Solberg

Farvel til babyfedtet

48 indlæg i dette emne

Det er nu fem måneder siden min skønne datter kom til verden og jeg har desværre endnu ikke smidt alt babyfedtet. Utrolig tarveligt at det ikke forsvinder af sig selv, hvis nogen spørger mig.

Først skal man have amningen i gang og må ikke tænke i slankekure, men nu gider min lille pige ikke amme mere, så nu er den "undskyldning" heller ikke brugbar længere. Så hvor mange undskyldninger er der egentlig tilbage nu? I mit kreative sind kunne det være; det er sommer (for enhver ved da at slankekure ikke høre sig til om sommeren:-)), jeg går hjemme og bliver fristet hele tiden=al for stor risiko for nederlag, så vent hellere lidt (eller meget) eller er det egentlig så galt at veje 10 kg for meget? Måske skulle jeg bare affinde mig med at jeg nu ser sådan ud.

 

Det skal siges jeg de sidste tre måneder har dyrket en del motion. Ikke så meget som jeg måske drømmer om, men alligevel en del. Har gået min 80 km i henholdsvis marts, april og maj måned, svømmet og lavet styrketræning i stuen. I går var jeg så ude til mit første løb efter fødslen. Et kvindetriathlon med 300m svømning, 20 km cykling og 4km løb. Jeg var megastolt over at gennemføre, på trods af at tiden bestemt ikke var værd at bemærke. Men men men, netop dette løb har også sat gang i slankedrømmene. Måske tænker du at det nok er fordi, at det bestemt er megatungt at slæbe rundt med 10kg ekstra når man dyrker motion, men det er faktisk ikke det der har sat gang i løjerne. Næ nej, ude på løbet var der flere fotografer der tog billeder af os triathleter og jeg har da lige fået alle mine billeder tilsendt. Tak for kaffe. Billeder af en lille velpolstret tyksak og så oven i købet med en meget tydelig dobbelthage. Var det virkelig mig? Ja, da jeg nu har tjekket løbsnummeret, navnet og jeg ikke er vidende om en tyk tvilling, så er det desværre nok mig. Også selvom jeg følte mig så sporty til selve løbet. 

 

Så nu er der kun en vej. Og det SKAL være nedad. Tænker også at mine løbstider så kan blive lidt bedre.

 

Tråden her skal være en del af min motivation. Her vil jeg skrive vægt, tanker om hvordan vægttabet går og ikke går, motionsvaner og hvis jeg er modig, lægge billeder op.

 

Jeg tænker jeg nok vejer lige knap 70kg.....og jeg er 157cm, så der er et stykke vej til en pæn BMI. Men før min seneste graviditet vejede jeg mellem 59 og 60kg og befandt mig godt der. Også selv om jeg altid drømmer om at veje 56, så tror jeg det er den anden vægt jeg skal have som mål.

 

Mine mål er:

 

Endeligt mål: At komme under de 60 kg

 

Delmål 1: Komme under 67

 

Delmål 2: Komme under 65

 

Delmål 3: Løbe 5 km på under 35 min

 

Delmål 4: Svømme 300m på under 8 min

 

Delmål 5: Komme under 63

 

Delmål 6: Komme under 61,5

 

For at belønne mig selv, med andet end glæden ved at blive mindre og kunne se frem til fremtidige pænere fotos (håber jeg:-)), tænker jeg, at jeg hver gang jeg har nået et mål, vil forkæle mig selv på den ene eller anden måde. 

 

Jeg glæder mig til at sige farvel til mine 10 ekstra kg; jo hurtigere des bedre. Men mon ikke det kommer til at tage en rum tid?

Det er jo sommer. :wacko  :D

 

I morgen vejer jeg mig og skriver lidt herinde.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er det første dag og jeg har været på vægten. Ikke at jeg ikke har været det alle de andre dage, men nu vil jeg forevige tallet herinde. 

 

69,3 

 

Jeg håber virkelig det hjælper med denne tråd. Jeg føler mig klar til at tabe mig, og især til at være i min krop når jeg har tabt mig; men samtidig svæver der konstant tanker rundt i mit hoved som fx: "Nej, hvis man ser dig fra den vinkel er du da ikke så tyk", "Nu skal jeg jo til polterabend lørdag, måske er det dumt at starte nu og ikke efter" eller "en lille (alt er jo relativt :D ) usund ting i løbet af dagen, må jeg vel godt unde mig selv". Hvorfor er det ikke tanker om, hvor rart det bliver at blive slank, eller hvor sund jeg kommer til at føle mig når jeg er i gang. For ikke at tale om glæden ved, rent faktisk at kunne tage noget af sit tøj på. Altså det jeg brugte før graviditeten og IKKE graviditetstøjet.

 

Håber jeg kommer ud at løbe i dag. Det hjælper godt nok ikke meget på vægten, men det giver et boost af at være bare lidt sund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:8: Sejt du tager kampen op med babyfedtet :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med at have taget beslutningen! Og hvor er du sej mht motion! Masser af hep herfra :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opmuntringen piger, det hjælper når man får lidt hep på vejen.

 

I går var jo første dag på vej mod en slankere udgave af mig selv . Jeg har ikke fortalt om projekt vægttab til nogen andre end Jer, men jeg kan mærke det er godt at have denne tråd. Faktisk var der flere gange i går, da jeg blev desperat efter sukkerholdige ting, at jeg tænkte, "Næ nej, så skriver jeg mig sgu ud af det og laver endnu et indlæg". 

 

Min mand sagde i går til mig; "Du ligner virkelig en der har brug for et eller andet",,,,,,,,Jeg sagde bare hmmmm, men i mit stille sind tænkte jeg, "Ja, jeg har brug for banankage, Marabou(gerne den med mint, daim eller nødder), Ben&Jerry og et kæmpe stykke marcipan med Nutella på. I stedet tog jeg en Lakerol med saltkaramel. Den var faktisk ok lige til at tage toppen, men gav mig nok ikke den glød i kinderne sukker kan give mig. 

 

Madmæssigt var i går en fin dag; havregryn, bananpandekage lavet på æggehvider, havregryn, banan og sødestof (klart mit bedste måltid i går), kylling med tomatsalat og lidt pasta. Af lækkerier fik jeg en lille pakke rosiner, 7 Lakeroler og en håndfuld nødder.

Det er især om aftenen det er svært. Jeg savner at guffe et eller andet når børnene er gået i seng. Tanken om at man ikke må spise den slags er virkelig hård, og får mig direkte ind i tanken om, "Faktisk er jeg ikke så tyk" og "min mand elsker mig jo uanset"(selv om jeg ved jeg ti kg lettere kan få hans hoved til at gå af led, så selv om han elsker mig lige meget hvad, så kan det nok vække lidt mere begær, hvis jeg er i den slankere udgave af mig selv).

Men jeg klarede første dag; jeg døde ikke af det, jeg lever og i dag havde jeg tabt 200g. Regnede lynhurtigt ud, at hvis jeg fortsætter på den måde (hvilket jeg ikke gør, da det nok er lidt urealistisk) så vil jeg have tabt alle ti kg om 50 dage,,,,,eller nej, i dag 49. Det gav mig da lidt mod tilbage, for synes ikke 200g lyder af særlig meget.

 

I dag skal jeg ud og se min lillebrors nye hus og jeg håber virkelig IKKE de serverer noget som helst. 

 

Dagens vægt 69,1

Vægttab 200 g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde virkelig en hård aften i går. Det er ikke fordi der som sådan skete noget dårligt, næ, jeg savner bare SUKKER og især ting der indeholder sukker. Og for mig er det åbenbart noget af det værste der kan ske.

 

Hvis nogen i går havde spurgt om jeg ville bytte min kæreste, som faktisk er min mand, ud med et par Snickers, ja så havde jeg nok gjort det for en aften. 

 

I stedet for at bytte ham med en Snickers, for ingen kom og spurgte om de kunne bytte, ja, så gik jeg rundt og var rigtig grumpy. Tog af og til en Lakerol. Men helt ærligt Lakerol er ikke slik, men ok det tager lige toppen.

 

Mit madindtag i går bestod igen af havregryn, bananpandekage (puttede en ske peanutbutter i dejen....kan varmt anbefales. Det var virkelig mums og igen blev det dagens absolut skønneste måltid), kylling med tomatsalat og ris og en håndfuld nødder.

 

Kommer lige i tanke om, at jeg også havde en optur i går. På vej hjem i bilen fra min lillebror, følte jeg mig helt høj. Havde sagt pænt nej tak til mad og sad og drømte om den slanke mig i en lækker kjole, som jeg kan passe om en fem kg. Jeg kunne mærke hvordan det var at være i mit slankere hylster; også selvom jeg slet ikke er det endnu. Men det giver mod og lyst til at komme til den krop.

 

Nu har jeg så lige vejet mig; og det er ligesom et fedt tidspunkt; ihvertfald så længe vægten falder. Jeg har lyst til at veje mig HELE tiden, men ved jeg ihvertfald skal holde det til en gang om dagen. Faktisk skulle jeg arbejde hen i mod en gang om ugen, men lige nu hvor jeg har brug for motivation bliver dagligt.

 

Dagens vægt 68,6

Vægttab 500g

Vægttab i alt 700g

 

I dag skal jeg så lave en masse kage. Min søn har fødselsdag lørdag, men skal holde familie tamtam i morgen. Elsker at lave kage og elsker endnu højere at spise den bagefter.

Dagens udfordring bliver at beslutte, hvor meget kage jeg må spise i morgen. Den tænker jeg lige over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhm... Svømme 3! Km på 8min? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhm... Svømme 3! Km på 8min? :unsure

Ja, det er jo et mål......Nej pjat, der skulle stå 300m.  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er jo et mål......Nej pjat, der skulle stå 300m. :D

Haha, blev helt i tvivl... mon det overhovedet kan lade sig gøre? :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er de her aftener så utroligt ulidelige. Min mand havde sagt vi skulle hygge os, drak to glas vin og faldt i søvn. Ahhh jeg under ham godt at sove, men hold nu op hvor ensomheden så bider sig ind under huden på mig, og jeg får lyst til et besøg af mine gamle venner. Dem som aldrig svigter, de som altid kommer når man er alene og har brug for selvskab og dem som jeg nu selv har valgt at vende ryggen til. Kage, slik, is og chokolade er deres navne og jeg SAVNER dem. I stedet har jeg ingenting at være sammen med, og det er sgu lidt trist. Og her er lidt faktisk underdrevet en smule. Håber virkelig vægten så til gengæld bliver min ven i morgen. Jeg vil have tabt mig. Please.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægten er helt det samme som i går. Jeg har IKKE spist noget forbudt. I går aftes da jeg sad og havde max ondt af mig selv spiste jeg INGENTING og alligevel er der ingen gevinst. ØV ØV ØV. Motivation søges.

 

I dag skal vi så oven i købet holde fødselsdag for min søn = Masser af lækre ting jeg ikke bør spise, men som jeg nok ikke helt undgår.

 

Nå, jeg glæder mig til at vægten får endnu et nøk nedad og må jo holde gejsten.

 

Dagens vægt 68,6

Dagens vægttab 0g

Samlet vægttab 700g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fordi du vejer dig for ofte søde ;) så kan du ikke se resultater... Jeg gør det også selv, og bliver så dybt frustreret når der er for lidt effekt. Min er erfaring er at vægttabet kommer i spring lige pludselig så tikker den nedad :)

Og husk hvis du synder i dag så NYD det og op på hesten i morgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for supporten. Jeg ved godt jeg vejer mig for tit, alt for tit. Jeg VED jeg spiste fornuftigt i går. Har besluttet at grunden til vægten var på det samme, er fordi jeg kun har sovet fem timer i nat og var oppe og give mad til min lille prinsesse.

Mit humør er på toppen nu. Har stået i køkkenet hele dagen indtil nu. Bagt masser af kage og fødselsdagsboller. Ironisk nok bliver jeg altid i godt humør af at bage. Det er sgu da også max snyd at man bliver tyk af bagværk. Eller ihvertfald af meget bagværk.

Og jeg kommer helt sikkert til at synde. Men jeg vil nyde det og løbe en tur i aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er smadder strengt! :shooter

Jeg elsker også at bage og lave desserter osv. Men er nødt til at lade være når jeg forsøger at tabe mig, da jeg ikke kan holde fingrene fra det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik spist masser af lækker kage, en enkelt bolle og resten af dagen spiste jeg bønner og drak en max. Men det var kun da vi holdt fødselsdag jeg spiste det. Gik ikke og smovsede da de andre var gået hjem, så jeg er godt tilfreds.

 

I dag fylder min store søn så 10 år. Jeg er så stolt af ham. Tænkt vi har haft vores lille Birk i 10 år. Elsker elsker elsker at have fået børn. Også når de vælger at vågne kl 5.30 fordi de har fødselsdag. :loveshower  :balloon  :hurra  :biglove

 

Dagens program er noget presset. Jeg skal til polterabend mens min mor tager aberne (mine to store drenge) med i Zoo. Min skønne mand er så hjemme med lille-aben og vi alle vender hjem ved fem-seks tiden; og så skal vi holde fødselsdag (igen) for Birk. Altså en helt igennem dejlig dag, men også en dag fyldt med fristelser.

 

Men dagens vægt gør jeg ikke kan slås ud. Jeg kan godt klare fristelser og samtidigt være på kur. Så må vi se, om jeg er lige så langt oppe at flyve i morgen.....efter polterabend og fødselsdag.

 

Dagens vægt 68,4

Dagens vægttab 200g

Samlet vægttab 900g    

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt gået søde, og god fornøjelse i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste råd er at gemme vægten væk og kun finde den en gang i ugen.

Og så er det rigtig smart at måle sig, da det er virkelig god motivarion, når/hvis vægten begynder at stå stille :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pu ha, det har været noget af en weekend. Mit program hed fødselsdag, polterabend, fødselsdag og endnu en fødselsdag. Og alle steder var det jo meningen man skulle spise. Det er gået sådan nooooogenlunde. Jeg ved jeg har fået alt for meget at spise, men har alligevel holdt fokus på ikke at blive overmæt og har også fået motioneret to gange.

 

Selvom jeg ved det bliver svært, har jeg besluttet at arbejde hen mod to vejninger om ugen. Nu er jeg bare lidt i tvivl om hvornår det så skal være?

 

Jeg har jo tabt mig mange gange før. Tænkte faktisk over forleden, at jeg da nok har tabt hele min daglige vægt i gennem hele mit liv. Det synes jeg er skræmmende. Altså at jeg har tabt mig, taget på, tabt mig osv. Jeg vil ikke sige jeg som sådan har Yo-yo-vægt. Jeg holder egentlig min vægt fint igennem lang tid, når jeg har tabt mig. Og alligevel har jeg jo desværre formået at tage på, når der er sket store ændringer i mit liv. I ved; et ensomt teenageår, dødsfald, ny fast kæreste, graviditet, graviditet, antidepressivt medicin (det kostede virkelig mange kg til en opadgående vægt) og endnu en graviditet. Hver gang har jeg lige taget +10kg på, som jeg så har tabt igen indtil næste "krise". Jeg er heldigvis rigtig god til det. Eller jeg ved ihvertfald det kan lade sig gøre. Faktisk var det kun under indtaget af det antidepressive stof, at jeg ikke kunne tabe mig. Og kiloerne blev bare ved med at snige sig på. Heldigvis forsvandt de så næsten af sig selv, da jeg stoppede med at spise pillerne. Helt fantastisk.

Nå men hver gang jeg har tabt mig (med undtagelse af mit vægttab omkring mit pillestop) har jeg haft en ugentlig vejedag. Det har været tirsdag eller onsdag. Det er nogle perfekte dage. Når jeg er blevet vejet med succes plejer jeg lige at synde lidt. Altså en romkugle, en Nutellamad eller andet lækkert kage, og så har der været en hel uge til næste vejning. Det har virkelig fungeret. Jeg er bare lige nu bange for, at hvis jeg indføre ugentlig vejning, ja så kommer jeg ikke hen til vejningen. Eller selvfølgelig kommer jeg til dagen, men jeg når at opgive min kur inden jeg kommer til vejedagen. OG DET VIL JEG IKKE. Så det var derfor jeg tænkte; jeg tager da to vejedage. Så skal jeg ikke holde SÅÅÅÅ lang tid her i starten. Måske skulle jeg prøve tirsdag og fredag. Så kan jeg synde en lille bitte mikroskopisk smule i weekenderne og stadig nå at svinge mig op på hesten til tirsdag. 

Det er det jeg vil prøve. Så først vejning igen tirsdag. 

 

Jeg ved vægten ikke kan være fantastisk efter al det mad, men bare jeg ikke er tilbage ved start, så er jeg tilfreds. Og i morgen giver jeg den en ordentlig skalle. Både med motion og madindtag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til ar du er på rette spor, og nej, det er bare så svært når man hele tiden bliver tilbudt mad til fødselsdage osv osv... Også selvom man selv holder fødselsdag for børnene... De skal jo ikke snydes bare fordi mors vægt ikke er hvor den burde være...

Det lyder som en god ide med to vejedage... Så kan man tillade sig lidt sødt de to dage... For ja, en hel uge uden sødt er laaaang tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper på dig, og jeg synes allerede, du er ret godt på vej :yay Den vigtigste kamp sidder jo altså i hovedet, så der er du jo helt sikkert på rette vej, når du sådan formår at sige nej :)

Jeg vejer mig også hver dag. Det har altid fungeret godt for mig, så jeg kan sagtens forstå, hvis det er svært at holde det til to gange om ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom tirsdagen hvor jeg havde besluttet jeg skulle vejes. Har jo lige været igennem den store weekend, hvor det ene madorgie overtog det næste, så jeg var forberedt på vægten ikke var god. Til gengæld var jeg stærkt tilbage på sporet i går og fik også gået 9km med barnevognen. 

 

Dagens vægt 68,8

Dagens "vægttab" +400g  :unsure 

Samlet vægttab 500g

 

Jeg har besluttet jeg er tilfreds, selvom det virker ret øv vægten ikke er længere nede. Men Jeg er på vej og det nytter ikke at jeg slår mig selv i hovedet og opgiver. 

I aften skal jeg løbe Alt for damerne løb, og det er jeg ret spændt på hvordan går. Om ikke andet får jeg da lidt træning.

 

God dag til Jer alle derude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig fornuftig indstilling til det :) (mind mig lige om det, når det engang bliver min tur til at brokke mig over manglende vægttab ;) )

Held og lykke med løb i aften :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer helt sikkert også til at opleve at vægten går opad... Vi må bare holde os i skindet til at det ikke slår os heeeelt ud af kurs :)

Håber løbet gik godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde et super-løb i går. Ikke at jeg var hurtig, men jeg løb hele vejen og havde kræfter til at lave en spurt til slut. Min tid var 36min og min mand vil uden tvivl mene at det er sneglefart, hvorfor jeg heller ikke deler tiden med ham. Altså med mindre han lige frem spørger. Det tror jeg nu ikke sker, da han går mere op i at fortælle, hvordan og især hvor hårdt det var at passe tre børn på en gang HELT ALENE. Øhh det gør jeg nu flere gange om ugen, så det ved jeg faktisk godt. :lol

Nå men jeg tænker at tilmelde mig endnu et løb d. 1. juli, bare så jeg har noget at træne hen imod. SÅ håber jeg jeg kan få tiden under 35 dér.

 

Med hensyn til vægten blev jeg lidt mismodig i går. MIn mor viste mig nogle billeder, og jeg kan virkelig ikke forlige mig med at se mig selv, når jeg ligner en lille tyk flodhest på billeder. Om 10 dage skal jeg til bryllup, og her vil jeg jo også være en lille tyksak. Øv øv øv. Når man skal til bryllup skal man glæde sig, og ikke lade mismodet over overvægt overskygge glæden.  :(  :unsure

 

Overvejede at bestille en frisørtid til brylluppet så mit hår i det mindste ser godt ud. Så gør jeg da et eller andet for mit udseende. Synes bare det med bryllup godt kan blive dyrt i forvejen, så synes ikke helt jeg har råd. Men måske skal jeg tage mig råd, for at få en god følelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en fin tid :) Og der er ikke langt til under 35 min. Det er jeg sikker på, du nok skal klare :)

Jeg kender godt den følelse, når man ser sig selv på billeder. Sådan har jeg det pt, og det er rigtig uheldigt, når man har en nyfødt baby, som gerne skulle foreviges lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER