anna valgte konsekvent selv ekstraflyverdragten var Reima, der var meget slidt, men tydeligvis mere behagelig at have på. Så vi er tilbage i Molo til vinter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også på Molo igen - for 3. År. De sidder bare som skabt til Silke Elia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første vinter havde Edith Ej sikke lej og Pompdelux (hun voksede mega hurtigt og vi måtte have en ny i februar), andet år også Ej sikke lej og i år har jeg købt en fra Celavi til Edith og en fra Mikk-Line til Albert. Så må vi se om de er ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER