Guest

Hvor mange kender jeg herinde?Eller som kender mig

63 indlæg i dette emne

Så er det jo det om det er godt eller skidt med så mange kendte ansigter ;)

 

For mig er det positivt - hvis jeg ønskede at være anonym så havde jeg valgt et andet brugernavn. Det er bare lidt grænseoverskridende at miste hele sin historik på et forum igennem så mange år så for mig er det positivt at der er så mange jeg kender.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ahhh endnu et kendt ansigt :loveshower: Jeg var ikke klar over du også var herinde. Det gør overgangen lidt nemmere så man ikke starter helt som "ny" selvom jeg jo er ny herinde

Jo det er faktisk her jeg mest er og har været længst tid :)

Har mest brugt bx som et ekstra forum. Synes det er rigtig hyggeligt, at du kommer herind :yay

Og så håber jeg, at du snart rykker over i gravidforum :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jo det er faktisk her jeg mest er og har været længst tid :)

Har mest brugt bx som et ekstra forum. Synes det er rigtig hyggeligt, at du kommer herind :yay

Og så håber jeg, at du snart rykker over i gravidforum :bd

 

Åh hvor er du sød :)

 

Håber også snart jeg kan rykke over i graviditetsforummet. Vi ved jo hvad "opskriften" er når vi først er igang men jeg er måske lidt usikker efter sidste mdr hvor vores forsøg blev aflyst pga en dårlig cyklus - om denne mdr er bedre. Men med en scanning mandag så burde vi vide om det går den rigtige vej og er jo også blevet sat op til 300 enheder i gonal-f i stedet for 225 så mon ikke det også burde give lidt. Er jo trods alt blevet et par år ældre siden sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved hvem du er :)

 

Og du er heller ikke et ukendt ansigt for mig . Tak fordi du gav dig til kende  :balloons

 

Hvor lang tid har du været herinde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "kender" godt dig fra BX :) Dine indlæg og tråde har jeg ofte læst, men er ringe til at kommentere på det andet forum, hvor jeg ikke længere føler mig godt tilpas.

Jeg har været på Bx fra okt 2005, og her fra jan 2011 :)

Håber at I snart får heldet med jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er det positivt - hvis jeg ønskede at være anonym så havde jeg valgt et andet brugernavn. Det er bare lidt grænseoverskridende at miste hele sin historik på et forum igennem så mange år så for mig er det positivt at der er så mange jeg kender.

Det er selvfølgelig rigtig Helle. Krydser for, at du snart kan hoppe over i en terminsgruppe og Oskar kan blive storebror :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "kender" godt dig fra BX :) Dine indlæg og tråde har jeg ofte læst, men er ringe til at kommentere på det andet forum, hvor jeg ikke længere føler mig godt tilpas.

Jeg har været på Bx fra okt 2005, og her fra jan 2011 :)

Håber at I snart får heldet med jer :)

 

Hedder du også Vinnus på det andet forum? 

Er ked af at du heller ikke føler dig godt tilpas derinde mere. Det er desværre også det jeg oplever fordi der er en del der er stoppet og tilgangen er meget lille - og dermed er det de gamle "kendte" brugere som sætter tonen og det har jeg forgæves forsøgt at ændre på flere gange men det er op ad bakke. 

 

Håber også snart vi kan gøre Oskar til storebror - vi har jo prøvet uden held i et år nu så nu var tiden kommet til endnu en omgang IVF. Der var jo lige et bryllup og husflytning der skulle overstås :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig rigtig Helle. Krydser for, at du snart kan hoppe over i en terminsgruppe og Oskar kan blive storebror :)

 

Tak for det. Hvordan går det forøvrigt med Asger? Er der et sted jeg kan "læse op"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps vi bor ikke så langt fra munchen hvor vi flyttede til for lidt over 3 år siden.

 

Jeg husker noget om I lige er flyttet, jeg håber I er glade for jeres nye hjem :) Jeg husker du før boede I Birkerød, det er min barndomsby, jeg flyttede dertil som 2 årig og derfra som 19 årig :)

 

Det er korrekt at vi lige et flyttet her i februar og er ENDELIG kommet væk med flyttekasserne. Vi er super glade for det og haven er et vidunderligt sted at være, for de tidligere ejere har virkeligt plantet forskellige planter som blomstre forskudt af hinanden så der hele tiden kommer nye spændende og smukke ting op. 

 

Vi havde desværre ikke råd til at købe hus i Birkerød men til gengæld er vi kommet tættere på mine forældre som bor 3 km fra hvor vi bor nu. Og Oskar er kommet i en ny børnehave hvor han virkelig trives i stor stil fremfor den anden han gik i, hvor han blev overset og mistrives. 

 

Hvordan kan det egentlig være i bor i Munchen? Er din mand tysk? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen :)

Jeg kender dig ikke, men monstro du ikke hurtigt lærer os alle at kende?

Jeg er ved at gå til af nysgerrighed men hvad er BX?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Velkommen :)

Jeg kender dig ikke, men monstro du ikke hurtigt lærer os alle at kende?

Jeg er ved at gå til af nysgerrighed men hvad er BX?

 

www.babyxplore.dk et andet babyforum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til BK :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er korrekt at vi lige et flyttet her i februar og er ENDELIG kommet væk med flyttekasserne. Vi er super glade for det og haven er et vidunderligt sted at være, for de tidligere ejere har virkeligt plantet forskellige planter som blomstre forskudt af hinanden så der hele tiden kommer nye spændende og smukke ting op. 

 

Vi havde desværre ikke råd til at købe hus i Birkerød men til gengæld er vi kommet tættere på mine forældre som bor 3 km fra hvor vi bor nu. Og Oskar er kommet i en ny børnehave hvor han virkelig trives i stor stil fremfor den anden han gik i, hvor han blev overset og mistrives. 

 

Hvordan kan det egentlig være i bor i Munchen? Er din mand tysk?

Det lyder som om i alle har gavn af flytningen og godt at Oskar er kommet i en god børnehave. Det er så forfærdeligt når ens barn ikke har det godt i institutionen.

Min mand er pære dansk ligesom jeg. Vi havde dog begge brug for luftforurening fra Danmark. Derudover ville vi gerne prioritere anderledes i familien, så jeg kunne gå hjemme, men med nogenlunde samme levestandard som da vi i dk havde 2 indtægter. Det kunne vi få her så da min mand fik tilbudt job slog vi til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen :)

Jeg kender dig ikke, men monstro du ikke hurtigt lærer os alle at kende?

Jeg er ved at gå til af nysgerrighed men hvad er BX?

 

Tak for velkomsten og håber jeg snart lærer jer andre at kende. 

 

BX er navnet på det andet forum jeg har været på. Som jeg forstår det blev bryllupsklar og babyklar startet af 3 personer hvoraf to er dem der har babyklar og bryllupsklar - Ki og Martin (håber det er korrekt). På et tidspunkt gik de 3 så "fra hinanden" og man lavede to forskellige forum og jeg startede så på det forum som hedder BX i daglig tale. Men der er i de seneste år ikke kommet særlig mange nye medlemmer til - for som herinde kommer der jo en del fra bryllupsklar som er oplagt. Da jeg nu er igang med en "lillebørster" er jeg nu kommet herind, da jeg kan se at der er mere "gang i den" og måske også mere rummelighed blandt medlemmerne. BX er et skønt sted som herinde - men der er desværre en kerne af gamle brugere som nogle gange gør det rigtig svært for andre at komme til med meninger som de måske er uenige i. Og det er røv ærgerligt efter min mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til BK :)

Tak for det  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om i alle har gavn af flytningen og godt at Oskar er kommet i en god børnehave. Det er så forfærdeligt når ens barn ikke har det godt i institutionen.

Min mand er pære dansk ligesom jeg. Vi havde dog begge brug for luftforurening fra Danmark. Derudover ville vi gerne prioritere anderledes i familien, så jeg kunne gå hjemme, men med nogenlunde samme levestandard som da vi i dk havde 2 indtægter. Det kunne vi få her så da min mand fik tilbudt job slog vi til :)

 

Ja - det har helt klart været godt for os at flytte på mange områder. Det eneste negative er, at vi ikke længere er tæt på Furesøen og de mange grønne skove i Nordsjælland. Men det overlever vi så. Til gengæld har vi fået en skøn have og nyder den i fulde drag.

 

Fedt med mulighed for job i Tyskland når det giver overskud på den konto. Vi overvejede det også i en periode men da jeg er i fleksjob og ville miste min godkendelse til det, så ville det betyde et farvel til DK for evigt for os, da jeg ikke ville kunne blive godkendt med de nye regler til fleksjob igen efter fleksjobreformen. Det ville betyde vores økonomi ville ligge i ruiner og det er vi ikke villige til at gamble med. 

 

Nu er det jo så lykkes med både nyt job, bolig og bryllup. Alt sammen inden for en meget kort periode men vi er så lykkelige for det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja - det har helt klart været godt for os at flytte på mange områder. Det eneste negative er, at vi ikke længere er tæt på Furesøen og de mange grønne skove i Nordsjælland. Men det overlever vi så. Til gengæld har vi fået en skøn have og nyder den i fulde drag.

 

Fedt med mulighed for job i Tyskland når det giver overskud på den konto. Vi overvejede det også i en periode men da jeg er i fleksjob og ville miste min godkendelse til det, så ville det betyde et farvel til DK for evigt for os, da jeg ikke ville kunne blive godkendt med de nye regler til fleksjob igen efter fleksjobreformen. Det ville betyde vores økonomi ville ligge i ruiner og det er vi ikke villige til at gamble med. 

 

Nu er det jo så lykkes med både nyt job, bolig og bryllup. Alt sammen inden for en meget kort periode men vi er så lykkelige for det.

Det forstå jeg godt. Det er også meget at gamble med og det bliver jo ikke just lettere at få bevilget fleks job. Jeg har arbejdet som socialrådgiver på fleks området. Så jeg forstår godt du ikke gambler med godkendelsen.

Vi regner med at vi har sagt helt Farvel til dk for altid, men hvis ikke i er sikre og vil have muligheden for at kom e tilbage forstår jeg godt jeres valg. Det lyder så også som om det er gået helt som det skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det. Hvordan går det forøvrigt med Asger? Er der et sted jeg kan "læse op"?

Asger har en tråd under andet --> når noget går anderledes. Du har fundet stedet en gang om en desværre rigtig dårlig nf.

Men Asger har det heldigvis godt. Er evigt glad og udvikler sig hele tiden, dog ikke så hurtigt som sin storebror. Vi skal først til kontrol igen til september. Sidst var i februar så vi nyder roen. Han skal starte i vs til august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstå jeg godt. Det er også meget at gamble med og det bliver jo ikke just lettere at få bevilget fleks job. Jeg har arbejdet som socialrådgiver på fleks området. Så jeg forstår godt du ikke gambler med godkendelsen.

Vi regner med at vi har sagt helt Farvel til dk for altid, men hvis ikke i er sikre og vil have muligheden for at kom e tilbage forstår jeg godt jeres valg. Det lyder så også som om det er gået helt som det skal :)

 

Nej fleksjobbevillingen er ikke noget jeg er villig til at gamble med og da mit tysk ikke er godt nok til at jeg kan arbejde inden for mit område som er kommunikation, så er det et stort sats at tage selvom flere virksomheder gerne vil have folk der taler engelsk. Men risikoen er for stor hvis vi på et tidspunkt gerne ville tilbage til DK af den ene eller anden årsag. 

 

Men ja- vores liv ændrede sig ret radikalt i oktober da jeg fik nyt arbejde og siden er det gået op af bakke - lige bortset fra en sygemelding i denne uge pga. lungebetændelse. Hoster og hakker som noget der er løgn med feber oveni så jeg er ved at være godt træt af at være hjemme nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger har en tråd under andet --> når noget går anderledes. Du har fundet stedet en gang om en desværre rigtig dårlig nf.

Men Asger har det heldigvis godt. Er evigt glad og udvikler sig hele tiden, dog ikke så hurtigt som sin storebror. Vi skal først til kontrol igen til september. Sidst var i februar så vi nyder roen. Han skal starte i vs til august.

 

Den må jeg lige læse op på - men dejligt at høre at det går godt for jer. Ja, den med NF er virkelig en af alle gravides værste mareridt :( Det var i det mindste godt at lægerne tog hånd om det på den måde de gjorde så det blev gjort så skånsomt som sådan noget kan være under omstændighederne. 

Var lige derinde for at se hvordan folk "snakker" - og hvordan tonen er - for at lære folk at kende. Det kan man jo lære meget af ved at læse de forskellige tråde.

 

Og tænk Asger allerede skal starte i VS - det er da næsten som det var igår at han kom til verden :blink:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej fleksjobbevillingen er ikke noget jeg er villig til at gamble med og da mit tysk ikke er godt nok til at jeg kan arbejde inden for mit område som er kommunikation, så er det et stort sats at tage selvom flere virksomheder gerne vil have folk der taler engelsk. Men risikoen er for stor hvis vi på et tidspunkt gerne ville tilbage til DK af den ene eller anden årsag. 

 

Men ja- vores liv ændrede sig ret radikalt i oktober da jeg fik nyt arbejde og siden er det gået op af bakke - lige bortset fra en sygemelding i denne uge pga. lungebetændelse. Hoster og hakker som noget der er løgn med feber oveni så jeg er ved at være godt træt af at være hjemme nu.

Så må du have rigtig god bedring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår var du på babyklar? Og hvornår startede pb1 op?

Jeg kan genkende dit brugernavn, men jeg er i tvivl om hvor det er fra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår var du på babyklar? Og hvornår startede pb1 op?

Jeg kan genkende dit brugernavn, men jeg er i tvivl om hvor det er fra...

 

Hvis du genkender mit brugernavn så er det fra BX (babyxplore) for det er det eneste andet sted jeg har været.

 

Vi startede projekt baby i dec 2009 mener jeg det var da vi smed p-pillerne og jeg har været på bx i al den tid. Det var god først i nov 10 jeg testede gravid og fødte i juli 11 Dengang hed det jo så babyklar men på et tidspunkt fik Ki og Martin rettighederne til navnet babyklar og jeg fulgte så med til babyxplore men er nu kommer herind.

 

Mange kender mig fra debatten omkring brugerbetaling omkring de barnløse da jeg var med til at starte gruppen "behandling af barnløse SKAL være gratis" op som var instrumental sammen med fertilitetseksperter om at undgå brugerbetaling på kunstig befrugtning. Vi havde da vi var flest næsten 35.000 medlemmer og fik lavet en del debat og fokus på det. Det var faktisk det som lagde grundlaget for den viden jeg nu arbejder med inden for sociale medier og kommunikation og politisk lobbyisme. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hedder du også Vinnus på det andet forum?

Er ked af at du heller ikke føler dig godt tilpas derinde mere. Det er desværre også det jeg oplever fordi der er en del der er stoppet og tilgangen er meget lille - og dermed er det de gamle "kendte" brugere som sætter tonen og det har jeg forgæves forsøgt at ændre på flere gange men det er op ad bakke.

Håber også snart vi kan gøre Oskar til storebror - vi har jo prøvet uden held i et år nu så nu var tiden kommet til endnu en omgang IVF. Der var jo lige et bryllup og husflytning der skulle overstås :)

Jeps det hedder jeg vist alle steder :)

Det er nemlig som du skriver, tonen kan være ret hård og rå, og nogle stykker kan blive ret grove.

Det var også et virkelig smukt bryllup :biglove

Jeg håber at I ikke skal vente ret lang tid på gevinst :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER