Fru SP

Majas løbetråd

84 indlæg i dette emne

Men 3.27 min/km er godt nok hurtigt!:unsure Det er jo næsten 20 km/t?! :o Og dit maxtempo er næsten hver gang under 4min/km.

Jeg løber 15 km/t når jeg løber hurtigst og det kræver et løbebånd til at holde tempoet...

Ja, men jeg tror ikke at du skal ligge så meget i det. Jeg synes ikke at jeg spurter :chin:

Måske er det GPSen der er underlig eller måske måler den over meget kort tid og så er jeg hurtig lige når jeg starter :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, men jeg tror ikke at du skal ligge så meget i det. Jeg synes ikke at jeg spurter :chin:

Måske er det GPSen der er underlig eller måske måler den over meget kort tid og så er jeg hurtig lige når jeg starter :huh

Okay, så holder jeg op med at tænke mere over det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så holder jeg op med at tænke mere over det ;)

Haha ja, gør det ;) Nu sidder jeg bare og undre mig, så fandt dette på endomondos hjemmeside.

"The speed is calculated from the track points we collect through the GPS. But since GPS is not 100 % accurate it can pick up track points that are a bit off. This will mean that the GPS thinks you have moved farther than you have, which results in a higher max speed.

We try to filter out these track points to get a more accurate route and speed, but this is not always possible. The max speed can look very high sometimes, but the average speed should still be correct as the max speed error is only in accordance with one track point."

Tror at det må være det :) Men det er da egentligt underligt at det er hver gang :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den hedder 5K runner :)

Tak :-)

- og enig med alle de andre - du er sej både med hastighed og at komme afsted ud og løbe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :-)

- og enig med alle de andre - du er sej både med hastighed og at komme afsted ud og løbe.

Det var så lidt :) Jeg synes, at den er rigtig god..

Og tak :kram2 Det er super skønt at komme afsted, selvom jeg lige skal hive mig selv ud nogle gange. Jeg får det så godt bagefter. Min mand er god til at presse på og heppe en god måde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 9: 12 minutters løb fordelt således.

2Vutjwl.png

Som alle de andre dage løb jeg også on/off i de sidste 5 minutter + de små 3 minutter efter programmet.

Idag gad jeg virkelig ikke! Vi har været i haven hele dagen og grave ud til en lille terrasse til Edith, lidt havearbejde, lege, holde picnic, jeg er træt og synes det er varmt idag og ungerne gad ikke at sove i aften, så det blev lidt sent <_<

Jeg løb alle 12 minutter, de sidste 2 var lidt hårde, men det gik også op af bakke :8: Men jeg gjorde det!

Det var ikke hurtigt eller en god dag - faktisk var den langsommere end de sidste par gange. Men ingen smerter, og ingen lunger hostet op :D

EYn9QNM.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 10: løb i alt 14 minutter ud af 34.. (Og yay for dag 10 - jeg er over 1/3 af vejen. Men nu begynder det at blive hårdt tror jeg)

6q35nUe.png

Fik en vabel af min 6,5 km gåtur idag (har sammenlagt været ude på over 10 km idag) og den var lidt træls under løbeturen - ellers gik det virkelig overraskende godt. Der var også lidt bøvl med nogle lyskryds (skal altså have udregnet en smartere rute <_< ), så jeg måtte stå lidt stille indimellem. Jeg løb derfor en del i de sidste 5 minutter :8:

Desuden var jeg lidt tung i rumpen efter burger til aftensmad ;)

4DjiDNU.png

Not too bad - synes faktisk det går rigtig fint.. Jeg overvejer stadig en løbetest og evt kompressionssokker, min løbende søster pg kusine siger de kan afhjælpe krampe og idag var det liiiiige ved at min ene læg gerne ville krampe lidt :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går jo strygende :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går jo strygende :glad

Det går faktisk ret godt - det bliver ret hurtigt hårdere over de næste uger, så jeg er virkelig spændt på hvordan det kommer til at gå :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Du er altså en sej en :respekt

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 11: 16 minutters løb ud af 36 :8:

kEIWMkj.png

Jeg synes virkelig det går godt, jeg døjer stadig med lidt (for ikke at sige meget <_<) hoste og især om aftenen.. Det er ikke slemt mens jeg løber, men bagefter går det helt amok. Jeg skal til læge på tirsdag, så må hun lige lytte på det, sandsynligvis er det intet, for jeg har ingen andre symptomer..

Det er jo længere tid generelt, idag 36 minutter, så selvfølgelig det er længere, men jeg er sgu lidt stolt af mig selv i forhold til hvor langt jeg kommer. Jeg skal have fundet en ordenlig rute, for det er træls med lyskryds og de er altså svære at undgå..

jLIgDop.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt gået - kan kun anbefale kompressionsstrømper- dem fra CEP ( tror jeg de hedder ) er vildt gode og købes i feks "Løberen" i Lyngby- de skal lige måle dine ben for den rigtige størrelse etc.

Der kan man også lave løbetest :) kan kun anbefales :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt gået - kan kun anbefale kompressionsstrømper- dem fra CEP ( tror jeg de hedder ) er vildt gode og købes i feks "Løberen" i Lyngby- de skal lige måle dine ben for den rigtige størrelse etc.

Der kan man også lave løbetest :) kan kun anbefales :)

Har du fået lavet løbetest derinde? Havde nemlig overvejet marathonsport inde i byen, fordi dem kender jeg flere der har brugt, men det er noget nemmere i Løberen i Lyngby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er der også Kaisersport i Brønshøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er der også Kaisersport i Brønshøj :)

Nåh ja! Må lige se hvor det er nemmest for mig :)

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 12: løb 16 minutter ud af 34.

rjuyhDJ.png

Idag var første gang med kompressionssokker - det var ganske forfærdeligt! Mine lægmuskler syrede fra start til slut, jeg kunne slet ikke løbe det hele og måtte derfor gå i noget af min løbetid <_< Snakkede den anden dag med en fys og hun sagde, at jeg ikke skulle starte med de dyre marathon-nogle, for de giver en højere grad af kompression og benene skal lige vænne sig til det. Så jeg har købt nogle billigere Sportsmaster-nogle, der kun tager hensyn til skostr og ikke lægstr og hvor er jeg glad for at jeg ikke brugte flere penge på det! Måske det giver bedre mening, når jeg er oppe og løbe 5 km og har brug for at presse min tid lidt eller noget, men lige nu skal jeg jo bare OP på de 5 og det bliver altså uden kompression :chin:

yRxwd9n.png

Jeg løb op til og rundt om den lille mose, der er i nærheden og så hjem igen. Der er ca 4,5 km - det er også en god gåtur de dage jeg lige skal ud og gå lidt..

Jeg har løbet over 25 km indtil videre i august og registreret 20 km mere i gåture. Jeg begynder at kunne se lidt flere muskler på mine lår, der sker ikke noget på vægten, men det er nok fordi jeg øger muskelmassen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, du er jo herre god! :yay for dælen det er sejt gået :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, du er jo herre god! :yay for dælen det er sejt gået :glad

Tak, hvor er du sød :kiss Jeg er vist bare stædig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået lavet løbetest derinde? Havde nemlig overvejet marathonsport inde i byen, fordi dem kender jeg flere der har brugt, men det er noget nemmere i Løberen i Lyngby :)

Ja det har jeg nemlig- tror også marathon og Kaiser er gode- men har trainet med en del tri/ironman folk og de går derhen og tænker så er det godt nok til mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har jeg nemlig- tror også marathon og Kaiser er gode- men har trainet med en del tri/ironman folk og de går derhen og tænker så er det godt nok til mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 13: 16 minutters løb i programmet. Med de ekstra 5 minutter inden jeg var hjemme plus det jeg løb i de sidste 5 minutter, i alt nok nærmere 20 minutters løb.

CzjLAIX.png

I søndags var jo en fiasko! Og da jeg ikke måtte løbe tirsdag og kom til at ikke orke det, hverken onsdag eller igår SKULLE jeg ud idag. Først havde jeg overvejet samme program som sidst, men blev enig med mig selv om at jeg altid kunne løbe det her program 2 gange, hvis nu det var for hårdt idag.

Men det var det bare sket ikke. Jeg kom dog til at ende med en for lang rute til de 32 minutter programmet var, så det blev lige 5 minutter ekstra.

Men altså næsten 5 km på 37 minutter - det er egentligt ok :yay

9pWexTf.png

Idag var meget bedre UDEN kompressionssokker, dog fik jeg sidestik helt til sidst <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det går frem af i dit løbeprogram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det går frem af i dit løbeprogram :)

Ja, det går lidt hurtigt - jeg har også været til bekymret og spændt, men det går ok indtil videre.. Hvis/når det bliver for hårdt, må jeg bare tage dagen om gangen efter. Jeg vil rigtig gerne være deroppe på omkring de 5 om 1,5 måneds tid :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER