My love

Økonomi spørgsmål

84 indlæg i dette emne

Det lyder vist forkert, vi laver budgettet hjemme og fortæller så hvor meget der skal føre til budget. Men vi kan ikke selv gå ind og ændre i hvad der skal overføres. Det skal banken gøre. Hvorfor ved jeg ikke lige. Men tænker det er fordi det er fast overførelse.

Banken vil gerne at det gøres sådan så der er ikke noget at gøre ved det. Har hørt fra andre det er det samme ved dem

Det kommer an på om kontoen er lavet som decideret budgetkonto eller alm konto hvor regningerne bare bliver trukket fra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi retter nu altså heller ikke selv i vores budget. ;) Vi har en desideret budgetkonto som banken styrer, ikke bare en betalingskonto - det giver vi penge for. Det betyder også at det er bankens "ansvar" at der er penge til at betale vores regninger, for det er dem, der har regnet forkert hvis noget mangler. Så vi risikerer ikke at der pludselig mangler i pengne til regninger og noget bliver afvist.

 

Troede jeg slet ikke at de gjorde mere :) lyder som en gammeldags måde at tænke på, men netop hvor kunden er i centrum og man har tiden og overskudet til at få ordenligt styr på tingene :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede jeg slet ikke at de gjorde mere :) lyder som en gammeldags måde at tænke på, men netop hvor kunden er i centrum og man har tiden og overskudet til at få ordenligt styr på tingene :).

Gammeldags alligevel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gammeldags alligevel..

På en god måde ja :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på om kontoen er lavet som decideret budgetkonto eller alm konto hvor regningerne bare bliver trukket fra

Altså i vores bank hedder det en økonomi konto. Men når vi snakker led banken omtales den som budget konto. Alt betales derfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I prøvet Arbejdernes Landsbank? De skulle efter sigende tage imod alle kunder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I prøvet Arbejdernes Landsbank? De skulle efter sigende tage imod alle kunder.

Det tror jeg faktisk ikke. Min mand har vist kun snakker med dem hvor der er en okay afstand til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal huske at i dag er det næsten lige meget hvor ens bank ligger, man kommer der næsten aldrig alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal huske at i dag er det næsten lige meget hvor ens bank ligger, man kommer der næsten aldrig alligevel ;)

Ja det er jo rigtig nok. Jeg har bare altid synes det var rart den lå i nærheden. Hvis man nu skulle sætte penge ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER