Elisamus

Voksipose???

24 indlæg i dette emne

Jeg vil rigtig gerne have en voksi men ved ikke om det er nødvendigt. Klaudia er fra d. 23/3 i år og lige nu er hun i en alder hvor dynen konstant bliver sparket af. Vi har ikke købt en endnu fordi at det vil være sommer når hun skulle til at sove udenfor men lige pludselig er det efterår før vi får set os omkring. Hvad er jeres erfaringer omkring voksi og er den orginale voksipose alle pengene værd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vi ELSKEDE vores voksi til Valdemar og brugte den flittigt fra hans første efterår, da han var ca. 3 måneder, og til efteråret 2 år senere, hvor den så blev stjålet <_<

Vi brugte den også om sommeren på kølige dage, bare med silke-sommerdynen til. :)

Vi synes bestemt, at den er alle pengene værd, og har allerede en ny klar til Elisabeth :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også glade for vores :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også været rigtig glade for vores...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft (og skal genbruge) en DuniDuo med uld. Vi var rigtig glade for den! Den er markant billigere end en Voksi, men kan heller ikke bruges helt så længe. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er vildt glade for vores. Elliot er dog et meget varmt barn, så selv med sommerdynen er den altså for varm om sommeren (også den slags "sommer" vi har nu), så der bruger vi et tæppe. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville for alt i verden ikke undvære vores voksi. Tror det har været det bedste køb for os. Klart en anbefaling herfra. Og anbefaling til sommerdyne også - på grund af den kan vi bruge voksien hele året

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig haft en og skal heller ikke denne gang :) Men det er jo en smagssag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget af det bedste vi har haft til Silke Elia!

Silke Elia er meget varm, så forår/efterår har det været med silke dyne og om sommeren sover hun med lagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en SleeBee som vi sagtens kunne have undværet :) som Henriette siger så er det en smagssag!

Måske bruger vi den denne gang, da vi får et oktober/november barn ellers så sælger vi den. Den vil ikke blive savnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Duniduo med sommer og vinterdyne som vi har været meget glade for :-) det er så nemt at den ligger fast i barnevognen :-)

Men som sagt ikke nødvendigt og i vores tilfælde kunne vi nok os have undværet da vores dreng ikke sover i barnevognen hver dag som mange jo gør....ville ihvertfald ikke bruge så mange penge som en voksi koster omend voksi er lidt lækker ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, jeg tror vi køber en, for bette skal starte i dp allerede til oktober (som 6 mdrs) i know det er tideligt men jeg fik tilbudt drømmejobbet og som arbejdsløs siger man ikke nej til en fast stilling uden vagtforpligtigelser på det sygehus der ligger tættest på ens bopæl ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en ting til overvejelse - tjek med institutionen og de vil have voksi :-)

Aron har været ved 3 forskellige dp i sit korte lille liv, og ved en ville hun gerne have den, en accepterede den hvis det var nødvendigt, og der hvor han er nu, vil ikke have den. Så lyt til vuggestuen. Hvis de ikke vil have den er det skønne spildte penge :-)

Vi har en duni duo med sommer og vinterdyne og en SleeBee også med sommer og vinterdyne. Dunien er klart mere lækker og den har vi brugt suverænt mest! (2 fordi der var en i vores egen barnevogn og en i sovevognen hos hans første dp).

Tak for svar. Jeg tror at vi vil bruge voksi herhjemme til vinter og så en alm dyne i dp. Så må hun bare få lidt mere tøj på når hun skal ud og sove når hun er i dp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vokse, er en af de bedste investeringer vi har lavet.... Og jeg anbefaler Alle ny gravide som søger godt råd.. At anskaffe sig en vokse... Den er genial, og dejligt og holder barnet så dejlig tilpas varm❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været vildt glade for vores voksi til begge børn. Jeg købte min brugt med både sommer- og vinterdyne for 250 kr inkl et helt nyt betræk, og så fik jeg bare vinterdynen renset (sommerdynen kunne jeg selv vaske), så det har absolut ikke været dyrt. Jeg har så selv syet nye snore i, da de gamle var lidt slidte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vokse, er en af de bedste investeringer vi har lavet.... Og jeg anbefaler Alle ny gravide som søger godt råd.. At anskaffe sig en vokse... Den er genial, og dejligt og holder barnet så dejlig tilpas varm❤️

Det råd fik jeg også, men for os har det indtil videre været penge ud af vinduet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig brugt voksi eller lignende til mine børn og har ikke savnet. Jeg købte en til Lilly som jeg solgte igen, efter at have prøvet den få gange. Jeg syns det fungerer fint med lift/madras og dyne og evt tæppe og kan ikke rigtig se fidusen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savnede heller ikke en voksi. Vi havde en (arvet) sovepose vi brugte om vinteren, ellers bare en dyne. Og Noah var altid lækker varm uden at være svedig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var vildt glad for vores voksi, forår,efterår og vinter. Edith brugte den i alt den tid hun sov i barnevognen eller klapvognen.

Jeg synes, at det var fedt at jeg ikke skulle give hende mange lag på, men at hun kunne nøjes med det alm tøj hun havde på og så en hue :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi ikke købt lift med til vores barnevogn, så vi tænker på at købe en voksi/sleepbag. Men da vi så snakkede lidt om det i går, så kunne vi alligevel ikke helt finde ud af om det var det vi skulle.. Ville i også bruge en voksi indenfor? For det mente min mand bestemt godt man kunne, og så ville den babynest, som jeg ellers har bestilt, nok være overflødig. Og hvor længe har i kunnet bruge en bæreplade? Læste i går at man kun måtte bruge en bæreplade indtil barnet kunne side op - og hvornår er det de kan det? :unsure Totalt uvidende 1. gangsgravid  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bærepladen er godkendt til 10 kg. Man kan godt bruge den indenfor, men så fylder den vist en del, da man jo ikke kan pakke den sammen da det bliver for varmt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første indskydelse er også kun at bruge den i barnevognen, tror simpelthen det andet bliver for bøvlet! Indenfor må det være langt nemmere med en dyne bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har voksi med bæreplade og vi har været rigtig glade for den og brugt den her i vinter/forårs perioden. Den holder dejlig varm så man ikke skal give en masse mere tøj på, og så svøber den også baby, fordi de bliver godt pakket ind. Og det kan mange babyer jo godt lide.

Dog bruger vi den ikke her i sommermånederne. Der er Freya for varmt et barn til den.

Nu har vi ikke købt lift med til vores barnevogn, så vi tænker på at købe en voksi/sleepbag. Men da vi så snakkede lidt om det i går, så kunne vi alligevel ikke helt finde ud af om det var det vi skulle.. Ville i også bruge en voksi indenfor? For det mente min mand bestemt godt man kunne, og så ville den babynest, som jeg ellers har bestilt, nok være overflødig. Og hvor længe har i kunnet bruge en bæreplade? Læste i går at man kun måtte bruge en bæreplade indtil barnet kunne side op - og hvornår er det de kan det? :unsure Totalt uvidende 1. gangsgravid :rolleyes

Jeg har aldrig set eller læst at.man kun kan bruge pladen til baby kan sidde op. Og forstår heller ikke hvorfor. De bliver jo godt pakket ind og der er mulighed for at man kan have en barnevognssele i den. Men har læst at den kun kan bruges til 10 kg.

Jeg ville ikke bruge den indenfor. Der tror jeg den bliver for varm. Godt nok er uld ventilerende, men... det er en ret så tyk dyne. Den kan bruges som legetæppe indendørs. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En Sleepbag (Det hedder den) er også super lækker!!

Den har en anden form for isolering der køler om sommeren/holder barnets temperatur, og varmer om vinteren.. Så der slipper man format investere i flere dyner..

Og så har den det blødeste inderlag... Jeg var skeptisk om det ville blive for klamt for baby at sove deri, men den er super åndbar! Så thumps up til den herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER