Solberg

Farvel til babyfedtet

48 indlæg i dette emne

Det vigtigste er at du er sej og kommer ud, så skal den fine tid nok komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er I søde. Det hjælper på motivationen.:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besluttet jeg skal prøve en fastedag i dag. Selv om det kan virke uoverskueligt VÆLGER jeg at jeg SKAL prøve det en dag. Håber det kan give et lille boost på vægten og at det kan sætte motivationen lidt op.

 

Har for første gang siden min datter kom til verden fået menstruation, hvilket bringer mig i et dilemma. Noor (min datter) var det absolut sidste barn, vi skulle have. Meeeen nu hvor hun er her, synes både min mand og jeg da det kunne være dejligt med en lille baby mere. Mine to store drenge er 8 og 10 og har så meget glæde af hinanden, så det er helt trist, hvis hun er helt "alene". På den anden side bliver det også benhårdt. Ahh det er ikke så nemt.

 

God dag til alle :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klarede fastedagen. Er så megastolt af mig selv. Jeg spiste; tre skiver pålægs-hamburgerryg, en ske sveskegrød, en håndfuld lakrids, en nupobar og så drak jeg masser af vand og kaffe.

Det var faktisk ikke så slemt som jeg havde frygtet. Jeg spiste nupobaren en time før jeg gik i seng, og jeg var ikke sulten da jeg skulle sove. Det var næsten det jeg havde frygtet mest; at gå sulten i seng.

Troede så jeg ville vågne og være rigtig sulten, men det gjorde jeg ikke. Derfor er jeg bare fortsat med at faste. Jeg vil dog spise aftensmad i aften og vil lave noget sundt og mættende. Det gode ved fasten er, at jeg skærper fokus på mit vægttab og min mavesæk reagerer på ikke at blive så let sulten.

Glæder mig så også til vejedag i morgen, hvor det forhåbenligt kan ses.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vejedag. Ihh hvor har jeg været spændt. Fastede torsdag, delvist fredag og i dag hoppede jeg så op på monsteret. Det er sjovt som man når man virkelig giver den en skalle kan fantasere om vægttabet. Hvor meget mon jeg har tabt mig? Kan man tabe flere kg på kort tid? Og hvorfor har jeg stadig deller i hobetal rundt om maven, når jeg intet spiser. Nå, fordi det kun er de sidste 24 timer jeg ikke har spist. Sidst jeg tabte mig, tænkte jeg meget over at alle de gange jeg havde siddet og været stopmæt, lige så mange gange skulle jeg nu være sulten.

 

Jeg prøvede lige et par shorts i går. Eller faktisk tre par. Nogen gange bilder jeg mig ind at de kg jeg har ekstra ikke er SÅ meget, men denne tøjprøvning viste noget helt andet. De første to par var der ca ti cm mellem bukseknap og knaphullet. Det sidste par kunne jeg lige lukke, men de sad helt galt og det hele skreg på mere plads. Glæder mig til jeg kan give mit tøj mulighed for at blive brugt igen.

 

Og så til vejningen;

 

Dagens vægt 68,1

Siden sidste vejning 700g

Vægttab i alt 1200g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, hvor er det bare sejt :respekt

Jeg kender godt det med at få en øjenåbner, når man prøver sit tøj. Jeg har også lige haft den "ej, SÅ meget har jeg da ikke taget på under graviditeten" øh Jo! :blush Men nu gør vi noget ved det, og i løbet af sommeren bliver vi mere og mere lækre :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot gået!! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg burde være glad og stolt. Jeg har tabt mig, jeg er kommet tilbage på sporet efter alle mine arrangementer, hvor jeg har spist "syndige" ting og jeg kan ligefrem se på min mave, at det går den rigtige vej. Alligevel synes jeg det er svært at mærke glæden over at jeg er på denne kur. Altså ikke at det er sådan en følelse jeg går rundt med hele tiden, men lige her i dag, hvor jeg skal vejes og faktisk har tabt mig, så synes jeg der er laaaaang vej igen og jeg tænker "det er jo umuligt det her. Jeg bliver jo alligevel bare tyk igen." Det er så irriterende tanker, så skrub venligst af og giv mig masser af glæde og mit slankemod tilbage igen. 

 

Dagens vægt 67,5

Siden sidste vejning 600g

Vægttab i alt 1800g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg burde være glad og stolt. Jeg har tabt mig, jeg er kommet tilbage på sporet efter alle mine arrangementer, hvor jeg har spist "syndige" ting og jeg kan ligefrem se på min mave, at det går den rigtige vej. Alligevel synes jeg det er svært at mærke glæden over at jeg er på denne kur. Altså ikke at det er sådan en følelse jeg går rundt med hele tiden, men lige her i dag, hvor jeg skal vejes og faktisk har tabt mig, så synes jeg der er laaaaang vej igen og jeg tænker "det er jo umuligt det her. Jeg bliver jo alligevel bare tyk igen." Det er så irriterende tanker, så skrub venligst af og giv mig masser af glæde og mit slankemod tilbage igen.

Dagens vægt 67,5

Siden sidste vejning 600g

Vægttab i alt 1800g

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Jeg har det på præcis samme måde! Men skal vi ikke lige hive hinanden op og fortsætte? For vi ER pisseseje, og vi KAN godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig skal vi holde hinanden oppe. Det er derfor vi har hinanden herinde og vi er nemlig SÅ seje og vi bliver SÅ lækre. Tak for opmuntringer. Nu kan jeg lidt igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går var det vejedag. Jeg nåede dog ikke at føre dagens vægt ind, da vi var til bryllup.....men jeg nåede dog at veje mig om morgenen før vi tog afsted.

Fredag havde min yngste søn fødselsdag og derfor blev der indtaget kage og vi spiste på den gyldne måge. Jeg sagde dog nej tak til is på McD, selvom jeg synes alle tre variationer af McFlurry så MEGET lækre ud. Glæder mig til jeg en dag kan belønne mig med sådan én.

 

Efter fødselsdagen var lysten til vejningen ikke helt så stor som den kunne have været, men resultatet blev alligevel;

 

Dagens vægt 67,1

Siden sidste vejning 400g
Vægttab i alt 2200g

 

Det er det laveste jeg har været på siden jeg fødte, og jeg er MEGET tæt på mit første mål. Det sparker da motivationen lidt i gang.

I går var vi jo så som sagt til bryllup og her spiste og drak jeg lige det jeg havde lyst til. Mine tømmermænd er ikke venner med min slankekur, men jeg er fast besluttet på ikke at synde i dag. Så håber jeg det kan ses på tirsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv om jeg var fast besluttet, må jeg sige man har et standpunkt til man tager et nyt. Øv. Jeg har spist masser af ting jeg ikke må. Is, brunsviger og Guldkarameller. Hvor er jeg bare sur på mig selv. 

Ved ikke helt hvad min strategi skal være for i morgen. Egentlig har jeg lyst til "bare" at lave en fastedag. Er sikker på mine depoter er fyldt godt op lige nu, så på den måde passer det jo rigtig godt. Jeg prøver. Og håber så min vægt i det mindste kan være på det samme tirsdag. Kryds fingre for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder stadig her på hesten. Kan mærke jeg af og til falder lidt hen og ryger lidt til den ene side i sadlen, men heldigvis får jeg hevet mig selv op, hver gang et styrt er på vej.

 

Jeg overholdt min fastedag i går. Var dog ved at miste kontrollen, da min mand havde glemt at købe Nupobar da han handlede. Det skulle ligesom være min belønning eller narresut, jeg havde at se frem til i løbet af dagen. Hans eneste kommentar var at den havde de ikke lige, og han nåede altså ikke lige to supermarkeder. "Er du klar over det gælder liv eller død". Men det var han tilsyneladende ikke. :box  :lolhit

 

Så jeg havde ikke Nupobar. Til gengæld fik jeg en ny ven i går. Han ligger i fryseren, hedder Hr. Brunsviger og han er stor. Nå ja, han har også en meget høj og insisterende stemme. Kaldte på mig hele aftenen i går; men trods min manglende bar, et hul i maven og en temmelig stor selvmedlidenhed, så ligger han stadig urørt i fryseren. I stedet drak jeg endnu en kop kaffe. Kaffe er virkelig godt under denne kur. Drikker normalt en kop Nespresso-caffelatte, men når jeg har disse fastedage, ryger der gerne tre-fire stykker ned. Laver dem med skummetmælk, sødemiddel og et drys kanel. Det virker lidt som man synder fordi det er sødt, og så tager det lige toppen af sukkerlysten.

 

Jeg er så småt ved at kunne se på min krop der sker noget. Ikke at jeg på nogen måde er i mål (selvom jeg ofte tænker; "det her er da godt nok, jeg kan da sagtens lige tage lidt chokolade, kage, is eller måske bare noget lyst brød"), men det giver lyst til mere, når man i det mindste kan se at min krop faktisk ikke er så uformelig som for bare to kg siden.

 

Nå, dagens vægt havde jeg jo både frygtet og set frem til. Havde jo to dage i weekenden hvor jeg spiste "forkert". Den dag jeg var til bryllup og dagen efter, hvor jeg "kom til" både at indtage masser af is og spiste en god bid af Hr.Brunsviger. Men så fastede jeg jo i går. Det endte således:

 

Dagens vægt 67,0

Siden sidste vejning 100g
Vægttab i alt 2300g

 

Jeg må være tilfreds så længe det går den rigtige vej. At jeg er meget tæt på mit ene delmål, sætter også lidt motivation i gang. Måske vejer jeg mig i morgen, blot for at se om delmålet er nået. Det ville være så stort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mega godt gået! :respekt Det er nemlig rigtigt det der med at holde fokus. Der var en grund til at man bestemte sig for at tabe sig, og det var ikke at man var mega lækker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har holdt en lang pause fra at skrive men nu er det vist tid til en up-date.

 

Kender I det? Vægttabet går i stå(nok fordi man ikke gør sig så umage mere), man taber motivationen og så begynder vægten at gå den anden vej.....og så er den eneste motivation man kan finde i sit indre, den der handler om hvor meget usundt man kan indtage i døgnet. Godt nok i hård konkurrence med antallet af dårlige undskyldninger for hvorfor man ikke skal være på kur. Det var ihvertfald dette jeg løb ind i. Vi holdt ferie og jeg synes ærlig talt det var synd for mig, hvis jeg skulle spise fornuftigt når jeg var på ferie med min familie. Indtil jeg efter et par dage, så mig selv i spejlet og kiggede på min mand. Utrolig nok, trængte vi stadig til at tabe os.

 

Dybt inspireret af Fru Skruk begyndte vi på Dukan. Og lad mig bare sige, det satte skub i noget. Det med at leve af kød, æg og lidt mælkeprodukter var, ja det ord der passer bedst på det er, rædselsfuldt. Til gengæld blev sulten mindre og mindre, vægten gik tydeligt nedad og stoltheden over at gennemføre fem dage, hvor vi ikke snød overhovedet, var helt i top. Så på trods af at det virkede som en rædselsfuld kur, ja så fortsatte vi. Vi lever ikke slavisk efter Dukan. Men der er godt nok kommet mange flere proteiner ind i vores dagligdag og brød, pasta, ris og lignende er kun til børnene. 

 

Nu gælder det bare om at fortsætte. Min mand mangler stadig 8-10 kg og jeg mangler 5, men det går hele tiden den rigtige vej. Vi skal en måned til Tyrkiet om 3,5 uge, og jeg vil kæmpe for at kunne købe en bikini til turen, som jeg vel og mærket synes jeg ser godt ud i. 

 

Så hvilke af mine mål er nået?

 

Endeligt mål: At komme under de 60 kg (Der er stadig et stykke vej, men nu tror jeg faktisk på det)

 

Delmål 1: Komme under 67 (Er nået)

 

Delmål 2: Komme under 65 (Er nået i dag :yay )

 

Delmål 3: Løbe 5 km på under 35 min (Her skal jeg sætte lidt ind, men hvis jeg deltog i et løb, tror jeg godt jeg kunne)

 

Delmål 4: Svømme 300m på under 8 min

 

Delmål 5: Komme under 63

 

Delmål 6: Komme under 61,5

 

Dagens vægt 64,9

Vægttab i alt: 4,4 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold kæft, hvor er det godt gået! Dukan kan nemlig være fantastisk til at give motivation og vilje til at gøre noget :super Det er jo nogle helt andre tal, du kæmper med ift mig, men jeg er glad for, jeg har kunnet være med til at inspirere.

Jeg har virkelig indset en vigtighed i at skabe en livsstil. Jeg har indset, at det måske ikke betyder det store, om det tager mig 3 mdr, et halvt år eller et helt år at tabe de sidste 25 kilo, men at jeg lever sundt og er bevidst. Det lyder som om I er på vej i samme retning :)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pu ha, der er mange aftener hvor diverse kager ligger og kalder på mig i fryseren. Men jeg har holdt stand og har endnu ikke overgivet mig til deres råberi. Min mand foreslog jeg smed dem ud, hvortil jeg svarede han måtte være tosset. En eller anden dag, skal jeg have lov til at give efter.....og jeg glæder mig selv om det nok ikke bliver i dag. 

Jeg synes faktisk det går fint med at holde fokus. Jeg havde håbet jeg ville nå at tabe det hele inden vi skal ud og rejse i september, men jeg tror det bliver svært. 

Til gengæld var jeg til forældremøde i min kommende klasse i går og jeg skruede mig ned i en kjole, jeg ikke har kunne være i før nu. Så skønt at komme tilbage til noget af ens gamle tøj.

 

Dagens vægt 64,0

Vægttab i alt: 5,3 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sekt! :respekt Hvor meget mere er det nu, du gerne vil tabe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så skønt at vågne til endnu en dag med en nedadgående vægt; og oven i købet en dag hvor jeg kom under de 64. Det er så vildt i min verden. Alligevel er der en lille stemme der siger; du kunne godt gøre det lidt bedre. Skal nok arbejde lidt med,  at være tilfreds med det man faktisk har gjort for at opnå et vægttab. Samtidigt kalder slik, kage og is utroligt højt på mig. Måske fordi jeg ikke har en oplagt syndedag, før om 14 dage,,,,,og jeg kan da ikke leve 14 dage uden at synde overhovedet.

 

Dagens vægt 63,9

Vægttab i alt: 5,4 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver dag hvor vægten er lavere burde være en sejr. Men nogen gange synes jeg det går MEGET langsomt og jeg savner Nutella SÅ meget. Øv at have ondt af sig selv.

Dagens vægt 63,6

Vægttab i alt: 5,7 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går da stadig den rigtige vej :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER